Deathmetal
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Hehe, daarvan heb ik die demo/mini CD/of wat dan ook nog ns gekocht op een meeting van twee jaar terug op een of andere metal battle in enschede.Rascul schreef:Oja, ik wil mensen hier nog eens benadrukken dat Neerlands Caedere een erg gave band is
Gore to Banish Fear heet ie trouwens.
Laatst gewijzigd door Sander op do aug 19, 2004 6:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- XnegativeX
- Contacteer:
Die nieuwe Nephasth is inderdaad erg gaaf. Maar wat vind je van Unholy ghost dan?Rascul schreef:Godverdomme, nu ik die cd opzet realiseer ik me nog maar eens hoe gaaf Nephasth wel niet is. Even bruut als Krisiun, maar met een muzikale gelaagdheid waar Hate Eternal en Diabolic nog een puntje aan kunnen zuigen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Beloofd is beloofd en zodoende heb ik Brodequin alsnog aan een lusterbeurt onderworpen ( dan maar op een "buren-vriendelijk-tijdstip").Gr. Dracula schreef:[..]
Heus?
Ik ga die plaat strax maar es aanslingeren, nu wil ik het zeker weten ook.
@ SC --> jups, ik snap idd waar je kritiek vandana komt. Eerlijk gezegd stoort het mij niet, waardoor de nadrukkelijk aanwezige snare mij eigenlijk niet eens als een stoorfactor op is gevallen, nu het ter sprake is gekomen hoor ik het uiteraard wel.
Ik vind die snare de herrie van Brodequin eigenlijk naar een zieker demensie tillen, past voor mij precies in de chaos van de muziek en maakt het daarom misschien juist minder monotoon?
Anyway, in dit geval zal ik niet over de drums over de zeik gaan!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- fetuskiller
- Contacteer:
- Violent God
- Contacteer:
Ik heb Seepia van Portal van de week ook eindelijk kunnen beluisteren.
Hoewel de productie wel wat beter had gemogen, is de muziek wel lekker bruut en technisch. Al met al toch wel een aanrader.
Hoewel de productie wel wat beter had gemogen, is de muziek wel lekker bruut en technisch. Al met al toch wel een aanrader.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]
Dat dacht ik wel ja. Productioneel vind ik er nix mis mee trouwens, maar goed ik luister de lp versie. Allicht dat dat ding toch wat meer bereik heeft. Gisternacht nogmaals gehoord en de tering dat ding weet me keer op keer te verrassen, supersonisch snel, chaos aan de buitenkant, gestructureerde geniale gestoordheid aan de binnenkant, een ziekte uit een andere dimensie. Portal is geniale heersch!Violent God schreef:Ik heb Seepia van Portal van de week ook eindelijk kunnen beluisteren.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Heeft iemand al wat gehoord van die nieuwe Dies Irae?
Ik heb net een nummer van hun site gedownload en ik kan u vertellen dat dit een must is voor alle Vader en Decapitated fans.
Vader is trouwens logisch omdat Doc en Mauser van Vader ook in deze band zitten.
Het klinkt allemaal wat minder thrashy en meer death metal dan Vader. Decapitated vind ik vooral terug in de hoekige riffs. Lekker beukwerk dus.
Ik heb net een nummer van hun site gedownload en ik kan u vertellen dat dit een must is voor alle Vader en Decapitated fans.
Vader is trouwens logisch omdat Doc en Mauser van Vader ook in deze band zitten.
Het klinkt allemaal wat minder thrashy en meer death metal dan Vader. Decapitated vind ik vooral terug in de hoekige riffs. Lekker beukwerk dus.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
jazeker, die heeft al meerdere baantjes getrokken hier.XnegativeX schreef:Heeft iemand al wat gehoord van die nieuwe Dies Irae?
Puike schijf, ligt idd vrij dicht bij Vader (Novy maakt daar trouwens ook deel van uit), maar wat u zegt, het is wat zwaarder en meer recht-toe-recht-aan, vind ik ( overigens in positieve zin). Een behoorlijk stevige schijf, ben er behoorlijk in m`n nopjes mee.
The Sin War vond ik ook uitermate noemenswaardig. Sculpture of Stone gaat daar nog net een tikkie overheen qua geluid, composities en de waanzinnige DM-sound.
Jaa...this makes my day!
Perhaps you should try the morgue
- XnegativeX
- Contacteer:
Kan Doc ondertussen al weer drummen dan? Of is dat album opgenomen nog voordat ie z'n blessure opliep?XnegativeX schreef:Heeft iemand al wat gehoord van die nieuwe Dies Irae?
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- HellcommandeR
- ruben somewhere online
- Soulcollector
- Contacteer:
ik heb em gedownload en draait nu voor de eerste keer. de nummers klinken soms catchy, immer beukend maar met de nodige afwisselende melodie.XnegativeX schreef:Heeft iemand al wat gehoord van die nieuwe Dies Irae?
alleen had de grunt van de zanger bruter gemogen. dat lijkt mij passender.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- Violent God
- Contacteer:
Tering, die beschrijving zorgt ervoor dat ik die band voor de rest van mijn leven links zal laten liggen.Rascul schreef:Godverdomme, nu ik die cd opzet realiseer ik me nog maar eens hoe gaaf Nephasth wel niet is. Even bruut als Krisiun, maar met een muzikale gelaagdheid waar Hate Eternal en Diabolic nog een puntje aan kunnen zuigen.
Wat is er toch zo geweldig aan die newschool (kankerterm) deathmetal?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- HellcommandeR
- CALIBANaan
- Contacteer:
Afgezien van de drums bij Nephasth, die ik graag wat zwaarder had gezien, vind ik het niet bepaald new-school. Het doet me denken aan Black Force Domain (Krisiun) en elementen van de pre-Domination Morbid Angel. Niks newschool dus. Klinkt erg vet!Svenson schreef:[..]
Tering, die beschrijving zorgt ervoor dat ik die band voor de rest van mijn leven links zal laten liggen.
Wat is er toch zo geweldig aan die newschool (kankerterm) deathmetal?
Sadistic Intent is trouwens ook erg gaaf. Dat ik Resurrection niet heb gekocht toen ik die zag liggen, stom stom stom.
stom ja.telluriet schreef:[..]
Afgezien van de drums bij Nephasth, die ik graag wat zwaarder had gezien, vind ik het niet bepaald new-school. Het doet me denken aan Black Force Domain (Krisiun) en elementen van de pre-Domination Morbid Angel. Niks newschool dus. Klinkt erg vet!
Sadistic Intent is trouwens ook erg gaaf. Dat ik Resurrection niet heb gekocht toen ik die zag liggen, stom stom stom.
En de man zal heersen.
-
- ruben somewhere online
-
-
Ik heb het hier niet over 1 band in het algemeen, maar elke keer als ik een moderne deathmetal plaat luister, dan valt het tegen. Het zit overvol met cliche's, en dat niet in positieve zin. Ik heb nu ongeveer wel gehoord dat sommige mensen heel snel en onoverzichtelijk kunnen spelen. Doe mij maar de goede oude deathmetal!telluriet schreef:[..]
Afgezien van de drums bij Nephasth, die ik graag wat zwaarder had gezien, vind ik het niet bepaald new-school. Het doet me denken aan Black Force Domain (Krisiun) en elementen van de pre-Domination Morbid Angel. Niks newschool dus. Klinkt erg vet!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Abominattion is een wat minder bekende band in Nederland.
Braziliaanse band met aardige (redelijk melodieuze) DM.
Niet nieuw, ze bestaan al sinds 1994 (eerst onder de naam Anesthesia).
Onder de huidige naam twee albums tot nu toe:
- - Rites Of Eternal Hate
- Doutrine Of False Martyr
Laatst gewijzigd door Pluto op vr aug 27, 2004 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]
Hehe, het was ook niet aanvallend bedoeld. Geef mij ook maar oldschool DM!Svenson schreef:[..]
Ik heb het hier niet over 1 band in het algemeen, maar elke keer als ik een moderne deathmetal plaat luister, dan valt het tegen. Het zit overvol met cliche's, en dat niet in positieve zin. Ik heb nu ongeveer wel gehoord dat sommige mensen heel snel en onoverzichtelijk kunnen spelen. Doe mij maar de goede oude deathmetal!
- fetuskiller
- Contacteer:
-
-