System Of A Down
-
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Wat mij betreft dus niet!Soulcollector schreef:[..]
dat is wel vaker als je voor een band komt en de support onbekend is. dan mag die wat jou betreft opbokken en de hoofdact meteen beginnen.
Hoofdacts nemen vaak interessante voorprogramma`s mee, die je vaak niet kent en zodoende in aanraking komt met nieuwe vette bands. Op deze manier heb ik al een zak vol aan m`n bandkennis kunnen toevoegen.
Bovendien is het vaak zat voorgekomen dat ik eigenlijk voor het voorprogramma van de luie bank afkwam, en de hoofdact ook nog eens liet voor wat `ie is.
Voorprogramma vind ik dus wel degelijk belangrijk!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Jammer dat de plank wat dat betreft veel te vaak mis wordt geslagen. De ene keer passen de bands totaal niet als voorprogramma bij een (bijvoorbeeld) Black Metal-band. In het extreemste geval twee Power Metal-bands alvorens Immortal van start zou gaan. Overdreven uiteraard, slechts als situatieschets.Gr. Dracula schreef:[..]
Wat mij betreft dus niet!
Hoofdacts nemen vaak interessante voorprogramma`s mee, die je vaak niet kent en zodoende in aanraking komt met nieuwe vette bands. Op deze manier heb ik al een zak vol aan m`n bandkennis kunnen toevoegen.
Bovendien is het vaak zat voorgekomen dat ik eigenlijk voor het voorprogramma van de luie bank afkwam, en de hoofdact ook nog eens liet voor wat `ie is.
Voorprogramma vind ik dus wel degelijk belangrijk!
Verder zie je het ook heel vaak dat de voorprogramma's honderdmaal beter spelen of beter zijn dan de hoofdact. Smaakkwestie? NIet altijd. Als je achteraf hoort dat men het voorprogramma veel beter vond, en weinig aandacht heeft besteed aan de hoofdact...
Ze mogen wat mij betreft wat beter nadenken daarover.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
-
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
dat voorprogramma`s niet altijd "passend" zijn, klopt idd!
De 2 voorbeelden die mij meteen binnenschieten zijn:
-hoofdact : The prophecy (zo doom als doom maar kan zijn) met in `t voorprogramma een rasechte heavymetalband ( naam kwijt) en een mislukte kruising tussen death en black ( eveneens naam kwijt).
De eerste band was overigens wel ontzettend gaaf. We hebben in een scheur gelegen en zowaar gedanst. Tijdens de 2de band zijn we alleen uit beleefdheid niet weggelopen met de vingers in de oren en the Prophecy was gewoon uitermate geniaal.
2de voorbeeld:
-hoofdact: Siebenburgen, voorprogramma: Hollenthon en Eisregen.
Hollenthon speelde als eerste en was meteen ook de beste band van de avond ( en dus eveneens m`n eerste indruk van die band). Eisregen was lachwekkend en Siebenburgen ronduit ruk.
edit: natuurlijk vind ik ook dat alle bands een eerlijke kans moeten krijgen voordat je over de kwaliteit van `t optreden van elk kan oordelen!
-hoofdact : The prophecy (zo doom als doom maar kan zijn) met in `t voorprogramma een rasechte heavymetalband ( naam kwijt) en een mislukte kruising tussen death en black ( eveneens naam kwijt).
De eerste band was overigens wel ontzettend gaaf. We hebben in een scheur gelegen en zowaar gedanst. Tijdens de 2de band zijn we alleen uit beleefdheid niet weggelopen met de vingers in de oren en the Prophecy was gewoon uitermate geniaal.
2de voorbeeld:
Hollenthon speelde als eerste en was meteen ook de beste band van de avond ( en dus eveneens m`n eerste indruk van die band). Eisregen was lachwekkend en Siebenburgen ronduit ruk.
edit: natuurlijk vind ik ook dat alle bands een eerlijke kans moeten krijgen voordat je over de kwaliteit van `t optreden van elk kan oordelen!
Perhaps you should try the morgue
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Slipknot is niet beter dan SOADwww.666slipknot.tk schreef:Ik spot daar niet mee,ik zeg dat het een afwisseling is... Dat SOAD totaaaaaal anders is dan al die groepen,al die groepen dat ik opgenoemd heb zijn 10000 keer beter dan soad... Muttn
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
-
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Exact. Vooral het tweede voorbeeld is erg duidelijk. De twee relatief bekende bands Hollenthon en Eisregen trekken op die manier behoorlijk de aandacht. Siebenbürgen is al niet al te populair, waardoor je met zo'n voorprogramma de hoofdact teniet doet. Riskante zet van de organisators twee relatief grote bands eerst te laten spelen. Aan de andere kant is het wel heel erg handig een van de bands in het voorprogramma het beste te vinden, dan kun je op tijd naar huisGr. Dracula schreef:dat voorprogramma`s niet altijd "passend" zijn, klopt idd!
2de voorbeeld:

[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
-