Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
nuberus

Bericht door nuberus » do jul 29, 2004 9:17 pm

Sander schreef:[..]

Simpeler kan bijna niet, de geluidstrillingen zijn gewoon als het ware op de plaat aangebracht. Er gaat gewoon een naald over en het geluid wat daar vanaf komt wordt versterkt.
Als je je platen en je platenspeler goed stof- en krasvrij houdt kun je er echt een helder en warm geluid uitkrijgen.

Ik heb geen verstand van black metal, maar ik heb het idee dat het op een LP toch wel wat meer tot zn recht komt.
Dat heb je juist gedacht.
En de man zal heersen.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do jul 29, 2004 10:12 pm

Xasthur... welke LP is het aanschaffen waard, iemand?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jul 29, 2004 10:31 pm

Sander schreef: Simpeler kan bijna niet, de geluidstrillingen zijn gewoon als het ware op de plaat aangebracht. Er gaat gewoon een naald over en het geluid wat daar vanaf komt wordt versterkt.
Als je je platen en je platenspeler goed stof- en krasvrij houdt kun je er echt een helder en warm geluid uitkrijgen.

Ik heb geen verstand van black metal, maar ik heb het idee dat het op een LP toch wel wat meer tot zn recht komt.
Ja, maar het principe zelf vind ik toch vrij vreemd. Dat er op die wijze geluid uit kan komen, zelfde geldt voor een CD overigens.

Ja, dat heb jij goed.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr jul 30, 2004 12:16 am

Aha...

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 12:16 am

Slaat op mijn post in het Spamtopic?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr jul 30, 2004 12:19 am

Robgoroth schreef:Slaat op mijn post in het Spamtopic?
Ja... Xasthur zegt mij helemaal niks, dus vandaar...

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 12:34 am

Nou, een aanrader dus.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr jul 30, 2004 12:39 am

Robgoroth schreef:Nou, een aanrader dus.
Even wat van het net plukken...

Suncross
Loves humping buffalo

Bericht door Suncross » vr jul 30, 2004 4:50 am

luister nu maar naar de Grim en Necro Black Metal Meester op MF, voordat hij jullie in 15 jarige bakvissen verandert teneinde kusjes te vragen in het fietsenhok.

nuberus

Bericht door nuberus » vr jul 30, 2004 10:53 am

the true Thorko schreef:[..]

Even wat van het net plukken...
The Funeral of Being, Suicide in Dark Serenity en de split met Angra Mainyu vind ik de sterkste van Xasthur. De laatste is overigens ook erg goed al lijkt ie een beetje op The Funeral, tikkie cleaner en trager. Wel een goede om mee te starten aangezien ie iets toegangelijker is.
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 30, 2004 4:46 pm

Suncross schreef:luister nu maar naar de Grim en Necro Black Metal Meester op MF, voordat hij jullie in 15 jarige bakvissen verandert teneinde kusjes te vragen in het fietsenhok.
Zo zo Sunnyboy, zijn we een persoonlijke hetze begonnen?

@Thorko: Persoonlijk vind ik het debuut Nocturnal poisoning het beste. Die komt qua sfeer gevaarlijk dicht in de buurt van het Borknagar debuut. Maar ik moet zeggen dat ik Telepathic with the deceased nog niet goed heb geluisterd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 4:49 pm

Op het debuut van Borknagar? Dat hoop ik toch niet zeg.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Alexus

Bericht door Alexus » vr jul 30, 2004 4:52 pm

dat debuut is anders een mooie pot nog veel black georienteerde metal

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 4:54 pm

Jammer van die zang.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Alexus

Bericht door Alexus » vr jul 30, 2004 4:59 pm

ik vind ze anders geheel niet storend die screams

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 5:07 pm

Ik heb het dan ook over het cleane gedeelte.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Alexus

Bericht door Alexus » vr jul 30, 2004 5:09 pm

het is iig een stuk beter gedoseerd dan bij de latere albums
(moet de cd maar weer eens luisteren)
Laatst gewijzigd door Alexus op vr jul 30, 2004 5:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 5:10 pm

Dan wil ik die helemaal niet horen, ken slechts The Olden Domain, en dat vond ik wat Borknagar betreft wel voldoende.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Alexus

Bericht door Alexus » vr jul 30, 2004 5:17 pm

persoonlijk vind ik hun debuut het enige album wat goed te pruimen is
heb ook geen idee van welk album The Olden Domain vanaf komt dus ik niet vergelijken
Laatst gewijzigd door Alexus op vr jul 30, 2004 5:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 30, 2004 5:20 pm

Robgoroth schreef:Dan wil ik die helemaal niet horen, ken slechts The Olden Domain, en dat vond ik wat Borknagar betreft wel voldoende.
Wacht! Ho! Eerst zeg je dat je hoopt dat de eerste Xasthur niet lijkt op het debuut van Borknagar en daarna zeg je dat je alleen The Olden domain kent. Misschien zou je die cd van Borknagar eerst eens moeten luisteren voordat je een oordeel velt. Want geloof me, dat debuut klinkt echt HEEL anders dan hun andere werk. En Garm doet de zang. Daar kun je volgens mij niet de fout mee in gaan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 5:22 pm

Mijn welgemeende excuses! Ik ben in de war wat volgorde der Borknagar-albums betreft. Bij debuutalbum dacht ik in eerste instantie aan The Olden Domain, daar dit helemaal niet de eerste is.
Sorry!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 30, 2004 5:27 pm

Nope, The olden domain is de tweede. Hoewel hun debuut door de platenmaatschappij nog wel eens verzwegen wil worden.

Ze zijn begonnen als een projectje van Enslaved, Immortal, Ulver en Gorgoroth leden. Op hun debuut klonken ze ook nog als een ijskoude, rauwe black metal band. En wat mij betreft hebben ze op dat album wat van de beste BM nummers geschreven die ik ken.

Daarna werd het allemaal een beetje pretentieuse, gothic omrande prut. (das mijn mening)

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za jul 31, 2004 2:24 am

Kent er iemand Benighted Leams?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Taart

Bericht door Taart » za jul 31, 2004 11:31 am

Hieronimus schreef:Kent er iemand Benighted Leams?
Nee die ken ik niet, goede band?
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 01, 2004 7:35 pm

Zo, even de mening over mijn nieuwste aanwinsten in dit topic dumpen.

Krieg - The Black house
Totaal onverwacht maar toch zeker een erg goede cd. Hun vorige werk vond ik totale bagger. Zeer chaotisch en ongelovelijk slecht "geproduceerd". Maar deze schijft is stukken strakker en klinkt nogsteeds behoorlijk rauw en duister. Hij valt een beetje in het straatje van de laatste Judas Iscariot. Hoewel ik die denk ik net wat beter vind.

Xasthur - Telepathic with the deceased
Uiteraard weer een pracht schijfje. Hoewel ik Nocturnal poisoning nog altijd hun beste vind. Hij moet trouwens ook niet al te veel met dat keyboard gaan kloten. Dat zou zonde zijn.

Cirith gorgor - Firestorm apocalypse
Lekkere woeste, snelle black metal. Rauw maar ook redelijk bombastisch. En dat zonder keyboards.

Leviathan - Tentacles of whorror
Die moet ik nog wat beter luisteren. Maar hij is toch redelijk anders als hun vorige werk. Minder traag en depressief en meer haatvol. Ook schuwt dit duistere heerschap geen experimentje. Dit kon nog wel eens een van mijn favorieten van de laatste tijd worden.

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » zo aug 01, 2004 7:46 pm

ik heb altijd vol gehoude dat venom geen black metal is. dat hun een heavy/thrash album genaamd black metal en dat een paar gekke noren daarmee aan de haal zijn gegaan en dat black metal zo ongeveer het daglicth zag.

nou schijnt venom toch blackmetal te zijn. nou is mij vraag hoe dat nou precies zit met venom en of er dan black metal bands zijn die je qua muziekstijl met venom kan vergelijken
www.myspace.com/suddenthrash

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo aug 01, 2004 7:58 pm

Ik vind het ook niet echt Black Metal, nee, maar die discussie zal eeuwig gevoerd blijven worden, ook al geeft Cronos 'het verlossende antwoord'.

Je zou de Tsjechische band Root eens moeten proberen. Zeker geïnspireerd door Venom, en zat gelijkenissen. Echter wel een iets extremere vorm, zowel muzikaal als lyrisch.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo aug 01, 2004 8:00 pm

Probeer dan in ieder geval het oude werk. De nieuwere zooi ken ik niet, dus misschien is dat wel iets heel anders.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo aug 01, 2004 8:07 pm

defenderofsteel schreef:ik heb altijd vol gehoude dat venom geen black metal is. dat hun een heavy/thrash album genaamd black metal en dat een paar gekke noren daarmee aan de haal zijn gegaan en dat black metal zo ongeveer het daglicth zag.

nou schijnt venom toch blackmetal te zijn. nou is mij vraag hoe dat nou precies zit met venom en of er dan black metal bands zijn die je qua muziekstijl met venom kan vergelijken
venom is gewoon heavy metal, zie artikel:

With the expanding popularity of Heavy Metal, many fans needed a way to find out what was going on in the Metal world, and answering their prayers, starting in June 1981, was Kerrang!, the all encompassing bi-monthly Heavy Metal Bible. Though in later years, its coverage would slip and leave many metalheads asking for more, in the early Years, Kerrang! Was THE way to get coverage of all the popular Heavy Metal bands of the day. Featuring the colorful guitarist Angus Young of AC/DC on its cover, the first issue of Kerrang! Also featured were articles on Diamond Head, Venom, Raven, and Jaguar along with color photos of Motörhead's Lemmy, Girlschool, and UFO's Michael Shenker, among others.

Although not as popular or as well known as many of the other groups covered in Kerrang!, the blatantly vile Venom was surprisingly one of the most influential NWOBHM bands. Venom was all that is usually (often falsely) stereotyped about Heavy Metal: fast, loud, distorted, and evil. They took the Fastest metal of the day, and filled it with occult imagery and militant Satanism. Album covers depicted grotesque themes: Severed goat's heads, satanic gibberish, and pentagrams aplenty. Venom's music was chaos at its pinnacle, filled with reverb, distortion, and many tempo changes. These basic elements laid the framework for a new sub-genre named appropriately after Venom's second work, 1982's Black Metal.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo aug 01, 2004 8:10 pm

Heavy Metal? Heeft Heavy Metal niet doorgaans een hoge stem? Dan is het toch eerder Thrash? Ze mogen dan wel N.W.O.B.H.M. op hun hoezen gooien, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk Heavy Metal maken, denk ik.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo aug 01, 2004 8:12 pm

Domme discussie... Venom is gewoon BM! Als je graag alles in hokjes plaatst moet je ergens een lijn trekken... en bij BM is dat Venom of denk je dat het debuut van Bathory (was een Zweed overigens) ooit het licht had gezien zonder Venom?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 01, 2004 8:13 pm

Maakt het nog ene reet uit dan?

Ik zou zeggen dat Venom de term "black metal" misschien heeft uitgevonden. En ook de deur in heeft getrapt voor die satanische teksten. Maar ze speelden zelf de muziekstijl black metal niet. Die is pas vormgegeven door bands als Root, Von, Beherit, Bathory en natuurlijk Mayhem, Darkthrone en Burzum.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo aug 01, 2004 8:16 pm

XnegativeX schreef:Maakt het nog ene reet uit dan?

Ik zou zeggen dat Venom de term "black metal" misschien heeft uitgevonden. En ook de deur in heeft getrapt voor die satanische teksten. Maar ze speelden zelf de muziekstijl black metal niet. Die is pas vormgegeven door bands als Root, Von, Beherit, Bathory en natuurlijk Mayhem, Darkthrone en Burzum.
Over die laatste drie...valt wellicht nog te twisten. Ik denk dat de basis echt is gelegd door de andere bands die je opnoemt. Dat is verder uitgewerkt door inderdaad die drie bands.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo aug 01, 2004 8:18 pm

Robgoroth schreef:Heavy Metal? Heeft Heavy Metal niet doorgaans een hoge stem? Dan is het toch eerder Thrash? Ze mogen dan wel N.W.O.B.H.M. op hun hoezen gooien, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk Heavy Metal maken, denk ik.
er zijn veel oudere heavy metal bands zonder hoge stem zoals tygers of pan tang, blitzkrieg, cronos, jaguar, raven etc. etc. en dus ook venom.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

verwoesting

Bericht door verwoesting » zo aug 01, 2004 8:22 pm

In het geval van Venom staat de 'black' in black metal vooral voor de attitude, niet voor de muziek, naar mijn mening. Ik vind Venom ook veel meer Heavy (edit:) als het om de muziek gaat.
Oblivion schreef:Raven etc. etc.

\,,/
Laatst gewijzigd door verwoesting op zo aug 01, 2004 8:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo aug 01, 2004 8:28 pm

Mortuary Drape, Celtic Frost (Hellhammer)... ook allemaal geen BM? Kom op!

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo aug 01, 2004 8:32 pm

verwoesting schreef:In het geval van Venom staat de 'black' in black metal vooral voor de attitude, niet voor de muziek, naar mijn mening. Ik vind Venom ook veel meer Heavy.

[..]

\,,/
zelfde als dat exhumed hun muziek gore metal noemt wat wel een goeie benaming ervoor is maar eigenlijk is t gewoon grindcore. met dezelfde bedoeling noemde venom hun muziek ook black metal ja.
"Poep, Zweet en Tranen"

anub_arak

Bericht door anub_arak » zo aug 01, 2004 8:35 pm

Robgoroth schreef:Probeer dan in ieder geval het oude werk. De nieuwere zooi ken ik niet, dus misschien is dat wel iets heel anders.
Het nieuwere werk is niet echt black vind ik,er zijn cleane vocals gekomen en dat maakt de boel wat epischer,maar een echt genre zou ik er niet direct op kunnen plakken.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » zo aug 01, 2004 8:39 pm

Oblivion schreef:[..]

zelfde als dat exhumed hun muziek gore metal noemt wat wel een goeie benaming ervoor is maar eigenlijk is t gewoon grindcore. met dezelfde bedoeling noemde venom hun muziek ook black metal ja.
Het verschil is dat de blackmetal zoals we die tegenwoordig kennen toen nog niet bestond.

Venom is black metal, punt uit.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo aug 01, 2004 8:48 pm

Sander schreef:[..]

Het verschil is dat de blackmetal zoals we die tegenwoordig kennen toen nog niet bestond.

Venom is black metal, punt uit.
Precies!

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo aug 01, 2004 8:50 pm

Sterker nog... in de tijd van Venom had men de woorden 'Heavy' en 'Metal' nog niet eens gescheiden... Venom is ook de uitvinder van de metal! (Ja... ik draaf door...:D)

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma aug 02, 2004 12:01 am

ik qoute even uit het boekje blackmetal.

'our music is power metal, venom metal, black metal not heavy metal cos thats for chicks'

zelf vinde ze dus van niet

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma aug 02, 2004 12:02 am

Maar wel N.W.O.B.H.M. op hun hoes zetten, tenminste, op die van Kissing the Beast. Rare lui.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma aug 02, 2004 12:06 am

ja bij mij ook bij die nertrecords speciale uitgavens. zal wel verkopen door dat op de hoes te zetten

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma aug 02, 2004 12:11 am

Hehe, goed punt.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma aug 02, 2004 12:13 am

Natuurlijk was het een NWOBHM band, maar wel zo nieuw dat ze een nieuw subgenre introduceerden.

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma aug 02, 2004 9:03 am

ik heb trouwens nog een demo in de aanbieding van een hele goede eenmansband
3 euro

ben ff vergeten hoe die heet, de commerciele kuthomo

Plaag

Bericht door Plaag » ma aug 02, 2004 9:45 am

natassja schreef:ik heb trouwens nog een demo in de aanbieding van een hele goede eenmansband
3 euro

ben ff vergeten hoe die heet, de commerciele kuthomo
NIBDEM?
Kop dicht, Thorko

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma aug 02, 2004 9:47 am

nee een vriend van me heeft een demobandje gemaakt

hij vraagt er 3 euro voor, hij is echt ziek bezig

Plaag

Bericht door Plaag » ma aug 02, 2004 9:50 am

4 Sporen gerasp met drumcomputer en gekerm bij de buren?
Kop dicht, Thorko

Gesloten