Blind Guardian heeft volgens mij ook wel ns een Queen-cover gemaakt. Weet iemand toevallig welk nummer?Amibor schreef:Is Mr. Sandman van Blind Guardian al genoemd. Die is echt geweldig.
Tributes en coverplaten
- Iced Earth
- ruben somewhere online
Die vind ik echt prachtig. Het origineel is al een mooi nummer, maar de versie van BG met zware gitaren en double bass gedeelte's is net zo goed als het origineel, vind ik. Super gedaan.Iced Earth schreef:Spread your wings, die staat op Forgotten Tales en Somewhere Far Beyond (als bonus dacht ik)
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Beste tribute cd die ik thuis heb is a tribute to Ronnie James Dio, met blind guardian, gamma ray, grave digger, stratovarius, primal fear, enola gay, steel prophet, holy mother, fates warning, jag panzer en nog veel meer uitstekende power/heavy metalbands.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Is inderdaad wel een gave CD, alleen weer anders dan de meeste tributes omdat hij niet uit louter covers bestaat (alleen Enslaved met "Deathcrush" als ik het me goed herinner), maar gewoon eigen nummers van de betreffende bands.Robgoroth schreef:Qua tributes luister ik eigenlijk vrij weinig. Vaak verlies ik interesse bij het zien van de tracklist. Bekende bands die nog bekendere bands coveren, etc. Van mij hoeft dat allemaal niet zo. Wel heb ik op m'n pc een tribute aan Euronymous staan.
Abruptum (heers), Mayhem, Dissection, Emperor, Enslaved, Marduk & Arcturus zijn geloof ik de bands die erop staan. Best leuk, maar niet echt bijzonder.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Dat klinkt als een vette cdLennert from hell schreef:Beste tribute cd die ik thuis heb is a tribute to Ronnie James Dio, met blind guardian, gamma ray, grave digger, stratovarius, primal fear, enola gay, steel prophet, holy mother, fates warning, jag panzer en nog veel meer uitstekende power/heavy metalbands.
Heerlijk Helder Taalloeder
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Daarmee wil je dus zeggen dat er geen afwisseling zit in grindcore ? tuurlijk herken je het, maar grindcore is juist een van de genres waar je het geheel anders kan laten klinken.toffe_ellende schreef:precies.. en daarom kan ik me niks bij zo'n grindcore truibute voorstellen.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Re: Tributes en coverplaten
Over Haemorrhage gesproken, heeft iemand de dvd al (gezien) ?Rascul schreef:Ik ben zelf nogal een coverfetishist, dus haal ik ook allerhande coverplaten en tributes in huis. Momenteel draaien onder andere de tributes aan Morbid Angel, Possessed, Regurgitate, Impetigo, Carcass en Gut hier rondjes, terwijl Leaders Not Followers (Napalm Death) en Loathesongs ([img]Haemorrhage[/img]) afwisselen. Wie heeft dit nog meer?
- Gary Busey
- Gary Busey
- toffe_ellende
Sorry ik ben eigenlijk alleen fan van covers uitgevoerd door artiesten die qua stijl totaal niks met het origineel te maken hebben. Voorbeelden:TELEPETHERION schreef:[..]
Daarmee wil je dus zeggen dat er geen afwisseling zit in grindcore ? tuurlijk herken je het, maar grindcore is juist een van de genres waar je het geheel anders kan laten klinken.
Don't You Forget (about me) - Life of Agony
Crazy Mary - Pearl Jam
Loverman - Metallica
Diane - Therapy?
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- disastercasper
Ik dacht dat die verboden zou worden, maar op Wacken zag ik hem ineens liggen. Ik hou niet zo van muziek DVD's, maar deze leek me wel cool, maar heb toch een Impaled CD gekocht. Maar er staan screenshots op de site maar ik zou niet weten waar je die DVD vandaan zou moeten halen.TELEPETHERION schreef:[..]
Over Haemorrhage gesproken, heeft iemand de dvd al (gezien) ?
http://www.last.fm/user/disastercasper
- toffe_ellende
Husker Du. Het grappige is dat hun versie helemaal geen ballad is.nightwing schreef:is Diane een cover? van wie?
Laatst gewijzigd door toffe_ellende op za aug 28, 2004 11:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- TELEPETHERION
- Contacteer:
hij is te koop bij displeased, ik heb zelf ook niks met muziek DVD's maar deze leek mij ook wel wat, zeker van een band als haemorrhage, wat niet vaak voor komt, ik wou weten of die een beetje te doen is. Dan koop ik em denk ikdisastercasper schreef:[..]
Ik dacht dat die verboden zou worden, maar op Wacken zag ik hem ineens liggen. Ik hou niet zo van muziek DVD's, maar deze leek me wel cool, maar heb toch een Impaled CD gekocht. Maar er staan screenshots op de site maar ik zou niet weten waar je die DVD vandaan zou moeten halen.
- Gary Busey
- Gary Busey
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Volgens mij had een grind bandje het lied 'Take on me' van A-ha gecoverdtoffe_ellende schreef:[..]
Sorry ik ben eigenlijk alleen fan van covers uitgevoerd door artiesten die qua stijl totaal niks met het origineel te maken hebben. Voorbeelden:
Don't You Forget (about me) - Life of Agony
Crazy Mary - Pearl Jam
Loverman - Metallica
Diane - Therapy?

Edit:
En ter toevoeging van je lijstje:
Amorphis - Light My Fire (the Doors)
- Gary Busey
- Gary Busey
- disastercasper
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Leng Tch'e !! dát is pas een banddisastercasper schreef:Ja, Leng Tch'e (grind) heeft live op Op Volle Snoeren het nummer Pink - God is a DJ gecoverd. er was niet echt iets van het origineel in terug te herkennen, maar was toch wel vet.

- Gary Busey
- Gary Busey
- disastercasper
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Helaars nog niet...TELEPETHERION schreef:[..]
Over Haemorrhage gesproken, heeft iemand de dvd al (gezien) ?
Makkers staakt uw wild geraas