Moonsorrow
Moonsorrow
Meesterlijke band.
Henri 'Trollhorn' Sorvali van Finntroll speelt erin.
Als je deze band nog niet kent en je vind finntroll heerschen, downloaden!
Ze spelen viking metal met uiteraard folk invloeden.
www.moonsorrow.com
Henri 'Trollhorn' Sorvali van Finntroll speelt erin.
Als je deze band nog niet kent en je vind finntroll heerschen, downloaden!
Ze spelen viking metal met uiteraard folk invloeden.
www.moonsorrow.com
And then there was silence, just a voice from the other world.
-
- dimmu-meisje
- Hieronimus
Re: Moonsorrow
Kopen, lul.Sauron schreef:Als je deze band nog niet kent en je vind finntroll heerschen, downloaden!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Heb alleen Kivenkantaja niet, de andere 2 wel, vooral die bonus-DVD is extreem gaaf!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Ik ben redelijk breed georiënteerd in de muziekwereld vind ik zelf ja, dankjeMindkiller schreef:Die is ook gaaf!
Enneuh, goeie smaak trouwens, op verschillende vlakken

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Gna, ik zag de dubbelzinnigheid van je post wel hoor, ik had alleen niet echt veel zin om er op te reageren.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Kylän Päässä
\m/
Godver, dat geklets van zwaarden tegen elkaar en later in het nummer dat handgeklap en dat "Oi, oi!" Heer-lijk
\m/
Godver, dat geklets van zwaarden tegen elkaar en later in het nummer dat handgeklap en dat "Oi, oi!" Heer-lijk
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- TELEPETHERION
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
mijn review van de heruitgave van 'suden uni'
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... ent&id=911
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... ent&id=911
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
En wat dacht je van dat brute stuk dat Trollhorn zingt?Hieronimus schreef:Kylän Päässä
\m/

Geweldig nummer inderdaad. Ik vond Voimasta overigens eerst nog redelijk tegenvallen wanneer ik het vergeleek met Suden Uni. In Spanje heb ik m'n tijd echter nuttig besteedt en dat album meerdere malen beluisterd onder een achterlijk-grote-bladeren-boom met een bak pils ernaast, en met iedere luisterbeurt werd 'ie beter. Dat laatste nummer is echt fucking mooi! Dat laatste stukje, waarbij het overigens supergave introriedeltje weer terugkomt op de achtergrond..... Bij de intro zie je aan het begin van de cd gewoon een troep Vikingen voor je ogen in het schemerduister over een bergtop trekken richting een dal, en als dat deuntje aan het einde terugkomt (op een instrument dat het laat klinken alsof het op de nachtelijke wind gedragen wordt), is die troep het dal ingewandeld (je ziet nog wat fakkellicht in de verte), is het donker op die berg en sta je onder een gigantische sterrenhemel. Dit alles heb ik tenminste. Echt briljant!
En deze band moet ik echt eens live zien! Wat een topprestatie leveren die lui op die bonus dvd! En Trollhorn met een gitaar op z'n dikke pens is sowieso al de moeite van het zien waard.

Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
- Hieronimus
Te-ring man! Dat is het échte Viking gevoel, fakking oi! Ik luister dit soort albums dus ook graag op vakantie, als ik daadwerkelijk zélf op een bergtop sta, met de woeste wind door m'n haren. Damn, orgasmatisch!Meltdown schreef:En wat dacht je van dat brute stuk dat Trollhorn zingt?
Geweldig nummer inderdaad. Ik vond Voimasta overigens eerst nog redelijk tegenvallen wanneer ik het vergeleek met Suden Uni. In Spanje heb ik m'n tijd echter nuttig besteedt en dat album meerdere malen beluisterd onder een achterlijk-grote-bladeren-boom met een bak pils ernaast, en met iedere luisterbeurt werd 'ie beter. Dat laatste nummer is echt fucking mooi! Dat laatste stukje, waarbij het overigens supergave introriedeltje weer terugkomt op de achtergrond..... Bij de intro zie je aan het begin van de cd gewoon een troep Vikingen voor je ogen in het schemerduister over een bergtop trekken richting een dal, en als dat deuntje aan het einde terugkomt (op een instrument dat het laat klinken alsof het op de nachtelijke wind gedragen wordt), is die troep het dal ingewandeld (je ziet nog wat fakkellicht in de verte), is het donker op die berg en sta je onder een gigantische sterrenhemel. Dit alles heb ik tenminste. Echt briljant!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Met jou kan ik pratenIria schreef:Moonsorrow is GENIAAL!! Heb alle albums uiteraard
Echt, tering, dat was voor mij DE ontdekking van het vorige jaar...
Kivenkantaja staat nog altijd op nummer 1 in mijn all-time-favorite-album list... Meesterlijk!

cheers
It is my job as a human being to let my ignorance take control
- Hieronimus
- Hieronimus
Mij niet 
Ga maar eens een keer boven op een berg staan en zet dan wat Viking/Black Metal op. Damn, wat een ruig gevoeeel!! Echt, daar kan niets tegenop

Ga maar eens een keer boven op een berg staan en zet dan wat Viking/Black Metal op. Damn, wat een ruig gevoeeel!! Echt, daar kan niets tegenop
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
Ik in een verleden:
Kivenkantaja is trouwens nogsteeds mijn favoriet. Alle nummers op dat album zijn gewoon super goed. Het lijkt veromme net een heel leger van absolute top muzikanten die dat album zo in zit te spelen.
Inmiddels heb ik Voimasta Ja Kunniasta al in bezit. En natuurlijk bevalt het album me uitstekend. Alleen is het lang niet mijn favoriet. Wat ik erg orgineel vind aan Voimasta Ja Kunniasta zijn het wapengekling en gevechtsgeschreeuw dat zo nu en dan in een enkel nummer verwerkt is.verwoesting schreef:Zeer gave epische viking metal band!
Van het album Voimasta Ja Kunniasta ken ik helaas (nog) maar weinig. Maar Kivenkantaja en Suden Uni ken ik des te beter.
Kivenkantaja vind ik zelf ook het beste album. Zo ongelovelijk mooi.
Kivenkantaja is trouwens nogsteeds mijn favoriet. Alle nummers op dat album zijn gewoon super goed. Het lijkt veromme net een heel leger van absolute top muzikanten die dat album zo in zit te spelen.
- Hieronimus
- metal_rose
Ik heb alleen Suden Uni en Kivenkantaja maar fuck, wat heersen deze platen
Die andere moet ik nog zien te vinden. Een vriend van me pikte deze weg op de Graspop Metal market.
Ik vind het overigens ook briljant dat ze de engelse teksten in het CD boekje erbij doen. Dan weet je in ieder geval waar het een beetje over gaat (Mijn zweeds, of wat er op lijkt, is niet zo best
).

Ik vind het overigens ook briljant dat ze de engelse teksten in het CD boekje erbij doen. Dan weet je in ieder geval waar het een beetje over gaat (Mijn zweeds, of wat er op lijkt, is niet zo best

- metal_rose
AgreeAnthraxx schreef:Ik vind het overigens ook briljant dat ze de engelse teksten in het CD boekje erbij doen. Dan weet je in ieder geval waar het een beetje over gaat (Mijn zweeds, of wat er op lijkt, is niet zo best).
[url=http://www.imageshack.us][img]http://img76.imageshack.us/img76/295/ledzeppelinbanner8wn.jpg[/img][/url]
"we are two lost souls swimming in a fish bowl"
"we are two lost souls swimming in a fish bowl"
- Hieronimus
Ik woon op een berg, ligt 3 meter boven de rest van WellMindkiller schreef:Oh ja, kut!

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- Contacteer:
Tis overigens FinsAnthraxx schreef:Ik vind het overigens ook briljant dat ze de engelse teksten in het CD boekje erbij doen. Dan weet je in ieder geval waar het een beetje over gaat (Mijn zweeds, of wat er op lijkt, is niet zo best).

Maar dat boeit niet; gaaf dat ze de vertalingen erbij doen idd!
Horns raised and filled...!
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Doe es doorpasen!Iria schreef:Moonsorrow is GENIAAL!! Heb alle albums uiteraard
Echt, tering, dat was voor mij DE ontdekking van het vorige jaar...
Kivenkantaja staat nog altijd op nummer 1 in mijn all-time-favorite-album list... Meesterlijk!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Hieronimus
Uhm, een wereld van verschil tussen Fins en Zweeds hoor makker! Fins heeft Russische invloeden, Zweeds Germaanse. Heel andere poep dus.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Millainen ilma tänään on?
Wat voor weer is 't?
Finnen werken veel met ä, Zweeds en Noors zijn meer ö, ø talen
Wat voor weer is 't?
Finnen werken veel met ä, Zweeds en Noors zijn meer ö, ø talen
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm