Emotie
Emotie
In het kader Stemmingen en Emoties zou ik graag weten van welke band de menschen hier (positief bedoeld) in een melancholieke en depresieve sfeer raken. Suggesties? Of andere emotieplaten? Noteer t hier!
Makkers staakt uw wild geraas
- Tim Cunningham
Anathema
Trage, donkere Type O Negative nummers
Tool (Pushit !!! Parabol !!! Disposition, reflection, triad)
Nine Inch Nails ( hun nieuwe live cd, "and all that could have been" bevat een tweede cd met daarop een paar nieuwe nummers en minimalistische bewerkingen van ouder werk, vooral piano-gebaseerd ! super !)
Sommige Pink Floyd-nummers zijn werkelijk brilliant in dat opzicht (Set The Controls For the Heart of The Sun, Goodbye Blue Sky ( !!!
), Welcome to the machine, Nobody Home en muzikaal prachtig is "the great gig in the sky"...wel zang maar woordloos, en toch begrijp je perfect de dipete van die song eens je weet dat het gaat over "sterven")
The gathering
A Perfect Circle
Ook Radiohead kunnen de tranen wel eens doen opwellen..."spinning plates", "pyramid song" ( de donker song der donkere songs), "lucky", "street spirit", "you and whose army?"
Trage, donkere Type O Negative nummers
Tool (Pushit !!! Parabol !!! Disposition, reflection, triad)
Nine Inch Nails ( hun nieuwe live cd, "and all that could have been" bevat een tweede cd met daarop een paar nieuwe nummers en minimalistische bewerkingen van ouder werk, vooral piano-gebaseerd ! super !)
Sommige Pink Floyd-nummers zijn werkelijk brilliant in dat opzicht (Set The Controls For the Heart of The Sun, Goodbye Blue Sky ( !!!

The gathering
A Perfect Circle
Ook Radiohead kunnen de tranen wel eens doen opwellen..."spinning plates", "pyramid song" ( de donker song der donkere songs), "lucky", "street spirit", "you and whose army?"
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !
- Tim Cunningham
Als je Anathema zegt moet je gewoon ook Pink Floyd zeggen (het feit dat ze zelfs "Comfortably Numb aan het einde van hun set spelen zegt genoeg)...
Oh ja, de naam Paradise Lost heb ik hier denk ik nog niet gehoord...songs zoals "one second" en "enchantment" zijn toch ook wel

Oh ja, de naam Paradise Lost heb ik hier denk ik nog niet gehoord...songs zoals "one second" en "enchantment" zijn toch ook wel

Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Tim Cunningham
-
Re: Emotie
Life of Agony met het River runs red album. Als ik me rot voel luister ik altijd naar dit album en voel me nadien echt stukken beter. Of telt dit niet voor dit topic, dat je je er beter door voelt?Rascul_Waznagga schreef:In het kader Stemmingen en Emoties zou ik graag weten van welke band de menschen hier (positief bedoeld) in een melancholieke en depresieve sfeer raken. Suggesties? Of andere emotieplaten? Noteer t hier!
Waar ik helemaal depri van word, geen idee. Word niet depri van muziek, hooguit triest. En dan met name van het nummer Angelique van Theater of Tragedy, Not enough van Van Halen en The Idol van WASP. Heeft overigens allemaal te maken met de vriendin die ik citeer in mijn signature...
Goed, nu weet je genoeg denk ik zo...
[url=http://www.newsflash2000.nl]Bezoek ook eens mijn weblog[/url]
"Life's a gift...
Live it by heart and never let go of your dreams.
Living life is the biggest reward..."
-Kim Saunders (23/09/1976 - 24/02/2001)
"Life's a gift...
Live it by heart and never let go of your dreams.
Living life is the biggest reward..."
-Kim Saunders (23/09/1976 - 24/02/2001)
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Thaumaturgy
dat!Slurp schreef:Euuuh dat ligt er echt aan wat je echt mooi vind en daarbij fears and wonders is echt niet hoofdpijn bezorgend.Weichy schreef:er zijn momenten dat je zulke muziek echt niet kunt hebben.
is!
een!
orchestrale!
intro!
heeft dus bijna niets met de muziek van Dimmu te maken.
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft
Rascul_Waznagga schreef:Waarom dat?!Fat_Tony schreef:als ik aan dimmu denk, denk ik aan hoofdpijn... das ook wel ergens sfeer natuurlijk..
euh, omdat ze elke ruimte vullen met barstende muziek die je maar vullen kan... geen seconde rust... pijn, zoveel pijn !
Gelukkig zijn er zoveel mensen van weinig belang. Zij zijn het grijs tegen dewelke de felle kleuren fonkelen
Laus schreef:dat is de essentie van blackmetal vriend...Fat_Tony schreef:
euh, omdat ze elke ruimte vullen met barstende muziek die je maar vullen kan... geen seconde rust... pijn, zoveel pijn !
hel, satan, pijn, dood, verderf, enorme herrie. Black - Metal = hel, zanger = duivel
je vergat nog 'niet aan te horen'...
Gelukkig zijn er zoveel mensen van weinig belang. Zij zijn het grijs tegen dewelke de felle kleuren fonkelen
..daar ben ik het niet mee eens, maar dit is neit het topic om hierover te discusseren.Kristof schreef:ja ik vind die plaat een beetje overgeproducet.Weichy schreef:klopt, maar die klinkt ook helemaal volgebouwd.

- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
wat een grappenmaker!DaKonium schreef:ik vind symphony x maar ene rukband met een stelletje prutsers op de instrumenten.
en de zanger is ene typische powermetal homo.

- Tim Cunningham