gatverdamme, ik heb nog nooit zon kut band gehoort, ik vind aleen 'for all tid' goed, de rest is allemaal fucking bullshit, vooral death cult armagedon, het slaat nergens op dat album, dimmu heeft zjin tijd gehad,.. STERFepica03 schreef:Ik ben al jaren ontzettende fan van Dimmu. Vooral de combinatie van grunts en clean vocals en de fantastiche keyboard en drumpartijen zijn ongeevenaard.
Ik ben op zoek naar soortgelijke muziek maar kan geen band vinden die ook maar in de buurt komt.
Suggesties welkom
Dimmu Borgir
Re: Dimmu Borgir
- HellcommandeR
- Blackmetal
- Contacteer:
Ze hebben idd een goede lijst van echt rossende nummers, en een goede afwisseling met meer atmosferische nummers.
BTW, zoals bij vorig jaar in Paradiso / 013, welk openingsnummer gebruikten ze nou? Dat is toch een stuk soundtrack van Idependence Day?
BTW, zoals bij vorig jaar in Paradiso / 013, welk openingsnummer gebruikten ze nou? Dat is toch een stuk soundtrack van Idependence Day?
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
- Hieronimus
Ik luisterde nu net een paar nummers op http://www.displeasedrecords.com/sounds.php en die van Ceremonial Embrace en Ninnghizhidda lijken wel wat op Dimmu
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- HellcommandeR
- Blackmetal
- Contacteer:
Re: Dimmu Borgir
Een duidelijker statement van 'bij mij ontbreekt ieder gevoel voor muzikaliteit' kun je niet maken.Diabolic schreef:[..]
gatverdamme, ik heb nog nooit zon kut band gehoort, ik vind aleen 'for all tid' goed, de rest is allemaal fucking bullshit, vooral death cult armagedon, het slaat nergens op dat album, dimmu heeft zjin tijd gehad,.. STERF
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Disenchanted
- Contacteer:
- Sturmblast
Meltdown schreef:Hmmm, Stormblast vind je ook al bullshit?
Vreemd, daar dat album samen met For All Tid in een totaal andere stijl is dan de albums daarna.
Stormblast komt een stukje volwassener op me over dan FAT, dat toch meer het aangeklungel is van een stel tieners.
Wat ik wel weer de charme van For All Tid vind.
Home made basement black metal

I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
- ReapeR1985
- Contacteer:
CoF heerscht sowieso harder, qua fans is het mongolische gehalte net zo groot, maar qua muziek is CoF een stuk gaver.Suncross schreef:kon me niet boeien, op graspop gezien, dat kon me niet boeien, kan me nog steeds niet boeien. Rukband. Zelfs CoF heerst harder.
Dimmu Borgir is kut!
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- CALIBANaan
- Contacteer:
Sprak de kortzichtige blekkie.CALIBANaan schreef:allemaal principe gelul.
Dimmu is beter dan CoF in alle opzichten.
jullie hebben ook echt geen verstand van muziek. wat doen jullie hier!!
Nee, jij hebt er geen verstand van.
CoF mag wel een tikkeltje harder overrated zijn qua Dimma, en Dani helemaal, maar het muzikale variabel product van CoF, vooral het huidige CoF vergeleken met Dimmu is stukken beter dan het huidige Dimmu, en CoF heeft toch betere albums afgeleverd dan Dimmu, die zou misschien 1 tot 2 geniale albums afgeleverd hebben, tegenover 3-4 superalbums van CoF.
Het laatste album van Dimmu is waardeloos, vooral vergeleken met het laatste album van CoF.
Ja, wat doe jij hier?
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- CALIBANaan
- Contacteer:
Nee, jij staat bekend als oprecht tegenstander van commerciele metal, en aangezien je voorkeur uitgaat naar een minder commerciele band als Dimmu, is het niet raar dat CoF verdedigt wordt, jouw excuus valt dan ook onder 'waardeloos tot pure kanker'CALIBANaan schreef:haha. hap hap!!!
wat zijn jullie erg.
'Happen' is trouwens alleen gaaf als Dako het doet met bijbehorend kankerplaatje.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- CALIBANaan
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
-
- Contacteer:
het is maar net waar je van houdt.CoenV schreef:[..]
Sprak de kortzichtige blekkie.
Nee, jij hebt er geen verstand van.
CoF mag wel een tikkeltje harder overrated zijn qua Dimma, en Dani helemaal, maar het muzikale variabel product van CoF, vooral het huidige CoF vergeleken met Dimmu is stukken beter dan het huidige Dimmu, en CoF heeft toch betere albums afgeleverd dan Dimmu, die zou misschien 1 tot 2 geniale albums afgeleverd hebben, tegenover 3-4 superalbums van CoF.
Het laatste album van Dimmu is waardeloos, vooral vergeleken met het laatste album van CoF.
Ja, wat doe jij hier?
Knappe reactie, hiermee omzeil je een zooi posts, en poog je toch een serieuze reactie te doen, ondanks je gammele hap-slip-posts.CALIBANaan schreef:maar toch om nu serieus deel te nemen aan de discussie CoF - Dimmu.
ik vind dimmu borgis wel beter. maar dat is een kwestie van smaak
Nee, CoF is duidelijk sterker dan Dimmu, qua geschiedenis en huidige albums, wacht maar af tot het nieuwe album, daarmee harken ze Dimmu van nek tot enkel compleet het grind in, bedolven onder de ellende laat Dimmu waarschijnlijk nog een walchelijk misbaksel ter wereld komen en nokt dan.
CoF is het!
Laatst gewijzigd door CoenV op vr jul 02, 2004 12:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Soulcollector
- Contacteer:
Jij luistert Meshuggah, en je vind het nog leuk ook, jij bent niet serieus te nemen.Soulcollector schreef:gewoon allebei niet luisteren. lost alles op
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- CALIBANaan
- Contacteer:
dubbel post. excuses
Laatst gewijzigd door CALIBANaan op vr jul 02, 2004 1:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelegenheids Satanist
- CALIBANaan
- Contacteer:
CoenV schreef:[..]
Knappe reactie, hiermee omzeil je een zooi posts, en poog je toch een serieuze reactie te doen, ondanks je gammele hap-slip-posts.
Nee, CoF is duidelijk sterker dan Dimmu, qua geschiedenis en huidige albums, wacht maar af tot het nieuwe album, daarmee harken ze Dimmu van nek tot enkel compleet het grind in, bedolven onder de ellende laat Dimmu waarschijnlijk nog een walchelijk misbaksel ter wereld komen en nokt dan.
CoF is het!
het zal mij benieuwen.
ik bedoel ze hebben niet voo rniks die trui lozebarker weg gekicked. ik zie dimmu nog wel ene dikke plaat neerleggen. maar als CoF dat ook doet ga ik die ook luisteren natuurlijk.
Gelegenheids Satanist
- Soulcollector
- Contacteer:
Vergelijk Damnation And A Day met Death Cult Armageddon, dan durf ik toch te beweren dat CoF beter bezig is.CALIBANaan schreef:[..]
het zal mij benieuwen.
ik bedoel ze hebben niet voo rniks die trui lozebarker weg gekicked. ik zie dimmu nog wel ene dikke plaat neerleggen. maar als CoF dat ook doet ga ik die ook luisteren natuurlijk.
En CoF komt zeer snel met een nieuwe plaat die volgens eigen zeggen een goeie combo tussen oud en nieuw werk legt, het kan uberkut zijn, maar ik verwacht iets supergaafs, maar dat zien we dan wel weer.
Ik hoop niet dat CoF teveel inspeelt op het huidige wannabekankerpubliek.
SC - Meshuggah is een ubertechnisch gekanker.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Soulcollector
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
en DAT is nou het probleem. door die kut wannabee's keren de truie mensen hun rug naar dimmu. en dus kan dimmu niet anders dan ontruie muziek spelen.(wat ik toch wel betwijfel, want t is gewoon niet de oude slow maat dimmu die men gewend is).......CoenV schreef:[..]
Vergelijk Damnation And A Day met Death Cult Armageddon, dan durf ik toch te beweren dat CoF beter bezig is.
En CoF komt zeer snel met een nieuwe plaat die volgens eigen zeggen een goeie combo tussen oud en nieuw werk legt, het kan uberkut zijn, maar ik verwacht iets supergaafs, maar dat zien we dan wel weer.
Ik hoop niet dat CoF teveel inspeelt op het huidige wannabekankerpubliek
ik vraag me af hoe ieders mening zou zijn zonder wannabee's.
ik denk dat t meer gewaardeerd zou wordenwant t is niet afstotelijk door het publiek.
Dimmu is gewoon harder geworden en men kan dat niet hebben.
en ik denk ook dat he de schuld bij slipknot ken leggen, want dat is de eerste band die de dubbele klopper bij t kutvolk heeft geinjecteert,
Gelegenheids Satanist
Alsof ik ooit ontkent heb of beweert heb dat Meshuggah slecht zou zijn, ik heb het altijd kut gevonden, en een triangelheld zijn lijkt me niks, laat mij maar Spa Blauw klaar zetten voor de band.Soulcollector schreef:goedzo, je leert het ooit nog. je geeft in ieder geval toe dat het ubertechnisch is. ga nou maar weer op je triangel meepingelen met het symphonische gezwam van cof
Dimmu is inderdaad nog net iets truier dan CoF, eerder gezegt, was, want met de laatste albums en de videoclip hebben ze het redelijk verprutst bij een bepaald publiek, en Slipknot de schuld geven is een het doorverwijzen naar het nu-metalpubliek, wat weer doorgeschoven kan worden naar het metalMTVpubliek, en waartoe Dimmu wilde vallen, Dimmu heeft tamelijk zelf gekozen voor het publiek, Slipknot de schuld geven zou onredelijk zijn, MTV de schuld geven lijkt me redelijker.CALIBANaan schreef:[..]
en DAT is nou het probleem. door die kut wannabee's keren de truie mensen hun rug naar dimmu. en dus kan dimmu niet anders dan ontruie muziek spelen.(wat ik toch wel betwijfel, want t is gewoon niet de oude slow maat dimmu die men gewend is).......
ik vraag me af hoe ieders mening zou zijn zonder wannabee's.
ik denk dat t meer gewaardeerd zou wordenwant t is niet afstotelijk door het publiek.
Dimmu is gewoon harder geworden en men kan dat niet hebben.
en ik denk ook dat he de schuld bij slipknot ken leggen, want dat is de eerste band die de dubbele klopper bij t kutvolk heeft geinjecteert,
Qua capaciteiten is Dimmu zo slecht nog niet, maar dat geld voor een beperkt publiek, het truie publiek vind Dimmu minderwaardig, hetzelfde voor CoF, maar ik denk dat CoF eerder het truie publiek weer bereikt dan dat Dimmu dat doet.
Slipknot heeft het al geklaart om een truier publiek te bereiken met hun laatste cd.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- CALIBANaan
- Contacteer:
ehh, slipknot truiere cd? verklaar je nader over dat onderwerp. ik vat m niet.
en ik doelde ook niet echt om slipknot de schuld te geven. maar zge nou eerlijk, slipknot was t eerste echt commerciele met een kutsnelle drum en redelijk hard gitaargeluid en dan laat ik de numetal er nog wel buiten.
toen slipknot net nieuw was zag ik allemaal blekkies met slipknot shirts.
dat zie je nu nergens meer. ik niet in ieder geval.
dan vraag ik me toch af wat er mis is.
en ik doelde ook niet echt om slipknot de schuld te geven. maar zge nou eerlijk, slipknot was t eerste echt commerciele met een kutsnelle drum en redelijk hard gitaargeluid en dan laat ik de numetal er nog wel buiten.
Gelegenheids Satanist
-
- Contacteer:
- Violent God
- Contacteer:
Het maakt allemaal niet uit. Het gaat erom wat de bands zélf leuk vinden om te spelen. Als het publiek dat niet leuk vindt, pech.CoenV schreef:[..]
Qua capaciteiten is Dimmu zo slecht nog niet, maar dat geld voor een beperkt publiek, het truie publiek vind Dimmu minderwaardig, hetzelfde voor CoF, maar ik denk dat CoF eerder het truie publiek weer bereikt dan dat Dimmu dat doet.
Slipknot heeft het al geklaart om een truier publiek te bereiken met hun laatste cd.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]
CALIBANaan schreef:ehh, slipknot truiere cd? verklaar je nader over dat onderwerp. ik vat m niet.

Natural Born Negative
Slipknot heeft bewezen buiten het gemiddelde nu-metalgepeupel te vallen door een superalbum af te leveren wat zelfs door Slipknothaters als 'goed' opgevat wordt.CALIBANaan schreef:ehh, slipknot truiere cd? verklaar je nader over dat onderwerp. ik vat m niet.
Je reageerd trouwens maar op een gedeelte van mijn post.
En het waren vooral posers met Slipknotshirts die blackmetal gingen luisteren, in plaats van blekkies die opeens met Slipknotshirts rondliepen.
Heb je goed, alleen heeft iedereen er last van, niemand luisterd Linkin Park, of Limp Bizkit, omdat het door iedereen als 'kut' afgeschreven wordt, en zo veel bands ondergaan hetzelfde, al is het in mindere mate, iedereen is gevoelig voor commercie.StraightHate schreef:wat een onzin
mensen moeten eens normaal doen, gewoon luisteren naar wat ze goed vinden en verder niet kankeren op truiheid, publiek en schuldgeverij.
En andersom is het voor een band net zo verleidelijk, spelen wat het publiek leuk vind, een band die er schijt aan had is Metallica, dat het door een gedeelte van het publiek niet leuk opgevangen wordt is logisch, dat het door een misschien verkeerd publiek wel positief opgevangen wordt is een heel ander verhaal.Violent God schreef:[..]
Het maakt allemaal niet uit. Het gaat erom wat de bands zélf leuk vinden om te spelen. Als het publiek dat niet leuk vindt, pech.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Violent God
- Contacteer:
CoenV schreef: ..., dat het door een misschien verkeerd publiek wel positief opgevangen wordt is een heel ander verhaal.
Tja, wat is verkeerd? Misschien zijn wij wel verkeerd. Het is maar een woord.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]
Tsja, dat ligt eraan hoe kritisch je bent.Violent God schreef:[..]
Tja, wat is verkeerd? Misschien zijn wij wel verkeerd. Het is maar een woord.
Haal je de geschiedenis van een band naar boven of beoordeel je een cd als cd?
Metallica kan onmogelijk de eerste 3/4 cd's evenaren, maar is de rest automatisch slecht?
Ik ben blij dat ik niet zo denk, al vind ik St. Anger minder als cd, Load en Reload weten me absoluut goed te doen, met Sepultura hetzelfde verhaal.
Ik denk dat men door het grote aanbod te kritisch wordt, en dat daardoor minder aangename situaties ontstaan.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- CALIBANaan
- Contacteer:
dan zal dat in jouw woonplaats anders zijn geweest als hier.CoenV schreef:[..]
Slipknot heeft bewezen buiten het gemiddelde nu-metalgepeupel te vallen door een superalbum af te leveren wat zelfs door Slipknothaters als 'goed' opgevat wordt.
Je reageerd trouwens maar op een gedeelte van mijn post.
En het waren vooral posers met Slipknotshirts die blackmetal gingen luisteren, in plaats van blekkies die opeens met Slipknotshirts rondliepen.
hier in beverwijk kwamen vaak blekkies uit velserbroek hier naar de Kroeg. meet Darkthrone shirts en CoF en noem maar of (cof was nog trui)
t zal wel per regio zijn blijkt.
Gelegenheids Satanist
Och, ik vind Dimmu Borgir en Cradle of Filth allebei even hard heerschen. Sommige mensen kunnen de bands gewoon niet los zien van de infantiele fanbasis, en lopen zo een hoop leuks mis.
Maargoed, om terug te komen op de oorspronkelijke vraag;
Old Man's Child
Borknagar
Naglfar (bij vlagen)
En ik weet niet welke schurftleek zei dat Gorgoroth op Darkthrone lijkt, want die heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Maargoed, om terug te komen op de oorspronkelijke vraag;
Old Man's Child
Borknagar
Naglfar (bij vlagen)
En ik weet niet welke schurftleek zei dat Gorgoroth op Darkthrone lijkt, want die heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- CALIBANaan
- Contacteer:
[quote="Amibor"]Och, ik vind Dimmu Borgir en Cradle of Filth allebei even hard heerschen. Sommige mensen kunnen de bands gewoon niet los zien van de infantiele fanbasis, en lopen zo een hoop leuks mis.[quote]
Mja helemaal mee eens, alhoewel ik Dimmu Borgir gewoon beter vind dan Cradle of Filth.. Maarja dat is gewoon smaak denk ik.
Ik vond Cradle of Filth op Graspop trouwens erg goed, dat had ik niet verwacht..
Mja helemaal mee eens, alhoewel ik Dimmu Borgir gewoon beter vind dan Cradle of Filth.. Maarja dat is gewoon smaak denk ik.
Ik vond Cradle of Filth op Graspop trouwens erg goed, dat had ik niet verwacht..
- Blackmetal
- Contacteer:
Gorgoroth en Darkthrone zijn allebei beide gave bands, maar lijken absoluut niet op elkaar.
Dimmu en CoF: ik vind het allebei goede muziek, maar de preferentie ligt bij mij toch meer in het sfeervolle werk van Dimmu Borgir. En tsja, dat geschiedeniswijs CoF sterker is, dat maakt echt weinig uit.
Dimmu en CoF: ik vind het allebei goede muziek, maar de preferentie ligt bij mij toch meer in het sfeervolle werk van Dimmu Borgir. En tsja, dat geschiedeniswijs CoF sterker is, dat maakt echt weinig uit.
In circles of dominance, emotional deeps unite
- HellcommandeR
"Damnation And A Day" is een album met een hoog huppel gehalte ( luister mannequin) en "Death Cult Armageddon" van DB is gewoon tig keer beter als de laatse CoF....betere nummers ( "allehelgens dod.." rost DAAD helemaal verrot) en niet van die irritante klassieke tussenstukjes.CoenV schreef:[..]
Vergelijk Damnation And A Day met Death Cult Armageddon, dan durf ik toch te beweren dat CoF beter bezig is.
Ik hoop niet dat CoF teveel inspeelt op het huidige wannabekankerpubliek.
SC - Meshuggah is een ubertechnisch gekanker.
Maar ik ben benieuwd wat CoF nu weer uit gaat schijten, maar Dimmu Borgir is met de laatse albums veel beter als CoF met hun hupperdepuppel metal.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik kan er nog steeds wel naar luisteren, maar het heeft zijn beste tijd gehad.
Het laatste album vond ik vrij zielloos en slechts SB en EDT kunnen mij nu nog enigszins bekoren.
Daarnaast waren de twee concerten die ik van hun zag niet van bijster goede kwaliteit
Het laatste album vond ik vrij zielloos en slechts SB en EDT kunnen mij nu nog enigszins bekoren.
Daarnaast waren de twee concerten die ik van hun zag niet van bijster goede kwaliteit
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!