Black Metal
- Draconian
- Lult over cdtjes
Iemand trouwens bekend met Black Circle? Ik heb een paar weken geleden het eerste album, Behold my Visions and Wisdom, aangeschaft en dat is zeker overtuigend te noemen. Neigt een beetje naar Judas Iscariot, maar wel met meer afwisseling.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- the true Thorko
- Draconian
- Lult over cdtjes
Mwah, valt wel mee vind ik. Ik vind het in ieder geval een erg gaaf album, beter in ieder geval dan het oude Judas Iscariot waarmee het vergeleken wordt (een album als The Cold Earth Slept Below kan me gewoon niet boeien, omdat het te eentonig is, dat is bij Black Circle helemaal niet het geval).
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Zoals ik je gister ook al op MSN vertelde, geef ik je inderdaad gelijk wat betreft de gelijkenissen. Echter; als je op Judas Iscariot wilt lijken, hoort daar ook een hele vette productie bij. Ik vond Black Circle zelf erg veel overeenkomsten hebben met Thy Dying Light (wat overigens een prachtalbum is). Uiteraard is dat een compliment voor de beste mannen zelf, maar hoe de muziek uiteindelijk uit de verf is gekomen, is een stuk slechter dan hoe Akhenaten dat zou aanpakken. Akhenaten maakt zijn muziek overtuigend door de moddervette productie, de overaanwezige en erg goed hoorbare zang, iets wat ik bij Black Circle niet kon ontdekken. Dat feit heeft het voor mij een '13 in een dozijn' band gemaakt, maar ik ben zeker bereid om te kijken of er nog enige ontwikkeling volgt/is gevolgd wat dat betreft.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- XnegativeX
- Contacteer:
Die Geist ist teufel van Urfaust is een beetje vreemd maar wel lekker. Het lijkt wel alsof Lugubrum op vakantie is geweest in Noorwegen. Het doet me nog het meest denken aan een licht gestoorde Isengard.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Kent iemand de formatie Crown of Autumn met het album The Treasures Arcane?
Ik kwam het tegn in het interview met Martyr Lucifer van Hortus Animae, die overigens bezig zijn met hun nieuwe album, en hij sprak vrij lovend over hen. Aangezien ik HA erg gaaf vind zou ik ook wel wat van dit Crown of Autumn willen horen. Hun album wordt door hem omschreven als "vol met dynamische medieval-geörienteerde heavy/black metal".
Soulseek heb ik geprobeerd maar er is vrijwel niks te vinden, het staat nu dus ook in mijn Wishlist.
De cd in kwestie:

Desbetreffende interview:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?o ... tent&id=39
Review van het album Waltzing Mephisto van Hortus Animae:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... ent&id=643
Ik kwam het tegn in het interview met Martyr Lucifer van Hortus Animae, die overigens bezig zijn met hun nieuwe album, en hij sprak vrij lovend over hen. Aangezien ik HA erg gaaf vind zou ik ook wel wat van dit Crown of Autumn willen horen. Hun album wordt door hem omschreven als "vol met dynamische medieval-geörienteerde heavy/black metal".
Soulseek heb ik geprobeerd maar er is vrijwel niks te vinden, het staat nu dus ook in mijn Wishlist.
De cd in kwestie:

Desbetreffende interview:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?o ... tent&id=39
Review van het album Waltzing Mephisto van Hortus Animae:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... ent&id=643
Laatst gewijzigd door Alexus op di jul 20, 2004 9:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Oblivion
- Contacteer:
luister maar es naar het franse Pore voor gavere, originere screams, aanrader!!Robgoroth schreef:Godverdomme zeg.
NIEMAND, maar dan ook echt helemaal NIEMAND heeft gavere of extremere screams dan Hat!
"Poep, Zweet en Tranen"
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
Hahaha!telluriet schreef:Dit topic staat op een laag pitje, breng daar eens verandering in, met z'n allen. En Hat vind ik een beetje tè.
Net Donald Duck.
Goed; leven in de brouwerij.
Ik ben brak als een hoer, dus een groot stuk zit er niet in. Wat ik wél nog even kwijt wil, is dat Kludde een zeer gave band is. Gisteren Kludde/Wanhoop promo binnen gekregen, en dat klinkt me toch verdomde gaaf. Spuw hier uw meningen over een van deze twee bands, ik doe hetzelfde als ik tijd en nuchter heb/ben.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Die steekt met kop en schouders boven de rest uit. Duidelijk mag zijn dat -ondanks het feit dat Pentagram nog veel harder heerst- de rest ook menig BM-band er finaal uitrost. Pentagram is gewoon een unieke plaat.nightwing schreef:[..]
ja, Pentagram heerscht een groot gros eruit!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Lord Leuber
- Contacteer:
Ik weet niet of het echt in dit topic hoort, maar ik heb vandaag op blackmetalradio.com een nummer van Limbonic Art gehoord (Through Gleams of Death) wat ik flink gaaf vond.
Wat is volgens jullie de beste cd van deze band, als ik er bij zeg dat ik symphonische BM het gaafst vind? (hoe symphonischer, hoe beter)
Wat is volgens jullie de beste cd van deze band, als ik er bij zeg dat ik symphonische BM het gaafst vind? (hoe symphonischer, hoe beter)
- Hieronimus
- Lord Leuber
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hieronimus
Zag hem wel bij the Sounds in Venlo voor die prijs, alleen zelf zo stom geweest om 'm niet te kopen 

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Wat is het Zwitserse Eisenwinter een ongelooflijke kankerband zeg.
Petje af voor degene die een band vindt die meer rammelt dan deze. Met riffs waar je handen van beginnen te jeuken, kleuterdrumwerk en miezerig gekrijs lijkt me niet dat deze band ook maar op iemand indruk maakt. Ik weet ook niet wat de zanger met de microfoon doet, maar de ene seconde plaatst hij deze een meter, de andere 1 cm. van zijn mond af. Daardoor onstaan continu volumeverschillen qua zang. Al zou hij zijn microfoon wel goed gebruiken, zou het nog steeds kut klinken. Door het gejammer heen gooit hij af en toe een verschrikkelijke uithaal naar boven er tussendoor. Ze hebben door middel van sporadisch gebruik van keyboard de boel nog wat getracht op te fleuren, maar tevergeefs.
Petje af voor degene die een band vindt die meer rammelt dan deze. Met riffs waar je handen van beginnen te jeuken, kleuterdrumwerk en miezerig gekrijs lijkt me niet dat deze band ook maar op iemand indruk maakt. Ik weet ook niet wat de zanger met de microfoon doet, maar de ene seconde plaatst hij deze een meter, de andere 1 cm. van zijn mond af. Daardoor onstaan continu volumeverschillen qua zang. Al zou hij zijn microfoon wel goed gebruiken, zou het nog steeds kut klinken. Door het gejammer heen gooit hij af en toe een verschrikkelijke uithaal naar boven er tussendoor. Ze hebben door middel van sporadisch gebruik van keyboard de boel nog wat getracht op te fleuren, maar tevergeefs.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
-
-
- Hieronimus
Haha, en toch is het de waarheid!Amibor schreef:Lul niet man...17 euro, kom nou.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
-
- Hieronimus
Ach, dat ding is overal zo goedkoop hoorAmibor schreef:Hebben ze daar nog minder verstand van metal dan waar ik em gekocht heb, voor 30 euro. En dat vond ik al goedkoop, 7,50 per cd namelijk.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
-
Ok, zal het proberen te onthoudenAmibor schreef:Een band IS gaaf, bandleden ZIJN gaaf. Die fout maakte je ook al in een ander topic, ik dacht ik snijd het even aan.

[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
- Hieronimus
Sorry, zag niet dat je het al eerder had gevraagd. In de Sounds in Venlo, Paradestraat 72 ofzo, gaaf winkeltje, paar duizend Metalcd's, alleen sommigen wat overpricedThe Clansman schreef:WAARRRRR dan?

Maar wel tof om daar eens rond te hangen voor een middagje
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- Hieronimus
Tenminste, toen ik er voor het laatst was, hadden ze 'm nog. Maar dat was toen het vorige Vintersorg album uitkwam 

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm