Metalfan.nl - The winds of change

Fouten, mededelingen etc. zijn hier te vinden, en tevens kan je hier je vraag of klacht over de site kwijt
Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Metalfan.nl - The winds of change

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 3:07 pm

XnegativeX schreef:In mijn opinie moet een grapje kunnen. Zolang die op z'n plaats is en grappig blijft. Ik vind ook dat moderators ook mensen zijn en daarom ook een "foutje" moeten kunnen maken.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer is dat er hier een paar mensen rondlopen die het leuk vinden om met andere mensen te fucken en andermans topics en posts te verkloten. Maar als dat dan bij hen gebeurt is het ineens niet grappig meer. Die mensen moeten hoognodig eens volwassen worden.
Ik wil me bij deze verexcuseren aan elke user die zich in zijn functioneren gehinderd zag door posts die door ons zijn ge-edit bij wijze van practical joke.

wees gerust vriend. Ik ga nu FOK forum stijl adminnen. Als een beetje chaos en leven in de brouwerij niet gewenst is van mods, dan zeker niet van users. Binnenkort is hier alles in orde, geen vervelende topics meer, geen onzinnige edits en geen vervelende spam users meer.

Op deze manier kan iedereen hier meedoen, en zullen debacles inclusief discussie niet meer nodig zijn.

Dit bedoel ik niet als wraak oid, maar een algehele omslag van moderatiemethode (een niet zo harde, onderstaande voorstellen gelden op tal van andere fora). Vooralsnog zijn we met zijn allen erg tolerant op het gebied van onzin en offtopic en weet ik wat nog meer. We hoeven dan ook bijna nooit in te grijpen in de dagelijke gang van zaken hier. Dat heeft tot gevolg gehad dat vooral ik en CW het niet zo nauw namen , en af en toe zitten te kloten in topics en berichten van anderen. Dat sommigen dat niet grappig vinden is logisch, wij zijn hier uiteraard niet ter meerder vermaak van wie dan ook, en deden het omdat we het zelf grappig vonden.

Dat is dus nu voorbij. Geen vrijheid, blijheid post de troep maar vol, OLE meer. Vanaf nu wensen we dat het op een ordelijke manier gaat met een minimum aan loze onzin (wat in feite alleen maar extra serverbelasting is).

Mijn voorstel aan de andere mods:

1. Alle onzintopics buiten Onzinnig Gezeik worden zo snel mogelijk gesloten.
2. Onzintopics in Onzinnig Gezeik zijn onderhevig aan het oordeel van een moderator. Is zijn of haar oordeel dat het een overbodig topic is (zoals 3 topics die zijn verworden tot een spamtopic) dan gaat het topic dicht. Hier kan niet over worden gediscussieerd.
3. Onzinnige postcount-opkrik-posts (o.a. een enkele smilie, een quote zonder commentaar) worden verwijderd. Ook dit is aan het oordeel van een moderator onderhevig. Wel treden we minder streng op in Onzinnig Gezeik.
4. In het geval van offtopic gaan, wordt er direct een waarschuwing gegeven door een moderator. Wordt dit genegeerd, dan gaat het topic dicht.
5. Als het offtopic geleuter zich al minimaal 1 pagina heeft voortgezet, onafhankelijk van het gesprek daarvoor, dan gaat het topic dicht.
6. Users waarvan veel posts worden verwijderd krijgen een waarschuwing. 3 waarschuwingen is een ban.

anub_arak
Berichten: 877
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 2:46 pm
Locatie: gent

Bericht door anub_arak » vr aug 20, 2004 3:11 pm

Fucking gestapo eikels.

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr aug 20, 2004 3:12 pm

Nogmaals: je kunt het overdrijven Suncross.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Killjoy
Berichten: 1655
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 9:44 am
Locatie: Rotterdamn

Bericht door Killjoy » vr aug 20, 2004 3:13 pm

Duidelijk zat! :)
Heerschen en laten Heerschen!

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 3:13 pm

Omdat we hetzelfde verwachten als dat jullie van ons verwachten? Kom op, we zijn geen dierenverzorgers in artis hoor, allemaal mensen hier.

We zijn ook niet gehuurd door tokus om jullie te vermaken hoor, en naar jullie pijpen te dansen. Ik voldoe alleen aan een verzoek van users, maar wel op bepaalde voorwaarden. Dat het voor iedereen geldt onder andere.

En begin nu niet van "wij kunnen niet editen". Nee, da's waar, maar jullie kunnen wel ellenlange topics volblazen met allerlei onzin. Beide dingen scheppen chaos, en daar ging de klacht over.

Dit is alleen een plan om hier orde op zaken te stellen, meer niet. Als je je normaal gedraagt is er niks aan de hand.

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr aug 20, 2004 3:18 pm

Suncross schreef:Omdat we hetzelfde verwachten als dat jullie van ons verwachten? Kom op, we zijn geen dierenverzorgers in artis hoor, allemaal mensen hier.
Het is jouw feestje. Doe je best.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » vr aug 20, 2004 3:20 pm

GODVERDOMME dat is nou precies waarom ik bij ZM opgebokt ben, steeds maar die zielige verplaatsingen, hier is al een topic over dus dit kan dicht verwijzingen van werkeloze moderators met een jeugdmachteloosheidstrauma.

KANKER!

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr aug 20, 2004 3:20 pm

dit past hier beter thuis.
Soulcollector schreef:[..]


de kleur grijs zegt je zeker niks. het hoeft niet meteen zo extreem.
modereters zijn er om een beetje orde op zaken te houden. jullie doen je werk goed, alleen vind ik het veranderen van topicnamen voor de gein en het editten van andermans posts niet nodig.
kap daar gewoon en ga niet meteen een avondklok, strenge postregels en al dat soort crap invoeren ter compensatie.
Suncross schreef:En begin nu niet van "wij kunnen niet editen". Nee, da's waar, maar jullie kunnen wel ellenlange topics volblazen met allerlei onzin. Beide dingen scheppen chaos, en daar ging de klacht over.
zie mijn post dus. het gaat mij dus wel om het editten van andermans posts.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » vr aug 20, 2004 3:21 pm

[quote="Suncross"]

En begin nu niet van "wij kunnen niet editen". Nee, da's waar, maar jullie kunnen wel ellenlange topics volblazen met allerlei onzin. Beide dingen scheppen chaos, en daar ging de klacht over.
quote]

En wie had deze klacht??? Suncross??

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 3:23 pm

zwarte krijser schreef:GODVERDOMME dat is nou precies waarom ik bij ZM opgebokt ben, steeds maar die zielige verplaatsingen, hier is al een topic over dus dit kan dicht verwijzingen van werkeloze moderators met een jeugdmachteloosheidstrauma.

KANKER!
dankjewel.

Hier zat ik op te wachten.

Uiteraard wordt het hier geen ZM-2, maar ik hoop dat jullie doorhebben dat als wij jullie in alles bijna de vrije hand laten, dat wij dan ook niet braaf doen wat alle users willen. Ik ben het met je eens dat het edit grapje nu ook wel oud is, zal het nooit meer doen :)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 20, 2004 3:26 pm

Ik zie niet helemaal in waarom mijn post als voorbeeld wordt gebruikt maar ik ben voor. De meeste mensen die hier over gaan klagen zijn de mensen die zelf maar weinig te brengen hebben. Die kunnen zich gewoon uitleven in de eindeloze onzin topics.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » vr aug 20, 2004 3:28 pm

Maar die mensen zijn toch ook een toevoeging aan het forum? Als je alleen maar glasharde info van een forum wil trekken kan je net zo goed gaan googlen.

Gebruikersavatar
snagger
Berichten: 1239
Lid geworden op: ma apr 07, 2003 2:05 pm

Bericht door snagger » vr aug 20, 2004 3:28 pm

Ik zal er niet mee zitten, die onzintopics bekijk ik hier eigenlijk nooit. De enige topics waar ik af en toe reageer zijn bandtopics, daar kom ik hier immers voor. Verder sluit ik me aan bij xnegativex
You're only living on borrowed time from your fate.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » vr aug 20, 2004 3:30 pm

snagger schreef:Ik zal er niet mee zitten, die onzintopics bekijk ik hier eigenlijk nooit. De enige topics waar ik af en toe reageer zijn bandtopics, daar kom ik hier immers voor. Verder sluit ik me aan bij xnegativex
Het slow-chatten in bandtopics valt gelukkig wel mee. Het is alleen wel bizar dat er gewoon elke dag een ouwehoertopic volzit, daar mag ook wel eens over nagedacht worden.

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 3:33 pm

zwarte krijser schreef:Maar die mensen zijn toch ook een toevoeging aan het forum? Als je alleen maar glasharde info van een forum wil trekken kan je net zo goed gaan googlen.
Heb je alweer gelijk. Daarom zijn we hier niet zo streng. Een metalforum is ter vermaak en als je serieus info wil, google je maar iets. Niet dat alles bullshit moet zijn, maar kijk eens naar andere fora, eindeloze stromen topics over "ik wil dood" en "Mijn vader is overleden, wie helpt", dat soort dingen. Hoeveel respect ik ook heb voor mensen wie iets akeligs is overkomen, ik vind dat het hier niet thuishoort. Hier zijn we met zn allen ter ontspanning. Vandaar het karakter van Metalfan. En dat heeft ene paar dingen tot gevolg: Dat een hoop users 2 keer posten en zich dan uit de voeten maken, dat users ontstellende hoeveelheden onzin produceren, dat MF te boek staat bij andere fora als een kleuterforum en dat -en nu komt het- de mods ook wel eens zitten te kloten met users. Moet kunnen.
Al zullen we kappen met editen, als jullie kappen met zeiken.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr aug 20, 2004 3:33 pm

Goeie zaak, misschien wordt er nu eindelijk wat minder gespammed. Dan bedoel ik met name in bandtopics, of andere serieuze topics. Grappig dat mensen hierover gaan zeiken, waarmee ze zelf al aangeven dat zij bij de groep behoren die in de gaten gehouden moeten worden. Mij best allemaal, ik zie het wel.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » vr aug 20, 2004 3:34 pm

zwarte krijser schreef:GODVERDOMME dat is nou precies waarom ik bij ZM opgebokt ben, steeds maar die zielige verplaatsingen, hier is al een topic over dus dit kan dicht verwijzingen van werkeloze moderators met een jeugdmachteloosheidstrauma.

KANKER!
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 20, 2004 3:34 pm

Femaze schreef:[..]


Het slow-chatten in bandtopics valt gelukkig wel mee. Het is alleen wel bizar dat er gewoon elke dag een ouwehoertopic volzit, daar mag ook wel eens over nagedacht worden.
Dat bedoel ik dus. Van mij hoeft er helemaal niet strak gemodereerd te worden. Maar er lopen hier mensen rond op het forum die hier alleen komen om hun prive leven te verrijken ofzo. Niet voor metal. En nu ben ik vast een eikel maar dit is toch een Metal forum. Of zit ik er nou helemaal naast?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr aug 20, 2004 3:36 pm

XnegativeX schreef:Dat bedoel ik dus. Van mij hoeft er helemaal niet strak gemodereerd te worden. Maar er lopen hier mensen rond op het forum die hier alleen komen om hun prive leven te verrijken ofzo. Niet voor metal. En nu ben ik vast een eikel maar dit is toch een Metal forum. Of zit ik er nou helemaal naast?
Nee, het is uitermate kansloos dat sommigen 1500 posts hebben, waarvan 1499 in Onzinnig Gezeik, en 1 in Algemeen Gelul, in het Nieuwkomerstopic. In eerste instantie meldt iedereen zich toch aan om dezelfde reden; het feit dat we hier allemaal naar Metal luisteren? Praat er dan ook over, in plaats van 24/7 in het ouwehoertopic te verkeren.
Edit:
Daarom stem ik voor.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr aug 20, 2004 3:41 pm

XnegativeX schreef:[..]
Dat bedoel ik dus. Van mij hoeft er helemaal niet strak gemodereerd te worden. Maar er lopen hier mensen rond op het forum die hier alleen komen om hun prive leven te verrijken ofzo. Niet voor metal. En nu ben ik vast een eikel maar dit is toch een Metal forum. Of zit ik er nou helemaal naast?
Dit onderschrijf ik 100%. De maatregel is alleen wat erg drastisch en algemeen (voor iedereen).
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr aug 20, 2004 3:42 pm

zwarte krijser schreef:Maar die mensen zijn toch ook een toevoeging aan het forum? Als je alleen maar glasharde info van een forum wil trekken kan je net zo goed gaan googlen.
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens!

Mensen die hier slechts komen ouwehoeren en een HELE enkele keer in een bandtopic "ja, gave band" of "nee, ken ik niet" posten vind IK overbodig.

Ikzelf ben ( gelukkig) ook niet van fundanmentele waarde hier, maar op z`n minst vind ik wel dat er meer over metal geluld mag worden dan dat er nu gedana wordt door een hele hoop. Voor continu onzinnig geblaat bestaan middelen als MSN!

Offtopic moet uiteraard best kunnen, echter wel met mate!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 3:44 pm

Even iets duidelijk maken:

Mijn openingspost is half waar/ half onzin. Het onzingedeelte is over de strakke moderatie. Het is niet wenselijk, en onmogelijk want daarvoor zijn er te weinig mods, en ik heb dadelijk als mijn studiejaar weer begint wel iets beters te doen dan de hele dag op MF rondhangen. Mijn enige doel was om de discussie op te wekken. En voor diegenen die het nog niet snappen een discussie over wat wenselijk is:

Een 'vrijheid, blijheid' omgeving, met alle gekloot dat er bij hoort (MF niet veranderen)

VS

Strakke moderatie met ubercorrecte mods (MF veranderen)

Zoals Soulcollector al zei, grijs gebied, valt onder de eerste optie (is namelijk erg moeilijk om te definieren, je kan niet zeggen van alle posts hoger dan 50% onzin ofzo).
Suncross schreef:Een metalforum is ter vermaak en als je serieus info wil, google je maar iets. Niet dat ALLES bullshit moet zijn, maar kijk eens naar andere fora, eindeloze stromen topics over "ik wil dood" en "Mijn vader is overleden, wie helpt", dat soort dingen. Hoeveel respect ik ook heb voor mensen wie iets akeligs is overkomen, ik vind dat het hier niet thuishoort. Hier zijn we met zn allen ter ontspanning. Vandaar het karakter van Metalfan. En dat heeft ene paar dingen tot gevolg: Dat een hoop users 2 keer posten en zich dan uit de voeten maken, dat users ontstellende hoeveelheden onzin produceren, dat MF te boek staat bij andere fora als een kleuterforum en dat -en nu komt het- de mods ook wel eens zitten te kloten met users. Moet kunnen.
Al zullen we kappen met editen, als jullie kappen met zeiken.

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr aug 20, 2004 3:50 pm

Suncross schreef: Een 'vrijheid, blijheid' omgeving, met alle gekloot dat er bij hoort (MF niet veranderen)

VS

Strakke moderatie met ubercorrecte mods (MF veranderen)

[..]
Als de keuze zo zwart-wit is, kun je er een poll van maken. Ik kies voor de eerste optie.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr aug 20, 2004 3:54 pm

Pluto schreef:[..]


Als de keuze zo zwart-wit is, kun je er een poll van maken. Ik kies voor de eerste optie.
Wedden dat je wel anders piept als het hier een complete mayhem is.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 3:56 pm

Pluto schreef:[..]


Als de keuze zo zwart-wit is, kun je er een poll van maken. Ik kies voor de eerste optie.
daar gaat het niet om. Ik wil het helemaal niet zwart/wit neerleggen, maar anders snapt men het niet.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 20, 2004 3:56 pm

Noem je dat een discussie? Een keuze tussen 2 extremen? Ik kies voor geen van beide.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 3:58 pm

LEES! DAN! AL! DIE! VERHALEN! heb ik niet voor de kat zijn kut zitten tikken hoor. HET GAAT NIET OM EEN KEUZE, MAAR OVER DE SAMENHANG TUSSEN VERSCHILLENDE OP HET FORUM AANWEZIGE SITUATIES, EN DE MATE WAARIN DE USERS ZICH BEWUST ZIJN DAARVAN.

Gebruikersavatar
mann
Berichten: 448
Lid geworden op: vr dec 19, 2003 6:45 pm

Bericht door mann » vr aug 20, 2004 3:58 pm

Robgoroth schreef:[..]

Nee, het is uitermate kansloos dat sommigen 1500 posts hebben, waarvan 1499 in Onzinnig Gezeik, en 1 in Algemeen Gelul, in het Nieuwkomerstopic. In eerste instantie meldt iedereen zich toch aan om dezelfde reden; het feit dat we hier allemaal naar Metal luisteren? Praat er dan ook over, in plaats van 24/7 in het ouwehoertopic te verkeren.
Edit:
Daarom stem ik voor.
Maar je moet wel begrijpen dat, net als in elke andere fora, genetwerkt wordt. Ookal is een forum volgestouwd met proffessionelen, er wordt altijd wel off-topic gepraat.

Alleen is het in mijn mening dat hier wel meer dan het gemiddelde wordt geouwehoerd. Ik vind het dan ook niet erg dat sommige mensen beter mogen gaan opletten met wat zij op dit forum uitvreten. Er zijn genoeg andere fora waar je dat ei kwijt kunt.

Ook kennen mensen van dit forum elkaar persoonlijk. Misschien wel door de vrije manier van moderaten, maar dat doet er niet toe. Een geintje moet gewoon kunnen onder elkaar.
"Gary Zukav, 'The Dancing Wu Li Masters'"
Acceptance without proof is the fundamental characteristic of Western religion, rejection without proof is the fundamental characteristic of Western science.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » vr aug 20, 2004 3:58 pm

Kom op, begrijpt iedereen het nu? Voor wat hoort wat, vrijheid dus met mate aan beide kanten. Zoveel mogelijk ontopic proberen te blijven en slowchatten in het daarvoor bestemde topic, echter sommige mensen zouden eens aan msn/icq/yahoomessenger/etc moeten gaan denken.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » vr aug 20, 2004 4:00 pm

De mods moeten gewoon geen posts gaan editen tenzij er extreme dingen/plaatjes/opmerkingen gepost worden. En bandstopic die zich tot een ouwehoertopic ontpoppen mogen idd dicht.
En potvedorrie ook eens stoppen met het aanpassen van topictitels.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr aug 20, 2004 4:03 pm

Crying Devil schreef:De mods moeten gewoon geen posts gaan editen tenzij er extreme dingen/plaatjes/opmerkingen gepost worden.
Dat was als grap bedoeld, zeiksnor.

En bandstopic die zich tot een ouwehoertopic ontpoppen mogen idd dicht.
Nee, mensen die bandtopics verkrachten tot ouwehoertopics, zouden het zwijgen opgelegd moeten krijgen.
En potvedorrie ook eens stoppen met het aanpassen van topictitels.
Lezen mongool, Suncross heeft al 389 keer gezegd daarmee te stoppen.
Laatst gewijzigd door Robgoroth op vr aug 20, 2004 4:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr aug 20, 2004 4:03 pm

*moe* :?

Laat ik voorop stellen dat ik de moderator actie goed kan begrijpen, al vind ik die gewoon iets te generaliserend en radicaal.
@mods: Van mij zul je overigens geen last hebben. In eerste instantie ben ik hier voor de uitwisseling van muzikale (metal) gegevens.
Ik stop nu ook in dit topic, want ik heb als nieuweling hier weinig recht van spreken.

Mijn conclusie na een paar dagen was/is:
Prettig forum met veel info en daarbij wat ontspannende onzin. Gewoon zo doorgaan dus.
Laatst gewijzigd door Pluto op vr aug 20, 2004 4:07 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » vr aug 20, 2004 4:05 pm

Robgoroth schreef:[..]

Lezen mongool, Suncross heeft al 389 keer gezegd daarmee te stoppen.
Weet ik, maar ik wou even mijn mening spuien ondanks dat niemand daar op zit te wachten. En dat van die 'grap' , het was gewoon stom en sloeg nergens op.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr aug 20, 2004 4:05 pm

Crying Devil schreef:[..]


Weet ik, maar ik wou even mijn mening spuien ondanks dat niemand daar op zit te wachten. En dat van die 'grap' , het was gewoon stom en sloeg nergens op.
Je mening 'spuien' was in dit geval irrelevant.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 4:06 pm

Crying Devil schreef:De mods moeten gewoon geen posts gaan editen tenzij er extreme dingen/plaatjes/opmerkingen gepost worden. En bandstopic die zich tot een ouwehoertopic ontpoppen mogen idd dicht.
En potvedorrie ook eens stoppen met het aanpassen van topictitels.
Ik heb nu al 3x gezegd dat dat grapje nu wel leuk geweest is, en ik heb me er zelfs voor verexcuseerd.


voor de laatste keer:

Afbeelding

En zoals ik ook al had gezegd waren die grapjes niet hoofdzakelijk ter vermaak van users.
Laatst gewijzigd door Suncross op vr aug 20, 2004 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » vr aug 20, 2004 4:07 pm

Robgoroth schreef:[..]

Je mening 'spuien' was in dit geval irrelevant.
Ik mag mening gewoon zeggen en jij mag die bekritiseren, maar je hoeft niet te zeggen dat ik mijn mening niet mag posten.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 20, 2004 4:10 pm

Suncross schreef:Even iets duidelijk maken:

En voor diegenen die het nog niet snappen een discussie over wat wenselijk is:

Een 'vrijheid, blijheid' omgeving, met alle gekloot dat er bij hoort (MF niet veranderen)

VS

Strakke moderatie met ubercorrecte mods (MF veranderen)
Tsja Sunny, je kunt wel kwaad worden maar je bent zelf ook niet erg duidelijk.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr aug 20, 2004 4:11 pm

Crying Devil schreef:[..]


Ik mag mening gewoon zeggen en jij mag die bekritiseren, maar je hoeft niet te zeggen dat ik mijn mening niet mag posten.
Lees nou eens goed, godverdomme. Ik zeg dat het uiten van je mening in dit geval irrelevant (bn niet ter zake doend; onbelangrijk) was, ik heb het je niet verboden (zeggen dat iets niet mag).
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 20, 2004 4:12 pm

Femaze schreef:Kom op, begrijpt iedereen het nu? Voor wat hoort wat, vrijheid dus met mate aan beide kanten. Zoveel mogelijk ontopic proberen te blijven en slowchatten in het daarvoor bestemde topic, echter sommige mensen zouden eens aan msn/icq/yahoomessenger/etc moeten gaan denken.
Hoe wil je dat bewerkstelligen zonder strak te modereren?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 4:14 pm

XnegativeX schreef:[..]


Tsja Sunny, je kunt wel kwaad worden maar je bent zelf ook niet erg duidelijk.
nee maar het is ook een beetje moeilijk uitleggen aan mensen die het niet snappen na het lezen van het hele verhaal. Dus daarom maar die 2 opties.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » vr aug 20, 2004 4:14 pm

XnegativeX schreef:[..]


Hoe wil je dat bewerkstelligen zonder strak te modereren?
Dit was een oproep aan iedereen. Ik ben niet van plan om een MF gestapo te gaan vormen hoor. Ik ben goed van vertrouwen misschien :P

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 4:15 pm

Er was ooit een MF chat. Misschien dat dat weer opgezet moet worden. Werd toen amper gebruik van gemaakt.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » vr aug 20, 2004 4:16 pm

Kan me wel voorstellen dat er bepaalde personen veel gebruik van gaan maken. Maar eens overleggen!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 20, 2004 4:18 pm

Femaze schreef:[..]


Dit was een oproep aan iedereen. Ik ben niet van plan om een MF gestapo te gaan vormen hoor. Ik ben goed van vertrouwen misschien :P
Dat is erg nobel. Maar ik vrees dat de mensen die het "probleem" vormen zich niet niet aan afspraken houden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » vr aug 20, 2004 4:22 pm

XnegativeX schreef:[..]


Dat is erg nobel. Maar ik vrees dat de mensen die het "probleem" vormen zich niet niet aan afspraken houden.
Ik mag hopen dat dat de minderheid van de aanwezigen hier is en ja, die zullen dus berispt moeten worden.

Maar zoals Suncross ook al onderstreept. De meesten hier zijn hier voor de ontspanning en om wat over metal te lullen/lezen. I.m.o. hoort ook socializen met gelijkgezinden daarbij. Het is dan ook niet de bedoeling dat er totaal geen slowchats meer mogen plaatsvinden. Alleen wel in de daarvoor bestemde topics en met enige mate.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » vr aug 20, 2004 4:24 pm

Robgoroth schreef:[..]

Lees nou eens goed, godverdomme. Ik zeg dat het uiten van je mening in dit geval irrelevant (bn niet ter zake doend; onbelangrijk) was, ik heb het je niet verboden (zeggen dat iets niet mag).
Ik vatte irrelevat even verkeerd op, mijn excuses
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 20, 2004 4:26 pm

Femaze schreef:[..]


Ik mag hopen dat dat de minderheid van de aanwezigen hier is en ja, die zullen dus berispt moeten worden.

Maar zoals Suncross ook al onderstreept. De meesten hier zijn hier voor de ontspanning en om wat over metal te lullen/lezen. I.m.o. hoort ook socializen met gelijkgezinden daarbij. Het is dan ook niet de bedoeling dat er totaal geen slowchats meer mogen plaatsvinden. Alleen wel in de daarvoor bestemde topics en met enige mate.
Mee eens. En ik hoop dat jullie het zover kunnen krijgen.

Want ik vind het gewoon jammer om het gros van de metal topics bedolven zien worden onder een vloedgolf aan onzin topics. En om een enorme lading users te zien die amper of nooit in metal topics posten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » vr aug 20, 2004 4:40 pm

Mag ik posts van Hieronimus nog wel editen?

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr aug 20, 2004 4:46 pm

Suncross schreef:Mag ik posts van Hieronimus nog wel editen?
vooruit dan maar
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » vr aug 20, 2004 4:50 pm

XnegativeX schreef:[..]


Mee eens. En ik hoop dat jullie het zover kunnen krijgen.

Want ik vind het gewoon jammer om het gros van de metal topics bedolven zien worden onder een vloedgolf aan onzin topics. En om een enorme lading users te zien die amper of nooit in metal topics posten.
Ik met zeggen dat ik niet zo veel in bandtopics post , dit heeft echter ook een andere reden. Ik vind het nl. nogal overbodig om in allerlei verschillende topic's over bands dingen te posten zoals "ik zal er een even wat van uitchecken" of "nee, ik vind het kattepis". Dit draagt niets bij vandaar laat ik het ook.

Gesloten