Zo extreem mogelijk, oke, daar zit wat in. Maar elk genre heeft toch zn overdreven bands? Je vindt grindcorebands overdreven omdat ze zo extreem mogelijk proberen te zijn?Robgoroth schreef:[..]
Het totaalplaatje. Zo overdreven en extreem mogelijk proberen te zijn, met een infantiel resultaat.
Overdreven bands
Tja, black metal is op zich de meest overdreven stroming binnen de metal, dus wat dat betreft zijn ongeveer al mijn bands overdreven. Maar op een positieve manier. Alhoewel het hoesje van Urgehal's Through thick fog till death me wel erg ver gaat.
Zoals eerder vermeld zijn overige overdreven bands vaak wel vermakelijk, maar lang niet altijd even goed als je hun imago weghaalt.
Zoals eerder vermeld zijn overige overdreven bands vaak wel vermakelijk, maar lang niet altijd even goed als je hun imago weghaalt.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Ja, omdat ik vaak het resultaat vrij hersenloos vind klinken. Black Metal-bands proberen vaak ook wel zo extreem mogelijk te zijn, maar het eindproduct is vaak wat genuanceerder.Gods Puke schreef:[..]
Zo extreem mogelijk, oke, daar zit wat in. Maar elk genre heeft toch zn overdreven bands? Je vindt grindcorebands overdreven omdat ze zo extreem mogelijk proberen te zijn?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Tja, dat vind jij. Maar ik weet zeker dat er heel wat mensen zijn die het met me eens zijn dat het grootste gedeelte van de bands waar jij naar luistert vrij hersenloos klinktRobgoroth schreef:[..]
Ja, omdat ik vaak het resultaat vrij hersenloos vind klinken. Black Metal-bands proberen vaak ook wel zo extreem mogelijk te zijn, maar het eindproduct is vaak wat genuanceerder.
Heus.
Kijk neem een band als Marduk das gaaf, maar de rest stelt geen ruk voorGods Puke schreef:[..]
Tja, dat vind jij. Maar ik weet zeker dat er heel wat mensen zijn die het met me eens zijn dat het grootste gedeelte van de bands waar jij naar luistert vrij hersenloos klinkt
Uiteraard is het in de grindscene niet anders. Een paar uitschieters, maar verder allemaal cliche.
Heerschen en laten Heerschen!
Inderdaad, het grootste gedeelte stelt ook geen ruk voor. Maar het is niet zo (zoals Robgoroth beweert) dat alle grindcore overdreven en hersenloos is.Killjoy schreef:[..]
Kijk neem een band als Marduk das gaaf, maar de rest stelt geen ruk voor
Uiteraard is het in de grindscene niet anders. Een paar uitschieters, maar verder allemaal cliche.
Heus.
Ik ken de Grindcore-scene niet zo heel goed, maar zit ik er ver naast als ik zeg dat er niet al te veel uitschieters zijn? In de BM zijn er -denk ik- veel meer afwijkende bands, maar dat komt waarschijnlijk omdat de scene ook groter is.Killjoy schreef:[..]
Kijk neem een band als Marduk das gaaf, maar de rest stelt geen ruk voor
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Dat moet je dan ook wel een beetje met een korrel zout nemen. Uitzonderingen heb je altijd en overal, dat besef ik ook wel.Gods Puke schreef:[..]
Inderdaad, het grootste gedeelte stelt ook geen ruk voor. Maar het is niet zo (zoals Robgoroth beweert) dat alle grindcore overdreven en hersenloos is.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ik heb verder geen zin om weer in de oneindige discussie te gaan. Het is puur een kwestie van smaak.
De een vindt Black Metal klinken als een opgevoerde stofzuiger, terwijl de ander Death Metal vindt klinken als een kettingzaag in de modder.
Ieder genre heeft zijn obscure bands.
Maar dat knaapjes van 14 gaan afgeven op grindcore, terwijl ze zelf een platenkast vol hebben met de meest aftandse en slechte productie(als het al een productie heeft) muziek, vind ik nogal sneu.
De een vindt Black Metal klinken als een opgevoerde stofzuiger, terwijl de ander Death Metal vindt klinken als een kettingzaag in de modder.
Ieder genre heeft zijn obscure bands.
Maar dat knaapjes van 14 gaan afgeven op grindcore, terwijl ze zelf een platenkast vol hebben met de meest aftandse en slechte productie(als het al een productie heeft) muziek, vind ik nogal sneu.
- Lone Starr
Hehe, dit was ook de eerste band die in mij opkwam toen ik de titel van dit topic las .Robgoroth schreef:Manowar.
Andere overdreven band: Dark Funeral, dat satanische/anti-christelijke concept wordt echt té ver doorgedreven. Hun teksten zijn ook droevig slecht. Muzikaal is het degelijk, recht door zee raggen, wel vet enzo, maar enige vorm van diepgang ontbreekt.
EDIT: ja, Immortal! Mwahahaha!! Idd die clip van Blashyrkh, wat zullen ze een lol gehad hebben bij de opnames daarvan. En dan die foto's in het At The Heart Of Winter boekje........
Laatst gewijzigd door MadTinus op wo aug 18, 2004 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
Ik blijf de tracklist van Pure Holocaust simpelweg prachtig vinden;
1. Unsilent storms In The North Abyss
2. A Sign For the Norse Hordes To Ride
3. The Sun No Longer Rises
4. Frozen By Icewinds
5. Storming Through Red Clouds And Holocaustwinds
6. Eternal Years On The Path To The Cemetary Gate
7. As The Eternity Opens
8. Pure Holocaust
1. Unsilent storms In The North Abyss
2. A Sign For the Norse Hordes To Ride
3. The Sun No Longer Rises
4. Frozen By Icewinds
5. Storming Through Red Clouds And Holocaustwinds
6. Eternal Years On The Path To The Cemetary Gate
7. As The Eternity Opens
8. Pure Holocaust
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Ja, ze hebben vooral erg veel 'frost', 'winds' en 'storms' in alle denkbare vormen. "Frozen By Icewinds", mwaahahha!!
Last.fm
Last.fm
Die valt nog mee. Dan vind ik Storming Through Red Clouds And Holocaustwinds leuker!MadTinus schreef:Ja, ze hebben vooral erg veel 'frost', 'winds' en 'storms' in alle denkbare vormen. "Frozen By Icewinds", mwaahahha!!
Hoe belachelijk sommige van die titels ook mogen zijn, er zitten zeker goede nummers tussen. Bovengenoemde twee zijn erg goed.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Ja, muzikaal is het best goed, hoewel niet geweldig.Meltdown schreef:[..]
Die valt nog mee. Dan vind ik Storming Through Red Clouds And Holocaustwinds leuker!
Hoe belachelijk sommige van die titels ook mogen zijn, er zitten zeker goede nummers tussen. Bovengenoemde twee zijn erg goed.
Dark Funeral heeft ook een mooie die ik waarschijnlijk nooit zal vergeten (geen titel, maar een regel tekst): "Angels Burn In Flames Of Fire!". Ik bedoel, flames of fire, hoe verzin je het..
Uit een nummer van "Secrets Of The Black Arts".
Last.fm
Last.fm
-
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Het eerste wat me hierbij te binnen schiet zijn Gore grind bands. Alles "drumcomputer op de hoogste stand-stemvervormer-gitaren zo laag mogelijk laten ruizen-Mortician rip-off's-alleen maar zoveel mogelijk herrie maken" bands.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- The Collector of Souls
- XnegativeX
- Contacteer:
Iedereen gooit hier nu wel als een gek met black metal bands om hun corpse paint. Maar ik snap niet helemaal waarom dat overdreven is. Mits het goed gedaan is versterkt de corpsepaint de sfeer van black metal uitermate. De paint geeft iets extra's aan wat die band uitstraalt.
Als een BM band zonder paint zou verschijnen op een cd-cover of op het podium zou dat een deel van de sfeer weghalen.
Als een BM band zonder paint zou verschijnen op een cd-cover of op het podium zou dat een deel van de sfeer weghalen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Wat ik een overdreven band vind...is Twisted sister....qua muziek is het redelijk ok...maar kom op, al die vieze make up...bleugh
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
GENIAAL!Korefuji schreef:Wat ik een overdreven band vind...is Twisted sister....qua muziek is het redelijk ok...maar kom op, al die vieze make up...bleugh
Echt!
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- XnegativeX
- Contacteer:
Dit getuigd weer van pure onwetendheid. Je hoort de rauwe productie en gaat er direct maar vanuit dat die gasten ook niet kunnen spelen. Maar een bands als Craft, Blut aus nord, Levaithan of Xasthur weten zoveel haat en ziekelijkheid uit hun instrumenten te toveren dat dat ze juist goed maakt. En niet het technische vernuft waarmee ze spelen.Farnesse schreef:hmm krijg eerder het idee dat al die corpsepaint en imagogeblaat bedoeld is om het gebrek aan muzikaal vernuft in die blekkie metaal te camoufleren
In mijn wereldje gaat muziek nogsteeds meer om gevoel dan om technisch vernuft.
- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Ja...ga nog even door met die boel.....
Alhoewel Mötley Crüe op zich qua muziek wel goed is
Alhoewel Mötley Crüe op zich qua muziek wel goed is
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
- Groucho Marx
- Groucho Marx