Invloeden
Invloeden
Kijk, ik hoor nu alleen maar gezeik op nu-metal bands als Slipknot en KoRn, maar laten we wel wezen: het aantal echte metalfans is sinds de komst van deze bands wel enorm toegenomen. Veel ex-KoRn en Slipknot-fans zijn verder gaan kijken, en zo beland bij echte metal, dus hebben deze bands in dat opzicht geen goed werk verricht?
En dan is er nog iets: wat is er eigenlijk fout aan de muziek die ze maken? Niet hard genoeg? Te veel andere invloeden? Was het niet zo dat elke band in principe een goeie band is, zolang ze maar geloven in wat ze doen?
Dat wou ik ff kwijt.
En dan is er nog iets: wat is er eigenlijk fout aan de muziek die ze maken? Niet hard genoeg? Te veel andere invloeden? Was het niet zo dat elke band in principe een goeie band is, zolang ze maar geloven in wat ze doen?
Dat wou ik ff kwijt.
Makkers staakt uw wild geraas
- Tim Cunningham
Ahhhh...eindelijk...dat zinnetje : "elke band is in principe een goeie band, zolang ze maar geloven in wat ze doen"
dit moet de waarheid enigszins benaderen, denk ik...
dit moet de waarheid enigszins benaderen, denk ik...
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
uuuhhhhhhh
nu metal is muziek (of een zielige poging tot) maar je geen instrumentbeheersing voor moet hebben (uitzonderingen daar gelaten), je moet de meeste lompe en opgefokte drumpartijen hebben, je moet iemand hebben die niets kan op stemgebied dan wat te roepen en wat zielig te kermen of te rappen. En de gitaristen moeten hun gitaar in de laagste toonsoort stemmen en dan wat rammen.
En uiteraard teksten over hoe stout en oneerlijk de wereld is.
DAT IS NU METAL!!!!!!!!
nu metal is muziek (of een zielige poging tot) maar je geen instrumentbeheersing voor moet hebben (uitzonderingen daar gelaten), je moet de meeste lompe en opgefokte drumpartijen hebben, je moet iemand hebben die niets kan op stemgebied dan wat te roepen en wat zielig te kermen of te rappen. En de gitaristen moeten hun gitaar in de laagste toonsoort stemmen en dan wat rammen.
DAT IS NU METAL!!!!!!!!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
He Kristof, vroeg ik hier om? of iemand anders? Dit is geen topic met de naam: hoe kraak je nu metal het snelst mogelijk af! En bovendien, gasten als KoRn, Slipknot en Soulfly beheersen hun instrumenten wel degelijk goed. Beter zelfs dan sommige van die als-het-maar-smerig-is grincore gasten. Dat doe jij ze niet 123 na.
Re: Invloeden
Niet HARD genoeg? SLIPKNOT beukt menig deathmetal band FINAAL van het podium.Rascul_Waznagga schreef:
En dan is er nog iets: wat is er eigenlijk fout aan de muziek die ze maken? Niet hard genoeg? Dat wou ik ff kwijt.
www.toxocara.com | www.monolith-deathcult.com | http://myspace.com/toxocara
Wanneer echt alles (media, aandacht, make-up, imago etc. etc.) voorrang krijgt op de muziek zelve, dan is het voor mij per definitie al geen metal meer.
Nu-metal is geen metal maar gewoon spookycore en alles wat erbij komt kijken is pure commercie. De muziek is hard, dat wel, maar heeft geen fuck met metal te maken. De irritante loopjes en misdachte riffjes zijn een ergernis voor het gehoor.
Ik heb een hekel aan nu-metal omdezelfde reden als dat ik een hekel aan bijvoorbeeld R&B of rap heb.
Grindcore, het woord zegt het al, core is ook geen zuive vorm van metal. Sterker nog ik ben ook niet kapot van grindcore (carcass uitgezonderd), maar omdat deze muziek wel oprecht gespeeld word kan ik het makkelijker aanvaarden als een sub-vorm van het metalgebeuren.
Nu-metal is geen metal maar gewoon spookycore en alles wat erbij komt kijken is pure commercie. De muziek is hard, dat wel, maar heeft geen fuck met metal te maken. De irritante loopjes en misdachte riffjes zijn een ergernis voor het gehoor.
Ik heb een hekel aan nu-metal omdezelfde reden als dat ik een hekel aan bijvoorbeeld R&B of rap heb.
Grindcore, het woord zegt het al, core is ook geen zuive vorm van metal. Sterker nog ik ben ook niet kapot van grindcore (carcass uitgezonderd), maar omdat deze muziek wel oprecht gespeeld word kan ik het makkelijker aanvaarden als een sub-vorm van het metalgebeuren.
Hoegaarden or die!
Dan ken jij Slipknot dus niet, behalve dat ene top40 nummertjeRascul_Waznagga schreef:DAT zou ik nu ook niet zeggen, maar die vraag was dus aan degenen gesteld die numetal bagger vinden.
De rest beukt wel zo allemachtig lomp weg, abnormaal bruut
Carcass is geen grindcore, deathmetalPoggwyd schreef:
Inhume is grindcore
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
als je muziek wil maken heb je instrumentbeheersing, anders ben je gewoonweg niet in staat om muziek te makenKristof schreef:uuuhhhhhhh
DAT IS NU METAL!!!!!!!!
en wat de defenitie van nu-metal betreft, mensen moeten neit zeuren, als jij toevallig deze genre niet mooi vind, moe je je kop houwe en het neit afkraken (misschien reageer ik nu beledigd

ik heb gespreekt
-
Zo is het, Elmo! Ieder houd van zijn eigen ding, of dat nu nu-metal of grindcore of wat dan ook is. Wat dat betreft ben ik vrij makkelijk, ik vind niet snel iets slecht. Het is wel zo dat ik sommige muziekstijlen (niet per definitie een substijl in metal) niet echt mijn ding vind. Ik kraak het dan alleen niet af zoals sommigen hier wel doen. Ik zeg maar zo, ieder zijn ding en respecteer dat dan ook...
[url=http://www.newsflash2000.nl]Bezoek ook eens mijn weblog[/url]
"Life's a gift...
Live it by heart and never let go of your dreams.
Living life is the biggest reward..."
-Kim Saunders (23/09/1976 - 24/02/2001)
"Life's a gift...
Live it by heart and never let go of your dreams.
Living life is the biggest reward..."
-Kim Saunders (23/09/1976 - 24/02/2001)
Luister is ff, ik heb dit topic niet voor Jan Met De Korte Achternaam geopend. Geen discussie dus of Carcass wel of niet grindcore is, of of Slipknot harder is dan de gemiddelde death metal band. Liever ook geen twijfels aan mijn kennis van metal en nu-metal, want ik ben voor ik echte metal vet begon te vinden overtuigd numetalfan geweest, alle cd's van KoRn en Slipknot incluis. Mijn vraag was of er nog meer mensen zijn die bovengenoemde bands, net zoals ik, ook willen beschouwen als zeer invloedrijke en kundige bands. Los van of je het nu erg leuk vind of niet.
Degene die zegt dat hij Korn of Soulfly kan naspelen op 123, laat me even toe:
HAHAHAHAHAHA !!!!!
zo.
En wat dat 'alles wat er rond hangt - commercie en zooi' gebrabbel betreft; dat gaat weer terug of je dan wel 'underground' bent of bekend. Een band kan er mijns inziens niet aan doen of ze bekend is of niet. Niet daar gelaten dat ik de bijeenkomst gemist heb waar in de smaak vallen bij een groot publiek slecht is...
HAHAHAHAHAHA !!!!!
zo.
En wat dat 'alles wat er rond hangt - commercie en zooi' gebrabbel betreft; dat gaat weer terug of je dan wel 'underground' bent of bekend. Een band kan er mijns inziens niet aan doen of ze bekend is of niet. Niet daar gelaten dat ik de bijeenkomst gemist heb waar in de smaak vallen bij een groot publiek slecht is...
Gelukkig zijn er zoveel mensen van weinig belang. Zij zijn het grijs tegen dewelke de felle kleuren fonkelen
Lekker belangrijk waarvoor je dit topic geopend hebt. Bepaal zelf wel wat ik zeg. Ook fijn dat je alle cd's van Slipknot en Korn hebt, we zullen allemaal aan je denken, en je prijzen als de God of (nu)metalRascul_Waznagga schreef:Luister is ff, ik heb dit topic niet voor Jan Met De Korte Achternaam geopend. Geen discussie dus of Carcass wel of niet grindcore is, of of Slipknot harder is dan de gemiddelde death metal band. Liever ook geen twijfels aan mijn kennis van metal en nu-metal, want ik ben voor ik echte metal vet begon te vinden overtuigd numetalfan geweest, alle cd's van KoRn en Slipknot incluis.
Jezus man, voel je je stoer of zo als je anderen afzeikt? Of is het omdat je in een band speelt, dat je je beter voelt? Als je denkt dat ik het niet bij het rechte eind heb, kom dan niet in deze topic, of maak je eigen. Nu, los van het gezeik van deze mislukte Slipknotfan, de vraag was: hebben KoRn en Slipknot nu invloed gehad op de metalscene of niet?
He lief mannetje,Rascul_Waznagga schreef:Jezus man, voel je je stoer of zo als je anderen afzeikt? Of is het omdat je in een band speelt, dat je je beter voelt? Als je denkt dat ik het niet bij het rechte eind heb, kom dan niet in deze topic, of maak je eigen. Nu, los van het gezeik van deze mislukte Slipknotfan, de vraag was: hebben KoRn en Slipknot nu invloed gehad op de metalscene of niet?
Ik zeik je niet af, je moet beter leren lezen, en niet anderen de les lezen.
Als je wil dat iedereen antwoordt wat jij wil ga je toch lekker een topic openen en zelf antwoorden geven
-
- Contacteer:
slipknot heeft ZEKER invloed gehad op de metalwereld van NU.
het zou een voorbeeld kunnen zijn van zeer lompe metal.
dat ze toevallig een hitje hebben gehad maakt geen flikker uit, ik moet de band nog tegen komen die kolereharde metal kan mengen met een zeer goed uitgedachte show incl. de ontelbare voorwerkbommen en natuurlijk dat draaiende drumstel.
het zou een voorbeeld kunnen zijn van zeer lompe metal.
dat ze toevallig een hitje hebben gehad maakt geen flikker uit, ik moet de band nog tegen komen die kolereharde metal kan mengen met een zeer goed uitgedachte show incl. de ontelbare voorwerkbommen en natuurlijk dat draaiende drumstel.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
carcass was zeker grindcore.....naar het einde toe werd het death metal. Pog kent zijn geschiedenis tenminste goed.Lord Coma schreef:Carcass is geen grindcore, deathmetalPoggwyd schreef:
Inhume is grindcore
en daarbij voor de mensen die weer klagen over dat ik nu metal afbreek. Tokus vroeg het en ik antwoordde.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Waarom word alles gelijk wat nieuwer is tot nu metal gebomadeerd.
Soulfly is de vooruitgang van Sepultura alleen ondere een andere naam maar de toon was op roots al gezet.
Over het gezeur van make-up en dergelijke, gaan we dan nu alle black en death metal bands die make-up hebben dan ook lekker afzeiken ? Het is een SHOW. Als je het niet interesseert koop dan de muziek niet en ga dan lekker na gigi da gistino of zoiets luisteren. Wees blij dat ze iets neer zetten.
Soulfly is de vooruitgang van Sepultura alleen ondere een andere naam maar de toon was op roots al gezet.
Over het gezeur van make-up en dergelijke, gaan we dan nu alle black en death metal bands die make-up hebben dan ook lekker afzeiken ? Het is een SHOW. Als je het niet interesseert koop dan de muziek niet en ga dan lekker na gigi da gistino of zoiets luisteren. Wees blij dat ze iets neer zetten.
Do something useful commit suicide
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Carcass is geen grindcoreKristof schreef:carcass was zeker grindcore.....naar het einde toe werd het death metal. Pog kent zijn geschiedenis tenminste goed.Lord Coma schreef:Carcass is geen grindcore, deathmetalPoggwyd schreef:
Inhume is grindcore
en daarbij voor de mensen die weer klagen over dat ik nu metal afbreek. Tokus vroeg het en ik antwoordde.
- Thaumaturgy
Het grootste probleem wat ik met nu-metalbands heb is dat ik het gewoon ongelovelijk saai vind.Vaak heb je 1 of 2 nummers tussen zitten die nog wel te doen zijn maar daarna gaat het gewoon weer verder met saaie voorspelbare riffs.Of iets lomp,hard of snel is boeit me eigenlijk niet zo heel erg.Neem bv. een yngwie malmsteen,zeer goede begaafde gitarist die zeer goed kan shredden maar ik heb nog geen enkele keer een fatsoenlijke riff van hem aan kunnen horen.
mee eens, onzinSlurp schreef:Waarom word alles gelijk wat nieuwer is tot nu metal gebomadeerd.
Mijn mening: Sepultura roeleert alleen VOOR rootsSoulfly is de vooruitgang van Sepultura alleen ondere een andere naam maar de toon was op roots al gezet.
Het is nu alleen zo, dat het niet meer zo in is als een aantal jaren geleden. Toen was de nieuwe blackmetal in en schmink dus ookOver het gezeur van make-up en dergelijke, gaan we dan nu alle black en death metal bands die make-up hebben dan ook lekker afzeiken ? Het is een SHOW. Als je het niet interesseert koop dan de muziek niet en ga dan lekker na gigi da gistino of zoiets luisteren. Wees blij dat ze iets neer zetten.
Persoonlijk vind ik Sepultura ook beter voor roots maar ik gaf het aan als voorbeeld van die band bestaat langer dus dan is het geen nu-metal en nu het soulfly heet wel.
Verder tja die make-up boeit mij niet zo , vind het soms wel grappig om er mee te shocken en meer niet. Bij bands ga ik toch voor de muziek en niet voor hun uiterlijk, of ze moeten een zeer geile zangeres of iets dergelijks hebben.
Verder tja die make-up boeit mij niet zo , vind het soms wel grappig om er mee te shocken en meer niet. Bij bands ga ik toch voor de muziek en niet voor hun uiterlijk, of ze moeten een zeer geile zangeres of iets dergelijks hebben.
Do something useful commit suicide
*zucht*Lord Coma schreef:Carcass is geen grindcoreKristof schreef:carcass was zeker grindcore.....naar het einde toe werd het death metal. Pog kent zijn geschiedenis tenminste goed.Lord Coma schreef: Carcass is geen grindcore, deathmetal
Inhume is grindcore
Carcass is wel grindcore....
en nou:
M.E.U.L.Û.H.
Hoegaarden or die!
- Tim Cunningham
Hey Kristof, ik ben het met je eerste statement totaal niet eens...
want een veel belangrijkere vraag dan "wat is nu metal" of "wat is echte metal" is natuurlijk "wat is goed?"
Wat jij log vindt, vinden andere supergoed. En wat jij goed vindt klinken, is voor anderen een hoop teringherrie.
Er bestaat geen goede muziek, er bestaat alleen een menselijke opinie die zegt "dit vind ik nu goed of niet"...wanneer veel mensen iets goed vinden kan je dat een trend, tendens of gewoon toeval noemen, maar iets wordt niet plots goed !
Trouwens, echte metal...wanneer we er van uitgaan dat Sabbath de oervaders van metal zijn, dan staan Kyuss, Spiritual Beggars en Sleep veel dichter bij "metal" dan bv. Slayer, Sepultura en zeker spul zoals Death, morbid Angel of Nile...
En zangers die niet kunnen zingen in nu-metal? Euhhh...heeft iemand Stone Sour al gehoord...los van het feit of je corey taylors stem nu graag hoort of niet, zingen kan die man hoor...
En wat doe je met een band zoals Deftones, die bewijzen dat ze wel duidelijk muziek kunnen maken (als white pony niet muzikaal is, tja...), waar de zanger wel kan zingen en die zelfs al als muzikale gasten Max Cavalera en James Maynard Keenan hebben mogen verwelkomen...
Trouwens, luister eens naar Korn, Deftones en dan Limp Bizkit (neem van elk voor duidelijkheid de laatste cd : "untouchables", "white pony" en "chocolate starfish")...luister en zeg me dan eens hoeveel duidelijke overeenkomsten er zijn buiten het feit dat ze allemaal gitaar, bas en drum bespelen...
Als iemand zegt dat die cd's alledrie hetzelfde zijn en duidelijk onder dezelfde muzikale noemer vallen, dan bewijs je gewoon dat je die cd's totaal niet kent en je beaseert op hun singeltjes...en dan is die persoon net zo idiooot als de MTV-huppelkutten die naar Britney luisteren...of anders gezegd, dan wordt je de persoon die je zelf zo haat !
want een veel belangrijkere vraag dan "wat is nu metal" of "wat is echte metal" is natuurlijk "wat is goed?"
Wat jij log vindt, vinden andere supergoed. En wat jij goed vindt klinken, is voor anderen een hoop teringherrie.
Er bestaat geen goede muziek, er bestaat alleen een menselijke opinie die zegt "dit vind ik nu goed of niet"...wanneer veel mensen iets goed vinden kan je dat een trend, tendens of gewoon toeval noemen, maar iets wordt niet plots goed !
Trouwens, echte metal...wanneer we er van uitgaan dat Sabbath de oervaders van metal zijn, dan staan Kyuss, Spiritual Beggars en Sleep veel dichter bij "metal" dan bv. Slayer, Sepultura en zeker spul zoals Death, morbid Angel of Nile...
En zangers die niet kunnen zingen in nu-metal? Euhhh...heeft iemand Stone Sour al gehoord...los van het feit of je corey taylors stem nu graag hoort of niet, zingen kan die man hoor...
En wat doe je met een band zoals Deftones, die bewijzen dat ze wel duidelijk muziek kunnen maken (als white pony niet muzikaal is, tja...), waar de zanger wel kan zingen en die zelfs al als muzikale gasten Max Cavalera en James Maynard Keenan hebben mogen verwelkomen...
Trouwens, luister eens naar Korn, Deftones en dan Limp Bizkit (neem van elk voor duidelijkheid de laatste cd : "untouchables", "white pony" en "chocolate starfish")...luister en zeg me dan eens hoeveel duidelijke overeenkomsten er zijn buiten het feit dat ze allemaal gitaar, bas en drum bespelen...
Als iemand zegt dat die cd's alledrie hetzelfde zijn en duidelijk onder dezelfde muzikale noemer vallen, dan bewijs je gewoon dat je die cd's totaal niet kent en je beaseert op hun singeltjes...en dan is die persoon net zo idiooot als de MTV-huppelkutten die naar Britney luisteren...of anders gezegd, dan wordt je de persoon die je zelf zo haat !
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !
- Sandr
- Contacteer:
ik weet wel dat het stoer is om nu-metal af te kraken (heb het ook wel eens gedaan), maar als je er goed over nadenkt is het natuurlijk gewoon een muzieksoort die deels uit metal bestaat. het is mijn smaak niet, maar dat is een ander verhaal. Ik denk dat dat soort bands best een voortrekkersrol kan spelen, maar om ze daarvoor te eren vind ik niet nodig
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- Snaggerske
- Contacteer:
Nu-metal (zo wil ik het eigenlijk al niet noemen) is per definitie GEEN metal.
Het gitaarwerk is totaal verschillend van gewone metal .. de solo's ontbreken, de krachtige riffs ontbreken .. alles. De zang, dat lijkt me duidelijk. Hip-hop heeft totaal niets met metal te maken. Daarnaast past een breezer-imago ook niet bij metal. Metalheads zijn meestal toch wel te herkennen aan hun uiterlijk/gedrag, niet ? Nu-Metal is gewoon een trend, die nu overigens (gelukkig) erg aan het matigen is...
Ik heb hier helemaal geen zin in om over te gaan lullen, nu-metal is GEEN metal, en ook slipknot niet. Slipknot beukt absoluut niet menig death-metal band van het podium met uitzondering van een niet nader te noemen nederlandse death metal band
Het gitaarwerk is totaal verschillend van gewone metal .. de solo's ontbreken, de krachtige riffs ontbreken .. alles. De zang, dat lijkt me duidelijk. Hip-hop heeft totaal niets met metal te maken. Daarnaast past een breezer-imago ook niet bij metal. Metalheads zijn meestal toch wel te herkennen aan hun uiterlijk/gedrag, niet ? Nu-Metal is gewoon een trend, die nu overigens (gelukkig) erg aan het matigen is...
Ik heb hier helemaal geen zin in om over te gaan lullen, nu-metal is GEEN metal, en ook slipknot niet. Slipknot beukt absoluut niet menig death-metal band van het podium met uitzondering van een niet nader te noemen nederlandse death metal band
Power chords come crashing down ...
WHAHAHAHA jij kent DUIDELIJK Slipknot niet, behalve dat ene top40 nummertje.Snaggerske schreef:Nu-metal (zo wil ik het eigenlijk al niet noemen) is per definitie GEEN metal.
Check die dvd maar es, en als je bijgekomen bent van je misselijkheid en weer met je beide benen op deze aardkloot staat, kom je hier maar weer es vertellen hoe hard Slipknot is.
- Snaggerske
- Contacteer:
"hoe hard slipknot is"
Metal kan zo hard als je wilt, meestal heb je een volumeknop op je stereo.
"Behalve dat ene top40 nummertje"
Het zijn toch allemaal top40 nummers? Ik heb er meerdere gehoord (niet vrijwillig overigens) en het heeft geen reet met (death) metal te maken. Overigens luister ik enkel naar 1e wave death metal waar death metal nog echt goor was ....
Bands als vomitory, severe torture zijn sowieso niets ... Bands als Death, Hellhammer, Possessed, Nunslaughter zijn veel leuker.
Maar slipknot is niet hard, het is commerciële rommel. Waarom zijn ze nu opeens niet populair meer ? Juist ja, de trend is voorbij ...
En nee die dvd ga ik niet 'checke' (hebben ze daar niet ooit een Nederlands woord voor uitgevonden?) want daar heb ik namelijk geen behoefte aan.
Het zijn toch allemaal top40 nummers? Ik heb er meerdere gehoord (niet vrijwillig overigens) en het heeft geen reet met (death) metal te maken. Overigens luister ik enkel naar 1e wave death metal waar death metal nog echt goor was ....
Bands als vomitory, severe torture zijn sowieso niets ... Bands als Death, Hellhammer, Possessed, Nunslaughter zijn veel leuker.
Maar slipknot is niet hard, het is commerciële rommel. Waarom zijn ze nu opeens niet populair meer ? Juist ja, de trend is voorbij ...
En nee die dvd ga ik niet 'checke' (hebben ze daar niet ooit een Nederlands woord voor uitgevonden?) want daar heb ik namelijk geen behoefte aan.
Power chords come crashing down ...
Snaggerske schreef:"hoe hard slipknot is"
Gaat ie weer:
"Het zijn toch allemaal top40 nummers?"
Tuurlijk niet, 2 ofzo, de rest is wel zo achterlijk bruut, die heb jij duidelijk niet gehoord.
"Maar slipknot is niet hard, het is commerciële rommel. "
Weer zon zinlose opmerking. Death, Nile en Cannibal corpse zijn ook commercieel, maar dat is dan ineens ook niet hard?
"Bands als vomitory, severe torture zijn sowieso niets ... Bands als Death, Hellhammer, Possessed, Nunslaughter zijn veel leuker."
Kwestie van smaak
"En nee die dvd ga ik niet 'checke' "
Dan moet je verder ook geen commentaar geven op bands die je niet kent
nog beter: het nummer wat enigzins in de top 40 scoorde, was de radio edit van Wait & Bleed, waarin de zang ook een stuk rustiger was. De albumversie is al een stuk harder, laat staan hoe het live is....Lord Coma schreef:Gaat ie weer:
Tuurlijk niet, 2 ofzo, de rest is wel zo achterlijk bruut, die heb jij duidelijk niet gehoord.
maar ach, ik ga m'n tijd niet meer teveel verdoen met dit soort figuren die zulke shit roepen en altijd lopen te mauwen over commercieel zijn enzo.
Heb je gelijk inTokus schreef:nog beter: het nummer wat enigzins in de top 40 scoorde, was de radio edit van Wait & Bleed, waarin de zang ook een stuk rustiger was. De albumversie is al een stuk harder, laat staan hoe het live is....Lord Coma schreef:Gaat ie weer:
maar ach, ik ga m'n tijd niet meer teveel verdoen met dit soort figuren die zulke shit roepen en altijd lopen te mauwen over commercieel zijn enzo.

Maar ik voel de behoefte de jeugd wat wijze lessen bij te brengen af en toe:-)