Klassieke Muziek

Voor alle andere bands

Klassieke muziek?

Nee, absoluut niet
7
8%
Ja, briljant
45
50%
(Heel) soms wel ...
38
42%
 
Totaal aantal stemmen: 90

Gebruikersavatar
youngblood
Berichten: 693
Lid geworden op: do mei 27, 2004 9:24 pm

Bericht door youngblood » ma jun 14, 2004 9:25 am

Mendel schreef:[..]


waarom moeten die sampls nu in MIDI .. :?
dat weet bíjna niemand..

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 14, 2004 9:37 am

Romanov - Isle of the dead

Dit is gewoon gruwelijk duister en verschrikkelijk mooi
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jun 14, 2004 10:16 am

Rascul schreef:Grieg heeft ook wel iets ja!
Morgenstimmung :h
En Also Sprach Zarathustra van Strauss is ook keigaaf!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jun 14, 2004 10:50 am

@zwarte krijser: het is "Night On The Bare Mountain", en ja, das 1 van mn favoriete stukken.

En ik weet niet waarom maar ik ben

IGOR STRAVINSKY

vergeten, dat is toch ook wel 1 van mij favorieten! De Muzikale Picasso van die tijd: hij mengde barok, romantisch, jazz, Russische volksmelodien en zelfs wat zigeuner tot een eigentijds magistraal geheel.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma jun 14, 2004 11:49 am

youngblood schreef:[..]


dat weet bíjna niemand..
Ja waarom eigenlijk? Het kan niet gecopyright zijn, daar is t te oud voor. Waarschijnlijk wil de site beheerder zijn ongelooflijke Casio-capaciteiten via het internet uitkotsen ????

Gebruikersavatar
Onheilsprofeet
Berichten: 104
Lid geworden op: ma mei 24, 2004 12:00 pm
Locatie: heeze(eindhoven)

Bericht door Onheilsprofeet » ma jun 14, 2004 11:52 am

klassiek is echt wel vet nat metal mijn favoriet maar dan wel vooral nummers met veel afwisseling zoals carmina burana (of zo) van orph
GIJ kwaadaardige dwaas....

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma jun 14, 2004 11:54 am

Fusion schreef:@zwarte krijser: het is "Night On The Bare Mountain", en ja, das 1 van mn favoriete stukken.
Ik DACHT al dat het zo heette, maar op die site staat dus night on bald mountain dus ik dacht "tja, ik heb het vast verkeerd onthouden".

Maar goed je moet voor de grap eens het nummer "glorification of the black god" van Marduk downloaden. Je merkt vanzelf wel waarom. 8)

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » ma jun 14, 2004 11:37 pm

nog liefhebbers van klassieke gitaarmuziek ?

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jun 15, 2004 10:29 am

Ja hoor! Maar dat wist je al ;)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di jun 15, 2004 10:36 am

Hieronimus schreef:[..]
Morgenstimmung :h
En Also Sprach Zarathustra van Strauss is ook keigaaf!

dat stuk heb ik samen met enkele andere van hem wel duizenden keren gehoord op m'n oude school. Maar het zijn inderdaad wel zeer mooie stukken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 15, 2004 10:58 am

Mussorsgsky (of hoe je dat ook schrijft) en Wagner zijn mijn favorieten
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » wo jun 16, 2004 9:51 am

Fusion schreef:Ja hoor! Maar dat wist je al ;)
jep, van jouw wist ik het al :D ,

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » do jun 17, 2004 9:48 am

Mensen die van klassieke muziek verwerkt in metal houden, moeten het nummer 'Underworld' van Adagio eens checken. een van de birljantste intro's (van 4 minuten) van een nummer die ik ooit heb gehoord.

Die hele band is trouwens gewoonweg interessant. Zijn voordurend bezig met het mengen van (bekende) klassieke stukken. zo zijn er meerdere nummers volledig gebasseerd op bekende stukken van Mozart.
superband.

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » wo jul 14, 2004 12:20 am

Oh zeg wat loop ik me nu toch te genieten...

Al di meola plays piazzolla (1996)

Gitaarmuziek, maar regelmatig komen er instrumenten als bijvoorbeeld mondharmonica en altfluit naar boven, wat samen een erg mooie sfeer maakt.

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » wo jul 14, 2004 12:23 am

Mendel schreef:Mensen die van klassieke muziek verwerkt in metal houden, moeten het nummer 'Underworld' van Adagio eens checken. een van de birljantste intro's (van 4 minuten) van een nummer die ik ooit heb gehoord.

Die hele band is trouwens gewoonweg interessant. Zijn voordurend bezig met het mengen van (bekende) klassieke stukken. zo zijn er meerdere nummers volledig gebasseerd op bekende stukken van Mozart.
superband.
ik zal er morgen eens wat van downloaden

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo jul 14, 2004 9:57 am

Mendel schreef:Oh zeg wat loop ik me nu toch te genieten...

Al di meola plays piazzolla (1996)

Gitaarmuziek, maar regelmatig komen er instrumenten als bijvoorbeeld mondharmonica en altfluit naar boven, wat samen een erg mooie sfeer maakt.
Heb t niet zo met Al diMeola. Sommige nummers op zn jaren 70 albums zijn wel goed, maar hij mist net iets. Maar hij speelt toch geen klassiek btw?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Jozz In Flames
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 13, 2004 10:35 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door Jozz In Flames » wo jul 14, 2004 11:06 am

Klassiek op zich kan mij weinig boeien en ik weet er ook niks vanaf, maar ik combinatie met metal vind ik het prachtig.
Stay metal!

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » wo jul 14, 2004 11:55 am

Fusion schreef:[..]
Heb t niet zo met Al diMeola. Sommige nummers op zn jaren 70 albums zijn wel goed, maar hij mist net iets. Maar hij speelt toch geen klassiek btw?
Dit is de eerste cd die ik van hem hoor, zeker wel klassiek. vind het erg mooi, maar meer van Al di Meola ken ik dus.

hey Fusion jij hebt toch ook gitaar gespeeld?
ik ben nu bezig met een stuk van H. Villa-Lobos (Prelude No.1),
het fijne van stukken van hem vind ik dat je ze ontzettend VRIJ kan spelen, je kan er volledig je eigen interpretaties aan geven.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » wo jul 14, 2004 1:44 pm

Klassieke muziek is overschat vind ik. Het meeste is zelfs troep te noemen. Uitzonderingen zijn de componisten die een degelijke sfeer kunnen creeren. Ik krijg oo keen beetje kramp van die metalbands die zich noodgedwongen door klassieke muziek laten beinvloeden, de meeste hebben daar niet eens het talent voor (Therion wel, maar die 80's heavymetal invloeden verpesten daar vaak de muziek). Muziek zonder drums is bijna altijd shite.

Heerlijk ongefundeerd spuien.. nog even en ik kan hier moderator worden.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Jozz In Flames
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 13, 2004 10:35 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door Jozz In Flames » wo jul 14, 2004 2:20 pm

toffe_ellende schreef:Klassieke muziek is overschat vind ik. Het meeste is zelfs troep te noemen. Uitzonderingen zijn de componisten die een degelijke sfeer kunnen creeren. Ik krijg oo keen beetje kramp van die metalbands die zich noodgedwongen door klassieke muziek laten beinvloeden, de meeste hebben daar niet eens het talent voor (Therion wel, maar die 80's heavymetal invloeden verpesten daar vaak de muziek). Muziek zonder drums is bijna altijd shite.

Heerlijk ongefundeerd spuien.. nog even en ik kan hier moderator worden.
Idd, Er zijn maar weinig bands die echt goed weten hoe je klassieke muziek met metal moet vermengen, Therion zijn daar meesters in, maar een band als haggard doet dat ook erg goed.
Stay metal!

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » wo jul 14, 2004 2:27 pm

toffe_ellende schreef:Klassieke muziek is overschat vind ik. Het meeste is zelfs troep te noemen.
Ik denk dat klassieke muziek door de meeste juist ONDERschat is.Tuurlijk zit er troep tussen, ''klassieke muziek'' is een best breed genre. en als er muziek overschat is dan is dat wel metal (ook een erg breed begrip), hoeveel troep daar wel niet tussen zit... natuurlijk is dit alles min of meer een kwestie van smaak.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo jul 14, 2004 2:29 pm

toffe_ellende schreef:Klassieke muziek is overschat vind ik.
En wie ben jij omdat te vinden? Ik weet wel dat je 'lekker ongefundeerd aan t spuien bent', maar ik wil toch even melden dat met bovenstaand citaat bewezen is dat mensen wel degelijk 'poep kunnen praten'.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo jul 14, 2004 2:30 pm

Mendel schreef: Ik denk dat klassieke muziek door de meeste juist ONDERschat is.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » wo jul 14, 2004 3:51 pm

Mendel schreef:[..]


Ik denk dat klassieke muziek door de meeste juist ONDERschat is.Tuurlijk zit er troep tussen, ''klassieke muziek'' is een best breed genre. en als er muziek overschat is dan is dat wel metal (ook een erg breed begrip), hoeveel troep daar wel niet tussen zit... natuurlijk is dit alles min of meer een kwestie van smaak.
Metal is absoluut het meest overschatte popmuziek genre. Er zijn maar weinig moderne metalbands die de analen ingaan als 'grensverleggend'.

Wat ik meer bedoel is dat er niks op kan tegen het effect en de kracht van een klassieke rocksong. Klassieke muziek heeft een hele andere functie. Het scheppen van sfeer zoals bij films en theater. Geweldig, maar al die overbekende standaard riedeltjes... ik krijg er jeuk van.

En verder vind ik mensen die helemaal weglopen van klassiek en dan ook alleen maar klassiek (die niks begrijpen van popmuziek) zeer triest. Daar komt mijn apathie ook vandaan.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » wo jul 14, 2004 3:52 pm

Fusion schreef:[..]
Onderschat? Ik denk het niet. Als het onderschat zou zijn zouden er niet zoveel mensen zijn die nog elke week die hele meuk staan te repeteren alsof ze hetzelf verzonnen hebben.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo jul 14, 2004 6:10 pm

toffe_ellende schreef:[..]


Onderschat? Ik denk het niet. Als het onderschat zou zijn zouden er niet zoveel mensen zijn die nog elke week die hele meuk staan te repeteren alsof ze hetzelf verzonnen hebben.
Ik doelde meer op mensen die enigzins verstand van popmuziek hebben, maar niet van klassieke muziek. Het 'grote publiek'zeg maar, en ja, daar val jij ook in. :P Juist mensen die beweren dat t overschat is, die onderschatten het enorm. Ik vraag me af of jouw kennis van klassieke muziek verder gaat dan de occasional Etos-Mozart-verzamelaar-gehad-voor-Kerst zeg maar en t welbekende uitgekauwde deuntje of twee wat iedereen wel kent.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » wo jul 14, 2004 8:03 pm

Ik luister zelf ook wel aardig wat klassiek. Zelf heb ik wel veel spul van Dvorak. Zijn symphoniën zijn echt 1 van de betere. Vooral 2,4,5,7,8,9 vind ik toch de mooiste, erg mooie melodiën. Ook zijn Scherzo Capricco, carnaval overture, en The Watergoblin zijn echt goed. Voor de rest heb nog wat van Tchaikovsky. Zijn 1812 overture is echt geniaal! Vooral de laatste 4-5 minuten zijn echt geweldig.

Die kruidvat brengt vaak handige klassieke verzamel boxen uit. Koop je er gewoon 1, iets van rond 20 euro voor een stuk of 10 cd's. En dan luister je ze allemaal en zoek je er uit wat je mooi vind, en koop je eventueel een betere uitvoering. Zo ben ik ook begonnen :)

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » wo jul 14, 2004 8:07 pm

Thaxll'ssillyia schreef: Die kruidvat brengt vaak handige klassieke verzamel boxen uit.
ja inderdaad! heb hier toch al best wat van die boxen liggen :D.
ze zijn lang niet allemaal van goede kwaliteit, maar als de muziek je aanspreekt ga je inderdaad egwoon opzoek naar een betere opname.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » wo jul 14, 2004 8:20 pm

Fusion schreef:[..]


Ik doelde meer op mensen die enigzins verstand van popmuziek hebben, maar niet van klassieke muziek. Het 'grote publiek'zeg maar, en ja, daar val jij ook in. :P Juist mensen die beweren dat t overschat is, die onderschatten het enorm. Ik vraag me af of jouw kennis van klassieke muziek verder gaat dan de occasional Etos-Mozart-verzamelaar-gehad-voor-Kerst zeg maar en t welbekende uitgekauwde deuntje of twee wat iedereen wel kent.
Die gaat helemaal niet ver!

Maar waarom laat je me nou niet even ongefundeerd relschoppen hier?

Gun je me dat niet soms!?
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » wo jul 14, 2004 8:21 pm

Waarom konden die componisten, als ze zo briljant waren als men zegt, niet een origineel naam bedenken voor hun composities? De zevende van.. de achtse van... tsk!
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » wo jul 14, 2004 8:27 pm

Mendel schreef:[..]


ja inderdaad! heb hier toch al best wat van die boxen liggen :D.
ze zijn lang niet allemaal van goede kwaliteit, maar als de muziek je aanspreekt ga je inderdaad egwoon opzoek naar een betere opname.
De kwaliteit over het algemeen is nog niet eens zo slecht :) Ik heb een Tchaikovsky box voor 12 euro gekocht met daarin alle symphoniën en nog wat overtures. Wat blijkt nou, achterop die box staat "Licentie van EMI". Ik heb eens wat reviews gezocht, en mensen waren zeer positief over deze uitvoeringen van Tchaikovsky. Het schijnt ook dat de conducteur Riccardo Muti een erg goede dirigent is.

Er zijn ook verschillende Mahler boxen te koop. 1 daarvan heeft zeer goede uitvoeringen, en die dirigent is zelfs beloond met een prijs vanwege zijn goede Mahler uitvoeringen. 20 euro is dan niet veel. :)

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo aug 25, 2004 8:07 pm

Tijd om dit topic weer eens te reanimeren.

Ik heb gisteren maar eens een verzamelbox gekocht met daarop een soort 'klassieke top 100' (beetje standaard dus, maar leuk om mee te beginnen). Verder kan ik mensen die van druk, drukker, drukst houden van harte Symphony No.4 van Dvorak aanbevelen. Dromerige passages worden afgewisseld met klassiek knuppelwerk, als ik het zo mag formuleren :)

Op de cd die ik heb staat ook nog het stuk The Golden Spinning Wheel van Dvorak, dat ook zeker de moeite waard is.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Hirchart
Berichten: 2409
Lid geworden op: zo jun 20, 2004 4:42 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door Hirchart » wo aug 25, 2004 8:24 pm

Klassieke muziek, totaal niet mijn ding
maar voor de mensen die het wel boeit, misschien moet je eens bij mijn opa langs gaan!
[img]http://gallery.triggatt.com/albums/album34/00logo.gif[/img]

ramperstamper
Berichten: 2619
Lid geworden op: zo feb 22, 2004 2:47 pm
Locatie: bovenin

Bericht door ramperstamper » wo aug 25, 2004 8:31 pm

Hirchart schreef:misschien moet je eens bij mijn opa langs gaan!
zijn er nu ook begraafplaatsen met irritante achtergrond-muziek?

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » wo aug 25, 2004 9:33 pm

Draconian schreef:Ik heb gisteren maar eens een verzamelbox gekocht met daarop een soort 'klassieke top 100' (beetje standaard dus, maar leuk om mee te beginnen). Verder kan ik mensen die van druk, drukker, drukst houden van harte Symphony No.4 van Dvorak aanbevelen. Dromerige passages worden afgewisseld met klassiek knuppelwerk, als ik het zo mag formuleren :)
toevallig erg in de stemming voor wat rustgevende klassieke muziek!
helaas ken ik zo weinig. kan jij me als je die cd's heb geluisterd niet even wat aanraden? en dan doel ik vooral op rustige, romantische, droevige stukken (viool en piano is een mooie combinatie!).

Die Moonlight Sonata van Beethoven blijft ook zo mooi vind ik, en dan vooral dat rustige gedeelte.

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » do aug 26, 2004 10:59 am

Draconian schreef:Tijd om dit topic weer eens te reanimeren.

Ik heb gisteren maar eens een verzamelbox gekocht met daarop een soort 'klassieke top 100' (beetje standaard dus, maar leuk om mee te beginnen). Verder kan ik mensen die van druk, drukker, drukst houden van harte Symphony No.4 van Dvorak aanbevelen. Dromerige passages worden afgewisseld met klassiek knuppelwerk, als ik het zo mag formuleren :)

Op de cd die ik heb staat ook nog het stuk The Golden Spinning Wheel van Dvorak, dat ook zeker de moeite waard is.
Ja die Golden Spinning wheel ben ik ook benieuwd hoe die klinkt. De 4de symphonie van dvorak is wel te doen idd.

Tip: Luister de slavonic dances Op. 46 van Dvorak. Lekker bombastisch gedreun! voor 9 euro heb je een goede uitvoering bij bol.com.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do aug 26, 2004 11:07 am

Volgens mij heb ik die op L.P. Die is inderdaad heel erg gaaf :)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Hirchart
Berichten: 2409
Lid geworden op: zo jun 20, 2004 4:42 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door Hirchart » do aug 26, 2004 3:07 pm

ramperstamper schreef:[..]

zijn er nu ook begraafplaatsen met irritante achtergrond-muziek?
Meestal waardeer ik je humor, maar deze opmerking was zeer loos.
Elke idioot snapt daar dus dat hij nog leeft. ( mag ik hopen, anders moet je maar eens gaan twijfelen over je geestelijke vermogen )
[img]http://gallery.triggatt.com/albums/album34/00logo.gif[/img]

ramperstamper
Berichten: 2619
Lid geworden op: zo feb 22, 2004 2:47 pm
Locatie: bovenin

Bericht door ramperstamper » do aug 26, 2004 5:29 pm

opa!

Deathmangler
Berichten: 85
Lid geworden op: zo jun 27, 2004 10:54 pm
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Deathmangler » vr aug 27, 2004 12:49 pm

Beste klassiek vind ikzelf Bach en Scott Joplin ( the entertainer is een prachtlied).

Gebruikersavatar
Fat Bastard
Berichten: 1094
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:44 pm
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » vr aug 27, 2004 1:11 pm

Ach ja, zelfs ik kan klassiek waarderen.

Rachmaninov, Wagner, Sjostakovitsj.
Mijn favoriete stukken zijn het al eerder genoemde 'Also Sprach Zarathustra' van Richard Strauss en 'Ride of the Valkyries' van Wagner (ik weet het, wel erg populair.

Wat ik ook wel leuk vind, al is het nog populairder dan eerder genoemde werken, is de 'Dance Macabre' van Saint-Saens (je weet wel, van het spookslot in de Efteling).

Het leuke van klassieke muziek is, dat de muziek een verhaal verteld. Het instrument en de intonatie bepalen dan de sfeer. Je kan er dus lekker op wegdromen.

Ik hou niet zo van dat 'moderne' klassiek (geloof dat het Schonberg, e.d.) is. Dat is gewoon los gepingel binnen een bepaalde toonladder, maar echt structuur zit er niet in. En de walsen van Strauss zit ik ook niet op te wachten.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

Gebruikersavatar
Arnold Hammett
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 07, 2004 8:06 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Arnold Hammett » vr okt 08, 2004 6:05 pm

Vind dat klassieke in gothic gedoe helemaal niks.. gothic vind ik sowieso kut...

Maar dingen als: Muse - In Your World, of die btje klassiek-achtige stukjes in de puppetz/justice tijd van Metallica zijn gewoonweg te koel!
KIRK HAMMETT = GOD

Gebruikersavatar
Hecatomb
Berichten: 4791
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 11:54 pm
Locatie: Her en der.

Bericht door Hecatomb » vr okt 08, 2004 6:45 pm

Arnold Hammett schreef:Vind dat klassieke in gothic gedoe helemaal niks.. gothic vind ik sowieso kut...

Maar dingen als: Muse - In Your World, of die btje klassiek-achtige stukjes in de puppetz/justice tijd van Metallica zijn gewoonweg te koel!
Toemaar jongen, en welke gothic bands heb je het dan over?
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » vr okt 08, 2004 6:47 pm

Wagner ist Krieg
Grieg ist Krieg
Dvorak ist auch Krieg
Und für die polka haben wir noch Tsjaichovsky!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
The Kinslayer
Berichten: 235
Lid geworden op: zo mei 25, 2003 3:40 pm
Locatie: Hoofddorp

Bericht door The Kinslayer » vr okt 08, 2004 11:09 pm

Ik hou wel van klassiek, is me ook wel met de paplepel ingegoten wat mijn vader is echt verslingert aan klassiek.

Hij is ook net zo'n rondwandelende encyclopedie, hij weet en herkend echt ales!

Thuis heb ik ook wel het een en ander, maar meestal hoor ik klassiek als ik bij mijn pa ben.

Gebruikersavatar
Arnold Hammett
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 07, 2004 8:06 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Arnold Hammett » zo okt 10, 2004 7:22 pm

Necrophagist schreef:[..]


Toemaar jongen, en welke gothic bands heb je het dan over?
Die zang trekt me gewoon niet... voor mij moet zoiets gewoon met een rauwe stem zijn.... maarja, de fans (meerendeels) is gewoon een beetje ziek.. snijden zichzelf, haten zichzelf en denken over zelfmoord enzo (althans, dat is dan het deel wat zich echt gothic noemt, maar dit niet zijn..)

das best zonde...
KIRK HAMMETT = GOD

phyrexianc
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 3:14 pm

Bericht door phyrexianc » zo okt 10, 2004 7:26 pm

Wat ben jij voor een gare idioot?

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » zo okt 10, 2004 7:38 pm

Svenson schreef:Wagner ist Krieg
Grieg ist Krieg
Dvorak ist auch Krieg
Und für die polka haben wir noch Tsjaichovsky!
juist
in de zin van klopt

obscura666
Berichten: 65
Lid geworden op: di mei 25, 2004 7:26 pm
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door obscura666 » di okt 12, 2004 9:25 pm

arnold schonberg, starvinski, berg. ik hou niet van romatische klassiek alleen wat in de buurt komt van death metal.
ik bedoel natuurlijk niet in het gehoor liggende, ritmische, gevarieerde, ingewikelde muziek.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo okt 13, 2004 7:04 am

Arnold Hammett schreef:Vind dat klassieke in gothic gedoe helemaal niks.. gothic vind ik sowieso kut...

Maar dingen als: Muse - In Your World, of die btje klassiek-achtige stukjes in de puppetz/justice tijd van Metallica zijn gewoonweg te koel!
:?

obscura666 schreef:arnold schonberg, starvinski, berg. ik hou niet van romatische klassiek alleen wat in de buurt komt van death metal.
ik bedoel natuurlijk niet in het gehoor liggende, ritmische, gevarieerde, ingewikelde muziek.
:?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Plaats reactie