Black Metal
Maar nu serieus: Dat gerucht had ik wel gehoord en dacht onmiddelijk dat het wel onzin zou zijn. En persoonlijk zit ik niet te wachten op die zombie-stem. Er zijn lui die de zang op DMDS geweldig vinden. Ik vind de zang één van de tekortkomingen van die cd. Ik heb er nooit aan kunnen wennen. Alleen de nummers Freezing Moon en Buried by Time and Dust kan ik nog hebben, qua stem.
Kop dicht, Thorko
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ontving vandaag Hostis Humani Generis van Vilkates (3e album)..zeer gave black metal met thrash/death invloeden en een epische rand..synths zijn geweldig en de gitaarpartijen zijn zowel raggend rauw als prachtig melodieus..
De zang is grotendeels scream (plus een rauwe schreeuw) verzorgd door twee lui en een clean stem (niet bepaald zuiver maar wel sfeervol)
Ik had al eerder Apocalyptic Millennium van deze Duitsers en die was al die misselijk (drumgeluid was alleen wat iel) maar deze is toch echt een vooruitgang. Typisch een band ook die door een blad als Arschschok word afgekraakt en door de underground joelend word ontvangen..
Check uit!
De zang is grotendeels scream (plus een rauwe schreeuw) verzorgd door twee lui en een clean stem (niet bepaald zuiver maar wel sfeervol)
Ik had al eerder Apocalyptic Millennium van deze Duitsers en die was al die misselijk (drumgeluid was alleen wat iel) maar deze is toch echt een vooruitgang. Typisch een band ook die door een blad als Arschschok word afgekraakt en door de underground joelend word ontvangen..
Check uit!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Het is ook niet mijn favoriete soort zang.Wat plaag zei
Ik prefereer nog steeds het ziekelijke gekrijs van Maniac op Deathcrush. Dat geeft gewoon bakken doodse sfeer. Jammer dat ik 'm dat niet echt meer hoor doen in de 2/3 nummers van Chimera die ik gehoord heb.
Ben trouwens verder ook niet zo'n gigantische Mayhem liefhebber.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Jeroen
- Contacteer:
wat betreft de oudheden (Mayhem e.d.) ligt mijn voorkeur toch bij Burzum, Darkthrone en Graveland..
DMDS was gaaf en de andere platen mogen er ook wezen, (Grand Declaration of War kon ik als één van de weinigen zeker waarderen) Chimaira was zeker een goede plaat, maar qua sfeer weten die andere bands m'n gevoelige snaar veel beter te treffen..
vandaag weer ff Hvis Lyset Tar Oss geluisterd, wat een prachtplaat is dat toch.. eerst drie geweldige nummers (vooral Det Som en gang Var met die majestueuze lead partij) en daarna dat schitterende ambient stuk Tomhet..
Varg blijft een genie wat dat betreft..vooral vanwege de manier waarop hij met contrasten omgaat, het kan zo van knalhard naar zwaar depressieve ambient (ik noem een Rundgang.. of Gebrechlichkeit)
DMDS was gaaf en de andere platen mogen er ook wezen, (Grand Declaration of War kon ik als één van de weinigen zeker waarderen) Chimaira was zeker een goede plaat, maar qua sfeer weten die andere bands m'n gevoelige snaar veel beter te treffen..
vandaag weer ff Hvis Lyset Tar Oss geluisterd, wat een prachtplaat is dat toch.. eerst drie geweldige nummers (vooral Det Som en gang Var met die majestueuze lead partij) en daarna dat schitterende ambient stuk Tomhet..
Varg blijft een genie wat dat betreft..vooral vanwege de manier waarop hij met contrasten omgaat, het kan zo van knalhard naar zwaar depressieve ambient (ik noem een Rundgang.. of Gebrechlichkeit)
Ik heb de nummers van Burzum altijd kut gevonden. Langdradig. Zal wel aan mij liggen. Filosofem vind ik echt een kut cd. Aske ook. De rest boeit niet derhalve.
En, echt, ik heb mijn best gedaan om Burzum te waarderen, maar het is me na jaren gehoorgangkwelling niet gelukt.
Verder: Op Mayhem begin ik toch aardig uitgekeken te raken. Op zijn tijd beukt Wolf's Lair Abyss een paar oefenrondjes in de cd speler, maar dat is het dan ook weer.
En, echt, ik heb mijn best gedaan om Burzum te waarderen, maar het is me na jaren gehoorgangkwelling niet gelukt.
Verder: Op Mayhem begin ik toch aardig uitgekeken te raken. Op zijn tijd beukt Wolf's Lair Abyss een paar oefenrondjes in de cd speler, maar dat is het dan ook weer.
Kop dicht, Thorko
- Jeroen
- Contacteer:
ik weet niet wat het is met Burzum..ik werd laatst wakker en zette Burzum/Aske nog eens op..
toen raakte ik echt in een soort roes, waarin er alleen nog maar plaats was voor die muziek..je gaat er als het ware helemaal in op, heb ik wel vaker (bij Nordisches Blut. Branikald, Forest etc)...maar dan alleen bij echte rauwe black metal..word o.a. veroorzaakt door monotonie , hypnotiserende riffs en de tempo's..
productie maakt me niet uit, het voert je bij intensieve luisterbeurten altijd mee.
prachtige ervaringen, daarom hou ik ook zoveel van deze stijl metal
toen raakte ik echt in een soort roes, waarin er alleen nog maar plaats was voor die muziek..je gaat er als het ware helemaal in op, heb ik wel vaker (bij Nordisches Blut. Branikald, Forest etc)...maar dan alleen bij echte rauwe black metal..word o.a. veroorzaakt door monotonie , hypnotiserende riffs en de tempo's..
productie maakt me niet uit, het voert je bij intensieve luisterbeurten altijd mee.
prachtige ervaringen, daarom hou ik ook zoveel van deze stijl metal
Ik begin het net een beetje te waarderen. Bepaalde nummers dan.
Hoewel die tig minuten durende nummers van Hvis Lyset Tar Oss en die ambientzooi van Filosofem me ook niet kunnen boeien. Zit te weinig vaart in.
Nummers als My Journey To The Stars en Jesus' Tod zijn wel weer gaaf. En ik snap niet wat mensen in die bak bocht genaamd 'War' zien.
Hoewel die tig minuten durende nummers van Hvis Lyset Tar Oss en die ambientzooi van Filosofem me ook niet kunnen boeien. Zit te weinig vaart in.
Nummers als My Journey To The Stars en Jesus' Tod zijn wel weer gaaf. En ik snap niet wat mensen in die bak bocht genaamd 'War' zien.
- Jeroen
- Contacteer:
ik vind die ambient stukken (ook op de laatste twee albums) schitterend, ze functioneren op de hardere albums echt als verademing en het element van herhaling is echt op de plaats om je nog dieper in een trance te brengen..
dat is ook altijd de grote kracht geweest van Burzum..sfeerbeelden scheppen en weer verpletteren met genadeloze metal stukken ..en toch brengt die balans je zelfs in hogere sferen om het eens zo uit te drukken
dat is ook altijd de grote kracht geweest van Burzum..sfeerbeelden scheppen en weer verpletteren met genadeloze metal stukken ..en toch brengt die balans je zelfs in hogere sferen om het eens zo uit te drukken
- Jeroen
- Contacteer:
War is een simpele doch geweldige deun, de zang is heerlijk geschift en extreem, de muziek is lekker vlot, de riffs zijn pompend..en dan natuurlijk die solo aan het einde..dat is echt een nummer waarin het begrip spanningsopbouw volledig word gebruikt.. de solo is misschien niet echt heel geweldig, maar juist bij simplistische ..soms monotone muziek zijn die stukken nodig om de aandacht er bij te houden en na rossende simpele stukken klinken ze fantastischMeltdown schreef:Ik begin het net een beetje te waarderen. Bepaalde nummers dan.
- Jeroen
- Contacteer:
ik denk dat ie het nummer War van Burzum bedoelt..aangezien die ook op Burzum/Aske staatPlaag schreef:[..]
Je bedoelt de band War van Total War, We Are War en We Are Total War? En die net zulke doordachte composities in elkaar draaien als de titels van de cd's doen vermoeden?
Ik snap dat ook niet.
- Jeroen
- Contacteer:
ach ja, de band War..leuk hersenloos black metal geweld, niets meer. niets minder
Die cd laatst eens voor een prikkie gescoord bij de metal store hier in de buurt..
aardig., blastend , niet meer dan dat..
Wie een band zoals War met meer doordachte teksten en dergelijke zou willen horen moet het Frans/Portugese Genocide Kommando eens checken..de teksten en het artwork relateren soms aan nsbm, maar de constante razernij en agressieve snelheden doen het bij mij altijd goed..
Vanwege de zang kon ik hun debuut album meer waarderen dan Panzer Division Marduk (ik vind Legion klote!)
Die cd laatst eens voor een prikkie gescoord bij de metal store hier in de buurt..
aardig., blastend , niet meer dan dat..
Wie een band zoals War met meer doordachte teksten en dergelijke zou willen horen moet het Frans/Portugese Genocide Kommando eens checken..de teksten en het artwork relateren soms aan nsbm, maar de constante razernij en agressieve snelheden doen het bij mij altijd goed..
Vanwege de zang kon ik hun debuut album meer waarderen dan Panzer Division Marduk (ik vind Legion klote!)
Tsja, Emperor natuurlijk..
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Mayhem heb ik altijd goed gevonden, vooral Maniac's screams (die erg beinvloed zijn door Killjoy denk ik), Wolf's Lair Abyss en Grand Declaration Of War is een fantastisch drieluik (Wolf's Lair Abyss is deel 1, deel 2 is het eerste deel van GDOW en deel 3 het tweede deel van GDOW), de nieuwe Chimera bevalt mij ook zeer goed, ik ben nog altijd niet echt overtuigd van de zang op DMDS, ik vind dat Atilla zijn zang er beter uitkomt bij Aborym, op 1 punt kan ik wel zeggen dat Atilla zijn zang mij bevalt op de live-cd Mediolanum Capta Est waar hij samen met Maniac in duet From The Dark Past, dit is echt zo een ziekelijk nummer met die dubbele zang, ongelofelijk, dit nummer hoort bij mijn favorieten ooit, ongelofelijk, ik zou wel zo een samenwerking nog eens willen horen.
Ik vond het verschil in geluid tussen Wolf's Lair Abyss en het eerste deel van Grand Declaration of War zwaar teleurstellend. Op die laatste klinkt het mij allemaal veel te iel. Op Wolf's Lair Abyss wordt veel meer geweld gebruikt en dat heb ik liever.iscariah schreef:Mayhem heb ik altijd goed gevonden, vooral Maniac's screams (die erg beinvloed zijn door Killjoy denk ik), Wolf's Lair Abyss en Grand Declaration Of War is een fantastisch drieluik (Wolf's Lair Abyss is deel 1, deel 2 is het eerste deel van GDOW en deel 3 het tweede deel van GDOW.
Kop dicht, Thorko
Die naam komt me wel bekend voor. Rauwe black neem ik aan. Waar valt het mee te vergelijken?nuberus schreef:men zou Draugar - From Which Hatred Grows eens moeten uitpluizen....tsss.
Men zou eens Baptism, Black Autumn of Darkspace moeten uitpluizen.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
-
Baptism LP is besteld bij NH en onderweg, Wisdom and Hate.puist schreef:[..]
Die naam komt me wel bekend voor. Rauwe black neem ik aan. Waar valt het mee te vergelijken?
Men zou eens Baptism, Black Autumn of Darkspace moeten uitpluizen.
Black Autumn ken ik niet.
Draugar kwam ik tegen toen ik naar Weakling aan het zoeken was:
http://www.aquariusrecords.org/audio/draugarborn.m3u
http://www.aquariusrecords.org/audio/draugardust.m3u
Rauwe black, maar toch atmosferisch, episch etc en een tikkie experimenteel. Lijkt wat op Xasthur, alleen de gitaren staan veel harder in de mix en zn strot is ruiger.
En de man zal heersen.
Die samples klinken wel goed. Even uitpluizen maarnuberus schreef:[..]
Baptism LP is besteld bij NH en onderweg, Wisdom and Hate.
Black Autumn ken ik niet.
Draugar kwam ik tegen toen ik naar Weakling aan het zoeken was:
http://www.aquariusrecords.org/audio/draugarborn.m3u
http://www.aquariusrecords.org/audio/draugardust.m3u
Rauwe black, maar toch atmosferisch, episch etc en een tikkie experimenteel. Lijkt wat op Xasthur, alleen de gitaren staan veel harder in de mix en zn strot is ruiger.
Voor Black Autumn verwijs ik je hier heen http://www.blackautumn.de.vu/
Die Baptism lp is erg goed. Ik heb die al een tijdje liggen. Draait regelmatig zijn rondje op mijn platenspeler
Heavy Metal! Just my way
Darkspace is een vage club, aparte website, ben nog aan het downloaden....puist schreef:[..]
Die samples klinken wel goed. Even uitpluizen maar
Voor Black Autumn verwijs ik je hier heen http://www.blackautumn.de.vu/
Die Baptism lp is erg goed. Ik heb die al een tijdje liggen. Draait regelmatig zijn rondje op mijn platenspeler
En de man zal heersen.
Een omschrijving die ik heb gevonden luid als volgt. Ik kan me daar wel redelijk in vinden.
Supreme Black Melancholia from Swizz! Highly obsucre almost Xasthur like Black Metal approach. Comes in a bleak designed digipack, with minimal layout! HIGHLY RECOMMENDED, for darkened souls.
Supreme Black Melancholia from Swizz! Highly obsucre almost Xasthur like Black Metal approach. Comes in a bleak designed digipack, with minimal layout! HIGHLY RECOMMENDED, for darkened souls.
Heavy Metal! Just my way
Ik heb het hier over Burzum, al heb je dat zelf waarschijnlijk ook wel door.Plaag schreef:[..]
Je bedoelt de band War van Total War, We Are War en We Are Total War? En die net zulke doordachte composities in elkaar draaien als de titels van de cd's doen vermoeden?
Ik snap dat ook niet.