Mad Season

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Metalmatje

Mad Season

Bericht door Metalmatje » ma jul 12, 2004 11:54 pm

Ik heb op dit moment vakantie en ben dan ook in de late uurtjes nog wakker. Nu was ik laatst eens grondig door mijn cd collectie gegaan. Daar kwam ik de cd "Above" van de band "Mad Season" tegen, waarbij Layne Staley van Alice in Chains de zang verzorgd. Ze spelen een rustige soort rock met blues invloeden. Als je Alice in Chains waardeert moet je dit zoiezo eens beluisteren.

Nu luister ik de cd al een aantal malen voordat ik naar bed ga en nadat ik gedronken heb. En ik kan alleen zeggen, ultieme muziek voor wanneer je 's nachts een nogal melancholisch gevoel hebt. Zelf bekruipt mij dit gevoel me best vaak de laatste tijd. Deze cd geeft dat gevoel het beste weer. Onzinnig gezieik eigenlijk. Dus waarschijnlijk hoort deze post in een ander topic thuis. Maar toch, als je 's avond of 's nachts even helemaal tot jezelf wilt komen dan raad ik je "Above" aan van "Mad Season".

Farnesse

Bericht door Farnesse » ma jul 12, 2004 11:59 pm

Tja de laatste echte plaat waarop Layne Staley te horen was voordat hij een overdosis nam..toch jammer om een van de meest getalenteerde zangers van de jaren '90 zo tenonder is gegaan..
Help het klimaat verder de vernieling in, eet een foute chocoladeletter!

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » di jul 13, 2004 12:00 am

Dat kun je wel zeggen ja. Zelden zo'n gepassioneerde zang gehoord. Eeuwig zonde.

Farnesse

Bericht door Farnesse » di jul 13, 2004 12:02 am

Metalmatje schreef:Dat kun je wel zeggen ja. Zelden zo'n gepassioneerde zang gehoord. Eeuwig zonde.
En dat in combinatie met Jerry Cantrell..Kippenvel
Help het klimaat verder de vernieling in, eet een foute chocoladeletter!

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » di jul 13, 2004 12:06 am

Jerry ja, toch ook een zeer verdienstelijk zanger vind ik.
Die twee solo albums zijn toch ook erg goed.
Maar zeker die combinatie met Layne inderdaad, dat is het gewoon.

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 13, 2004 12:26 am

Toch vind ik Above niet de klassieker die je mag verwachten van een band met leden van Pearl Jam Alice in Chains en Screaming Trees in de gelederen. Ik zet Dirt of Jar of Flies of iets van PJ en ST net wat vaker op.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Thaumaturgy

Bericht door Thaumaturgy » di jul 13, 2004 2:09 am

Geweldig idd. Naast layne overigens ook Mike McCready op gitaar.Long Gone Day is hun beste nummer imo. Naast Layne zingt daar Mark Lanegan op wie net zo'n gepassioneerde zang heeft als Layne.

Fusion

Bericht door Fusion » di jul 13, 2004 11:48 am

Fantastisch album! "Wake up young maaaaaaaaan"... Maar van de ''''''grunge'''''' collabs vind ik Temple Of The Dog toch wel de best, maar goed, niet te vergelijken met Mad Season.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

MadTinus

Bericht door MadTinus » wo jul 14, 2004 11:40 pm

Ik vind alleen het nummer "wake up" goed, de rest is een beetje saai.. Is echt jaaaaren geleden dat ik het geluisterd heb trouwens.

Alice In Chains was geweldig natuurlijk, vooral die 2 acoustische EP-tjes.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie