Dat heb je juist gedacht.Sander schreef:[..]
Simpeler kan bijna niet, de geluidstrillingen zijn gewoon als het ware op de plaat aangebracht. Er gaat gewoon een naald over en het geluid wat daar vanaf komt wordt versterkt.
Als je je platen en je platenspeler goed stof- en krasvrij houdt kun je er echt een helder en warm geluid uitkrijgen.
Ik heb geen verstand van black metal, maar ik heb het idee dat het op een LP toch wel wat meer tot zn recht komt.
Black Metal
En de man zal heersen.
- the true Thorko
Ja, maar het principe zelf vind ik toch vrij vreemd. Dat er op die wijze geluid uit kan komen, zelfde geldt voor een CD overigens.Sander schreef: Simpeler kan bijna niet, de geluidstrillingen zijn gewoon als het ware op de plaat aangebracht. Er gaat gewoon een naald over en het geluid wat daar vanaf komt wordt versterkt.
Als je je platen en je platenspeler goed stof- en krasvrij houdt kun je er echt een helder en warm geluid uitkrijgen.
Ik heb geen verstand van black metal, maar ik heb het idee dat het op een LP toch wel wat meer tot zn recht komt.
Ja, dat heb jij goed.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- the true Thorko
- the true Thorko
- the true Thorko
The Funeral of Being, Suicide in Dark Serenity en de split met Angra Mainyu vind ik de sterkste van Xasthur. De laatste is overigens ook erg goed al lijkt ie een beetje op The Funeral, tikkie cleaner en trager. Wel een goede om mee te starten aangezien ie iets toegangelijker is.the true Thorko schreef:[..]
Even wat van het net plukken...
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo zo Sunnyboy, zijn we een persoonlijke hetze begonnen?Suncross schreef:luister nu maar naar de Grim en Necro Black Metal Meester op MF, voordat hij jullie in 15 jarige bakvissen verandert teneinde kusjes te vragen in het fietsenhok.
@Thorko: Persoonlijk vind ik het debuut Nocturnal poisoning het beste. Die komt qua sfeer gevaarlijk dicht in de buurt van het Borknagar debuut. Maar ik moet zeggen dat ik Telepathic with the deceased nog niet goed heb geluisterd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
persoonlijk vind ik hun debuut het enige album wat goed te pruimen is
heb ook geen idee van welk album The Olden Domain vanaf komt dus ik niet vergelijken
heb ook geen idee van welk album The Olden Domain vanaf komt dus ik niet vergelijken
Laatst gewijzigd door Alexus op vr jul 30, 2004 5:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- XnegativeX
- Contacteer:
Wacht! Ho! Eerst zeg je dat je hoopt dat de eerste Xasthur niet lijkt op het debuut van Borknagar en daarna zeg je dat je alleen The Olden domain kent. Misschien zou je die cd van Borknagar eerst eens moeten luisteren voordat je een oordeel velt. Want geloof me, dat debuut klinkt echt HEEL anders dan hun andere werk. En Garm doet de zang. Daar kun je volgens mij niet de fout mee in gaan.Robgoroth schreef:Dan wil ik die helemaal niet horen, ken slechts The Olden Domain, en dat vond ik wat Borknagar betreft wel voldoende.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Nope, The olden domain is de tweede. Hoewel hun debuut door de platenmaatschappij nog wel eens verzwegen wil worden.
Ze zijn begonnen als een projectje van Enslaved, Immortal, Ulver en Gorgoroth leden. Op hun debuut klonken ze ook nog als een ijskoude, rauwe black metal band. En wat mij betreft hebben ze op dat album wat van de beste BM nummers geschreven die ik ken.
Daarna werd het allemaal een beetje pretentieuse, gothic omrande prut. (das mijn mening)
Ze zijn begonnen als een projectje van Enslaved, Immortal, Ulver en Gorgoroth leden. Op hun debuut klonken ze ook nog als een ijskoude, rauwe black metal band. En wat mij betreft hebben ze op dat album wat van de beste BM nummers geschreven die ik ken.
Daarna werd het allemaal een beetje pretentieuse, gothic omrande prut. (das mijn mening)
- Hieronimus
Nee die ken ik niet, goede band?Hieronimus schreef:Kent er iemand Benighted Leams?
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo, even de mening over mijn nieuwste aanwinsten in dit topic dumpen.
Krieg - The Black house
Totaal onverwacht maar toch zeker een erg goede cd. Hun vorige werk vond ik totale bagger. Zeer chaotisch en ongelovelijk slecht "geproduceerd". Maar deze schijft is stukken strakker en klinkt nogsteeds behoorlijk rauw en duister. Hij valt een beetje in het straatje van de laatste Judas Iscariot. Hoewel ik die denk ik net wat beter vind.
Xasthur - Telepathic with the deceased
Uiteraard weer een pracht schijfje. Hoewel ik Nocturnal poisoning nog altijd hun beste vind. Hij moet trouwens ook niet al te veel met dat keyboard gaan kloten. Dat zou zonde zijn.
Cirith gorgor - Firestorm apocalypse
Lekkere woeste, snelle black metal. Rauw maar ook redelijk bombastisch. En dat zonder keyboards.
Leviathan - Tentacles of whorror
Die moet ik nog wat beter luisteren. Maar hij is toch redelijk anders als hun vorige werk. Minder traag en depressief en meer haatvol. Ook schuwt dit duistere heerschap geen experimentje. Dit kon nog wel eens een van mijn favorieten van de laatste tijd worden.
Krieg - The Black house
Totaal onverwacht maar toch zeker een erg goede cd. Hun vorige werk vond ik totale bagger. Zeer chaotisch en ongelovelijk slecht "geproduceerd". Maar deze schijft is stukken strakker en klinkt nogsteeds behoorlijk rauw en duister. Hij valt een beetje in het straatje van de laatste Judas Iscariot. Hoewel ik die denk ik net wat beter vind.
Xasthur - Telepathic with the deceased
Uiteraard weer een pracht schijfje. Hoewel ik Nocturnal poisoning nog altijd hun beste vind. Hij moet trouwens ook niet al te veel met dat keyboard gaan kloten. Dat zou zonde zijn.
Cirith gorgor - Firestorm apocalypse
Lekkere woeste, snelle black metal. Rauw maar ook redelijk bombastisch. En dat zonder keyboards.
Leviathan - Tentacles of whorror
Die moet ik nog wat beter luisteren. Maar hij is toch redelijk anders als hun vorige werk. Minder traag en depressief en meer haatvol. Ook schuwt dit duistere heerschap geen experimentje. Dit kon nog wel eens een van mijn favorieten van de laatste tijd worden.
- defenderofsteel
ik heb altijd vol gehoude dat venom geen black metal is. dat hun een heavy/thrash album genaamd black metal en dat een paar gekke noren daarmee aan de haal zijn gegaan en dat black metal zo ongeveer het daglicth zag.
nou schijnt venom toch blackmetal te zijn. nou is mij vraag hoe dat nou precies zit met venom en of er dan black metal bands zijn die je qua muziekstijl met venom kan vergelijken
nou schijnt venom toch blackmetal te zijn. nou is mij vraag hoe dat nou precies zit met venom en of er dan black metal bands zijn die je qua muziekstijl met venom kan vergelijken
www.myspace.com/suddenthrash
Ik vind het ook niet echt Black Metal, nee, maar die discussie zal eeuwig gevoerd blijven worden, ook al geeft Cronos 'het verlossende antwoord'.
Je zou de Tsjechische band Root eens moeten proberen. Zeker geïnspireerd door Venom, en zat gelijkenissen. Echter wel een iets extremere vorm, zowel muzikaal als lyrisch.
Je zou de Tsjechische band Root eens moeten proberen. Zeker geïnspireerd door Venom, en zat gelijkenissen. Echter wel een iets extremere vorm, zowel muzikaal als lyrisch.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Oblivion
- Contacteer:
venom is gewoon heavy metal, zie artikel:defenderofsteel schreef:ik heb altijd vol gehoude dat venom geen black metal is. dat hun een heavy/thrash album genaamd black metal en dat een paar gekke noren daarmee aan de haal zijn gegaan en dat black metal zo ongeveer het daglicth zag.
With the expanding popularity of Heavy Metal, many fans needed a way to find out what was going on in the Metal world, and answering their prayers, starting in June 1981, was Kerrang!, the all encompassing bi-monthly Heavy Metal Bible. Though in later years, its coverage would slip and leave many metalheads asking for more, in the early Years, Kerrang! Was THE way to get coverage of all the popular Heavy Metal bands of the day. Featuring the colorful guitarist Angus Young of AC/DC on its cover, the first issue of Kerrang! Also featured were articles on Diamond Head, Venom, Raven, and Jaguar along with color photos of Motörhead's Lemmy, Girlschool, and UFO's Michael Shenker, among others.
Although not as popular or as well known as many of the other groups covered in Kerrang!, the blatantly vile Venom was surprisingly one of the most influential NWOBHM bands. Venom was all that is usually (often falsely) stereotyped about Heavy Metal: fast, loud, distorted, and evil. They took the Fastest metal of the day, and filled it with occult imagery and militant Satanism. Album covers depicted grotesque themes: Severed goat's heads, satanic gibberish, and pentagrams aplenty. Venom's music was chaos at its pinnacle, filled with reverb, distortion, and many tempo changes. These basic elements laid the framework for a new sub-genre named appropriately after Venom's second work, 1982's Black Metal.
"Poep, Zweet en Tranen"
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
- the true Thorko
Domme discussie... Venom is gewoon BM! Als je graag alles in hokjes plaatst moet je ergens een lijn trekken... en bij BM is dat Venom of denk je dat het debuut van Bathory (was een Zweed overigens) ooit het licht had gezien zonder Venom?
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- XnegativeX
- Contacteer:
Maakt het nog ene reet uit dan?
Ik zou zeggen dat Venom de term "black metal" misschien heeft uitgevonden. En ook de deur in heeft getrapt voor die satanische teksten. Maar ze speelden zelf de muziekstijl black metal niet. Die is pas vormgegeven door bands als Root, Von, Beherit, Bathory en natuurlijk Mayhem, Darkthrone en Burzum.
Ik zou zeggen dat Venom de term "black metal" misschien heeft uitgevonden. En ook de deur in heeft getrapt voor die satanische teksten. Maar ze speelden zelf de muziekstijl black metal niet. Die is pas vormgegeven door bands als Root, Von, Beherit, Bathory en natuurlijk Mayhem, Darkthrone en Burzum.
Over die laatste drie...valt wellicht nog te twisten. Ik denk dat de basis echt is gelegd door de andere bands die je opnoemt. Dat is verder uitgewerkt door inderdaad die drie bands.XnegativeX schreef:Maakt het nog ene reet uit dan?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Oblivion
- Contacteer:
er zijn veel oudere heavy metal bands zonder hoge stem zoals tygers of pan tang, blitzkrieg, cronos, jaguar, raven etc. etc. en dus ook venom.Robgoroth schreef:Heavy Metal? Heeft Heavy Metal niet doorgaans een hoge stem? Dan is het toch eerder Thrash? Ze mogen dan wel N.W.O.B.H.M. op hun hoezen gooien, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk Heavy Metal maken, denk ik.
"Poep, Zweet en Tranen"
-
In het geval van Venom staat de 'black' in black metal vooral voor de attitude, niet voor de muziek, naar mijn mening. Ik vind Venom ook veel meer Heavy (edit:) als het om de muziek gaat.
\,,/
Oblivion schreef:Raven etc. etc.
\,,/
Laatst gewijzigd door verwoesting op zo aug 01, 2004 8:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- the true Thorko
- Oblivion
- Contacteer:
zelfde als dat exhumed hun muziek gore metal noemt wat wel een goeie benaming ervoor is maar eigenlijk is t gewoon grindcore. met dezelfde bedoeling noemde venom hun muziek ook black metal ja.verwoesting schreef:In het geval van Venom staat de 'black' in black metal vooral voor de attitude, niet voor de muziek, naar mijn mening. Ik vind Venom ook veel meer Heavy.
[..]
\,,/
"Poep, Zweet en Tranen"
Het nieuwere werk is niet echt black vind ik,er zijn cleane vocals gekomen en dat maakt de boel wat epischer,maar een echt genre zou ik er niet direct op kunnen plakken.Robgoroth schreef:Probeer dan in ieder geval het oude werk. De nieuwere zooi ken ik niet, dus misschien is dat wel iets heel anders.
Het verschil is dat de blackmetal zoals we die tegenwoordig kennen toen nog niet bestond.Oblivion schreef:[..]
zelfde als dat exhumed hun muziek gore metal noemt wat wel een goeie benaming ervoor is maar eigenlijk is t gewoon grindcore. met dezelfde bedoeling noemde venom hun muziek ook black metal ja.
Venom is black metal, punt uit.
- the true Thorko
- the true Thorko
- defenderofsteel
- defenderofsteel