Dimmu Borgir

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » wo jul 07, 2004 11:46 pm

Demorpheus schreef:[..]

wat denk je zelf

heb je FAT in zwart wit (lijkt me niet) of kleur

in het kleurgeval is het een re-release
de re-release

die bootleg is eigenlijk een live-bootleg waar de demo bijgevoegd is.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jul 08, 2004 1:04 am

ach ja..dat gezeik altijd over Dimmu Borgir en Cradle of Filth..
ik vind Dimmu Borgir gaaf, al wist het laatste album mij iets minder te boeien wegens het ontbreken van echt memorabele momenten.
Doe mij maar de oude albums, vooral Stormblast en Enthrone Darkness Triumphant..
Stormblast heeft gewoon de beste duistere sfeer en Enthrone Darkness Triumphant is gewoon een fantastisch geschreven melodieuze black metal plaat. De gitaarsolo in "In Death's Embrace" bezorgd me nog altijd kippenvel, die spanningsopbouw is fenominaal..en tevens is de afwisseling tussen beenharde stampers en meer mid-tempo melodische nummers precies goed afgewogen..

Spiritual Black Dimensions vond ik minder (staan wel wat aardige nummers op), vooral omdat ik het een beetje als een melodieuzere (lees:met meer keyboards) herhalingsoefening zag van de voorganger.

Puritanical Euphoric Misanthropia is gewoon een uitstekend album, gewoon goede moderne black metal. Het aantal keyboard stukken is een stuk minder geworden en dankzij de bijdragen van een simpel orkest klinkt het gebeuren gewoon een stuk beter en voller. Op Death Cult Armageddon was dat weer te overdadig.
PEM had misschien wat industrial elementen, maar een experimentje is nooit weg..

Je hebt altijd mensen die blijven zeveren over de essentie van black metal..natuurlijk luister ik ook graag naar biefstuk-rauw zwart metaal, maar het is geen misdaad om je grenzen te verleggen en het aanbod te verbreden. Wees juist blij dat dit soort bands er zijn , anders was de black metal scene al lang uitgestorven. Grote bands openen nieuwe deuren voor de beginnende underground rammelbandjes (die vaak ook heel veel potentie bezitten)..zo blijven er fans bij komen die zich uiteindelijk ook gaan interesseren in het rauwere black metal werk en zo dus het gebeuren draaiende houden.

Commercieel is wel wat overdreven, want hoe commercieel kan je zijn als black metal band. De muziek zit nog altijd technisch en complex in elkaar en het klinkt niet als snel , snel ..ff voor een extra zakcentje.
Dimmu Borgir heeft het succes na jaren hard werken verdiend en wat is er nou mooier om van iets dat begon als een hobby je werk te kunnen maken..
Zelfs de meest extreme purist zou ooit wel van wat hij het liefst doet zijn werk willen maken..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 08, 2004 1:56 am

Jeroen schreef: Je hebt altijd mensen die blijven zeveren over de essentie van black metal..natuurlijk luister ik ook graag naar biefstuk-rauw zwart metaal, maar het is geen misdaad om je grenzen te verleggen en het aanbod te verbreden. Wees juist blij dat dit soort bands er zijn , anders was de black metal scene al lang uitgestorven. Grote bands openen nieuwe deuren voor de beginnende underground rammelbandjes (die vaak ook heel veel potentie bezitten)..zo blijven er fans bij komen die zich uiteindelijk ook gaan interesseren in het rauwere black metal werk en zo dus het gebeuren draaiende houden.
Ik vind dit stuk enigzins merkwaardig moet ik zeggen. De Black Metal scene blijft echt wel staan, 'zelfs' zonder bands als Dimmu Borgir. Opent Dimmu Borgir nieuwe deuren? Wel een beetje rare deuren als je het mij vraagt. Ik hoop en denk dan ook niet dat de Black Metal scene beïnvloed zal worden door de laatste plaat. Als dat wel zo is, zijn er gelukkig nog zat bands die wel fatsoenlijke Black Metal maken. Ik heb liever een garageband dan iets wat op Death Cult Armageddon lijkt.
Om even optimistisch te blijven hoop ik dat die plaat een hele grote misstap was, en dat ze teruggaan naar muziek die ze maakten op For All Tid. Ik ben veel te optimistisch, en zeer zeker niet realistisch, maar ik moest toch iets positiefs kwijt in deze post.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » do jul 08, 2004 12:37 pm

waarom zou Dimmu een tweede For All Tid moeten maken? dat zou zowel commercieel als artistiek geen enkele zin hebben
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

MadTinus

Bericht door MadTinus » do jul 08, 2004 5:53 pm

Ja, waarom na een in alle opzichten verpletterend album als DCA weer een rammelpotten album maken.. Daar hebben we inmiddels andere bands voor, laat Dimmu maar lekker Dimmu blijven.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 09, 2004 10:08 am

Rammelpotten album? Ga heel snel je mond spoelen met zeep! For All Tid had tenminste sfeer, buiten dat nog een goed Black Metal geluid! Iets wat je van dat DCA toch niet kunt zeggen. For All Tid was een ijzersterk en retestrak album.

Commercieel gezien zou dat niet goed zijn nee, dus? Wat bedoel je met "artistiek gezien ook geen enkele zin hebben"?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr jul 09, 2004 10:33 am

ze hebben toch al eens zo'n album gemaakt? dat kunnen ze dus wel, en ik denk dat Dimmu veel meer probeert elke CD wat nieuws te doen
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 09, 2004 10:36 am

Ik bedoel dan ook geen exacte kopie van dat album, maar iets wat er in het verlengde van zou liggen, zou stukke beter zijn.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr jul 09, 2004 3:14 pm

Ik ben bang dat die mening niet door een meerderheid gedeeld wordt. FAT heeft misschien een geschikt 'authentiek' Black Metal geluid, maar Dimmu nu is gewoon niet meer de Dimmu van toen.

Naar mijn mening hebben ze met DCA echt het ultieme moderne BM album gemaakt, in alles superieur. Verpletterende productie (quote uit de review in Aardschok: "Dimmu Borgir is een orkaan die werkelijk geen grassprietje meer overeind laat staan", o.i.d.., zeer treffend), ongekende kracht/power and zeer hoogstaande 'performance' van alle bandleden. Een terugkeer naar de stijl (en het niveau) van FAT zou in alle opzichten achteruitgang zijn, naar mijn bescheiden mening uiteraard.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Last.fm

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » vr jul 09, 2004 3:24 pm

ik ben het helemaal met je eens. Er zijn hier echter nogal wat mensen die liever achteruitgang zien dan vooruitgang.

Wat wel zo is, is dat de sfeer en de muziek op FAT idd uniek en erg mooi is. Alleen DB is die stijl ontgroeid. Zulke muziek maken ze niet meer, willen ze niet meer en kunnen ze niet meer.

Er komt vanzelf nog een band die de sfeer van FAT kopieert of nog beter maakt, maar dan is het weer een DB ripoff.

Kortom bij mensen als Rob is het nooit goed, tenzij het zo uebercult is dat niemand het kent.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » vr jul 09, 2004 5:10 pm

MadTinus schreef:Ik ben bang dat die mening niet door een meerderheid gedeeld wordt. FAT heeft misschien een geschikt 'authentiek' Black Metal geluid, maar Dimmu nu is gewoon niet meer de Dimmu van toen.

Naar mijn mening hebben ze met DCA echt het ultieme moderne BM album gemaakt, in alles superieur. Verpletterende productie (quote uit de review in Aardschok: "Dimmu Borgir is een orkaan die werkelijk geen grassprietje meer overeind laat staan", o.i.d.., zeer treffend), ongekende kracht/power and zeer hoogstaande 'performance' van alle bandleden. Een terugkeer naar de stijl (en het niveau) van FAT zou in alle opzichten achteruitgang zijn, naar mijn bescheiden mening uiteraard.
Ik vind PEM harder qua geluid, vooral de gitaren

Svenson

Bericht door Svenson » vr jul 09, 2004 5:12 pm

Robgoroth schreef:Rammelpotten album? Ga heel snel je mond spoelen met zeep! For All Tid had tenminste sfeer, buiten dat nog een goed Black Metal geluid! Iets wat je van dat DCA toch niet kunt zeggen. For All Tid was een ijzersterk en retestrak album.

Commercieel gezien zou dat niet goed zijn nee, dus? Wat bedoel je met "artistiek gezien ook geen enkele zin hebben"?
Nee, for al tid was juist niet strak, er zaten foutjes in, wat een sympathieke uitstraling aan het album gaf.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 09, 2004 5:39 pm

'Strak' betekende in dit geval gewoon 'goed'. Dat is inderdaad een woord van meerdere betekenissen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Mendel

Bericht door Mendel » vr jul 09, 2004 8:49 pm

zo zie je maar weer dat je moet oppassen voor onbewuste beeldvorming over een band die je niet kent.
ik hoorde erg veel negatieve verhalen over Dimmu Borgir. en op die site heb ik me krom gelachen om die foto's.
Tijdje terug toch maar eens een album geprobeerd: Death Cult Armageddon

en dit klinkt echt erg gaaf...
hard, sfeervol en mooi tegelijkertijd, binnenkort maar even wat andere albums uitproberen.

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » za jul 10, 2004 11:54 pm

Mendel schreef: en dit klinkt echt erg gaaf...
hard, sfeervol en mooi tegelijkertijd, binnenkort maar even wat andere albums uitproberen.
Deed 't niet zeer aan je oortjes?
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jul 11, 2004 12:02 am

ik vind nieuwe dimmu albums veel boeiender dan for all tid en sturmblast tezamen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Alexus

Bericht door Alexus » zo jul 11, 2004 12:05 am

sturmblast vind ik toch een paar hele mooie pianopartijen hebben
ze konden alleen wat beter uitgewerkt worden

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » zo jul 11, 2004 12:05 am

In Spellbound zit zelfs nog wat emotie.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » zo jul 11, 2004 12:13 am

"In Deaths Embrace"....daar zit emotie in!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jul 11, 2004 12:14 am

In elk nummer zit emotie.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » zo jul 11, 2004 12:29 am

Ja ok, dat is waar.

dako

Bericht door dako » zo jul 11, 2004 11:59 am

Robgoroth schreef:'Strak' betekende in dit geval gewoon 'goed'. Dat is inderdaad een woord van meerdere betekenissen.
Jij neger.
In de spreektaal der ontwikkelde mensen betekend 'strak' (met betrekking tot een muzikaal iets), goed ingespeeld. Voorbeeld: 'jezus, wat speelt die drummer strak', ofwel: 'godver, wat slaat die kerel goed binnen de maat zeg.'

'Strak' gebruiken om de gaafheid van iets aan te duiden, als in 'Wow, dat ziet er vet strak uit', is een term die is voorbehouden aan minderwaardige mensen meteen ernstig spraakgebrek en een zeer beperkt vocabulaire (herkenbaar aan de gekopieerde hiphop-cd's in de verzameling, het drinken van breezahs en niet zelden een donkere huidskleur).
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo jul 11, 2004 12:26 pm

Dako heercht menigeen er finaal uit.
Gelukkig zijn wij nog steeds aan het heerschen. Hij doet maar.
Laatst gewijzigd door Meltdown op zo jul 11, 2004 12:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo jul 11, 2004 12:28 pm

dako schreef:[..]

Jij neger.
In de spreektaal der ontwikkelde mensen betekend 'strak' (met betrekking tot een muzikaal iets), goed ingespeeld. Voorbeeld: 'jezus, wat speelt die drummer strak', ofwel: 'godver, wat slaat die kerel goed binnen de maat zeg.'

'Strak' gebruiken om de gaafheid van iets aan te duiden, als in 'Wow, dat ziet er vet strak uit', is een term die is voorbehouden aan minderwaardige mensen meteen ernstig spraakgebrek en een zeer beperkt vocabulaire (herkenbaar aan de gekopieerde hiphop-cd's in de verzameling, het drinken van breezahs en niet zelden een donkere huidskleur).
Dat zie jij goed.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Brömmerhead

Bericht door Brömmerhead » zo jul 11, 2004 12:37 pm

dako schreef:'Strak' gebruiken om de gaafheid van iets aan te duiden, als in 'Wow, dat ziet er vet strak uit', is een term die is voorbehouden aan minderwaardige mensen meteen ernstig spraakgebrek en een zeer beperkt vocabulaire (herkenbaar aan de gekopieerde hiphop-cd's in de verzameling, het drinken van breezahs en niet zelden een donkere huidskleur).
En tevens herkenbaar aan hun beperkte kennis van grammatica.

Bijvoorbeeld:
dako schreef:In de spreektaal der ontwikkelde mensen betekend 'strak' (met betrekking tot een muzikaal iets), goed ingespeeld.

Kimzel

Bericht door Kimzel » zo jul 11, 2004 12:39 pm

strak strak in mu treningspak pak

Nielsch666

Bericht door Nielsch666 » wo aug 11, 2004 5:20 pm

rotterdam hardcore gabbertje....STERF!
Calles himself a hero, arrogant Nazarene!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 11, 2004 5:49 pm

tjonge jonge..wat is dat nu weer voor een domme uitspraak zeg..

rotterdam hardcore gabbertje?

serieus nemen is niet altijd nodig hier..eigenlijk bijna nooit
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » wo aug 11, 2004 7:53 pm

En toch blijft (o.a robgoroth) een groot deel dat doen :roll:
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » di jan 11, 2005 2:52 pm

Hirchart schreef:Een vriend van me is echt ook zo'n faggot-fan van
hij heeft echt alle albums en platen noem maar op
echt nutteloos, limited editions met 1 nummer meer op, verder exact hetzelfde, geen andere cover of wat, cd in de vorm van een skull weet ik veel. En dan is het nog kanker muziek ook.
Nee NOFX is zeker hartstikke gaaf, vuile kankerskater! :evil: 't Verbaasd me dan ook niks dat je faggot-vrienden hebt, graftak.

Ontopic: Borknagar, fucking heersch! 't Is een aangename mix van progressive en blackmetal, wat vooral op 't laatste album erg goed aan te horen valt, zonder dat het progressieve gedeelte overheerst.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » di jan 11, 2005 3:07 pm

The Reckoning schreef:[..]

Ontopic: Borknagar, fucking heersch! 't Is een aangename mix van progressive en blackmetal, wat vooral op 't laatste album erg goed aan te horen valt, zonder dat het progressieve gedeelte overheerst.
En hoe ben je nu precies ontopic?

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » di jan 11, 2005 3:21 pm

De opener vroeg om goeie Dimmu-achtige bands. Borknagar lijkt er wat op, wat betreft gitaarwerk en grunts, maar dan met progressive invloeden.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 3:27 pm

Ik zie de vergelijking tussen Dimmu's en Borknagar's "gitaarwerk en grunts" niet zo, maar Borknagar is inderdaad nog altijd een sterke band.
Hoewel het werk met Hestnaes er naar mijn mening redelijk ver bovenuit steekt. Vintersorg redt het niet bij hem.
Laatst gewijzigd door Meltdown op di jan 11, 2005 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » di jan 11, 2005 3:29 pm

Ja ok, ze verschillen qua stijl en sfeer wel veel van elkaar, maar ik denk dat als je Dimmu gaaf vindt, Borknagar ook gaaf zal vinden.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » di jan 11, 2005 3:31 pm

Dan zal ik wel een uitzondering zijn want ik vind Dimmu Borgir erg gaaf, maar Borknagar absoluut niet.

MadTinus

Bericht door MadTinus » di jan 11, 2005 4:11 pm

Borknagar met Garm roeleert (eerste 2 albums, vooral The Olden Domain), daarna wordt het minder.

Dimmu is als het goed is aan nieuw materiaal aan het werken, ben benieuwd.

Last.fm

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 4:23 pm

Mjah, ze willen blijkbaar Stormblast opnieuw gaan opnemen. Ik zie er de voordelen niet van.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di jan 11, 2005 4:31 pm

StraightHate schreef:Dan zal ik wel een uitzondering zijn want ik vind Dimmu Borgir erg gaaf, maar Borknagar absoluut niet.
Mee eens.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di jan 11, 2005 4:32 pm

Meltdown schreef:Mjah, ze willen blijkbaar Stormblast opnieuw gaan opnemen. Ik zie er de voordelen niet van.
Inderdaad een beetje overbodig. Maar ja als ze niets beters te doen hebben...

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » di jan 11, 2005 4:32 pm

Een nieuw album opnemen lijkt mij beter.
Vigilance is, the order of the day.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di jan 11, 2005 4:34 pm

AltarOfSacrifice schreef:Een nieuw album opnemen lijkt mij beter.
Ja, zijn ze ook van plan dacht ik gelezen te hebben. Ach ja, we zijn wel weer.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » di jan 11, 2005 4:35 pm

Meltdown schreef:Mjah, ze willen blijkbaar Stormblast opnieuw gaan opnemen. Ik zie er de voordelen niet van.
Ik ben toch benieuwd wat ze er van maken. Het zal wel een stuk minder sfeer hebben en harder klinken dan het origineel.

metal-willem

Bericht door metal-willem » di jan 11, 2005 4:36 pm

Doe mij maar een nieuwe tour, en dan dat ze uffelte eens aan gaan doen.

DoDo

Bericht door DoDo » di jan 11, 2005 4:36 pm

Ik vind veel nummers van dimmu borgir best wel gaaf hoor.

Op dynamo viel jammergenoeg heel vaak het geluid weg.. helaasch
time to go

phobia4
Contacteer:

Bericht door phobia4 » di jan 11, 2005 4:40 pm

Ben erg benieuwd hoe, nieuwe trommelaar tony van Nile het doet op het nieuwe werk.

iscariah

Bericht door iscariah » di jan 11, 2005 5:56 pm

phobia4 schreef:Ben erg benieuwd hoe, nieuwe trommelaar tony van Nile het doet op het nieuwe werk.
Euh, Tony drumt toch niet bij hen, alleen maar een paar live-optredens?

Nog mensen die PEM beter vinden dan DCA?

DoDo

Bericht door DoDo » di jan 11, 2005 6:12 pm

Ik vind PEM het mooiste album
time to go

iscariah

Bericht door iscariah » di jan 11, 2005 6:18 pm

Ik denk dat dat 'verkrachting' noemt.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 6:20 pm

iscariah schreef:[..]
Ik denk dat dat 'verkrachting' noemt.
Als je graag naar DB luistert zul je daar niet zoveel problemen mee hebben...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » di jan 11, 2005 6:23 pm

Ik hoop dat ze met de nieuwe plaat weer richting Puritanical gaan.

Gesloten