Queen
-
- ruben somewhere online
Vraagje, welke clip van Queen vinden jullie het gaafst en waarom? Voor mij is dat de clip van het nummer Breakthru. Queen spelend op een voort denderende locomotief, genaamd The Miracle Express. Het nummer zelf: Lekker opzwepend ritme (wat precies bij de clip past), catchy refrein en een prachtige solo weer van May.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- The Horseman
-
Op Put Out The Fire en Under Pressure na vind ik het weinig bijzonders. En die disco/dance elementen kunnen me helaas niet bekoren.ruben somewhere online schreef:[..]
Hot Space vind ik best een gave plaat van Queen, jammer dat de plaat vaak wordt ondergewaardeerd. Die dance elementen doen het album goed in mijn ogen.
ben ik het mee eens. dat geldt natuurlijk ook voor de live showsramperstamper schreef:die clips uit de tijd dat freddy al 'griep' had vind ik niet zo bijzonder. kijk 'another bites the dust' of 'killer queen' dat waren leuke clips! freddy gezond en wel achter de piano enzo
[url]http://www.teotwawki.nl[/url]
Queen is naar mijn mening echt één van de allerbeste bands die ooit bestaan hebben! Misschien cliché, maar Bohemian Rhapsody is zoooo mooi...
++ my sinful glare at nothing holds thoughts of death behind it
skeletons in my mind commence tearing at my sanity
vessels in my brain carry death until my birth
come and die with me forever, share insanity ++
skeletons in my mind commence tearing at my sanity
vessels in my brain carry death until my birth
come and die with me forever, share insanity ++
- The Horseman
Ja die is zeker gaaf ja 

Tracklist met o.a:
Bohemian Rhapsody, Elton John & Axl Rose
All The Young Dudes, Ian Hunter, David Bowie en Mick Ronson
Las Palabras de Amor, Zucchero
We Will Rock You, Axl Rose
Crazy Little Thing Called, Robert Plant
Somebody To Love, George Micheal
I Want It All, Roger Daltrey en Tommi Iommi
These Are The Days, George Michael en Lisa Stansfield
Hammer To Fall, Gary Cherone en Tony Iommi
I Want To Break Free, Lisa Stansfield
Under Pressure, David Bowie en Annie Lennox
Show Must Go On, Tony Iommi en Elton Sjon
Stone Cold Crazy, James Hetfield[/img]

Tracklist met o.a:
Bohemian Rhapsody, Elton John & Axl Rose
All The Young Dudes, Ian Hunter, David Bowie en Mick Ronson
Las Palabras de Amor, Zucchero
We Will Rock You, Axl Rose
Crazy Little Thing Called, Robert Plant
Somebody To Love, George Micheal
I Want It All, Roger Daltrey en Tommi Iommi
These Are The Days, George Michael en Lisa Stansfield
Hammer To Fall, Gary Cherone en Tony Iommi
I Want To Break Free, Lisa Stansfield
Under Pressure, David Bowie en Annie Lennox
Show Must Go On, Tony Iommi en Elton Sjon
Stone Cold Crazy, James Hetfield[/img]
Heerschen en laten Heerschen!
- Eru Iluvatar
Q
Queen: de tweede band (na The Beatles) waar ik fan van ben geworden, via míjn ouders nog wel. Het moet in groep 7 van de basisschool zijn geweest, toen ik een jaar of 11 was, zo'n acht jaar geleden. Samen met een paar vrienden hebben we 'Death On Two Legs' en 'Sweet Lady' geplaybacked op de basisschool, zonder dat we ook maar wisten hoe de bandleden van Queen eruit zagen of met hoeveel ze waren.
Het leuke met Queen is dat je vaak andere mensen tegenkomt die er ook fan van zijn, veel meer dat met andere fan. Ook bij niet-rock/metal fan mensen is Queen erg bekend.
Zelf hou ik vooral van jaren '70 Queen, de hardrock/heavy metal Queen.
Jaren '80 periode vind ik een stuk minder, te commercieel, hoewel ik de hardrock nummers uit die periode, zoals 'I Want It All', 'Headlong', 'One Vision' en 'Princes Of The Universe' wel erg goed vind.
De albums die ik heb zijn:
Queen
Queen II
Sheer Heart Attack
A Night At The Opera
A Day At The Races
A Night At The Opera is naar mijn mening het beste album aller tijden. Het is erg gevarieerd: hardrock, heavy metal, jazz en zelfs folk ('39). En natuurlijke epische nummers: het magistrale 'Prophet's Song'.
Dit album is al zeven jaar lang elk jaar mijn meest gedraaide cd. Hij gaat nooit vervelen.
Favoriete nummers:
The Prophet's Song (de tekst en dat het fantastische gitaarsolo naar dat zang-intermezzo)
Liar (ook weer dat gitaarsolo, bijna aan het einde - zo goed!)
Death On Two Legs
'39 (met zang van Brian May)
Long Away (ook met zang van Brian May)
Princes Of The Universe (net een powermetal nummer - zo heroisch)
Ogre Battle
White Man (een uniek nummer in de Queen collectie en tevens een protestnummer, te vergelijken met 'Run To The Hills' van Iron Maiden)
Het mooie van Queen was dat alle leden van de band erg getalenteert waren, Freddie Mercury is voor mij de beste zanger ooit en Brian May met zijn unieke manier van gitaar spelen de beste gitarist. John Deacon is zeer goeie basgitarist en Roger Taylor is een uitstekende drummer.
Maar dat is nog niet alles: Brian May is ook nog eens een zeer goeie zanger met een zuivere stem ('39, Long Away) en dan is Roger Taylor er nog met zijn rauwe stem, hij zingt vaak heavy metal nummers als 'I'm In Love With My Car' en 'Modern Times Rock 'N' Roll' bijvoorbeeld.
Queen is op zich niet echt een typische heavy metal band, maar ik denk dat ze best wel wat invloed op het genre hebben gehad, vooral op het powermetal genre. Voor band als Blind Guardian en Rhapsody vormt Queen een zeer grote inspiratie bron.
Queen - één van de beste bands aller tijden
Het leuke met Queen is dat je vaak andere mensen tegenkomt die er ook fan van zijn, veel meer dat met andere fan. Ook bij niet-rock/metal fan mensen is Queen erg bekend.
Zelf hou ik vooral van jaren '70 Queen, de hardrock/heavy metal Queen.
Jaren '80 periode vind ik een stuk minder, te commercieel, hoewel ik de hardrock nummers uit die periode, zoals 'I Want It All', 'Headlong', 'One Vision' en 'Princes Of The Universe' wel erg goed vind.
De albums die ik heb zijn:
Queen
Queen II
Sheer Heart Attack
A Night At The Opera
A Day At The Races
A Night At The Opera is naar mijn mening het beste album aller tijden. Het is erg gevarieerd: hardrock, heavy metal, jazz en zelfs folk ('39). En natuurlijke epische nummers: het magistrale 'Prophet's Song'.
Dit album is al zeven jaar lang elk jaar mijn meest gedraaide cd. Hij gaat nooit vervelen.
Favoriete nummers:
The Prophet's Song (de tekst en dat het fantastische gitaarsolo naar dat zang-intermezzo)
Death On Two Legs
Ogre Battle
White Man (een uniek nummer in de Queen collectie en tevens een protestnummer, te vergelijken met 'Run To The Hills' van Iron Maiden)
Het mooie van Queen was dat alle leden van de band erg getalenteert waren, Freddie Mercury is voor mij de beste zanger ooit en Brian May met zijn unieke manier van gitaar spelen de beste gitarist. John Deacon is zeer goeie basgitarist en Roger Taylor is een uitstekende drummer.
Maar dat is nog niet alles: Brian May is ook nog eens een zeer goeie zanger met een zuivere stem ('39, Long Away) en dan is Roger Taylor er nog met zijn rauwe stem, hij zingt vaak heavy metal nummers als 'I'm In Love With My Car' en 'Modern Times Rock 'N' Roll' bijvoorbeeld.
Queen is op zich niet echt een typische heavy metal band, maar ik denk dat ze best wel wat invloed op het genre hebben gehad, vooral op het powermetal genre. Voor band als Blind Guardian en Rhapsody vormt Queen een zeer grote inspiratie bron.
- ruben somewhere online
Queen heeft zo veel ongelofelijke gave nummers gemaakt dat het voor mij een onmogelijke opgave is om een top vijf te maken, daarmee zou ik de andere nummers te kort doen. Sail Away Sweet Swister is ook geweldig gezongen door May.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Re: Q
*Krik krik krik krik, hallo Queen topic.*Eru Iluvatar schreef: A Night At The Opera is naar mijn mening het beste album aller tijden. Het is erg gevarieerd: hardrock, heavy metal, jazz en zelfs folk ('39). En natuurlijke epische nummers: het magistrale 'Prophet's Song'.
Favoriete nummers:
Death On Two Legs
Ogre Battle
Daar sluit ik me bij aan

"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
hee, daar hebben we t queen-topic weer!
geweldige band, vooral de eerst 7 albums...
en innuendo natuurlijk
probeer het jaren 70 materiaal eens op gitaar of piano mee te spelen, dan merk je pas hoe geniaal die nummer in elkaar steken, daar kan menig progband een puntje aan zuigen....
geweldige band, vooral de eerst 7 albums...
en innuendo natuurlijk
probeer het jaren 70 materiaal eens op gitaar of piano mee te spelen, dan merk je pas hoe geniaal die nummer in elkaar steken, daar kan menig progband een puntje aan zuigen....
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal
progressive death metal
- The Horseman
wel ja ik doe ook mee...Killjoy schreef:Mijn favo top 5 zou er zo uitzien:
1.The Show Must Go On
2.Bohemian Rhapsody
3.These Are The Days Of Our Lives
4.Who Wants To Live Forever
5.Innuendo
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- metal-willem
Re: Queen
geen diehard~*Black Rainbow*~ schreef:Nog Die Hard Queen fans hier??
- The Reckoning
- ruben somewhere online
Dit is weer voer voor de Queen fans, hebbe, hebbe, hebbe:

Op 25 oktober verschijnt Queen's nieuwste DVD in de DVD Collection serie, namelijk Queen on Fire - Live at the Bowl. Net als de vorige DVD's zal ook deze uitgave een dubbel DVD worden met vele extra's op de tweede schijf. Zie de lijst hieronder met wat je kan verwachten:
DISC 1
01. Flash
02. The Hero
03. We Will Rock You
04. Action This Day
05. Play The Game
06. Staying Power
07. Somebody To Love
08. Now I’m Here
09. Dragon Attack
10. Now I’m Here (Reprise)
11. Love Of My Life
12. Save Me
13. Back Chat
14. Get Down, Make Love
15. Guitar Solo
16. Under Pressure
17. Fat Bottomed Girls
18. Crazy Little Thing Called Love
19. Bohemian Rhapsody
20. Tie Your Mother Down
21. Another One Bites The Dust
22. Sheer Heart Attack
23. We Will Rock You
24. We Are The Champions
25. God Save The Queen
DISC 2
BACKSTAGE INTERVIEW (4 min, 25 sec)
Indrukken achter de schermen, de opbouwen van het podium, nog nooit vertoond interviewmateriaal met Brian May en Roger Taylor
FREDDIE INTERVIEW (8 min, 8 sec)
Gefilmd in München tijdens de Europese Hot Space tour, Freddie praat over de voorbereidingen op een live show en kijkt terug op 10 jaar Queen
BRIAN & ROGER INTERVIEW (10 min, 16 sec)
Ook gefilmd in München, Brian en Roger praten over de Hot Space LP & tour en kijken terug op een reis van 10 jaar met een band
HOOGTEPUNTEN VAN DE TOUR
Seibu Stadium, Tokio, Japan, 3 november 1982 (25 minuten)
01. Flash / The Hero
02. Now I’m Here
03. Impromptu
04. Put Out The Fire
05. Dragon Attack
06. Now I’m Here (Reprise)
07. Crazy Little Thing Called Love
08. Teo Torriatte
Stadthalle, Wenen, Oostenrijk, 12 mei 1982 (11 minuten)
09. Another One Bites The Dust
10. We Will Rock You
11. We Are The Champions
12. God Save the Queen
PHOTO GALLERY
Opnieuw archief materiaal, special samengesteld voor deze DVD. Nog nooit vertoonde foto’s van een band op tournee door Europa en vervolgens naar USA en Japan
Het concert is "restored" in de volledige lengte en is voor het eerst compleet te bekijken. Additioneel is er 47 minuten materiaal toegevoegd ten opzichte van de originele TV-uitzending. De opnames zijn "restored" wat betekent dat er beeldje voor beeldje is ingekleurd en gerepareerd. Het geluid is omgezet naar PCM stereo en een fantastische DTS 5.1 surround mix
Naast de DVD versie zal dit concert ook op CD verschijnen!

Op 25 oktober verschijnt Queen's nieuwste DVD in de DVD Collection serie, namelijk Queen on Fire - Live at the Bowl. Net als de vorige DVD's zal ook deze uitgave een dubbel DVD worden met vele extra's op de tweede schijf. Zie de lijst hieronder met wat je kan verwachten:
DISC 1
01. Flash
02. The Hero
03. We Will Rock You
04. Action This Day
05. Play The Game
06. Staying Power
07. Somebody To Love
08. Now I’m Here
09. Dragon Attack
11. Love Of My Life
12. Save Me
13. Back Chat
14. Get Down, Make Love
15. Guitar Solo
16. Under Pressure
17. Fat Bottomed Girls
19. Bohemian Rhapsody
20. Tie Your Mother Down
22. Sheer Heart Attack
23. We Will Rock You
24. We Are The Champions
25. God Save The Queen
DISC 2
Indrukken achter de schermen, de opbouwen van het podium, nog nooit vertoond interviewmateriaal met Brian May en Roger Taylor
Gefilmd in München tijdens de Europese Hot Space tour, Freddie praat over de voorbereidingen op een live show en kijkt terug op 10 jaar Queen
Ook gefilmd in München, Brian en Roger praten over de Hot Space LP & tour en kijken terug op een reis van 10 jaar met een band
HOOGTEPUNTEN VAN DE TOUR
01. Flash / The Hero
02. Now I’m Here
03. Impromptu
04. Put Out The Fire
05. Dragon Attack
08. Teo Torriatte
10. We Will Rock You
11. We Are The Champions
12. God Save the Queen
PHOTO GALLERY
Opnieuw archief materiaal, special samengesteld voor deze DVD. Nog nooit vertoonde foto’s van een band op tournee door Europa en vervolgens naar USA en Japan
Het concert is "restored" in de volledige lengte en is voor het eerst compleet te bekijken. Additioneel is er 47 minuten materiaal toegevoegd ten opzichte van de originele TV-uitzending. De opnames zijn "restored" wat betekent dat er beeldje voor beeldje is ingekleurd en gerepareerd. Het geluid is omgezet naar PCM stereo en een fantastische DTS 5.1 surround mix
- The Horseman
Edit: Bijou is ook een kippenvel nummer en die DVD ziet er prettig uit gezien het materiaal.The_Horseman schreef:[..]
wel ja ik doe ook mee...
1.The Show Must Go On
2.Bohemian Rhapsody
3.These Are The Days Of Our Lives
4.Who Wants To Live Forever
5.Innuendo
- innuendo
- Lult over cdtjes
hallo!ruben somewhere online schreef:Vraagje, welke clip van Queen vinden jullie het gaafst en waarom? Voor mij is dat de clip van het nummer Breakthru. Queen spelend op een voort denderende locomotief, genaamd The Miracle Express. Het nummer zelf: Lekker opzwepend ritme (wat precies bij de clip past), catchy refrein en een prachtige solo weer van May.
bijna elke clip heeft wel iets gaafs in zich. De beste clip kan ik echt niet aanwijzen
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Damn,ik moet echt gauw een DVD-speler aan gaan schaffen.ruben somewhere online schreef:Dit is weer voer voor de Queen fans, hebbe, hebbe, hebbe:
DISC 1
01. Flash
02. The Hero
03. We Will Rock You
04. Action This Day
05. Play The Game
06. Staying Power
07. Somebody To Love
08. Now I’m Here
09. Dragon Attack
11. Love Of My Life
12. Save Me
13. Back Chat
14. Get Down, Make Love
15. Guitar Solo
16. Under Pressure
17. Fat Bottomed Girls
19. Bohemian Rhapsody
20. Tie Your Mother Down
22. Sheer Heart Attack
23. We Will Rock You
24. We Are The Champions
25. God Save The Queen
DISC 2
HOOGTEPUNTEN VAN DE TOUR
01. Flash / The Hero
02. Now I’m Here
03. Impromptu
04. Put Out The Fire
05. Dragon Attack
08. Teo Torriatte
10. We Will Rock You
11. We Are The Champions
12. God Save the Queen
PHOTO GALLERY
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit nummers van Hot Space live gehoord. Hebben ze überhaupt nog wel nummers van dat album gespeeld na '82(op Under Pressure na dan)
bijna niet volgens mijDominion schreef:[..]
Damn,ik moet echt gauw een DVD-speler aan gaan schaffen.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit nummers van Hot Space live gehoord. Hebben ze überhaupt nog wel nummers van dat album gespeeld na '82(op Under Pressure na dan)
ze hebben ook nog maar 4 jaar opgetreden na '82
edit: in '83 zelfs helemaal niet, in '84 works tour, '85 live aid en '86 a kind of magic (oa Wembley)....
progressive death metal
progressive death metal
- ruben somewhere online
- The Horseman
- fetuskiller
- Contacteer:
- The Horseman
Hebben ze na 86 niet meer opgetreden ?Equinox schreef:[..]
bijna niet volgens mij
ze hebben ook nog maar 4 jaar opgetreden na '82
edit: in '83 zelfs helemaal niet, in '84 works tour, '85 live aid en '86 a kind of magic (oa Wembley)....
nee, freddies gezondheid liet dat niet meer toeThe_Horseman schreef:[..]
Hebben ze na 86 niet meer opgetreden ?
in '92 nog het tribute concert (zonder FM uiteraard)
knebworth '86 was het laatste echte queen concert....
progressive death metal
progressive death metal
-
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
xnightcrawlerx schreef:hm.. laatste queen concert was in '86?
nja was weer cool om te zien. vrijdagavond ook weer op veronica... live @ the ...(nog wat). wordt gaaf
en ja Queen is idd de vedste band allertijden!

It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.
- The Reckoning
- ruben somewhere online
Vuile kut Veronica, zouden ze gisteren het Tribute to Freddie Mercury Concert in 1992 uitzenden, maar krijg je een documentaire te zien over Freddie Mercury van de BBC. Dat concert dat Veronica vrijdag avond uitzendt is Queen - Live at the Bowl '82, nu ook op DVD.
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
ja daar zat ik eigenlyk ook op te wachten. waarom staat 't fout in de gidsen? klooioos heruben somewhere online schreef:Vuile kut Veronica, zouden ze gisteren het Tribute to Freddie Mercury Concert in 1992 uitzenden, ...

hm.. hopelijk binnenkort dan dat ze die tribute uitzenden. en dan ook echt helemaal, verdomme. zijn ze ons wel schuldig!

sweet graveyard here we come
Dat vond ik ook een naaistreek van Veronica ook omdat het online en op teletekst beschreven stond als Tribute to freddie mercury concert uit 92xnightcrawlerx schreef:[..]
ja daar zat ik eigenlyk ook op te wachten. waarom staat 't fout in de gidsen? klooioos he![]()
hm.. hopelijk binnenkort dan dat ze die tribute uitzenden. en dan ook echt helemaal, verdomme. zijn ze ons wel schuldig!hmm...misschien volgende week?

- Autopsibiofeeder
Hier moet ik het echt met je eens zijn. Niet dat ik het eerder met je oneens was ofzo.NochdFaol schreef:Hehe Freddie in mijn ogen/oren beste zanger allertijdenNou ja Queen is ook de allerbeste band allertijden (vind ik dus)
Freddie Mercry (of Frederick Bulsara haha) en zijn band hebben toch wel bewezen de beste band, of anders de meest veelzijdige, hitscorende band ooit te zijn. Ik ken geen band die in zoveel stijlen over zo een lange periode zo een groot publiek aan wist te spreken.
Ik haal er als metaller verschrikkelijk veel inspiratie uit, dat helpt me voorkomen dat we de 13e in het spreekwoordelijke dozijn metal maken. Geniale band. Man I love 'em en ik baal ervan dat ik te jong ben om ze ooit live te hebben mogen aanschouwen.
Ik moest dit gewoon kwijt toen ik het topic op mijn scherm zag.....
Ben op dit moment trouwens "live killers' aan het luisteren, lekker de oude nummers live.
Auto
www.myspace.com/baatezumetal
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
Veronica is een klote zenderxnightcrawlerx schreef:wat vaag. nu is Veronica weer zo stom aan de gang.
in reclames zeiden ze dat ze vanavond 'live at the bowl' zouden uitzenden... maar, dat is de nieuwe dvd. wat ze nu uitzenden is live at the milton nog wat...
of wordt ik nu gek? vage bende...
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
echt wel!
"Programma: Veronica in concert: Queen - live at The Bowl Zender: Veronica Tijdstip: 3-12-2004, 23:35-00:45"
nou die hebben ze dus (alweer) niet uitgezonden he.. maar een andere, die ook wel gaaf was.
ik vond 't ook al zo vaag, aangezien die live@bowl net is uitgekomen op dvd...
kutzender!
en uhm.. voor de queen fans met veel geld, check dit:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/ ... Da%26pv%3D
"Programma: Veronica in concert: Queen - live at The Bowl Zender: Veronica Tijdstip: 3-12-2004, 23:35-00:45"
nou die hebben ze dus (alweer) niet uitgezonden he.. maar een andere, die ook wel gaaf was.
ik vond 't ook al zo vaag, aangezien die live@bowl net is uitgekomen op dvd...
kutzender!
en uhm.. voor de queen fans met veel geld, check dit:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/ ... Da%26pv%3D
sweet graveyard here we come