Orphanage - Driven
- fetuskiller
- Contacteer:
Orphanage - Driven
Heeft iemand hier deze plaat eigenlijk al?
ik vind em briljant!
ik vind em briljant!
- BlizzardBeast
- fetuskiller
- Contacteer:
- MindlessMayo
Re: Orphanage - Driven
Nee maarre vertel er eens wat meer over..fetuskiller schreef:Heeft iemand hier deze plaat eigenlijk al?
ik vind em briljant!
Is het vergelijkbaar?
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
- fetuskiller
- Contacteer:
Uh nee niet echt denk ik tis een mix van Groove, Death, Doom iets in die geest het was iig eenvan de eerste bands die vrouwlijke vocalen met zware grunts mengde! dus in die zin erg origineel!MindlessMayo schreef:[..]
Nee maarre vertel er eens wat meer over..
Is het vergelijkbaar?
- MindlessMayo
Ik bedoel vergelijkbaar met welk ander album van ze..fetuskiller schreef:[..]
Uh nee niet echt denk ik tis een mix van Groove, Death, Doom iets in die geest het was iig eenvan de eerste bands die vrouwlijke vocalen met zware grunts mengde! dus in die zin erg origineel!

-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb die cd al maand niet meer gedraaid, zo nog eens opzetten
mijn review
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1055
topplaat
mijn review
topplaat
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Zeer goede 'comeback' CD, vooral "Cold" grooved als de neten. Jammer dat ze zo weinig aandacht krijgen, niet eens 10x eremetaal in de Aardschok en slechts een klein 1-pagina interviewtje, niet op Wâldrock, niet op Dynamo, had zeker meer verdiend.
En live zijn ze nog steeds super, ik heb ze al enkele 10-tallen keren gezien en iedere keer flikken ze het weer. Ik ga ze op Wacken weer zien.
En live zijn ze nog steeds super, ik heb ze al enkele 10-tallen keren gezien en iedere keer flikken ze het weer. Ik ga ze op Wacken weer zien.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- MindlessMayo
Hmm toch maar eens zien te bemachtigen danKristof schreef:ik heb die cd al maand niet meer gedraaid, zo nog eens opzetten
mijn review
topplaat
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik ben ook geen gothic fan, en vind de band live vreselijkFuckFace schreef:aandacht in de bladen koop je 9 van de 10 keer in (de platenmaatschappij dan, ook dat 10x eremetaal dus, daar zit een hele formule aan vast).
De band zelf heeft mij nooit kunnen bekoren, maar het is dan ook niet mijn richting muziek.
maar dit nieuwe album vind ik erg geslaagd
en grotere bands krijgen altijd bewust/onbewust in grotere bladen betere recensies
- fetuskiller
- Contacteer:
Sorry maar voor Orphanage hoef je toch echt geen Gothic fan te zijn!, als er keybords en een vrouw in een band zitten wil dat nog niet zeggen dat het gothic is!Kristof schreef:[..]
ik ben ook geen gothic fan, en vind de band live vreselijk
maar dit nieuwe album vind ik erg geslaagd
en grotere bands krijgen altijd bewust/onbewust in grotere bladen betere recensies
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ja, je hebt gelijk maar een groot deel van de sound wordt toch wel bepaald door het beaty and the beast effect (grunt tegenover hemels vrouwengezang) en gothicfans zullen hier zeker van smullen. Maar hokjesgeest is altijd verkeerd. 'Driven' is gewoon een zeer goed Nederlands product en ik ga de band live nog wel ff een kans geven op Wacken.fetuskiller schreef:[..]
Sorry maar voor Orphanage hoef je toch echt geen Gothic fan te zijn!, als er keybords en een vrouw in een band zitten wil dat nog niet zeggen dat het gothic is!
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dat concert in 013 was trouwens wel heel erg saai en slechtfetuskiller schreef:ja idd dat is wel jammer ja, ik was op metalfest en bij het eerste nummer stonden ook al die gasten met morbid angel t-shirts vooraan enzo maar naarmate het optreden vorderde werd het steeds stiller bij het podium en was wel jammer vooral voor de band natuurlijk
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
natuurlijk heb ik m! ik heb ze allemaal!fetuskiller schreef:Heeft iemand hier deze plaat eigenlijk al?
ik vind em briljant!

- Dark Angel
kut haha ik zat op de verkeerde naam!!fetuskiller schreef:[..]
natuurlijk heb ik m! ik heb ze allemaal!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]
- fetuskiller
- Contacteer:
Vreselijk??!! Ookal heb je een hekel aan de band zal iedere objectieve toeschouwer toch moeten toegeven dat de band keer op keer superstrak speelt, altijd 100% inzet toont (ookal staan ze voor 3 man) en altijd een goed geluid heeft (als ze hun eigen geluidsman meehebben tenminste). En George is één van Nederland's beste Metal frontmannen.Kristof schreef:[..]
ik ben ook geen gothic fan, en vind de band live vreselijk
Toegegeven, er zijn veel mensen die puur om de zang van Rosan afhaken, zij is dan ook niet bepaald 's lands meest begaafde zangeres.. Maar ja, ze is getrouwd met Guus, dus daar zal spoedig wel geen verandering in komen..
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
FuckFace schreef:aandacht in de bladen koop je 9 van de 10 keer in (de platenmaatschappij dan, ook dat 10x eremetaal dus, daar zit een hele formule aan vast).
De band zelf heeft mij nooit kunnen bekoren, maar het is dan ook niet mijn richting muziek.
Dikke onzin v.w.b. dat 10 x eremetaal... toen Orphanage op een klein kutlabel (DSFA Records) zat scoorde de band wel 10 x eremetaal met beide albums. Nu zitten ze op Nuclear Blast en lukt ze dat niet.
Persoonlijk denk ik dat het verschil erin zit dat de band destijds met een verfrissende sound kwam terwijl de band hedentendage niet meer echt opvalt in de overvloed aan bands met keyboards en vrouwenzang. Ook al klinkt de band zeker niet als een typisch Gothic Metal bandje toch is het nieuwtje met keyboards en vrouwenzang vs grunt er al lang af.
Tel daarbij op dat ze een matige 3e plaat hebben gemaakt en het feit dat ze daarna jarenlang niks van zich hebben laten horen.
En juist dat laatste kun je je in metalland niet permiteren want door de stortvloed aan nieuwe bands en releases zijn de mensen je ook zo weer vergeten als je niet regelmatig met iets nieuws komt en kwaliteit blijft leveren.
Er zijn maar heel weinig bands die zich kunnen permiteren om jarenlang op een album te teren zonder daarbij de status te verliezen die ze hebben opgebouwd.
!!! THE SIGN IS ON !!!
En daarnaast lijkt Orphanage in de verste verte niet op WT en/of AF.
Last.fm
Last.fm
- fetuskiller
- Contacteer:
idd mee eens als WT niet zo enorm commercieel geworden was dan had Orphanage nog steeds die zelfde status gehad als "toen" en dan waren bands als AF, Epica, Autumn ook niet door gebroken of iig niet zo als de afgelopen tijd gebeurd is! (denk ik dan)Cooma schreef:Klopt wel ja, er zijn nu ook mensen die denken dat Orphanage een kloon of aftreksel is van Within Temptation of After Forever oid, terwijl het tegendeel waar is. Within Temptation heeft jaren lang in hun voorprogramma gestaan en in die tijd bestond AF nog niet of had niemand ooit ervan gehoord!
en daarbij AF bestond nog niet eens toen "By time alone" uit kwam die zijn volgens mij opgericht in 1998! of in die buurt
-
Hmm, ik moet zeggen dat Orphanage me altijd een beetje onbekend is gebleven. Laatst zag ik ze op een metalfest.MadTinus schreef:[..]
Toegegeven, er zijn veel mensen die puur om de zang van Rosan afhaken, zij is dan ook niet bepaald 's lands meest begaafde zangeres.. Maar ja, ze is getrouwd met Guus, dus daar zal spoedig wel geen verandering in komen..
Ik moet dat ik het inderdaad een strak stukje performance vond en een goed stukkie muziek. Maar ook voor mij was de zangeres een struikelblok.
Na twee nummers begon ik me echt af te vragen wat 't mens nou eigenlijk op het podium deed, ze stond daar als een hark te dansen en dat stemgeluid was ronduit vervelend.
Later stonden ze voor me in de zaal en zaten zij en haar man Chimaira, die op dat moment optraden belachelijk te maken.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik die zanger fenomenaal vond, helemaal fantastisch zoals dat kleine mannetje me de oren van de kop schreeuwde!
The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.