Deathmetal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 05, 2004 8:16 pm

puist schreef:[..]
Ik kan je deze bands aanraden
Arghoslent
The Chasm
Crucifier
Incriminated
Mortem
Nuclear Death
Vulpecula
Dude, wat is er nou zo geweldig aan The Chasm? Ik heb het meerdere malen beluisterd en ik hoor alleen een mid-tempo death metal band met een licht melodieuse inslag. Niet echt speciaal ofzo. Zie ik wat over het hoofd?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 8:26 pm

XnegativeX schreef:[..]

Dude, wat is er nou zo geweldig aan The Chasm? Ik heb het meerdere malen beluisterd en ik hoor alleen een mid-tempo death metal band met een licht melodieuse inslag. Niet echt speciaal ofzo. Zie ik wat over het hoofd?
Ik geloof dat ik ook wat over het hoofd zie...heb zelf een ep van ze en van Plaag wel ns een cd geleend. Maar ik kom er maar niet achter wat er nou zo geweldig aan is. Het is idd niet echt slecht of zo, maar de openbaring is nog achterwege gebleven.
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 05, 2004 8:28 pm

Dat heb ik dus ook. Ik vind het niet slecht maar ook zeker geen "eye-opener".
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 8:29 pm

Fusion schreef:[..]

Goed om te zien dat Asphyx nog steeds gewaardeerd wordt! Theo Loomans (R.I.P.!) mag trots zijn!
Asphyx Heerscht Altijd en zou verplichte kost moeten zijn voor een ieder die gaat starten met het luisteren naar Death Metal of dat al doet.
En de man zal heersen.

BlackGoat

Bericht door BlackGoat » ma jul 05, 2004 8:30 pm

Torture Killer is ook een leuk bandje :)
[b][url=http://niggers.on.nimp.org/]http://www.gratismetalalbumsdownloaden.nu[/url][/b]

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 05, 2004 8:31 pm

Ik heb nog met Theo een project gedaan, echt geniaal (slecht)! We hadden allebei net de sweeping arpegios ontdekt, en eigen waren alle nummers alleen maar power chords, met ontzettend veel slecht uitgevoerde sweeps erop :lol: :lol: :lol:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 05, 2004 8:33 pm

nuberus schreef:[..]

Asphyx Heerscht Altijd en zou verplichte kost moeten zijn voor een ieder die gaat starten met het luisteren naar Death Metal of dat al doet.
Asphyx had ik altijd links laten liggen totdat een collega van me The Rack en Last One On Earth aan me uitleende. Ik had echt zoiets van "Holy shit! Dit is vet!" Binnenkort toch maar eens wat van aanschaffen.

God cries vond ik wel stukken minder trouwens.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 8:36 pm

XnegativeX schreef:[..]

Asphyx had ik altijd links laten liggen totdat een collega van me The Rack en Last One On Earth aan me uitleende. Ik had echt zoiets van "Holy shit! Dit is vet!" Binnenkort toch maar eens wat van aanschaffen.

God cries vond ik wel stukken minder trouwens.
Die twee zijn volgens mij klassiekers! Maar ook de ep Crush the Cenotaph is erg sterk. God Cries vind ik ook top, de zang is ff wennen enkel. Maar verder is die schijf Loodzwaar.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 8:36 pm

Fusion schreef:Ik heb nog met Theo een project gedaan, echt geniaal (slecht)! We hadden allebei net de sweeping arpegios ontdekt, en eigen waren alle nummers alleen maar power chords, met ontzettend veel slecht uitgevoerde sweeps erop :lol: :lol: :lol:
niets van bewaard gebleven?
En de man zal heersen.

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 05, 2004 8:40 pm

Jawel, maar uit respect ga ik dat NIET publiceren :lol:

Voor de kenners: kent iemand hier ook Theo's band Swazafix?! Das KEIHARDE technische death-metal, 2 demo's uitgebracht, goede recensies van de Aardschok destijds.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 8:42 pm

Fusion schreef:Jawel, maar uit respect ga ik dat NIET publiceren :lol:

Voor de kenners: kent iemand hier ook Theo's band Swazafix?! Das KEIHARDE technische death-metal, 2 demo's uitgebracht, goede recensies van de Aardschok destijds.
ha ha, gewoon ff flink lopen klooien en uitproberen dus....

Wel van Swazafix gehoord, maar nog nooit beluisterd. Is dat nog ergens te krijgen dan??
En de man zal heersen.

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 05, 2004 8:44 pm

Xal s overleggen met de ex-leden of ze eea online willen zetten, op zich geen slecht idee!

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 8:46 pm

Fusion schreef:Xal s overleggen met de ex-leden of ze eea online willen zetten, op zich geen slecht idee!
is er niet een label geinteresseerd om ze alletwee uit te brengen? Op vinyl of zo hehe
En de man zal heersen.

Fusion

Bericht door Fusion » ma jul 05, 2004 8:48 pm

Mwoa... met de overvloed aan releases tegenwoordig...

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 05, 2004 8:49 pm

Fans van technische death metal zouden Between the buried and me ook eens uit moeten proberen. Hoewel deze band het death metal genre een beetje ontgroeid is (het is dus niet alleen maar death metal) is het zeker interessant.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... ht=between

Of als het toch meer death metal moet zijn. Harakiri:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... t=harakiri

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 8:53 pm

Fusion schreef:Mwoa... met de overvloed aan releases tegenwoordig...
eentje is iig al verkocht dan :D

Daarnaast denk ik dat er wel degelijk interesse is, Hell's Headbangers of Iron Pegasus...
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 8:53 pm

XnegativeX schreef:Fans van technische death metal zouden Between the buried and me ook eens uit moeten proberen. Hoewel deze band het death metal genre een beetje ontgroeid is (het is dus niet alleen maar death metal) is het zeker interessant.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... ht=between

Of als het toch meer death metal moet zijn. Harakiri:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... t=harakiri
Heb je Rune wel 'ns beluisterd? Geniale mix van death, doom en grind.
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 05, 2004 8:57 pm

Jazeker! The End Of Nothing is in mijn bezit en is ook een heerlijk stukje brute herrie. Jammer dat de band uit elkaar is.

Harakiri zit trouwens ook op Willowtip. Dat label komt wel vaker voor de dag met vreemde, doch keiharde bands.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 9:00 pm

ik las het....kutnieuws, want ik hoor niet vaak zo'n band met zo'n apart geluid. Pure wanhoop in een apart jasje verpakt, dan weer bruut, dan weer schitterend mooi.

Als het goed is, wordt er nog wel wat van Rune uitgebracht.
En de man zal heersen.

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » ma jul 05, 2004 9:17 pm

Oblivion schreef:cryptopsy en dan vooral het album: and then you'll beg, geniaal!!

Vind None So Vile toch wat meer kont schoppen.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 05, 2004 9:20 pm

Cryptopsy is me af en toe gewoon iets te. De band is enorm goed en ze spelen super technisch maar ze verliezen de songstructuur nog wel eens uit het oog. En dat is jammer.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 05, 2004 9:21 pm

Sturmblast schreef:[..]

Vind None So Vile toch wat meer kont schoppen.
idd, die twee laatste van Cryptopsy zijn qua geluid veels te iel naar mijn smaak. En de gehoornde zij geprezen dan Lord Worm weer een pot gaat grommen, want die hardcore strot past voor geen ene meter bij de muziek.
En de man zal heersen.

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » ma jul 05, 2004 9:24 pm

idd, die twee laatste van Cryptopsy zijn qua geluid veels te iel naar mijn smaak. En de gehoornde zij geprezen dan Lord Worm weer een pot gaat grommen, want die hardcore strot past voor geen ene meter bij de muziek.

vooral die typische hoge grunt van Worm(zie refrein Crown Of Horns) is typisch Cryptopsy.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 05, 2004 9:31 pm

None so vile is regelechte klassieker, de band moet maar weer eens gaan optreden.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma jul 05, 2004 9:32 pm

Ik vind Cryptopsy een kut band, maarja smaken verschillen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma jul 05, 2004 10:18 pm

@nuberus: nee die hardcore stem maakt het juist veel gaver en tenminste verstaanbaar, die lord worm kon je hele familie belachelijk maken en je zou het nog niet kunnen onderscheiden met de teksten die hij waarschijnlijk brult, ja ok soms een uithaal wat dan toch wel een beetje op een woord lijkt. (niks tegen het album none so vile trouwens)

@xnegativex: nee dat maakt die nummers juist gaver dat het niet een standaard en/of overzichtelijke structuur heeft, zo kom je elke keer voor een verrassing te staan en zij doen dat zonder te vervelen of te verwarren vind ik.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma jul 05, 2004 10:22 pm

iscariah schreef:Waarom heeft niemand Deranged genoemd, heerlijke technische death metal, zanger met een brute strot, een drummer die zich ziek drumt, zeer goede band, Plainfield Cemetery is een heerlijke cd.
ik heb er wat van gehoord, maar het is mij te herhalend. constant blastbeats doen een nummer weinig goed
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Brömmerhead

Bericht door Brömmerhead » ma jul 05, 2004 10:26 pm

zo, vind je dat

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » ma jul 05, 2004 10:28 pm

Brömmerhead schreef:zo, vind je dat
:lolup:

Ik vraag me af in welk percentage van je totale aantal berichten je exact deze opmerking hebt gemaakt :P.
[b]DAUDR!![/b]

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma jul 05, 2004 10:28 pm

Soulcollector schreef:[..]

ik heb er wat van gehoord, maar het is mij te herhalend. constant blastbeats doen een nummer weinig goed
inderdaad het is te veel herhalend na de eerste 3 of 4 nummers ook al zijn ze heel gaaf.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma jul 05, 2004 10:30 pm

Brömmerhead schreef:zo, vind je dat
yup. geef mij maar een break om de seconde
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Svenson

Bericht door Svenson » ma jul 05, 2004 11:07 pm

XnegativeX schreef:Cryptopsy is me af en toe gewoon iets te. De band is enorm goed en ze spelen super technisch maar ze verliezen de songstructuur nog wel eens uit het oog. En dat is jammer.
Precies, ik luister het ook nooit meer. Maar heb het wel tijden geluisterd, met name whisper supremacy & none so vile.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Thaumaturgy

Bericht door Thaumaturgy » ma jul 05, 2004 11:36 pm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jul 06, 2004 6:16 am

Oblivion schreef: @xnegativex: nee dat maakt die nummers juist gaver dat het niet een standaard en/of overzichtelijke structuur heeft, zo kom je elke keer voor een verrassing te staan en zij doen dat zonder te vervelen of te verwarren vind ik.
Jij begrijpt me geloof ik niet helemaal. Ik vind technische nummers te gek. Maar het is pas knap als je een structuur in de nummers kunt ontdekken na een aantal luisterbeurten. En dat wil bij Cryptopsy nog wel eens niet gebeuren. Niet altijd, maar vaak verzand het in chaotisch geweld.

nuberus

Bericht door nuberus » di jul 06, 2004 9:31 am

Oblivion schreef:@nuberus: nee die hardcore stem maakt het juist veel gaver en tenminste verstaanbaar, die lord worm kon je hele familie belachelijk maken en je zou het nog niet kunnen onderscheiden met de teksten die hij waarschijnlijk brult, ja ok soms een uithaal wat dan toch wel een beetje op een woord lijkt. (niks tegen het album none so vile trouwens)
.
die hardcore stem past voor geen meter bij de rest van de band, waardoor ze een stuk minder bruut klinken. Echt zo'n strot die me van meet af aan al irriteert. En heb me lang achter den oren gekrabt hoe ze die gast ooit hebben kunnen laten brullen.
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 07, 2004 7:25 pm

Zijn er al mensen die de nieuwe Cadaver hebben gehoord? Erg vette old school death metal met een licht black metal randje. Een beetje in het straatje van Hellhammer maar dan bruter. Met Apollyon op zang.

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=8148

Violent God
Contacteer:

Bericht door Violent God » wo jul 07, 2004 7:54 pm

die hardcore stem past voor geen meter bij de rest van de band, waardoor ze een stuk minder bruut klinken. Echt zo'n strot die me van meet af aan al irriteert. En heb me lang achter den oren gekrabt hoe ze die gast ooit hebben kunnen laten brullen.
Die hardcore stem past juist wél beter bij de muziek. Een diepe rochelende grunt drukt de rest van de muziek weg, waardoor je het niet meer kunt volgen, terwijl het toch al bijna niet te volgen is.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]

Svenson

Bericht door Svenson » wo jul 07, 2004 7:57 pm

XnegativeX schreef:Zijn er al mensen die de nieuwe Cadaver hebben gehoord? Erg vette old school death metal met een licht black metal randje. Een beetje in het straatje van Hellhammer maar dan bruter. Met Apollyon op zang.

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=8148
Hehe, jij neemt het motto "Spread the Word" wel erg letterlijk :)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 07, 2004 8:01 pm

Svenson schreef:[..]

Hehe, jij neemt het motto "Spread the Word" wel erg letterlijk :)
Hehe, daar heb je gelijk in. Ik kan behoorlijk overboard gaan qua enthousiasme voor muziek. Ik bied daar hierbij mijn excuses voor aan. :oops:

Svenson

Bericht door Svenson » wo jul 07, 2004 8:12 pm

Maakt niet uit, maar het valt op.

Jesper

Bericht door Jesper » do jul 08, 2004 6:33 am

Om er maar even een andere naam in te gooien: Decapitated
Heus.

Elio

Bericht door Elio » do jul 08, 2004 11:46 am

nog een tip ik weet niet of ie al gezegd is: Internecine
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

nightwing

Bericht door nightwing » do jul 08, 2004 11:47 am

Altar blijft 1 van me favorieten van de Nederlandse Scene!
www.last.fm/user/robenroll

Rascul

Bericht door Rascul » do jul 08, 2004 1:41 pm

Skinless schreef:nog een tip ik weet niet of ie al gezegd is: Internecine
Als die ooit nog een plaat maken, wat mij onwaarschijnlijk lijkt met Laureano en Roddy beiden druk en Anderson in de afkickkliniek
Makkers staakt uw wild geraas

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » do jul 08, 2004 1:42 pm

hebben we t al over Devourment gehad?
Gelegenheids Satanist

Svenson

Bericht door Svenson » do jul 08, 2004 2:35 pm

Gods Puke schreef:Om er maar even een andere naam in te gooien: Decapitated
Inderdaad, ik kreeg the negation vandeweek binnen, ook weer een lekker schijfje zeg. Maarre, de voorgangers ook!

Internecine: blugh

Rascul

Bericht door Rascul » do jul 08, 2004 2:36 pm

Ja ik. Guttural death metal.
Makkers staakt uw wild geraas

Jesper

Bericht door Jesper » do jul 08, 2004 2:52 pm

Svenson schreef:[..]

Inderdaad, ik kreeg the negation vandeweek binnen, ook weer een lekker schijfje zeg. Maarre, de voorgangers ook!

Internecine: blugh
Ik heb alleen de voorgangers van The Negation. En die zijn echt geniaal! The Negation moet ik nog een keer aanschaffen, maar overal waar ik m zie liggen kost ie zo'n 17 euro, en dat vind ik wat te duur.
Heus.

Svenson

Bericht door Svenson » do jul 08, 2004 2:54 pm

Gods Puke schreef:[..]

Ik heb alleen de voorgangers van The Negation. En die zijn echt geniaal! The Negation moet ik nog een keer aanschaffen, maar overal waar ik m zie liggen kost ie zo'n 17 euro, en dat vind ik wat te duur.
The First Damned - fantastisch
Nihility - iets minder, maar desalniettemin ook geweldig
The Negation - beetje zelfde niveau als Nihility

Lyra

Bericht door Lyra » do jul 08, 2004 7:45 pm

En Winds of Creation? Vond ik wel één van de beste... Naast The First Damned en Nihility.

Gesloten