Black Metal Topic
- Draconian
- Lult over cdtjes
Van dat album heb ik nog ergens een korte review liggen:
Mystic Forest - Green Hell
Met een werkelijk angstaanjagende, onaardse krijs opent het Franse Mystic Forest op dit debuutalbum met het geniale Legend of the Glade. De uiterst rauwe black metal, in combinatie met ingetogen akoestische stukken en dunne keyboardpartijen komt in eerste instantie goed over, maar jammer genoeg is de rest van het album niet van hetzelfde geweldige niveau als de opener. Mijn voornaamste kritiek is dat dit album met zijn vele korte intermezzo's met pianogepiel en stromende beekjes e.d. (ik weet na drie keer wel dat jullie dol zijn op de natuur!) te fragmentarisch overkomt om ècht indruk te maken. De potentie is absoluut aanwezig en bij tijd en wijle zijn zelfs flarden genialiteit op Green Hell terug te vinden, maar de band moet ook duidelijk nog groeien. Al met al een uiterst verteerbaar schijfje, waar echter nog veel meer in had gezeten. Hopelijk laat Mystic Forest dat op de volgende albums horen. Overigens zal ook niet iedereen de productie (erg iel en schel) kunnen waarderen, hoewel dat in de ogen van de echte undergroundliefhebber natuurlijk alleen maar bijdraagt aan de sfeer van het album.
Mystic Forest - Green Hell
Met een werkelijk angstaanjagende, onaardse krijs opent het Franse Mystic Forest op dit debuutalbum met het geniale Legend of the Glade. De uiterst rauwe black metal, in combinatie met ingetogen akoestische stukken en dunne keyboardpartijen komt in eerste instantie goed over, maar jammer genoeg is de rest van het album niet van hetzelfde geweldige niveau als de opener. Mijn voornaamste kritiek is dat dit album met zijn vele korte intermezzo's met pianogepiel en stromende beekjes e.d. (ik weet na drie keer wel dat jullie dol zijn op de natuur!) te fragmentarisch overkomt om ècht indruk te maken. De potentie is absoluut aanwezig en bij tijd en wijle zijn zelfs flarden genialiteit op Green Hell terug te vinden, maar de band moet ook duidelijk nog groeien. Al met al een uiterst verteerbaar schijfje, waar echter nog veel meer in had gezeten. Hopelijk laat Mystic Forest dat op de volgende albums horen. Overigens zal ook niet iedereen de productie (erg iel en schel) kunnen waarderen, hoewel dat in de ogen van de echte undergroundliefhebber natuurlijk alleen maar bijdraagt aan de sfeer van het album.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Samoht Slegov
- Samoht Slegov
- ruben somewhere online
In welk opzicht, productioneel of qua songstructuren?nuberus schreef:Xasthur's To Violate the Oblivious bevalt goed tot nu toe. Is tóch weer anders dan de vorige releases.
Laatst gewijzigd door ruben somewhere online op do aug 19, 2004 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
Ik wil het ook nog steeds op vinyl hebben. Heb het nu alleen op cd. Naar mijn bescheiden mening Beherit's beste werknuberus schreef:[..]
dat is waar, maar dit schijfje draait net ff beter. Wil de gewone lp versie eigenlijk ook hebben, vanwege de hoes.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil
Productioneel is het weer wat helderder dan op Telepathic. Songstructuren zijn wat trager en epischer zelfs, het geheel is nu werkelijk een zieleknijper. Al de zin en lust sijpelt langzaam weg bij het beluisteren van deze cd. Dat deed het op de voorgaande releases ook al, maar dit klinkt meer eeh..."volwassen".ruben somewhere online schreef:[..]
In welk opzicht, productioneel of qua songstructuren?
En de man zal heersen.
- Samoht Slegov
- Samoht Slegov
Als je Beherit al een slechte productie vindt hebben, wil ik niet weten wat je van 'echte' undergroundbands vindt.Samoht Slegov schreef:gristoes, je hebt slechte productie en je hebt slechte productie haha. Dit wel heel erg.
Maar ik verkoop of ruil geen cd's aangezien ik daar al een aantal keer spijt van heb gehad en ze toen toch weer terug heb gekocht. Bovendien vind ik het best wel een lekker cd'tje
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Samoht Slegov
- Samoht Slegov
Staan laten. Middelmatige black/thrash achtige metal. Ken je Thornspawn? Lijkt het wel wat op.Svenson schreef:Zijn er hier mensen bekend met het uit de VS afkomstige Summon. Ik heb laats een aanbiedingenbak in een cd zaak blind leeggekocht, en daar zat hun cd Baptized by Fire bij.
En de man zal heersen.
- Samoht Slegov
Ik ben dan wel geen blekkie, maar Limbonic Art lijkt me echt wat voor jou!Samoht Slegov schreef:[..]
Met name de atmosferische dingen of met hypnotiserende riffs en dergelijke. Geen echt beuk black metal a la marduk, dark funeral liever.
Persoonlijk hou ik erg van dingen als Judas iscariot, Burzum, Darkthrone en dat soort dingen
De link tussen Burzum en Darkthrone ontgaat me even, maar goed.Samoht Slegov schreef:[..]
Met name de atmosferische dingen of met hypnotiserende riffs en dergelijke. Geen echt beuk black metal a la marduk, dark funeral liever.
Persoonlijk hou ik erg van dingen als Judas iscariot, Burzum, Darkthrone en dat soort dingen
Als je hypnotiserende Black Metal wilt, dan zal elke Black Metal-fan je Blut Aus Nord - The Work Which Transforms God aanraden. Ga die maar proberen, en op goed volume draaien. Het is een plaat waarbij de gitaar als het ware tegen de drums inspeelt. Een constante duistere gitaarmuur komt je tegemoet, en de krijs is amper te horen. Slechts in een of twee nummers is het duidelijk aanwezig, maar verder is het niet te onderscheiden. Meestal vind ik dit een minpunt, maar aan dit album is alles gewoon perfect, en haalt de zang niet eens zoveel meer uit. Werkelijk waar; er mist niets aan dit opus.
Laatst gewijzigd door Robgoroth op vr aug 20, 2004 2:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Samoht Slegov
Over die cd gesproken, die riffs zijn inderdaad krankzinnig goed. Het lijkt wel alsof ze gebruik maken van de atonale leer van Schönberg, erg gaaf.Robgoroth schreef:[..]
De link tussen Burzum en Darkthrone ontgaat me even, maar goed.
Als je hypnotiserende Black Metal wilt, dan zal elke Black Metal-fan je Blut Aus Nord - The Work Which Transforms God aanraden. Ga die maar proberen, en op goed volume draaien. Het is een plaat waarbij de gitaar als het ware tegen de drums inspeelt. Een constante duistere gitaarmuur komt je tegemoet, en de krijs is amper te horen. Slechts in een of twee nummers is het duidelijk aanwezig, maar verder is het niet te onderscheiden. Meestal vind ik dit een minpunt, maar aan dit album is alles gewoon perfect, en haalt de zang niet eens zoveel meer uit. Werkelijk waar; er mist niets aan dit opus.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- Samoht Slegov
Wat moet er een energie vrijkomen wanneer dat live gespeeld wordt zeg. Jammer dat Franse bands over het algemeen nou niet eens per week Nederland bezoeken, maar ik wacht rustig af.Svenson schreef:[..]
Over die cd gesproken, die riffs zijn inderdaad krankzinnig goed. Het lijkt wel alsof ze gebruik maken van de atonale leer van Schönberg, erg gaaf.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Samoht Slegov
- XnegativeX
- Contacteer:
Don't hold your breath. Blut aus nord is niet bepaald de meest sociale band. Bekijk het boekje van The Mystical beast of rebellion maar eens. Totaal geen info, bandfoto's, website etc. etc. De mensen achter dit project zijn in schaduwen gehuld. Het lijkt me daarom ook niet logisch dat ze live naar buiten zullen treden (wie het dan ook moge zijn).Robgoroth schreef:[..]
Wat moet er een energie vrijkomen wanneer dat live gespeeld wordt zeg. Jammer dat Franse bands over het algemeen nou niet eens per week Nederland bezoeken, maar ik wacht rustig af.
Trouwens, het kwartje voor Telepathic with the deceased begint ook te vallen. De haatvolle ziekte komt op dit moment mijn speakers uitgekropen als inktzwarte teer.
Laatst gewijzigd door XnegativeX op vr aug 20, 2004 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
----
Laatst gewijzigd door XnegativeX op vr aug 20, 2004 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Zoals het een Franse band betaamt! Haha. Ik vind overigens niet dat daar iets mis mee is. Het draait de heren puur om de muziek, en dat is te horen. Dat ze niet willen optreden, jammer dan.XnegativeX schreef:[..]
Don't hold your breath. Blut aus nord is niet bepaald de meest sociale band. Bekijk het boekje van The Mystical beast of rebellion maar eens. Totaal geen info, bandfoto's, website etc. etc. De mensen achter dit project zijn in schaduwen gehuld. Het lijkt me daarom ook niet logisch dat ze live naar buiten zullen treden (wie het dan ook moge zijn).
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik snap niet wat er zo geniaal is aan The Work Which Transforms God. Misschien dat mijn verwachtingen te hog waren, maar ik vind het maar een redelijk en bij tijd en wijle fragmentarisch album.
Que?! Luister eens naar de originaliteit van de riffs, het hypnotiserende effect en de invloeden van buitenaf!Draconian schreef:Ik snap niet wat er zo geniaal is aan The Work Which Transforms God. Misschien dat mijn verwachtingen te hog waren, maar ik vind het maar een redelijk en bij tijd en wijle fragmentarisch album.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- XnegativeX
- Contacteer:
Wat er zo geniaal aan is? Luister alleen al eens naar de manier van spelen. De manier waarop ze die zieke, verwrongen riffs uit hun gitaren persen. Toegegeven, het is een van de meest ontoegankelijke cd's die ik ken. En ik moet ook zegen dat ik The Mystical beast of rebellion beter vond. Maar The works blijft een geniaal album puur door zijn originaliteit en aparte manier van sfeer overbrengen.Draconian schreef:Ik snap niet wat er zo geniaal is aan The Work Which Transforms God. Misschien dat mijn verwachtingen te hog waren, maar ik vind het maar een redelijk en bij tijd en wijle fragmentarisch album.
- Samoht Slegov
- Draconian
- Lult over cdtjes
Tjah het is waarschijnlijk niet aan mij besteed. Ik zeg ook niet dat het album niet sfeervol is, maar ik vind het gewoon te fragmentarisch. Sorry, kan er ook niks aan doen hehe