Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo jul 28, 2004 1:05 am

[/]Disciples of the Ultimated Void ragt er heerlijk op los en doet zo afentoe wat denken aan het betere werk van Marduk [/]

hhmmzz nee eigenlijk toch niet echt. De muziek is wat drukker en de stem wat rustiger/langzamer. De drum's zijn niet echt op den top; Wat simpel en wat 'tak tak tak' maar toch wel strak gespeeld met erg goed geluid.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » wo jul 28, 2004 2:59 am

Ik vind Inquisitors of Satan van Deathspell Omega samen met de nieuwe het beste materiaal denk ik. Infernal Battles is ook wel lekker.
Drums op de split met Clandestine Blaze klinken wat knullig, nummers vind ik ook niet echt super, maar alsnog wel aardig hoor. Clandestine Blaze materiaal op die split is daareentegen uitmuntend.

De splits met Moonblood en Mütiilation heb ik nog niet in mijn bezit.

Amibor

Bericht door Amibor » wo jul 28, 2004 3:55 am

Na al die lofprijzingen in menig BM-topic ga ik nu toch maar eens wat aanschaffen van Xasthur. Wat is het beste werk? Of het beste werk om mee te beginnen. Ik heb vernomen dat de cd's nogal in kwaliteit verschillen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 28, 2004 8:57 am

The Funeral of Being en Suicide in Dark Serenity, maar de laatste mag er ook zijn. Anders probeer je eerst een split, bijv. die met Angra Mainyu
En de man zal heersen.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » wo jul 28, 2004 10:06 am

Amibor schreef:Na al die lofprijzingen in menig BM-topic ga ik nu toch maar eens wat aanschaffen van Xasthur. Wat is het beste werk? Of het beste werk om mee te beginnen. Ik heb vernomen dat de cd's nogal in kwaliteit verschillen.

ik kan je eigenlijk niet echt helpen.

maar ik vind alle Xasthur cd's heerschend.
maar das een kwestie van mn eigen smaak.
Gelegenheids Satanist

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo jul 28, 2004 11:00 am

telluriet schreef:Ik vind Inquisitors of Satan van Deathspell Omega samen met de nieuwe het beste materiaal denk ik. Infernal Battles is ook wel lekker.
Drums op de split met Clandestine Blaze klinken wat knullig, nummers vind ik ook niet echt super, maar alsnog wel aardig hoor. Clandestine Blaze materiaal op die split is daareentegen uitmuntend.

De splits met Moonblood en Mütiilation heb ik nog niet in mijn bezit.
Die re-release van Infernal Battles bevat twee stukken muziek: Infenal Battles en Disciples of the Ultimate Void. De ene ( de eerste 4 nummers) heerscht dat daarna ( HET Infernal Battles gedeelte) vind ik dus zwaar knullig.
Amibor schreef:Na al die lofprijzingen in menig BM-topic ga ik nu toch maar eens wat aanschaffen van Xasthur. Wat is het beste werk? Of het beste werk om mee te beginnen. Ik heb vernomen dat de cd's nogal in kwaliteit verschillen.
Naar mijn weten is ' Nocturnal Poisoning' de beste; Lekkere, niet al te goed opgenomen, achtergrond sfeer black.
The Funeral of Being is de aller slechtse plaat die ik ooit gehoord heb. Erg sl;echt opgenomen, instrumenten die wegvallen en niet goed op elkaar afgesteld zijn, keyboards die telaat invallen, niet te volgen zanglijnen. Zowiezo Is Xasthur muziek die op de achtergrond van een ruis te horen is ( Zowel Nocturnal Poisoning als The Funeral of Being) Maar p The Funeral... maakt meneer het wel erg bond.
De rest van Xasthur ken ik niet want na The Funeral... wil ik mij niet nog zo'n miskoop riskeren.

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 28, 2004 11:06 am

impaled succubus schreef:[..]
Naar mijn weten is ' Nocturnal Poisoning' de beste; Lekkere, niet al te goed opgenomen, achtergrond sfeer black.
The Funeral of Being is de aller slechtse plaat die ik ooit gehoord heb. Erg sl;echt opgenomen, instrumenten die wegvallen en niet goed op elkaar afgesteld zijn, keyboards die telaat invallen, niet te volgen zanglijnen. Zowiezo Is Xasthur muziek die op de achtergrond van een ruis te horen is ( Zowel Nocturnal Poisoning als The Funeral of Being) Maar p The Funeral... maakt meneer het wel erg bond.
De rest van Xasthur ken ik niet want na The Funeral... wil ik mij niet nog zo'n miskoop riskeren.
The Funeral of Being Heerscht!
En de man zal heersen.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » wo jul 28, 2004 11:10 am

t klinkt een beetje vreemd, maar ik hoo rnu Serenade of darkness nu voor het eerst...ik kwam erachter dat ik mp3's ervan heb.

mooie muziek. vooral die stem van die chick. goed man.
mijn complimenten.
Gelegenheids Satanist

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo jul 28, 2004 11:16 am

CALIBANaan schreef:t klinkt een beetje vreemd, maar ik hoo rnu Serenade of darkness nu voor het eerst...ik kwam erachter dat ik mp3's ervan heb.

mijn complimenten.
Die chick is er nu uit. :wink:

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo jul 28, 2004 11:16 am

nuberus schreef:[..]

The Funeral of Being Heerscht!
Wat 'heerscht' eraan? :roll:

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » wo jul 28, 2004 11:17 am

jammer hoor, ik hoor trouwens veel Gitaar geluid dat erg veel op caliban lijkt. :)
Gelegenheids Satanist

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 28, 2004 11:41 am

lees o.a. mijn review en die van collega Geert op vampire-magazine.com maar eens.
En de man zal heersen.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo jul 28, 2004 11:43 am

nuberus schreef:lees o.a. mijn review en die van collega Geert op vampire-magazine.com maar eens.
link maar ff :P

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 28, 2004 11:45 am

En de man zal heersen.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » wo jul 28, 2004 12:00 pm

Die re-release van Infernal Battles bevat twee stukken muziek: Infenal Battles en Disciples of the Ultimate Void. De ene ( de eerste 4 nummers) heerscht dat daarna ( HET Infernal Battles gedeelte) vind ik dus zwaar knullig.
Ik denk dat dat verkeerd aangegeven is op de CD-cover. Volgens mij zijn de eerste 4 nummers (op de CD-cover aangegeven als Disciples of the Ultimate Void) het Infernal Battles gedeelte en het tweede gedeelte, (nrs 5 t/m 8, aangegeven als Infernal Battles) vormt volgens mij toch het Disciples of the Ultimate Void gedeelte.

Aangezien Disciples of the Ultimate Void een demo is, die laatste tracks klinken echt als een demo-opname.

Die laatste 4 tracks kunnen mij ook niet bekoren nee, dat ben ik wel met je eens.

†°Stormblast°†
Contacteer:

Bericht door †°Stormblast°† » wo jul 28, 2004 12:28 pm

Kent hier iemand Funeral Mist? Black Metal zoals het hoort te zijn! Die zanger heeft een heftige strot en de rest heerscht de pan uit! www.funeralmist.cjb.net
aanrader!
Slottet i det fjerne ...

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 28, 2004 12:36 pm

†°Stormblast°† schreef:Kent hier iemand Funeral Mist? Black Metal zoals het hoort te zijn! Die zanger heeft een heftige strot en de rest heerscht de pan uit! www.funeralmist.cjb.net
aanrader!

Uiteraard ken ik die. Heerschen doet ie zekers!! Dat geldt zowat voor alle bands op NOEVDIA trouwens: DSO, Katharsis, Watain, Malign.
En de man zal heersen.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » wo jul 28, 2004 12:40 pm

Ik ken alleen Nocturnal Poisening dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar die is op zich al zeer goed. Die klinkt zo naargeestig dat je er bijna vrolijk van wordt. Hier en daar een sporadische krijs die door merg en been gaat, ja dat heerscht wel.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo jul 28, 2004 1:00 pm

Wat standaard kreten die op vrij veel albums van toepassing zijn; Het gedeelte over de muziek zelf klopt opzich wel maar wordt in deze review wel heeel erg verbloemd want komt echt totaal niet uit de verf.
Nee ik zie nie in waarom die plaat heerscht.
telluriet schreef:[..]

Ik denk dat dat verkeerd aangegeven is op de CD-cover. Volgens mij zijn de eerste 4 nummers (op de CD-cover aangegeven als Disciples of the Ultimate Void) het Infernal Battles gedeelte en het tweede gedeelte, (nrs 5 t/m 8, aangegeven als Infernal Battles) vormt volgens mij toch het Disciples of the Ultimate Void gedeelte.

Aangezien Disciples of the Ultimate Void een demo is, die laatste tracks klinken echt als een demo-opname.
Ah ok dat verklaard ee boel.
†°Stormblast°† schreef:Kent hier iemand Funeral Mist? Black Metal zoals het hoort te zijn! Die zanger heeft een heftige strot en de rest heerscht de pan uit! www.funeralmist.cjb.net
aanrader!
Ik mag aannemen dat die band voor de meeste geen onbekende is.
Strakke technische overhetalgemeengezien beukende black van hoog niveau met een heerlijke outro.
Krachtig zou ik de vocalen niet willen noemen; Ze vallen zeker op maar ik vind ze een deprimerende sfeer aan de muziek toevoegen. De 'uithalen' aan het einde van de zinnen zijn misschien krachtig te noemen ja maar ik denk dat hij dat live niet kan waarmaken.

Bob

Bericht door Bob » wo jul 28, 2004 1:05 pm

CALIBANaan schreef:jammer hoor, ik hoor trouwens veel Gitaar geluid dat erg veel op caliban lijkt. :)
Dat van Caliban zuigt ook? Leuke cd hoor, In Solitude Engraved, maar het gitaargeluid is gewoon bagger.

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 28, 2004 1:18 pm

Ik mag aannemen dat die band voor de meeste geen onbekende is.
Strakke technische overhetalgemeengezien beukende black van hoog niveau met een heerlijke outro.
Krachtig zou ik de vocalen niet willen noemen; Ze vallen zeker op maar ik vind ze een deprimerende sfeer aan de muziek toevoegen. De 'uithalen' aan het einde van de zinnen zijn misschien krachtig te noemen ja maar ik denk dat hij dat live niet kan waarmaken.
standaard kreten....man jij weet écht niet waar je het over hebt. Alsof dit op meerdere bands zou kunnen slaan. Als je goed leest, kun je zien dat ea verschilt in productie, het gitaargeluid "blurred" en "distorted" is, het geheel draait om een zeer deprimerende atmosfeer en gevoel. Tussen de regels door weet je dan meteen wat je in huis haalt. Jij natuurlijk weer niet. Xasthur is gewoon niet aan jou besteed. En wat lúl je nou over Funeral Mist? Deprimerende sfeer? Jij lult duidelijk uit je nek, want ik kan werkelijk geen enkel deprimerend iets waarnemen. Arrogante haat en gestoordheid wél, op een manier die je uitlacht. Dát is wat je hoort bij Funeral Mist. Ik weet het niet met jou hoor, zit je hier nu enkel te posten om te laten zien hoe arrogant en "wijs qua black metal" je bent? Ga je eerst maar ns goéd inluisteren en wordt bekender met black metal, want op deze manier verwerf je jezelf enkel meer poser kwaliteiten.
En de man zal heersen.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo jul 28, 2004 1:29 pm

nuberus schreef:[..]

standaard kreten....man jij weet écht niet waar je het over hebt. Alsof dit op meerdere bands zou kunnen slaan. Als je goed leest, kun je zien dat ea verschilt in productie, het gitaargeluid "blurred" en "distorted" is, het geheel draait om een zeer deprimerende atmosfeer en gevoel. Tussen de regels door weet je dan meteen wat je in huis haalt. Jij natuurlijk weer niet. Xasthur is gewoon niet aan jou besteed.
Ik zeg toch dat het opzich wel klopt wat er staat. Maar op die cd is geen deprimerende atmosfeer te horen maar een grote bak stofzuiger geluid en ja als je daar je zuurverdiende geld aan uitgeeft wordt je best depressief ja.
En wat lúl je nou over Funeral Mist? Deprimerende sfeer? Jij lult duidelijk uit je nek, want ik kan werkelijk geen enkel deprimerend iets waarnemen. Arrogante haat en gestoordheid wél, op een manier die je uitlacht. Dát is wat je hoort bij Funeral Mist. Ik weet het niet met jou hoor, zit je hier nu enkel te posten om te laten zien hoe arrogant en "wijs qua black metal" je bent? Ga je eerst maar ns goéd inluisteren en wordt bekender met black metal, want op deze manier verwerf je jezelf enkel meer poser kwaliteiten.
Jou interpretatie vd stem en om eerlijk te zijn kan ik er nog best inkomen maar verder kom je wel een tikkeltje gefrustreerd over.
Slecht geslapen? Of kan je er niet tegen dat iemand het niet eens is met je review?

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo jul 28, 2004 1:34 pm

Het is volgens mij inderdaad niet zo dat de riffs bij Xashur persé deprimerend zijn, dat is iets wat je er als luisteraar van maakt. Voor sommigen is het inderdaad een 'bak stofzuigerherrie', maar voor anderen roept het een deprimerende sfeer op. Logisch ook, aangezien de riffs bij Xasthur veelal ijzig en traag zijn en door merg en been snijden. Dit roept volgens mij veel sneller een gevoel van depressie op dan snelle, agressieve black metalriffs.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo jul 28, 2004 1:35 pm

Draconian schreef:Het is volgens mij inderdaad niet zo dat de riffs bij Xashur persé deprimerend zijn, dat is iets wat je er als luisteraar van maakt. Voor sommigen is het inderdaad een 'bak stofzuigerherrie', maar voor anderen roept het een deprimerende sfeer op. Logisch ook, aangezien de riffs bij Xasthur veelal ijzig en traag zijn en door merg en been snijden. Dit roept volgens mij veel sneller een gevoel van depressie op dan snelle, agressieve black metalriffs.
Nou gaat het alleen niet over Xasthur in het algemeen maar over The Funeral of Being :roll:

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 28, 2004 4:34 pm

Draconian schreef:Het is volgens mij inderdaad niet zo dat de riffs bij Xashur persé deprimerend zijn, dat is iets wat je er als luisteraar van maakt. Voor sommigen is het inderdaad een 'bak stofzuigerherrie', maar voor anderen roept het een deprimerende sfeer op. Logisch ook, aangezien de riffs bij Xasthur veelal ijzig en traag zijn en door merg en been snijden. Dit roept volgens mij veel sneller een gevoel van depressie op dan snelle, agressieve black metalriffs.
exact.
En de man zal heersen.

Svenson

Bericht door Svenson » wo jul 28, 2004 4:38 pm

CALIBANaan schreef:t klinkt een beetje vreemd, maar ik hoo rnu Serenade of darkness nu voor het eerst...ik kwam erachter dat ik mp3's ervan heb.

mijn complimenten.
Whahaha die zingt zo vals als een kip op een vleesdieet. Godverdomme zeg! Tering, whahahahahaha!!!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 28, 2004 4:40 pm

Jou interpretatie vd stem en om eerlijk te zijn kan ik er nog best inkomen maar verder kom je wel een tikkeltje gefrustreerd over.
Slecht geslapen? Of kan je er niet tegen dat iemand het niet eens is met je review?
Goed geslapen hoor, maar verder vind ik je simpelweg té kortzichting en sla je de plank mis in het geven van je kritiek. Stofzuigergeluid is zo'n voorbeeld. Daarnaast is The Funeral of Being ook niet een plaat die je ff op zet omdat ie zo leuk is. Nee, daar moet je toch echt al een bepaald gevoel vooraf bij hebben en al je aandacht. Daarnaast is het "te laat invallen van de keyboards" en het zgn. niet aansluiten der instrumenten iets wat bij jou zo overkomt. Ik vind het geniaal, de atmosfeer die de beste man creeert is werkelijk verstikkend. Dat kon je ook allemaal lezen in de review, daar wordt niks verbloemd. Je vindt er gewoon niks aan. Als je het daar nou gewoon bij houdt. Kritiek op reviews is verder altijd welkom hoor! Mits opbouwend en niet van "dat kan op meerdere bands slaan". Dan lees je niet goed.

Verder vind ik je verhaal over Funeral Mist ook niet kloppen, ten eerste zijn ze er helemaal niet op uit om deprimerend over te komen, ten tweede zo klinkt het ook niet, ten derde is het puur cynische arrogante mensenhaat.
En de man zal heersen.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » do jul 29, 2004 1:25 am

Svenson schreef:[..]

Whahaha die zingt zo vals als een kip op een vleesdieet. Godverdomme zeg! Tering, whahahahahaha!!!
nou ik vind van niet, vast goed gemastered ofzo.
Gelegenheids Satanist

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » do jul 29, 2004 1:27 am

mijn complimenten.
thanx,
De CD ik kwestie is overigens nog verkrijgbaar ;)

nieuwe cd is overigens ook bijna af
Nee, jij!!

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » do jul 29, 2004 1:28 am

doe mij dr maar 1 van beide dan.
Gelegenheids Satanist

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » do jul 29, 2004 1:29 am

Dat kan geregeld worden
Nee, jij!!

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » do jul 29, 2004 1:32 am

Hartstikke fijn 8)
Gelegenheids Satanist

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » do jul 29, 2004 1:33 am

tegen de tijd dat ons nieuwe album uit is zal ik hier schandalig veel promotie gaan maken

moet je dan ff een signaal geven dan kunnen we dat allemaal mooi netjes afhandelen.
Nee, jij!!

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 29, 2004 11:47 am

Wat is het debuut van Clandestine Blaze (Fire Burns In Our Hearts) toch vies doch ruig. Jammer van de crappy gitaar-sound, maar verder best leuk.
Nu snap ik echter een ding niet. Deathspell Omega is een Franse band, en het enige bekende bandlid is Mikko A. Diezelfde Mikko zit in Clandestine Blaze en is tevens het enige bandlid, alleen komt Clandestine Blaze uit Finland.
Hoe zit dit?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » do jul 29, 2004 11:54 am

Niet alles geloven wat je op metal archives leest.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 29, 2004 11:55 am

Wat heb ik daar aan, bloedhond?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » do jul 29, 2004 11:57 am

Niks, ik wilde het feit dat jij een poser bent die stoere verhalen ophangt over zojuist gedownloade mp3's nog maar eens benadrukken.

Volgens mij is het niet Mikko in Deathspell Omega, de uitspraak van de vocalist van Deathspell Omega is anders.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 29, 2004 12:00 pm

telluriet schreef:Niks, ik wilde het feit dat jij een poser bent die stoere verhalen ophangt over zojuist gedownloade mp3's nog maar eens benadrukken.
Krijg kanker, dwaas.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do jul 29, 2004 7:46 pm

Er zit geen Mikko A. in Deathspell Omega...
http://www.theajnaoffensive.com/NewsDet ... ?NewsID=36
Ik geloof The AJNA-Offensive eerder dan welke bron ook...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » do jul 29, 2004 7:50 pm

Heeft iemand Capricornus - Alone Against All al gehoord? Zo ja, hoe klinkt 'ie? Vergelijkingen?

Ben van plan die te bestellen, maar ik weet niet hoe 'ie is.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do jul 29, 2004 7:53 pm

telluriet schreef:Heeft iemand Capricornus - Alone Against All al gehoord? Zo ja, hoe klinkt 'ie? Vergelijkingen?

Ben van plan die te bestellen, maar ik weet niet hoe 'ie is.
Ben ik ook erg benieuwd naar...

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 29, 2004 7:55 pm

Ik ook, heb hem ook nog niet gehoord.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do jul 29, 2004 7:57 pm

Heb Stahlgewitter nog liggen... eigenlijk nooit goed geluisterd... toch eens doen...
[opschepmodus]Op transparant vinyl uiteraard...[/opschepmodus] :wink:

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 29, 2004 7:59 pm

Toch snap ik nog steeds niet hoe vinyl werkt.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do jul 29, 2004 8:01 pm

Robgoroth schreef:Toch snap ik nog steeds niet hoe vinyl werkt.
Plaatje op je vinger leggen... hard ronddraaien met andere hand... oor op plaat leggen: voilá! Muziek! :P

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 29, 2004 8:04 pm

Juist.
Maar ik vind het vaag dat er uit gewone groeven op een of andere manier geluid kan komen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do jul 29, 2004 8:07 pm

Robgoroth schreef:Juist.
Maar ik vind het vaag dat er uit gewone groeven op een of andere manier geluid kan komen.
Je kunt het ook doen met een kartonnen bekertje waar je een naald aan bevestigd... is fijn voor je platen... 8)

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 29, 2004 8:09 pm

Alles ist mo(met puntjes)glich.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

apoptose

Bericht door apoptose » do jul 29, 2004 8:48 pm

Zo vaag is dat niet, het is uiterst simpel.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » do jul 29, 2004 9:03 pm

Simpeler kan bijna niet, de geluidstrillingen zijn gewoon als het ware op de plaat aangebracht. Er gaat gewoon een naald over en het geluid wat daar vanaf komt wordt versterkt.
Als je je platen en je platenspeler goed stof- en krasvrij houdt kun je er echt een helder en warm geluid uitkrijgen.

Ik heb geen verstand van black metal, maar ik heb het idee dat het op een LP toch wel wat meer tot zn recht komt.

Gesloten