Klinkt aanlokkelijk, dus mag aannemen dat deze plaat beter is dan TWTD. Ook gezien de matige reviews die ik links en rechts heb gelezen over dat album.nuberus schreef:voor de nieuwsgierigen die afvragen hoe Xasthur's To Violate the Oblivious klinkt...een beetje reclame:
http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=3161
Black Metal Topic
- ruben somewhere online
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
vind 'm wel wat beter ja. Ook al vind ik TWTD ook niet slecht. Het is enkel de minste in het Xasthur rijtje.ruben somewhere online schreef:[..]
Klinkt aanlokkelijk, dus mag aannemen dat deze plaat beter is dan TWTD. Ook gezien de matige reviews die ik links en rechts heb gelezen over dat album.
En de man zal heersen.
Geweldige band! Ken ze al een tijdje maar niet lang genoeg dat ik de debuut cd nog heb kunnen aanschaffen... helaas. Gelukkig hebben we soulseek.apoptose schreef:Niet wereldschokkend, maar misschien om te checken: Drautran (http://www.drautran.com/Realm.html)
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
*Who summoned me?*Robgoroth schreef:Heb je goed. Ken jij toevallig Myrddraal? Luister nu het album Blood On The Mountains omdat ik Othrys daarover zag posten.
Myrddraal leerde ik een paar jaar geleden kennen op aanraden van een gast van Bal-Sagoth, en ik was meteen onder de indruk van hun album Blood on the Mountain. Daar dat album hier echter onmogelijk te verkrijgen is moet ik het nog steeds met mp3tjes doen (heb tevens een paar nummers van hun demo). Destijds was het een van de eerdere bands die weer een lekkere pot ouderwetse Black Metal wisten neer te zetten na de dip in de scene van eind jaren 90. Zoals Telluriet al zei zijn het aussies en hun muziek laat zich omschrijven als true black metal met sporadisch gebruik van akoestische gitaren en lyrische thema's die - net als de bandnaam -ontleend zijn aan Robert Jordan's "Wheel of Time" cyclus.
The True North, Strong and Free
- XnegativeX
- Contacteer:
Hoeveel truie blekkies hebben Frozen shadows uit Canada ondertussen al eens een kans gegeven dan?Robgoroth schreef:[..]
Als het aan hem ligt wel ja, hehe.
Maar ik vind dat er wel weer eens over iets nieuws gepraat mag worden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- ruben somewhere online
- The Collector of Souls
Ik wil het even hebben over de bedenkers van Black Metal: Cradle of Filth
Kent iemand deze band?
Kent iemand deze band?
Laatst gewijzigd door The Collector of Souls op wo aug 25, 2004 9:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- The Collector of Souls
Laatst vond ik op een heel onbekende site een mp3. Duurde slechts 30 seconden, als je meer wilt horen zul je naar Oslo moeten afreizen. Het klonk erg obscuur en duister, dat wel!The Collector of Souls schreef:Ken je Cradle of Filth? Ik wil graag ervaringen uitwisselen over Cradle of Filth en andere Noorse Black Metal bands. Cradle of Filth wordt ook wel "CoF" genoemd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Geniale NSBM ja. Alhoewel ik als linkse rakker dat eigenlijk niet goed mag vinden,maar stiekem zijn die Swastika's op hun covers toch wel gaaf.The Collector of Souls schreef:Ken je Cradle of Filth? Ik wil graag ervaringen uitwisselen over Cradle of Filth en andere Noorse Black Metal bands. Cradle of Filth wordt ook wel "CoF" genoemd.
Ze hebben dit jaar hun tweede album uitgebracht, schijnt het.Othrys schreef:[..]
*Who summoned me?*
Myrddraal leerde ik een paar jaar geleden kennen op aanraden van een gast van Bal-Sagoth, en ik was meteen onder de indruk van hun album Blood on the Mountain. Daar dat album hier echter onmogelijk te verkrijgen is moet ik het nog steeds met mp3tjes doen (heb tevens een paar nummers van hun demo). Destijds was het een van de eerdere bands die weer een lekkere pot ouderwetse Black Metal wisten neer te zetten na de dip in de scene van eind jaren 90. Zoals Telluriet al zei zijn het aussies en hun muziek laat zich omschrijven als true black metal met sporadisch gebruik van akoestische gitaren en lyrische thema's die - net als de bandnaam -ontleend zijn aan Robert Jordan's "Wheel of Time" cyclus.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
Ik ben bezig met een BM ontdekkingstocht en heb ontdekt dat ik nummers als:
Marduk - Dracul Va Domni Din Nou In Transilvania
wel goed kan waarderen! Maar het meeste werk van die gasten is veel meer uptempo. Kan iemand advies geven over wat er mogelijk nog meer bij mijn smaak aansluit, het genoemde nummer als referentiekader gebruikend?
wel goed kan waarderen! Maar het meeste werk van die gasten is veel meer uptempo. Kan iemand advies geven over wat er mogelijk nog meer bij mijn smaak aansluit, het genoemde nummer als referentiekader gebruikend?
Ik ken dat nummer niet, gezien ik me totaal niet in Marduk verdiep of verdiepte, maar ik neem aan dat het een minder snel nummer is. Als je zoekt naar wat rustigere Black Metal, of in ieder geval niet al te snèlle Black, zou ik Zweden niet meer 'bezoeken'. In een land waar een ijzersterke Death Metal scene een feit is, is de Black Metal daar vaak door beïnvloed. Vis eens wat Noorse bands onder het puin vandaan, zoals het relatief rustige Burzum. Als je slepende mid-temp zoekt kan ik je Krohm uit de States aanraden, en voor melancholische depressieve troep is het tevens Amerikaanse Leviathan wel iets voor jou. De Poolse scene is in dat geval ook de moeite waard, met Ambient Black Metal als Lord Wind, de latere Graveland die erg meeslepend is, of het agressieve Infernum die voor een sterke scene zorgen.TheCrownForTheMorbid schreef:Ik ben bezig met een BM ontdekkingstocht en heb ontdekt dat ik nummers als:
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb vanochtend maar eens Tentacles of Whorror aan een aandachtige luisterbeurt onderworpen en ik moet zeggen dat het kwartje eerder valt als bij The Tenth Sublevel of Suicide (waar het kwartje eigenlijk nog steeds ergens halverwege vasthangt
). Een erg knap in elkaar zittend album, waarbij vooral de geniale wisselingen tussen agressie en zieke depressieve passages opvallen. Toch nog maar eens het oudere werk beluisteren dus.

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- XnegativeX
- Contacteer:
Klopt ja, maar daar werd me niet genoeg op gereageerdNecroNoud schreef:[..]
Heerlijke, duistere, kille razernij. Alle releases van hun zijn goed, met als beste "Hantises".
Volgensmij hebben we er al eens een topic over gehad.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Draugar - From Which Hatred Grows en spoedig Weathering the Curseruben somewhere online schreef:[..]
Welke albums dan?
Diamatregon - Charognard 7" of hun cd Blasphemy for Satan
Weakling - Dead as Dreams
Eljudner - Daudningekvider (oktober 2004)
Van de laatste heb ik enkel mp3's van hun promo cd, maar dat heerscht genoeg om uit te zien naar hun nieuwe cd.
Overigens zijn dit 4 bands die allen een soort van black metal spelen, maar allevier ver uit elkaar staan qua stijl. Interessant genoeg om 'ns uit te pluizen (toch Rob?).
Laatst gewijzigd door nuberus op do aug 26, 2004 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.
probeer Hypocrisy maar, vaak net zo midtempo (niet altijd), net zo zwaar als dat nummer van Marduk. Of anders de eenalaatste schijf van Marduk, staan ook de wat langzamere tracks op.TheCrownForTheMorbid schreef:Ik ben bezig met een BM ontdekkingstocht en heb ontdekt dat ik nummers als:
En de man zal heersen.
- CALIBANaan
- Contacteer:
Jazeker, *slingert Soulseek even aan*, ik zal eens wat binnenslepen om te kijken of ik het wat vind! Ik ben overigens (gezien de overvloed aan beter) afgestapt van de kut-productie-bands. Het wordt mij te ruizig allemaal, er zijn zat bands met een vette productie en toch een duister en ziek geluid. Kan ik bovenstaande bands ook zo beschrijven?nuberus schreef:[..]
Draugar - From Which Hatred Grows en spoedig Weathering the Curse
Diamatregon - Charognard 7" of hun cd Blasphemy for Satan
Weakling - Dead as Dreams
Eljudner - Daudningekvider (oktober 2004)
Van de laatste heb ik enkel mp3's van hun promo cd, maar dat heerscht genoeg om uit te zien naar hun nieuwe cd.
Overigens zijn dit 4 bands die allen een soort van black metal spelen, maar allevier ver uit elkaar staan qua stijl. Interessant genoeg om 'ns uit te pluizen (toch Rob?).
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Als ik aan één band een bloedhekel heb binnen de BM-scene is het wel aan Tulus. Wat een ongeïnspireerde teringherrie. Daar ik eerst enkel Mysterion kende, is mij Black Purity (of zo?) aangeraden nadat ik bovengenoemde plaat volledig de grond in boorde. Afijn, vol goede moed probeerde ik het andere album wat net zo slecht - al dan niet slechter - was dan Mysterion. Gewoon kut!CALIBANaan schreef:bands als Barathrum of Tulus kan ie ook wel hebben.
is ook geen snelle black(like)
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- CALIBANaan
- Contacteer:
soulseek vind niks.Robgoroth schreef:[..]
Jazeker, *slingert Soulseek even aan*, ik zal eens wat binnenslepen om te kijken of ik het wat vind! Ik ben overigens (gezien de overvloed aan beter) afgestapt van de kut-productie-bands. Het wordt mij te ruizig allemaal, er zijn zat bands met een vette productie en toch een duister en ziek geluid. Kan ik bovenstaande bands ook zo beschrijven?
kansloos.
Gelegenheids Satanist
ik denk het wel, al klinkt Draugar eerder messcherp dan ruizig. Eljudner klinkt wel wat ruizig, maar het is dan ook een demo. Weakling klinkt vet genoeg en Diamatregon klinkt gewoon luid.Robgoroth schreef:[..]
Jazeker, *slingert Soulseek even aan*, ik zal eens wat binnenslepen om te kijken of ik het wat vind! Ik ben overigens (gezien de overvloed aan beter) afgestapt van de kut-productie-bands. Het wordt mij te ruizig allemaal, er zijn zat bands met een vette productie en toch een duister en ziek geluid. Kan ik bovenstaande bands ook zo beschrijven?
Draugar kun je verder vergelijken met Xasthur en Leviathan
Weakling is een soort ultieme gemuteerde Emperor. Zo had Emperor feitelijk moeten gaan klinken.
Diamatregon is gewoon beuken op een thrash/black wijze
Eljudner lijkt wat op oude Aeternus met een vikingsmaak
En de man zal heersen.
Eljudner is inderdaad zeer de moeite waard!nuberus schreef:[..]
ik denk het wel, al klinkt Draugar eerder messcherp dan ruizig. Eljudner klinkt wel wat ruizig, maar het is dan ook een demo. Weakling klinkt vet genoeg en Diamatregon klinkt gewoon luid.
Draugar kun je verder vergelijken met Xasthur en Leviathan
Weakling is een soort ultieme gemuteerde Emperor. Zo had Emperor feitelijk moeten gaan klinken.
Diamatregon is gewoon beuken op een thrash/black wijze
Eljudner lijkt wat op oude Aeternus met een vikingsmaak
http://www.aquariusrecords.org/audio/le ... nating.m3u - Leviathan/Crebain split
http://www.aquariusrecords.org/audio/draugarborn.m3u - Draugar
http://www.aquariusrecords.org/audio/draugardust.m3u - Draugar
http://www.loginsatan.org/~dmg/accueil.htm - Diamatregon
Weakling kan ik ook ff nix van vinden...maar zou wel op soulseek moeten staan.
vergeet ik bijna Eljudner: http://www11.nrk.no/upunkt/urort/framew ... nd_id=3014
http://www.aquariusrecords.org/audio/draugarborn.m3u - Draugar
http://www.aquariusrecords.org/audio/draugardust.m3u - Draugar
http://www.loginsatan.org/~dmg/accueil.htm - Diamatregon
Weakling kan ik ook ff nix van vinden...maar zou wel op soulseek moeten staan.
vergeet ik bijna Eljudner: http://www11.nrk.no/upunkt/urort/framew ... nd_id=3014
En de man zal heersen.