Ik denk niet dat Burzum het enkel moet hebben van z'n daad, Varg heeft wel degelijk muziek van kwaliteit afgeleverd. Mayhem ook wel, maar misschien iets minder. Het gehele verhaal erachter is natuurlijk wel erg 'true', maar sommigen kijken niet verder dan dat. Ik denk dat een album als De Mysteriis Dom Sathanas niet enkel geliefd is om de cultstatus van de band, maar tevens om het muzikale meesterwerk dat hiermee is afgeleverd.nuberus schreef:[..]
Toch kun je niet om smaak heen. Burzum heeft me nooit kunnen bekoren, omdat het me totaal niet aanspreekt. Mayhem in iets meerdere mate wél.
Onverklaarbare cultstatus hebben beide bands last van, zwaar overtrokken vind ik dat en er is zoveel beters te vinden op black metal gebied. De relevantie van deze bands kun je inmiddels verwaarlozen. Get a life.
Euronymous
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Neen. Niet weer, eindeloos gekerm blijft het in mijn oren. Ik ken de band al een jaar of 10 maar het doét me gewoon helemaal niks, toen niet en nu niet. Burzum is gewoon niet mijn band, net zoals zoveel anderen. Smaak is smaak, bottomline.Robgoroth schreef:Dan raad ik je aan je toch nog eens te verdiepen in Burzum.
Ook al kunnen sommigen me proberen te overtuigen dat bm dan zgn. niet aan me besteedt is als ik burzum niet goed vindt, ik het tóch nogmaals moet beluisteren....enz. Nutteloos, ik vind het gewoon een Rukband.
En de man zal heersen.
Ok, ik moet zeggen dat de drums van Hellhammer meesterlijk klinken en er staan een paar klinkende nummers op. Enkel jammer van de zang.Robgoroth schreef:[..]
Ik denk niet dat Burzum het enkel moet hebben van z'n daad, Varg heeft wel degelijk muziek van kwaliteit afgeleverd. Mayhem ook wel, maar misschien iets minder. Het gehele verhaal erachter is natuurlijk wel erg 'true', maar sommigen kijken niet verder dan dat. Ik denk dat een album als De Mysteriis Dom Sathanas niet enkel geliefd is om de cultstatus van de band, maar tevens om het muzikale meesterwerk dat hiermee is afgeleverd.
En de man zal heersen.
weet ik, maar Brommerhead riep zoiets dergelijks. Getuigd ook niet van enige kennis uiteraard.Robgoroth schreef:Dat Black Metal dan niet aan jou besteedt zou zijn is inderdaad onzin, dat zul je dan ook niet uit mijn mond horen.
Maar goed, zo'n discussie over Mayhem en Burzum is net zoiets als Ajax en Feyenoord. Het roept altijd wat extra emotie op.
En de man zal heersen.
voor de een wel, voor de ander niet. Ik vind het klinken als een psychiatrisch patient met ernstig spraakgebrek. Tegen het belachelijke aan, waardoor ik er altijd om moet lachen als ik het hoor!Robgoroth schreef:[..]
De zang op dat album vind ik juist iets dat sfeer toevoegt.
En de man zal heersen.
- Brömmerhead
Meer Pec Zwolle en Ajax.nuberus schreef:[..]
weet ik, maar Brommerhead riep zoiets dergelijks. Getuigd ook niet van enige kennis uiteraard.
Maar goed, zo'n discussie over Mayhem en Burzum is net zoiets als Ajax en Feyenoord. Het roept altijd wat extra emotie op.
het is trouwens 'iets dergelijks', of 'zoiets'. 'Zoiets dergelijks' is een contaminatie.
- zwarte krijser
Overigens vind ik de "songwriter capaciteiten" van Varg ook een beetje overtrokken, het ligt gewoon wel lekker in het gehoor maar dat is iets wat VEEL bands voor elkaar krijgen, ook voor een black metal band is dit niet uitzonderlijk.
Overigens Brömmerhead, wat is de oorzaak van je disaffectie jegens Mayhem? Is het ook de stem? Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar daarvan afgezien zitten de nummers zeer vet in elkaar.
Overigens Brömmerhead, wat is de oorzaak van je disaffectie jegens Mayhem? Is het ook de stem? Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar daarvan afgezien zitten de nummers zeer vet in elkaar.
zwarte krijser schreef:Overigens vind ik de "songwriter capaciteiten" van Varg ook een beetje overtrokken, het ligt gewoon wel lekker in het gehoor maar dat is iets wat VEEL bands voor elkaar krijgen, ook voor een black metal band is dit niet uitzonderlijk.
.
het gaat er ook om dat het nog maar een jochie was toen hij het schreef
hij heeft het ook nog eens alleen gedaan
zijn stem past juist heel goed bij de sfeer en de bedoeling van de muziek
en het ligt lekker in het gehoor omdat het goed is
- zwarte krijser
- Y Draig Goch
Dooddoener okay.Brömmerhead schreef:[..]
"er bestaat nog altijd iets als smaak"
Dit is een inhoudsloze dooddoener; Volgens deze logica is Marco Borsato gelijkwaardig aan Immortal. Nee knul, zo makkelijk kom je er niet vanaf: Er bestaat ook zoiets als WANsmaak, iets wat bewezen wordt door Mayhem's schijnbaar onverklaarbare cultstatus.
Inhoudsloos vind ik het gedeelte waarmee de post beïndigd wordt.
Overigens is jouw mening niet anders dan die van anderen hoor, dus je hoeft ook niet te doen alsof jouw meningen feiten zijn. Dat is erg storend en komt ook niet al te intelligent over.
- Hieronimus
Even een zijnootje:
Als je denkt dat mijn nickname van Euronymous komt zoals wel meer mensen dat denken, ga je jezelf maar mooi anaal penetreren met een grafzerk. Mijn naam heeft niets met hem van doen
Als je denkt dat mijn nickname van Euronymous komt zoals wel meer mensen dat denken, ga je jezelf maar mooi anaal penetreren met een grafzerk. Mijn naam heeft niets met hem van doen
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- Daisycutter
- XnegativeX
- Contacteer:
Op zich hebben een aantal mensen wel gelijk als ze zeggen dat de kerkvrandingen/moorden etc. veel van die Noorse bands grootgemaakt hebben. Maar voor mij persoonlijk kunnen veel Black Metalbands tegenwoordig niet tippen aan de sound die bands als Burzum, Mayhem of Emperor toen neergezet hebben. Het is gewoon geweldige muziek, en dat komt niet alleen door de criminele nevenactiviteiten.
En dat alleen een BM band als Emperor geevolueerd zou zijn is grote onzin. Kijk naar de latere Mayhem releases, dat is heel wat anders dan het geweldige "De Mysteriis dom Sathanas", maar ik vind het niet slecht wat ze tegenwoordig doen.
Burzum is ook veranderd, die synthalbums zijn niet echt mijn smaak, toch zitten er wel wat toffe nummers tussen.
Deze bands (en nog velen andere Scandinavische) hebben naar mijn mening toch een beetje de hedendaagse Black metal sound gevormt.
Maar dan ga ik misschien toch iets teveel uit van m'n eigen smaak.
En dat alleen een BM band als Emperor geevolueerd zou zijn is grote onzin. Kijk naar de latere Mayhem releases, dat is heel wat anders dan het geweldige "De Mysteriis dom Sathanas", maar ik vind het niet slecht wat ze tegenwoordig doen.
Burzum is ook veranderd, die synthalbums zijn niet echt mijn smaak, toch zitten er wel wat toffe nummers tussen.
Deze bands (en nog velen andere Scandinavische) hebben naar mijn mening toch een beetje de hedendaagse Black metal sound gevormt.
Maar dan ga ik misschien toch iets teveel uit van m'n eigen smaak.
- XnegativeX
- Contacteer: