Corrosion of conformity
- XnegativeX
- Contacteer:
Corrosion of conformity
Ik ben een grote fan van deze, zwaar ondergewaardeerde, band. Ben benieuwd of er nog meer fans rondlopen op dit forum. Triest genoeg zijn ze waarschijnlijk het bekendst omdat 1 van de leden van C.O.C. meedoet op de cd's van Down. Hun muziek is gebaseerd op een voorliefde voor Black sabbath en southern rock. Wat een soort van loge, groovende metal voorbrengt met hier en daar schitterende melancholieke melodie lijnen.
Hoe je het ook omschrijft, het rockt als een gek!
http://www.coc.com
Hoe je het ook omschrijft, het rockt als een gek!
http://www.coc.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dat verbaast me niks. In amerika zijn ze geloof ik wel aardig groot. Ze zijn eens (of vaker) met Metallica op tour geweest. De heer Hetfield zingt zelfs nog een stukje mee op Deliverance (hoewel de muziek niet lijkt op Metallica). Maar in Nederland hebben ze nog nooit echt een voet aan de grond kunnen krijgen. Toch raar want het is een erg goede band. Ik ben vooral erg gecharmeerd van de drummer. Die gozer drumt gewoon super strak.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- toffe_ellende
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Discography:
* 1984 Eye For An Eye
* 1985 Six Songs With Mike Singing
* 1986 Animosity
* 1987 Technocracy
* 1991 Blind
* 1994 Deliverance
* 1996 WISEBLOOD
* 2000 America's Volume Dealers
Vanaf Blind heb ik alles. En voor zover ik weet hebben ze tot en met Technocracy een soort van hardcore achtige muziek gemaakt.
* 1984 Eye For An Eye
* 1985 Six Songs With Mike Singing
* 1986 Animosity
* 1987 Technocracy
* 1991 Blind
* 1994 Deliverance
* 1996 WISEBLOOD
* 2000 America's Volume Dealers
Vanaf Blind heb ik alles. En voor zover ik weet hebben ze tot en met Technocracy een soort van hardcore achtige muziek gemaakt.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Kende je het niet? Ik dacht eigenlijk dat jij een Down fan was en daarom nam ik ook aan dat je COC ook wel zou kennen. Maar goed, beter laat dan nooit
.
Wat bedoel je met "zoekerig qua stijl"? Het is eigenlijk gewoon een kruising tussen Black sabbath en Lynard Skynard. Maar je hebt wel gelijk als je doelt op de grote variatie tussen de individuele nummers. Maar dat vind ik persoonlijk een van hun grootste krachten.
Ik las op hun site dat ze weer bezig zijn met nieuw materiaal! (Kan best wezen dat ik dat al eens eerder heb gezegd maar ik ben er gewoon nogal enthousiast over.)

Wat bedoel je met "zoekerig qua stijl"? Het is eigenlijk gewoon een kruising tussen Black sabbath en Lynard Skynard. Maar je hebt wel gelijk als je doelt op de grote variatie tussen de individuele nummers. Maar dat vind ik persoonlijk een van hun grootste krachten.
Ik las op hun site dat ze weer bezig zijn met nieuw materiaal! (Kan best wezen dat ik dat al eens eerder heb gezegd maar ik ben er gewoon nogal enthousiast over.)
Lynyrd skynyrdXnegativeX schreef:Kende je het niet? Ik dacht eigenlijk dat jij een Down fan was en daarom nam ik ook aan dat je COC ook wel zou kennen. Maar goed, beter laat dan nooit.

Heb gisteren wat gedownload van c.o.c. en die c.d. is natuurlijk sowieso
een zooitje qua stijl.
Nummers van div. c.o.c. c.d.'s
Maar wat ik al eerder zei: lekker gitaarwerk en een lekkere strot.
IDD es recenter werk opzoeken.
- XnegativeX
- Contacteer:
Vote with a bullet is een wat ruiger nummer. De rest grooved meer maar is ook nogsteeds redelijk ruig. Als je Vote with a bullet goed vindt kun je de rest rustig even gaan luisteren.Edwynn schreef:Ken eigenlijk alleen die videoclip van Vote With A Bullet. Is dat representatief voor de rest van hun materiaal? Wel een strak nummer.
- Thrash-Till-Death
- Omina Mortis
- XnegativeX
- Contacteer:
Goh, ik stond nog te overwegen om een topic over deze band aan te maken, maar er is er al eentje, ik ken de albums Blind, Deliverance en Animosity.
Deliverance vind ik hiervan het best, best rare muziek is inderdaad, en nu je Down noemt, dat wist ik helemaal niet dat een lid daarvan hierbij zit, maar het lijkt er wel wat op.
Deliverance vind ik hiervan het best, best rare muziek is inderdaad, en nu je Down noemt, dat wist ik helemaal niet dat een lid daarvan hierbij zit, maar het lijkt er wel wat op.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- XnegativeX
- Contacteer:
Het merendeel van de invloeden die je in Down hoort komen bij C.O.C. weg. Die band laat zich nog het meest beinvloeden door het sabbathiaanse geluid. Eigenlijk zou elke Down fan zich dood moeten schamen als hij/zij C.O.C. of Crowbar niet eens kent.