ok dan hier zijn er nog een paarfetuskiller schreef:[..]
Leuk lijstje je ben er alleen wel een zooi vergenten
dichotic
spawn of posession
siksakubur
suffocation
kataklysm
origin
mortal decay
Ik hou wel van Death Metal, maar Gloomy Grim is een band die totaal niet op bovengenoemde bands lijkt. Lekker Black met af en toe vrouwelijke zang en niet alleen kille krijs en toch ondergrondse muziek.Rascul schreef:Het hangt er vanaf hoe je het ziet. Ik luister heel veel Death Metal en dan ga je de verschillen wel horen. Natuurlijk is de hele US-stroming beïnvloed door Suffocation, hoewel bands als Krisiun, Hate Eternal en Diabolic toch duidelijk daar meer los van zijn komen te staan. Toch vind ik er nog genoeg eigen geluid inzitten (in de meeste goeie bands) om ze los van elkaar te kunnen luisteren. Poolse Death is trouwens ook erg sterk.
Trouwens, aan alle blekkies die DM eentonig vinden: noem mij een band die wel underground is maar niet klinkt als een combinatie van Darkthrone, vroege Mayhem en Burzum.
Niemand?Pluto schreef:
Abominattion is een wat minder bekende band in Nederland.
Braziliaanse band met aardige (redelijk melodieuze) DM.
Niet nieuw, ze bestaan al sinds 1994 (eerst onder de naam Anesthesia).
Onder de huidige naam twee albums tot nu toe:
Heeft iemand dat laatste album in zijn bezit?
- - Rites Of Eternal Hate
- Doutrine Of False Martyr
Origin ken ik niet dus zou ik daar graag wat meer over willen vernemen. Eventuele aanraders van die band zijn ook erg welkom, volgens mij is dit wel graafesthetisch spul!HellcommandeR schreef:Wat vinden de mensen hier van Origin en Skinless?
Yup, lekkere snelle deathmetal waar eveneens ruimte voor de instrumenten open wordt gelaten. Noemenswaardig is dat de band een stevige pas aanhoudt maar desontdanks niet alleen maar monotoon gebeurk produceert. De plaat is eigenlijk best wel kleurrijk, zowel door de afwisselende grunt als instrumenten die elk regelmatig ene kunstje mogen doen.fetuskiller schreef: Divine empire - Nostradamus GVD wat een plaat is dat toch
Ik vinde het laatste album van Skinless ook beter als de oude.Gr. Dracula schreef:[..]
Origin ken ik niet dus zou ik daar graag wat meer over willen vernemen. Eventuele aanraders van die band zijn ook erg welkom, volgens mij is dit wel graafesthetisch spul!
Van Skinless ken ik alleen Progression Towards Evil en From Sacrifice to Survival, daarvan prefereer ik de laatste schijf denk ik toch wel boven de eerste. Op Progression... komt de band wel stukken lomper, dieper, zwaarder over, dat is een groot pluspunt voor dat album. Wat mij wel een stoorfactor oplevert zijn de drums en hoewel ik daar over het algemeen goed doorheen kan luisteren moet er gewoonweg bekend worden dat e instrumenten op hun laatste schijf stukken beter/gematigder ( in sommige gevallen) en beter afgesteld klinken en perfect op elkaar aansluiten. Het album is ook diverser dan het debuut.
Ik vind het jammer dat From Sacrifice... die oerdiepe grunt mist maar over het algemeen gezien is het een puike plaat.
Idd. Dat is hun tweede plaat. Origin's eerste had geen titel.HellcommandeR schreef:[..]
Ik vinde het laatste album van Skinless ook beter als de oude.
Van origin moet je "Informis Infinitas Inhumanitas" proberen.
Idd, dat tyfusgeluid van die doosjesdrums verveelt vrij snel.Rascul schreef:En wat de nieuwe Mortician betreft: ik ga hem zeker beluisteren, maar kopen waarschijnlijk niet. Mortician is erg gaaf, maar als je Hacked Up For Barbeque en Chainsaw Dismemberment gehoord hebt heb je alle Mortician albums gehoord.
Tenzij ze natuurlijk een album maken met een drummer van vlees en bloed, dat zou nog eens leuk kunnen worden
Welk muziekstukje bedoel je daarmee?Soulcollector schreef:[..]
het ene nummer klonk interessant.
Vader doet al jarenlang hetzelfde, en dat werkt schijnbaar, maar ik heb er soms toch wel een beetje genoeg van. En over de onsamenhangende, kansloze, lelijke en irritante solo's van Mauser nog maar te zwijgen. Nu doe ik net alsof ik Vader niet hoef, maar das niet waar.Rascul schreef:Godver wat heerscht die nieuwe Vader. Hij is meer Thrashy dan Revelations, maar wel melodieuzere solo's die nogal richting Carcass neigen. Verder gewoon op en top Vader...
Moet je ze nou wel of niet? Ik iig niet, nooit gedaan ook. Saaie band, altijd hetzelfde kunstje, niet spannend genoeg, eenheidsworst. Dat deze band ooit het Morbid Angel van de balkan werd genoemd snap ik écht niet.Svenson schreef:[..]
Vader doet al jarenlang hetzelfde, en dat werkt schijnbaar, maar ik heb er soms toch wel een beetje genoeg van. En over de onsamenhangende, kansloze, lelijke en irritante solo's van Mauser nog maar te zwijgen. Nu doe ik net alsof ik Vader niet hoef, maar das niet waar.
Royal straight flesh is echt een heerlijke rag-plaat. Death metal met een vreselijke lading thrash invloeden.Rascul schreef:Heb je de nieuwe zut van hen al gehoord? "Fast Forward" en "Royal Straight Flesh"?
Ik heb eigenlijk alleen wat met Litany. Puur omdat die zo bloed snel is. Verder is de band verre van interessant.nuberus schreef:[..]
Moet je ze nou wel of niet? Ik iig niet, nooit gedaan ook. Saaie band, altijd hetzelfde kunstje, niet spannend genoeg, eenheidsworst. Dat deze band ooit het Morbid Angel van de balkan werd genoemd snap ik écht niet.
Ik moet ze wel, maar dan met name Litany en De Profundis, de rest is allemaal een herhalingsoefening. Maar qua stijl zijn ze opzich origineel zat, vooral qua sound.nuberus schreef:[..]
Moet je ze nou wel of niet? Ik iig niet, nooit gedaan ook. Saaie band, altijd hetzelfde kunstje, niet spannend genoeg, eenheidsworst. Dat deze band ooit het Morbid Angel van de balkan werd genoemd snap ik écht niet.
Idd, Vader maakt over het algemeen vrij "dezelfde" muziek dus brute veranderingen ondervinden hun albums niet echt. Ook van the Beast ben ik overtuigd dat `ie weer echt "Vaders" gaat klinken.Svenson schreef:[..]
Ik moet ze wel, maar dan met name Litany en De Profundis, de rest is allemaal een herhalingsoefening. Maar qua stijl zijn ze opzich origineel zat, vooral qua sound.
Blood klinkt ook echt Vaders.Gr. Dracula schreef:[..]
Idd, Vader maakt over het algemeen vrij "dezelfde" muziek dus brute veranderingen ondervinden hun albums niet echt. Ook van Blood ben ik overtuigd dat `ie weer echt "Vaders" gaat klinken.
Echter vind ik elk album van Vader wel de moeite waard. Ze brengen deathmetal op een overtuigende, harde en eigenzinnige manier, vrijwel zonder poespas, wat niet erg is omdat de muziek opzich al als een huis staat. Voor de rest vind ik Peter`s strot ook behoorlijk prettig in `t gehoor liggen.
Deze factoren in acht nemend beluister ik daarom elke cd met veel plezier. Dat `t allemaal op elkaar lijkt stoort mij niet (evenals het feit dat ze veel touren trouwens), een goed kunstje verveelt immers niet snel.
Mijn persoonlijke favoriet van Vader is niet geheel cliche, dat is de mcd Reign Forever World.
Wat defleshed betreft heeft men terecht al naar Fats Forward en Royal Straight Flesh gewezen. De eerste heeft mijn voorkeur maar eigenlijk knetteren ze allebei het kraakbeen uit je oren.
Gr. Dracula schreef:[..]
Idd, Vader maakt over het algemeen vrij "dezelfde" muziek dus brute veranderingen ondervinden hun albums niet echt. Ook van Blood ben ik overtuigd dat `ie weer echt "Vaders" gaat klinken.
Echter vind ik elk album van Vader wel de moeite waard. Ze brengen deathmetal op een overtuigende, harde en eigenzinnige manier, vrijwel zonder poespas, wat niet erg is omdat de muziek opzich al als een huis staat. Voor de rest vind ik Peter`s strot ook behoorlijk prettig in `t gehoor liggen.
Deze factoren in acht nemend beluister ik daarom elke cd met veel plezier. Dat `t allemaal op elkaar lijkt stoort mij niet (evenals het feit dat ze veel touren trouwens), een goed kunstje verveelt immers niet snel.
Mijn persoonlijke favoriet van Vader is niet geheel cliche, dat is de mcd Reign Forever World.
Wat defleshed betreft heeft men terecht al naar Fats Forward en Royal Straight Flesh gewezen. De eerste heeft mijn voorkeur maar eigenlijk knetteren ze allebei het kraakbeen uit je oren.