Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
nuberus
Bericht
door nuberus » za sep 11, 2004 1:13 pm
XnegativeX schreef:[..]
Mwoah, Draugar vond ik nog wel meevallen. Vond ik een beetje black metal in het straatje van Xasthur en Shining. Maar wie ben ik?
Blut aus nord is wel van een ander kaliber maar inderdaad ook baanbrekend als Leviathan en DSO.
Draugar is verre van hetzelfde als Xasthur....minder toegangelijk ook. Allicht dat dat ff parten speelde, je moet er ff tijd in investeren. En dat krijg je dubbel en dwars terugverdiend.
Nachtmystium moét je gaan luisteren ja, zeker Demise en de nieuwste ep die ik nu op heb staan, Eulogy IV. Tering dat heerscht echt heel hard. Het klinkt zo tjokvol emotie en raakt de melancholische snaar. Zonder piano's of synthpartijen. De riffs...de leads...pfff, en dan te bedenken dat het uiteraard geen frisse onderwerpen zijn uiteraard. Kippetieten de hele plaat lang, prima productie overigens. Black Metal met ballen, rauw, melancholische haat, zelfs dubbele leads hoor ik nu...als de bliksem aanschaffen dit.
En de man zal heersen.
-
nuberus
Bericht
door nuberus » za sep 11, 2004 1:16 pm
het vereist een volwassen band te doen wat Nachmystium doet, fak he, eredivisie black metal hoor.
Twilight komt via Total Holocaust Records uit, wanneer weet ik niet precies maar ik vermoed dit jaar nog.
En de man zal heersen.
-
Knevelaer
Bericht
door Knevelaer » za sep 11, 2004 1:26 pm
nuberus schreef:a project called TWILIGHT that features Malefic of XASTHUR, Imperial of KRIEG and Wrest of LEVIATHAN
dat belooft wat.
Zeer goed nieuws, hopelijk gaan ze dan ook eens wat touren met dat bandje!
Edit: Dit is al de 2e blackmetal "allstar" band, want er is ook al een band opgericht met Nocturno Culto (zang), Faust (drums) , Nattefrost (?), Invictus (Bass) en General K (gitaar).
Terug van weg geweest
-
nuberus
Bericht
door nuberus » za sep 11, 2004 1:30 pm
Knevelaer schreef:[..]
Edit: Dit is al de 2e blackmetal "allstar" band, want er is ook al een band opgericht met Nocturno Culto (zang), Faust (drums) , Nattefrost (?), Invictus (Bass) en General K (gitaar).
dat klopt ja, hoe heten die ook weer?
En de man zal heersen.
-
Knevelaer
Bericht
door Knevelaer » za sep 11, 2004 1:32 pm
nuberus schreef:[..]
dat klopt ja, hoe heten die ook weer?
Helvete
Terug van weg geweest
-
Samoht Slegov
Bericht
door Samoht Slegov » za sep 11, 2004 1:43 pm
Tering, dat gaat echt heel erg gaaf worden.
Waar heb je dat gehoord?
-
Knevelaer
Bericht
door Knevelaer » za sep 11, 2004 1:48 pm
Dat weet ik nog niet zo zeker, grote kans dat het gewoon een herhaling wordt van 1 van de bands waar de leden al in spelen. Echt vernieuwend zal het niet worden. Wat is trouwens de bron van dat nieuws over die band met Malefic etc?
Terug van weg geweest
-
nuberus
Bericht
door nuberus » za sep 11, 2004 1:50 pm
Knevelaer schreef:Dat weet ik nog niet zo zeker, grote kans dat het gewoon een herhaling wordt van 1 van de bands waar de leden al in spelen. Echt vernieuwend zal het niet worden. Wat is trouwens de bron van dat nieuws over die band met Malefic etc?
de site van Nachtmystium.
En de man zal heersen.
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:00 pm
Draugar is verre van hetzelfde als Xasthur....minder toegangelijk ook. Allicht dat dat ff parten speelde, je moet er ff tijd in investeren. En dat krijg je dubbel en dwars terugverdiend.
Hmmm, Draugar is toch dat bandje waar je me een tijdje geleden een MP3 van hebt laten horen? Ik vond het goed, maar niet baanbrekend.
Ik moet trouwens zeggen dat ik helemaal niet zo'n hele grote fan ben van die depressieve black metal bands van tegenwoordig hoor. Het wordt me op een gegeven moment allemaal te introvert. Vaak resulteert dat in een hoop getokkel op de gitaar en weinig agressie. En dat is nou juist wat ik graag terug hoor in BM. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat ik de laatste Leviathan (Tentacles of whorror) zoveel beter vind dan The Tenth subsevel of suicide. Die laatste is ook zeker geen slechte cd maar de haat knettert gewoon van Tentacles of whorror af.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
nuberus
Bericht
door nuberus » za sep 11, 2004 2:02 pm
Hmmm, Draugar is toch dat bandje waar je me een tijdje geleden een MP3 van hebt laten horen? Ik vond het goed, maar niet baanbrekend.
Ik moet trouwens zeggen dat ik helemaal niet zo'n hele grote fan ben van die depressieve black metal bands van tegenwoordig hoor. Het wordt me op een gegeven moment allemaal te introvert. Vaak resulteert dat in een hoop getokkel op de gitaar en weinig agressie. En dat is nou juist wat ik graag terug hoor in BM. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat ik de laatste Leviathan (Tentacles of whorror) zoveel beter vind dan The Tenth subsevel of suicide. Die laatste is ook zeker geen slechte cd maar de haat knettert gewoon van Tentacles of whorror af.
als de sodemieter Nachtmystium aanschaffen dan.
Draugar is niet depressief, maar juist agressief....af en toe een intermezzo dat wel, maar verder is het puur gitaargeweld.
En de man zal heersen.
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:06 pm
Heb je me laatst dan wat anders laten horen? Iets waarvan je zei dat ik dat moest luisteren als ik Shining al goed vond.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
nuberus
Bericht
door nuberus » za sep 11, 2004 2:07 pm
XnegativeX schreef:Heb je me laatst dan wat anders laten horen? Iets waarvan je zei dat ik dat moest luisteren als ik Shining al goed vond.
zou kunnen....Ondskapt of zo? Of Weakling?
Laatst gewijzigd door
nuberus op za sep 11, 2004 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.
-
Knevelaer
Bericht
door Knevelaer » za sep 11, 2004 2:09 pm
Iemand bekend met Trollheims Grott? Damn, niet echt orgineel maar het knalt wel behoorlijk lekker!
Terug van weg geweest
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:20 pm
zou kunnen....Ondskapt of zo? Of Weakling?
Nee, Ondskapt ken ik wel. Dat vind ik helemaal te gek.
Ik heb net het nummer Dust chains idiots van Draugar gedownload en dat is inderdaad het nummer waar jij me laatst ook op had gewezen. Ik vind vooral de stem extreem. Verder zitten er behoorlijk lange "atmosferische" gitaar tokkel stukjes in. Klinkt op zich wel goed maar dat moeten ze niet te vaak doen.
-
Samoht Slegov
Bericht
door Samoht Slegov » za sep 11, 2004 2:37 pm
Knevelaer schreef:Iemand bekend met Trollheims Grott? Damn, niet echt orgineel maar het knalt wel behoorlijk lekker!
Trollheims Grott, gave naam
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » za sep 11, 2004 2:44 pm
Knevelaer schreef:Iemand bekend met Trollheims Grott? Damn, niet echt orgineel maar het knalt wel behoorlijk lekker!
Ik ken Bloodsoaked and Ill-fated van ze. Wel aardig maar ik was er niet onderste boven van. Een beetje moderne black metal met een industrial kantje.
Wat ik altijd zo grappig vind, niet alleen bij Trollheims grott maar ook bij andere BM bands, is dat ze claimen "anti-human" te zijn maar wel een naakt wijf op hun site hebben. Wake up call! Dat is ook een "human".

-
Knevelaer
Bericht
door Knevelaer » za sep 11, 2004 4:15 pm
Wat ik altijd zo grappig vind, niet alleen bij Trollheims grott maar ook bij andere BM bands, is dat ze claimen "anti-human" te zijn maar wel een naakt wijf op hun site hebben. Wake up call! Dat is ook een "human".

Dat vind ik inderdaad erg hypocriet. Het is ook hypocriet als bands (bv. Nargaroth) beweren misantrophisch te zijn, maar wel voor een zaal van weet ik hoeveel mensen optreden!
Terug van weg geweest
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » za sep 11, 2004 5:04 pm
Misanthropy is sowieso niet echt uitvoerbaar. Het is onmogelijk om iedereen af te weren. De mens is van nature een kudde dier. Als iemand totaal zonder menselijk contact zou leven zou hij/zij gek worden. Hoewel ik me dan wel weer kan vinden in mensen die een hekel hebben aan de mensheid als geheel.
-
nuberus
Bericht
door nuberus » za sep 11, 2004 8:02 pm
Inquisition Heerscht. Hoe eenvoudige black metal wél hoort te klinken, met een constant onderhuids kwaadaardige spanning.
En de man zal heersen.
-
Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » za sep 11, 2004 8:45 pm
wat kun je dat toch prachtig zeggen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
Knevelaer
Bericht
door Knevelaer » za sep 11, 2004 9:27 pm
XnegativeX schreef:Misanthropy is sowieso niet echt uitvoerbaar. Het is onmogelijk om iedereen af te weren. De mens is van nature een kudde dier. Als iemand totaal zonder menselijk contact zou leven zou hij/zij gek worden. Hoewel ik me dan wel weer kan vinden in mensen die een hekel hebben aan de mensheid als geheel.
Mee eens, de mensheid is ongelooflijk egoistisch ten opzichte van andere wezens. Alles moet zich maar aanpassen aan ons. Daar kan ik me zeker in vinden! Trouwens, Ildjarn leeft toch wel volledig afgelsoten van de buitenwereld?
Terug van weg geweest
-
the true Thorko
Bericht
door the true Thorko » za sep 11, 2004 10:45 pm
Knevelaer schreef:[..]Trouwens, Ildjarn leeft toch wel volledig afgelsoten van de buitenwereld?
Hij is in het bezit van een postadres in Telemark, dus hij zal zo nu en dan wel de bewoonde (?) wereld opzoeken... Maar ik weet niet of hij daar compleet autarctisch leeft...
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » za sep 11, 2004 11:38 pm
Mee eens, de mensheid is ongelooflijk egoistisch ten opzichte van andere wezens. Alles moet zich maar aanpassen aan ons. Daar kan ik me zeker in vinden! Trouwens, Ildjarn leeft toch wel volledig afgelsoten van de buitenwereld?
Onzin! Hij zal toch eens moeten gaan winkelen voor eten. Hij zal zijn rekeningen moeten betalen. Gekker nog, hij zal moeten werken om aan geld te komen. Je ontkomt niet aan het systeem. Je kunt je alleen maar verzetten.
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » za sep 11, 2004 11:40 pm
Ildjarn..dat is toch dat manneke van Blutreinheit en het bandje..
hmm..diep gezonken
-
the true Thorko
Bericht
door the true Thorko » zo sep 12, 2004 2:11 am
Jeroen schreef:Ildjarn..dat is toch dat manneke van Blutreinheit en het bandje..
hmm..diep gezonken
Want?
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
-
Fusion
Bericht
door Fusion » zo sep 12, 2004 2:43 am
Er zijn imho 2 soorten blekkies die in een band spelen:
* de fake posers, die zelf nergens in geloven, maar uit commercieel oogpunt en/of shockerend oogpunt met omgedraaide kruizen lopen te zwaaien.
* de misantropische satanische minkunkels, die idd satanist zijn, maar eigenlijk alleen maar depressieve magere bleekscheten zijn, die tegen t christendom en/of humaniteit en/of buitenlanders en/of vul-zelf-maar-in zijn..
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
-
Robgoroth
Bericht
door Robgoroth » zo sep 12, 2004 3:19 am
Oke, en nu?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
-
Fusion
Bericht
door Fusion » zo sep 12, 2004 3:24 am
Euh, nu ga ik lekker naar bed!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
-
apoptose
Bericht
door apoptose » zo sep 12, 2004 3:45 am
Fusion schreef:Er zijn imho 2 soorten blekkies die in een band spelen:
* de fake posers, die zelf nergens in geloven, maar uit commercieel oogpunt en/of shockerend oogpunt met omgedraaide kruizen lopen te zwaaien.
* de misantropische satanische minkunkels, die idd satanist zijn, maar eigenlijk alleen maar depressieve magere bleekscheten zijn, die tegen t christendom en/of humaniteit en/of buitenlanders en/of vul-zelf-maar-in zijn..
En de mensen die het allemaal niet zo serieus nemen en botsen met punt 1.
-
Sater
Bericht
door Sater » zo sep 12, 2004 4:54 am
En waar vallen de blekkies die niet in een band spelen dan onder?
Dictius Te Necare
-
The Collector of Souls
Bericht
door The Collector of Souls » zo sep 12, 2004 8:43 am
Dit soort categorisering van mensen is EXACT waarom Hitler aan de macht is gekomen in 1933.
En terwijl ik "EXACT" zei, maakte ik aggressieve prikbewegingen naar beneden.
-
zwarte krijser
Bericht
door zwarte krijser » zo sep 12, 2004 11:09 am
Dat zijn die losgeslagen belgen met hun "boerske bleck metal" ???
-
zwarte krijser
Bericht
door zwarte krijser » zo sep 12, 2004 11:24 am
Goed, effe gezocht wat het ook alweer was en ze hebben een website
http://www.metalprovider.com/lugubrum/hoofd.htm met samples van alle cd's met uitzondering van "de vette ceucken". Gebaseerd op wat ik daar hoor vind ik ze eigenlijk niet zo bijzonder en helaas hun eerste cd het beste. Maar het zijn allemaal wel erg korte sampletjes dus...
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » zo sep 12, 2004 11:43 am
Wou je nog een punt maken met deze bewering of had je gewoon gezopen toen je dit typte? Want dit is een beetje een loze opmerking voor jou doen.
-
Knevelaer
Bericht
door Knevelaer » zo sep 12, 2004 12:42 pm
Damn, nadat ik Reign of the Malicious had gehoord van ben ik ze een beetje uit het oog verloren, maar ik heb nu Demise opstaan en wat is dit een heerlijke plaat zeg! Lekkere duistere sfeer, geen keyboards(niet dat ik niet van keyboards hou), heerlijk!
Terug van weg geweest
-
phyrexianc
Bericht
door phyrexianc » zo sep 12, 2004 12:52 pm
aandachtshoer
-
verwoesting
Bericht
door verwoesting » zo sep 12, 2004 12:55 pm
Iets zegt mij dat Fusion zich nu een ongeluk lacht om de reacties.
-
phyrexianc
Bericht
door phyrexianc » zo sep 12, 2004 12:58 pm
Oh ja vast wel. En GODVERDOMME er zit een kras op mijn Emperor-CD!!!!

-
phyrexianc
Bericht
door phyrexianc » zo sep 12, 2004 1:01 pm
Op Anthems!!! Bij With strength I burn, grrrrrr
-
verwoesting
Bericht
door verwoesting » zo sep 12, 2004 1:03 pm
Als er een kras op Anthems... zit is het wel kut ja. Als ie nou op IX.... zat was het niet zo heel erg.
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » zo sep 12, 2004 1:08 pm
IX is anders ook een magistraal werkstuk, in mijn opinie..
nog weer technischer, dus des te beter..
oh ja..Wyrd heerscht
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » zo sep 12, 2004 1:09 pm
verwoesting schreef:Als er een kras op Anthems... zit is het wel kut ja. Als ie nou op IX.... zat was het niet zo heel erg.
Onzin, XI is ook een ongelovelijk vette cd. Samen met Anthems en In the nightside eclipse de beste Emperor cd's.
Persoonlijk vind ik XI zelfs nog beter dan In the nightside eclipse maar dat is puur smaak kwestie.
-
Knevelaer
Bericht
door Knevelaer » zo sep 12, 2004 1:13 pm
phyrexianc schreef:Oh ja vast wel. En GODVERDOMME er zit een kras op mijn Emperor-CD!!!!

De mijne was vanaf het midden tot de helft door midden gebroken! Gelukkig heb ik een nieuwe kunnen vinden voor 5 euro

Terug van weg geweest
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » zo sep 12, 2004 1:15 pm
Als er alleen een krasje op zit kun je ook proberen hem even over te branden. Vaak leest een brander nog over dat krasje heen.
-
phyrexianc
Bericht
door phyrexianc » zo sep 12, 2004 1:17 pm
Heb ik al geprobeerd, werkt niet. Halverwege loopt het programma dan gewoon vast. Dat wordt voor eeuwig nummer skippen

-
Mausoleum
Bericht
door Mausoleum » zo sep 12, 2004 1:21 pm
zwarte krijser schreef:Dat zijn die losgeslagen belgen met hun "boerske bleck metal" ???
Het is tenminste een band die zichzelf blijft, scheit heeft aan de hele boel en een imago heeft waar alle andere Black Metal bands een voorbeeld aan kunnen nemen.
-
Fusion
Bericht
door Fusion » zo sep 12, 2004 1:26 pm
The Collector of Souls schreef:Dit soort categorisering van mensen is EXACT waarom Hitler aan de macht is gekomen in 1933.
Nee, dat is het gebrek aan relativeringsvermogen en een gezonde dosis droge humor van randdebielen zoals jij.