Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Mausoleum

Bericht door Mausoleum » zo aug 29, 2004 8:08 pm

Ktulu schreef:[..]

Hehe, idem hier.
Het grappige was dat ze er nog verbaast over waren dat ik het allemaal wist(nou ja, grotendeels dan, je kan niet alles weten) waarvoor Varg stond etc. :D

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » zo aug 29, 2004 8:13 pm

Oh ik dacht even dat je iets anders bedoelde.
Ik dacht namelijk dat jij het niet wist van Varg vandaar mijn 'uitleg' en toen kwam er weer een reactie van iemand etc etc

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo aug 29, 2004 8:15 pm

Samoht Slegov schreef:Oh ik dacht even dat je iets anders bedoelde.
Ik dacht namelijk dat jij het niet wist van Varg vandaar mijn 'uitleg' en toen kwam er weer een reactie van iemand etc etc
Gozer...nou, laat ook maar, ja.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » zo aug 29, 2004 8:17 pm

Die laatste post had je ook wel kunnen laten

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » zo aug 29, 2004 8:18 pm

Maar laten we nu maar ophouden, ik heb geen zin in een nieuwe discussie

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » zo aug 29, 2004 8:19 pm

Ok.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo aug 29, 2004 9:13 pm

Godver, ik wil even zeggen dat Wyrd - Heathen gigantisch heerscht.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » zo aug 29, 2004 9:36 pm

*edit* dubbelpost
Laatst gewijzigd door ThorWulf op zo aug 29, 2004 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » zo aug 29, 2004 9:36 pm

Ik loopt meestal rond met een bomberjack met daarop verschillende patches met runen, een patch met een keltisch kruis en een zwarte zon.
Je gaat godverdomme toch niet bang zijn voor een paar kutmarokkaantjes zodat je je eigen culturele symbolen niet meer durft te dragen.
Ben je nou een vent of niet.

Mijn ervaring met deze "pigmentgehandicapte medelanders" leert me trouwens dat ze juist niet op je af stappen als je zulke symbolen draagt.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo aug 29, 2004 10:00 pm

ThorWulf schreef:Ik loopt meestal rond met een bomberjack met daarop verschillende patches met runen, een patch met een keltisch kruis en een zwarte zon.
Je gaat godverdomme toch niet bang zijn voor een paar kutmarokkaantjes zodat je je eigen culturele symbolen niet meer durft te dragen.

Mijn ervaring met deze "pigmentgehandicapte medelanders" leert me trouwens dat ze juist niet op je af stappen als je zulke symbolen draagt.
Wellicht ben jij een intimiderend voorkomen. Lang, breed gebouwd, dat soort dingen.
Ik ben klein en smal dus met mij durven ze zonder meer ruzie te zoeken.
En nogmaals, ik ben absoluut niet trots op deze angst, maar het komt van binnenuit. Wat doe ik ertegen?

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo aug 29, 2004 10:01 pm

Niks.

lafaard.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo aug 29, 2004 10:02 pm

Meltdown schreef:[..]

Wellicht ben jij een intimiderend voorkomen. Lang, breed gebouwd, dat soort dingen.
Ik ben klein en smal dus met mij durven ze zonder meer ruzie te zoeken.
En nogmaals, ik ben absoluut niet trots op deze angst, maar het komt van binnenuit. Wat doe ik ertegen?
Hij is ook niet zo onwijs groot, maar de consequenties moet je toch echt aanvaarden als je met dergeijke symbolen rond wilt lopen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo aug 29, 2004 10:02 pm

Dan ben ik maar een lafaard.

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » zo aug 29, 2004 10:08 pm

Ik ben 1.75 en ook niet onwijs breed ofzow.

Devilknight

Bericht door Devilknight » zo aug 29, 2004 10:32 pm

Kvist is gaaf
Left are the kings of the carnival creation
Carrying out the echoes of the fallen

Othrys

Bericht door Othrys » zo aug 29, 2004 11:22 pm

ThorWulf schreef:Ik loopt meestal rond met een bomberjack met daarop verschillende patches met runen, een patch met een keltisch kruis en een zwarte zon.

Ik denk dat dat wel klopt. Die Marokkanen zijn zelf vaak enorm conservatief in het vasthouden van hun eigen cultuur en hebben er eerder respect voor als jij ook blijk geeft van een sterk bewustzijn van en verbondenheid met je eigen afkomst. Dat begrijpen ze tenminste. Juist van die linkse softies met hun 'laat maar komen' en 'multi-culti' mentaliteit, daar poepen dat soort gastjes op.

Maar ontopic: heeft iemand de nieuwe Angantyr ("Sejr") al gehoord?
The True North, Strong and Free

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo aug 29, 2004 11:39 pm

Devilknight schreef:Kvist is gaaf
Kvist is inderdaad gaaf.
En die Angantyr ook. Heb 'm al een tijdje op m'n pc staan, en zal 'm binnenkort wel eens aanschaffen. Heb sinds enige tijd ook Kampen Forsaetter op vinyl.

Othrys

Bericht door Othrys » zo aug 29, 2004 11:43 pm

Ik heb alleen Kampen Fortsaetter. Hoe vind je Sejr ten opzichte van dat album?

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo aug 29, 2004 11:53 pm

Zeker goed. Ik heb er nog niet veel naar geluisterd, maar voor zover ik gehoord heb borduurt hij voort op Kampen, wat niet negatief is want dat was een goed album. De productie is er wel een stuk op vooruit gegaan waardoor de melodie- en zanglijnen beter uit de verf komen dan voorheen. Al met al opnieuw een erg leuke plaat, als je Kampen Forsaetter goed vond dan zul je deze ook prima kunnen waarderen. :)

Othrys

Bericht door Othrys » zo aug 29, 2004 11:56 pm

Ik vond de productie op Kampen Fortsaetter ook wel prima, gewoon een rauwe Black Metal productie, niks mis mee. Heeft de beste man op Sejr ook weer de Black Metalnummers afgewisseld met z'n koude ambient interludes?

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma aug 30, 2004 12:03 am

Nu je het zegt, die ontbreken enigzins.
Er is een erg mooie intro waarin o.a de viool bespeeld wordt, maar de rest bestaat uit dezelfde rauwe black als Kampen.
Nu zit ik trouwens even met een vage geheugenlek; had Kampen Forsaetter naast dat veel minuten durende ambient introstuk nog wél andere ambientstukken?

Othrys

Bericht door Othrys » ma aug 30, 2004 12:11 am

Nu ja, een intro en outro (beiden overigens met gitaar erbij) en een nummer dat met een vrij lang intro begint. Als je de balans opmaakt valt het nog wel mee dus eigenlijk, toch lijkt het alsof een groot deel van het album non-metal is. Maar dat komt dan toch voor rekening van Intethedens Larm (het vierde nummer) denk ik, dat wel iets van 8 minuten klokt. In eerste instantie kon ik dat nummer niet zo waarderen, maar ik vind het nu wel cool eigenlijk. Ingleborgaz is overigens ooit begonnen met ambient en heeft pas later gitaar en drums leren spelen.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma aug 30, 2004 12:15 am

Maar dat komt dan toch voor rekening van Intethedens Larm (het vierde nummer) denk ik, dat wel iets van 8 minuten klokt
Dat nummer bedoelde ik inderdaad, hoewel het zo te zien geen intro is.
Ik kan het ook wel waarderen. Goede achtergrondmuziek en tevens een soort kalmerende break in de rest van het album.

nuberus

Bericht door nuberus » ma aug 30, 2004 10:27 am

kent iemand Sortsind of heeft er wat van?
En de man zal heersen.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » ma aug 30, 2004 12:49 pm

Meltdown schreef:[..]

Precies. Ik zelf begrijp ook dat dit soort symbolen misbruikt zijn en dus niets met extreem-rechtse ideologie te maken hebben, maar de vraag is dus of de gemiddelde medemens dit ook weet. Ik denk dat het antwoord nee is. Zodoende zullen veel mensen je vreemd aankijken (of erger) als je zoiets draagt, hoe belachelijk dit eigenlijk ook is, en ik weet niet of ik wel voldoende lef heb om het te dragen en daarmee de risico's te aanvaarden.
Mij boeit het echt geen reet wat andere mensen daarvan vinden. Ik heb zelf een aantal van die shirts (Falkenbach/Mayhem/Burzum), die draag ik echt niet om gewoon maar te shockeren. Of je nu wel of niet zo'n symbool / stuk tekst op je shirt (of wat dan ook) hebt staan, een bepaalde mening hebben de mensen toch wel over je.
Als je een legerbroek en kisten draagt ben je al een nazi, wat zou ik me dan nog druk maken. Dat is hun handicap, niet de mijne.

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 12:52 pm

ThorWulf schreef: Je gaat godverdomme toch niet bang zijn voor een paar kutmarokkaantjes zodat je je eigen culturele symbolen niet meer durft te dragen.
Jij zou eens flink aangepakt moeten worden door een paar van die kutmarrokaantjes. Je bent nederlands he? Gebruikten/gebruiken wij ooit runenschrift?Of ben je niet-nederlands?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma aug 30, 2004 1:07 pm

NecroNoud schreef:[..]

Mij boeit het echt geen reet wat andere mensen daarvan vinden. Ik heb zelf een aantal van die shirts (Falkenbach/Mayhem/Burzum), die draag ik echt niet om gewoon maar te shockeren. Of je nu wel of niet zo'n symbool / stuk tekst op je shirt (of wat dan ook) hebt staan, een bepaalde mening hebben de mensen toch wel over je.
Als je een legerbroek en kisten draagt ben je al een nazi, wat zou ik me dan nog druk maken. Dat is hun handicap, niet de mijne.
Precies. Overigens nog een opmerkelijk feit wat betreft die legerbroek in combinatie met kisten:
Eerst had ik altijd m'n broek over m'n kisten heen, en continu gezeik volgde. Ik zit in min of meer een ghetto op school, wat me er veel last van doet hebben. Vrijwel elke dag als ik en legerbroek aanhad gezeik daarover. Tot ik m'n broek ín m'n kisten ging doen, vanaf dat moment werd er vrijwel nooit meer iets gezegd. Erg vreemd, daar de broek in de kisten provocerender staat.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » ma aug 30, 2004 1:21 pm

Robgoroth schreef:[Oorspronkelijk gepost door Meltdown:
[..]

Precies. Ik zelf begrijp ook dat dit soort symbolen misbruikt zijn en dus niets met extreem-rechtse ideologie te maken hebben, maar de vraag is dus of de gemiddelde medemens dit ook weet. Ik denk dat het antwoord nee is. Zodoende zullen veel mensen je vreemd aankijken (of erger) als je zoiets draagt, hoe belachelijk dit eigenlijk ook is, en ik weet niet of ik wel voldoende lef heb om het te dragen en daarmee de risico's te aanvaarden.]

Dat is - zoals ik in m'n vorige post al liet blijken - het grote punt inderdaad.
Robgoroth schreef:[Mij boeit het echt geen reet wat andere mensen daarvan vinden. Ik heb zelf een aantal van die shirts (Falkenbach/Mayhem/Burzum), die draag ik echt niet om gewoon maar te shockeren. Of je nu wel of niet zo'n symbool / stuk tekst op je shirt (of wat dan ook) hebt staan, een bepaalde mening hebben de mensen toch wel over je.
Als je een legerbroek en kisten draagt ben je al een nazi, wat zou ik me dan nog druk maken. Dat is hun handicap, niet de mijne. ]

Precies. Overigens nog een opmerkelijk feit wat betreft die legerbroek in combinatie met kisten:
Eerst had ik altijd m'n broek over m'n kisten heen, en continu gezeik volgde. Ik zit in min of meer een ghetto op school, wat me er veel last van doet hebben. Vrijwel elke dag als ik en legerbroek aanhad gezeik daarover. Tot ik m'n broek ín m'n kisten ging doen, vanaf dat moment werd er vrijwel nooit meer iets gezegd. Erg vreemd, daar de broek in de kisten provocerender staat.
je spreekt jezelf nu toch wel behoorlijk tegen,...

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma aug 30, 2004 1:24 pm

NIBDEM schreef:[..]

je spreekt jezelf nu toch wel behoorlijk tegen,...
Nee, in de bovenste post doelde ik expliciet op symboliek die zeer direct met racisme wordt geassocieerd. Met een legerbroek en kisten vind ik het heel iets anders. Dat is (mijnerzijds in ieder geval) niet provocerend bedoeld*, al mag dat wel zo overkomen. Ik denk dat men feller reageert op 'nazi-symboliek' dan op een legerbroek.
*symbolen ook niet direct, maar zijn toch wel een stuk 'duidelijker'.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma aug 30, 2004 1:30 pm

Is hier iemand bekend met de Australische bands Kill the Kristians, The Black Death en Nuclear Winter? Ze zitten bij Asgard Musick, hetzelfde label waar ook Striborg zit. Kan iemand me wat meer over deze bands vertellen?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

nuberus

Bericht door nuberus » ma aug 30, 2004 1:42 pm

Dat eeuwenoude symbolen gebruikt worden door andere groeperingen dan de bedenkers ervan en feitelijk de ware betekenis verdraaien voor hun eigen normen en waarden is ronduit triest.

Verder getuigt dit ook niet van een "eigen" identiteit waarnaar in extreemrechtse kringen schijnbaar toch niet driftig genoeg gezocht wordt. Als dit wel het geval zou zijn geweest, had men toch wel zelf iets origineels bedacht. Het betere jatwerk en ongevraagde adaptatie van oude symbolen, waardoor de culturele waarde en betekenis volledig verkracht zijn, ter eigen gebruik gaat niet uit van eigen kracht. M.a.w. dit laat eerder een zwakte zien, een noncreativiteit die duidt op weinig intelligentie bovendien.

Maar goed, ik zou zeggen blijf er gewoon mee rondlopen als je dat wilt. Mits je wel de waarde en echte betekenis van die symbolen realiseert en respecteert. Dat een rechtsradicaal dit ook zonodig moet doen is een beetje jammer, maar getuigt primair voor hun schapengedrag en domheid.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma aug 30, 2004 1:45 pm

Draconian schreef:Is hier iemand bekend met de Australische bands Kill the Kristians, The Black Death en Nuclear Winter? Ze zitten bij Asgard Musick, hetzelfde label waar ook Striborg zit. Kan iemand me wat meer over deze bands vertellen?
Op vampire-magazine heb ik een korte review geschreven van een compilatie cd. Genoemde bands staan daar ook op:

http://www.vampire-magazine.com/reviews ... estilentia

Het zijn wel slechts korte omschrijvingen, maar allicht heb je er iets aan.
En de man zal heersen.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 2:26 pm

Ik vind legerbroeken persoonlijk niet zo mooi. Ik vind een normale zwarte, lange broek veel mooier (maar niet zo'n 'altow' ding).

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma aug 30, 2004 2:51 pm

nuberus schreef:[..]

Op vampire-magazine heb ik een korte review geschreven van een compilatie cd. Genoemde bands staan daar ook op:

http://www.vampire-magazine.com/reviews ... estilentia

Het zijn wel slechts korte omschrijvingen, maar allicht heb je er iets aan.
Klinkt interessant. Aangezien ik Striborg ook wel kan waarderen, zal ik binnenkort maar eens wat van Kill the Kristians, Nuclear Winter en The Black Death aanschaffen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » ma aug 30, 2004 4:41 pm

Svenson schreef:[..]

Jij zou eens flink aangepakt moeten worden door een paar van die kutmarrokaantjes. Je bent nederlands he? Gebruikten/gebruiken wij ooit runenschrift?Of ben je niet-nederlands?
Dat je al in hokjes als "nederlands" denkt laat al zien hoe stompzinning je bent. Een cultuur laat zich niet in landgrenzen indelen.

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 5:18 pm

ThorWulf schreef:[..]

Dat je al in hokjes als "nederlands" denkt laat al zien hoe stompzinning je bent. Een cultuur laat zich niet in landgrenzen indelen.
Laat ook maar, ik heb niet weer zin in een ellenlang verhaal dat nergens over gaat waar jij een je paganfront vriendjes uitleggen hoe het nou eigenlijk allemaal moet zijn. Dus doe maar alsof ik nooit iets zei, owh dappere pagan warrior.

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » ma aug 30, 2004 5:25 pm

Och, het kvltige jochie is op z'n teentjes getrapt.
Nou niet meteen het stanleymes pakken en gaan snijden he..

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 5:31 pm

ThorWulf schreef:Och, het kvltige jochie is op z'n teentjes getrapt.
Nou niet meteen het stanleymes pakken en gaan snijden he..
Ik denk dat jij, iemand die zijn heil bij een massa eensgezinden moet vinden, eerder geestelijk labiel is dan ik. Ik heb gelukkig geen code waaraan ik me moet houden om geaccepteerd te worden in de kringen waarin ik verkeer.

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » ma aug 30, 2004 5:34 pm

Zegt het mannetje met de true site en corpe paint...
NSBM is er bijna niet in nederland, ik ga geheel m'n eigen weg.

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 5:36 pm

ThorWulf schreef:Zegt het mannetje met de true site en corpe paint...
NSBM is er bijna niet in nederland, ik ga gehaal m'n eigen weg.
Precies, geheel je eigen weg. Join us, we are the future! Moet ik maar snel doen dan, voordat de toekomst al hier is en ik overrompeld zal worden door een horde primitievelingen.

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 5:42 pm

Maar om dit alles maar even tot een halt te roepen. Ik ben er niet op uit om pagina's vol te lullen over dit onderwerp. Tenzij het op msn ofzo is, ben wel benieuwd waarom "jullie" zo overtuigd zijn van het collectieve doel dat jullie nastreven.

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 5:44 pm

Black Metal is leuk :)

Ik heb van Robgoroth wat tips gekregen en heb wat van Mayhem gedownload. Ik vind het toch wel even wennen. Toch wat anders dan de Black Metal die ik al ken, wel leukjes trouwens :D ik mis toch wel wat keyboards af en toe.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 30, 2004 5:46 pm

Uh oh
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 5:46 pm

Nosferatu Vampyria schreef:Black Metal is leuk :)
Nee, blackmetal is niet leuk, dat heeft Robje je verkeerd verteld.

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 5:48 pm

Nee, blackmetal is niet leuk, dat heeft Robje je verkeerd verteld.
jawel, Dimmu Borgir is hardstikke leuk, en Children of Bodom.

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 5:49 pm

Nosferatu Vampyria schreef:[..]

jawel, Dimmu Borgir is hardstikke leuk, en Children of Bodom.
Ik laat dit gesprek aan iemand anders over.

nightwing

Bericht door nightwing » ma aug 30, 2004 5:57 pm

mag ik?
www.last.fm/user/robenroll

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 5:58 pm

Ik laat dit gesprek aan iemand anders over.
waarom?

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 5:58 pm

nightwing schreef:mag ik?
Ik geef je groen licht.

nightwing

Bericht door nightwing » ma aug 30, 2004 5:58 pm

gaaf ik ga het subtiel doen.

mag ik vragen welke bands je nog meer leuk vind Nosferatu?
www.last.fm/user/robenroll

Gesloten