Deze samples zijn harddiskrecordings, gemaakt om aan de bandleden te horen, en als jullie goed gelezen hadden zag je staan dat BETERE tracks binnenkort online komen.
@Saz: de drums zijn opgenomen door op een keyboard de toetsen in te drukken op een clicktrack. Met een echte drummer is de strakheid enorm toegenomen. Dat van teveel chorus op de gitaar hebben wij als band ook geconcludeerd, en die is ervan verdwenen. 17 Oktober gaan we dit nummer adequaat opnemen (tussen de 16 en 32 sporen, we moeten nog even met de engineer overleggen of we het op de PC of op de 16track harddiskrecorder gaan opnemen) en dan zetten we het online, en dan nodig ik je bij deze uit om het nummer nogmaals een luisterronde te geven.
Sowieso komen er enkele livetracks op de site na 25 september.
@Inageandsadness: ik zei letterlijk:
Laat je niet leiden door conventies, want we zijn allesbehalve conventioneel.
Woorden als origineel of bijzonder heb ik niet in mijn mond genomen. Dat wij onconventioneel zijn, is niet mijn mening, maar wat ik terug krijg van anderen. En ergens zit er een stukje waarheid in, want mijn invalshoek is geen metal meer, in één nummer zitten expliciete ska/reggae invloeden zonder dat je het hoort. In andere nummers zitten jazz-invloeden.
Hoe kijk jij tegen je eigen muziek aan? Ben jij niet zeker van jezelf met betrekking tot je eigen materiaal? Probeer jij niet iets te creëren in plaats van na te volgen?
Wij streven ernaar om gewoon een zo divers mogelijke set neer te kunnen zetten, waarbij je het ene moment geconfronteerd wordt met vette punk en het volgende moment een rocknummer voor je kiezen krijgt en af te sluiten met een meer traditionele heavy ballad of zelfs een new wave nummer voor je kiezen krijgt. En al die songs weer volgebouwd met sneaky invloeden, zoals Outkast, King Crimson, NERD, Pussy Galore, Adrian Belew, Diary of Dreams, VNV Nation, Peter Gabriel, David Bowie et cetera. Je niet vastpinnen op één genre, maar gewoon MUZIEK maken. Dat is ons doel. En als we dan een beetje arrogant overkomen, mijn excuses, want zo zijn we totaal niet. We zijn wel tevreden met de diversiteit van ons materiaal.
Dus ook jou nodig ik uit om na 17 oktober de nieuwe opnames te beluisteren en dan pas nogmaals te oordelen.