Black Metal Topic 2
- †°Stormblast°†
- Contacteer:
- ruben somewhere online
Dead As Dreams van Weakling vind ik ook zo'n prachtschijf. Lange epische nummers die een heerlijk desolate sfeer uitademd en hysterische gekrijs. De behoorlijk lange nummers blijven boeiend door de nodige tempo wisselingen. Kwaliteitsplaat.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
Ik zit momenteel Vargsang's "Call Of The Nightwolves" weer eens te luisteren.
Hier heeft Othrys me een toppertje mee aangeraden. Een prima combo tussen Pure Holocaust en Transilvanian Hunger. Erg goed en raspend vocaalwerk, pakkende en afwisselende riffs met toch het hypnotiserende effect van Darkthrone's bekende mijlpaal, en een lekker koude productie.
Niet revolutionair, wel erg genietbaar allemaal.
Hier heeft Othrys me een toppertje mee aangeraden. Een prima combo tussen Pure Holocaust en Transilvanian Hunger. Erg goed en raspend vocaalwerk, pakkende en afwisselende riffs met toch het hypnotiserende effect van Darkthrone's bekende mijlpaal, en een lekker koude productie.

Laatst gewijzigd door Meltdown op di sep 21, 2004 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Het schijnt dat die hier vandeweek binnenkomt, ben benieuwd.ruben somewhere online schreef:Dead As Dreams van Weakling vind ik ook zo'n prachtschijf. Lange epische nummers die een heerlijk desolate sfeer uitademd en hysterische gekrijs. De behoorlijk lange nummers blijven boeiend door de nodige tempo wisselingen. Kwaliteitsplaat.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- ruben somewhere online
Ik had gehoord dat het vrij trage religieuze meuk is, ik heb daar een beeld bij van de tragere gedeeltes van Ondskapt - Draco Sit Mihi Dux, gemengd met duistere noisestukken of gebeden er tussendoor.Svenson schreef:[..]
Ik vind the Final war approaching ook eigenlijk vrij saai. Zal die nieuwe eens bestellen ergens.
Als dat zo is is dat wel gaaf, zodra ik weer eens geld heb eens naar op zoek gaan.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Vargsang rost inderdaad en als je dat gaaf vind zou je het andere project Nordisches Blut van Vargsang ook eens moeten checken..Meltdown schreef:Ik zit momenteel Vargsang's "Call Of The Nightwolves" weer eens te luisteren.
Is wat meer episch, maar ook lekker rauw.
In ieder geval mijn plaat van het jaar "Our Banners Will Rise"
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Als dat een demo is, heb ik er de volste vertrouwen in. Eens uitchecken als ik thuis ben.puist schreef:[..]
Nachtmystium is Amerikaans. Klein detail maar toch.
Holocaust Of Eternity is een demo dus de geluidskwaliteit zal inderdaad niet al te goed zijn. Op de volledige albums is naar mijn smaak de productie precies goed. Geen gladde productie maar alles is goed hoorbaar
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
ruben somewhere online schreef:Dead As Dreams van Weakling vind ik ook zo'n prachtschijf. Lange epische nummers die een heerlijk desolate sfeer uitademd en hysterische gekrijs. De behoorlijk lange nummers blijven boeiend door de nodige tempo wisselingen. Kwaliteitsplaat.
Dat ding zit nu zo'n beetje vastgeroest in mijn walkman (ik heb de tape). Wat een briljant ding zeg. Lange nummers, melancholie, hysterie, ziekte, sfeervolle instrumentale stukken, solo's, dat ding heeft alles.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
puist schreef:[..]
Nachtmystium is Amerikaans. Klein detail maar toch.
Holocaust Of Eternity is een demo dus de geluidskwaliteit zal inderdaad niet al te goed zijn. Op de volledige albums is naar mijn smaak de productie precies goed. Geen gladde productie maar alles is goed hoorbaar
Ik heb hem geremasterd met de Zalnik split op 'The first attacks', maar het is nog steeds een erg slechte productie, waar ik even doorheen moest bijten. Maar eenmaal doorgebeten zijn het erg goede nummers.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- †°Stormblast°†
- Contacteer:
haha, ja die is wel goedSvenson schreef:[..]
Met de fantastische intro: hallelujah....halleluuujah!

Slottet i det fjerne ...
- ruben somewhere online
Vooral de solo's maken het nog net ietsjes gaver, solo's in de black metal is al geen gemeen goed.Amibor schreef:[..]
Dat ding zit nu zo'n beetje vastgeroest in mijn walkman (ik heb de tape). Wat een briljant ding zeg. Lange nummers, melancholie, hysterie, ziekte, sfeervolle instrumentale stukken, solo's, dat ding heeft alles.
Pas maar op, die nieuwe schijnt héél anders te zijn.†°Stormblast°† schreef:[..]
haha, ja die is wel goedhet afsluitend nummer heeft zo'n claustrofobisch gevoel vind ik en de gewone nummers zijn perfect op die plaat. Jammer genoeg ken ik alleen deze cd en van andere nummers heb ik nog niet veel gehoord. Toch maar de laatste nieuwe bestellen dan
- †°Stormblast°†
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Die is inderdaad erg vet! Goede omschrijving ook. Persoonlijk vind ik dit projectje nog beter dan zijn hoofdband Graven.Meltdown schreef:Ik zit momenteel Vargsang's "Call Of The Nightwolves" weer eens te luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Reageer hier eens op:
En beluister deze twee tracks eens:
Annihilatus - Day of Execution.mp3
Annihilatus - Christian Slut.mp3
Ik vind het fantastisch.
Website: http://annihilatus.bmfi.org/Kevin schreef: Overigens heb ik ook nog een nieuwe ontdekking gedaan: Annihilatus.
Naar aanleiding van 't nummer dat op de Primitive Finland compilatie van Northern Heritage staat ben ik eens wezen zoeken en ik heb 2 nummers van hun enige full-length Blood and War gevonden. Dit smaakt naar meer. Goede opnames, lekker rauwe productie, hysterische vocals, goed drumgeluid, zware bass eronder: Dit smaakt naar meer!
Ik vind het fantastisch.
- zwarte krijser
Ik luister net voor het eerst naar Sort Voktor, de cd Folkloric Necro Metal.
Behoorlijk gaaf spul is dat zeg! De drums hebben een erg iel computerachtig geluid maar gaan erg mooi samen met de keyboards en de rest van de instrumenten, alleen de basdrum staat iets te ver op de voorgrond moet ik zojuist constateren. Kleinigheidje. De zang is standaard gekrijs, maar wel zoals het hoort en niet zo'n Vikerness-verwijfd.
Echt van het soort black metal waar je een beetje op gaat trancen is het, geweldig.
Ik moet wat vaker DC++ gaan gebruiken
Behoorlijk gaaf spul is dat zeg! De drums hebben een erg iel computerachtig geluid maar gaan erg mooi samen met de keyboards en de rest van de instrumenten, alleen de basdrum staat iets te ver op de voorgrond moet ik zojuist constateren. Kleinigheidje. De zang is standaard gekrijs, maar wel zoals het hoort en niet zo'n Vikerness-verwijfd.
Echt van het soort black metal waar je een beetje op gaat trancen is het, geweldig.
Ik moet wat vaker DC++ gaan gebruiken

- Samoht Slegov
Dat is echt te gekke zooi!Kevin schreef:Reageer hier eens op:
[..]
Website: http://annihilatus.bmfi.org/
Ik vind het fantastisch.
De nummers duren ook precies lang genoeg
Ook handig dat je die linkjes erbij zet trouwens, zou iedereen moeten doen
- XnegativeX
- Contacteer:
Klinkt lang niet slecht dit. Vooral die mid-tempo stukjes houden de spanning er lekker in.Kevin schreef:Reageer hier eens op:
[..]
Website: http://annihilatus.bmfi.org/
Ik vind het fantastisch.
Toch heb ik 2 puntjes van kritiek:
1) De band had wel iets strakker mogen spelen. Ze klinken nu af en toe alsof ze niet erg goed op elkaar ingespeeld zijn.
2) Die titel! Christian slut. Wanneer uiten dit soort bandjes hun anti-christelijke ideeen eens op een niveau dat hoger ligt dan dat van de gemiddelde kleuter.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Onstrak, als in chaotisch is niet helemaal wat ik bedoel. Ik krijg een beetje het idee dat de bandleden de maten heel hard in hun hoofd mee-tellen om te weten wanneer ze in moeten vallen ofzo. Valt een beetje moeilijk uit te leggen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Hey Nuberus, jij had me laatst eens wat dingen aangeraden. Welke cd's moet ik een keer proberen? Nachtmystium, Draugr (ofzo). Nog meer? En welke cd's van deze bands?nuberus schreef:*verhaal over Nachtmystium*
- ruben somewhere online
Draugar - From Which Hatred GrowsXnegativeX schreef:[..]
Hey Nuberus, jij had me laatst eens wat dingen aangeraden. Welke cd's moet ik een keer proberen? Nachtmystium, Draugr (ofzo). Nog meer? En welke cd's van deze bands?
Nachtmystium - Demise & Eulogy IV
Nachtmystium's Demise en Eulogy IVXnegativeX schreef:[..]
Hey Nuberus, jij had me laatst eens wat dingen aangeraden. Welke cd's moet ik een keer proberen? Nachtmystium, Draugr (ofzo). Nog meer? En welke cd's van deze bands?
Draugar - From Which Hatred Grows en binnenkort een nieuwe
Sortsind - Sar (erg moeilijk aan te komen...)
Weakling - Dead As Dreams
Zelf vind ik Inquisition ook erg goed, maar dat moet je zelf maar ff beoordelen.
Portal natuurlijk.
Baptism - Black Ceremony ep
KROHM - alles
Leviathan heb je al neem ik aan?
De nieuwe Unpure lijkt me ook wel wat.
En de man zal heersen.
Een andere aanrader is het Schotse Ordog. Het album "Two" is een in mijn ogen waar meesterwerk. Reeds in 1999 uitgebracht maar nog steeds redelijk onbekend. Aan de muziek ligt het niet want die is werkelijk geweldig. Naast de gebruikelijk instrumenten hoor ik een cello en een blaasinstrument waar ik de naam niet van weet. Tevens zit er ook een behoorlijk stuk in waar inplaats van gekrijs met een normale stem gesproken wordt. Hoe het allemaal klinkt kan ik moeilijk uitleggen. Het moet gewoon beluistert worden. Het is in iedergeval geen "standaard" black metal. Een absolute aanrader voor iedereen die waardering kan opbrengen voor bands die de standaard wegen volgen
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil
- †°Stormblast°†
- Contacteer:
Even uit de onlangs gekocht topic. Vond het hier beter passen.
Dit gaat dus over Carpathian Forest.
Amibor schreef:Dat kan. TCCATW is inderdaad wel beter.
Nu is het dus de bedoeling dat we gaan lallen over teksten..ofzo.Meltdown schreef:Totaal andere stijl ook, heh.![]()
Defending.. is imo een soort Black&Roll, TCCATW is old-school black met een thrashy rand en zodoende riffs die aan de eerste Bathory's doen denken.
Een korte tijd gelee vond ik Titan Woods nog veel te zwakjes, maar het is overduidelijk dat ik 'm destijds lang niet genoeg kansen heb gegeven. Nu vind ik 'm uiterst sfeervol en een stel van die riffs zijn echt fucking pakkend!
Ook de teksten bevallen me beter dan alles daarna. Ik ben een beetje het type van de 'donkere bossen en ijzige bergen' teksten, die ik veel sfeervoller vind dan bijvoorbeeld lyrics over duisternis (op z'n industrial dan, duistere bossen zijn weer wel gaaf, hehe), verdriet en fucked up drugsgebruik (Black Shining Leather), of van die Deathspell Omega stijl 'Satan aanbiddingen', om het maar even cru te omschrijven. Dit geldt ook voor de muziek zelf. Een album met een stijl die aan ijskoude Scandinavische wouden doet denken waardeer ik haast altijd meer dan een stijl van rossen en zo'n warme waas die over de muziek heen hangt (iets dat opvallend vaak voor komt bij die Satan worship bands).
TCCATW heeft precies de juiste balans waar ik van hou qua teksten en grotendeels ook wat muziek betreft. Ook die laatste schijf van Nehëmah slaat iig muzikaal de plank keihard doormidden. Dit is wat ik bedoel! Of het tekstueel ook precies met mijn liefhebberij klopt weet ik niet, want om het psychedelische effect van de muziek bij te staan zijn de teksten in het boekje per pagina onleesbaarder gemaakt, maar ik geloof dat dit ook wel in orde is. De titels zeggen me vaak genoeg. Wel een fucking mooi ding trouwens, dat boekje.
de 'donkere bossen en ijzige bergen' teksten zoals jij het noemt trekken mij ook het meest, maar dat wil niet zeggen dat ik bands die andere teksten hebben minder vind, Deathspell Omega vind ik bijvoorbeeld ook erg gaaf.Meltdown schreef:Even uit de onlangs gekocht topic. Vond het hier beter passen.
[..]
Nu is het dus de bedoeling dat we gaan lallen over teksten..ofzo.
- XnegativeX
- Contacteer:
Niks mis met die beschrijving hoorMeltdown schreef:Hehe, dat was even de meest eenvoudige beschrijving die ik kon bedenken.
Andere teksten kan ik ook prima waarderen, maar die koude teksten doen nog veel meer met me. Je gaat je zo lekker betrokken voelen bij de muziek.

Zeker nu ik Noorwegen geweest ben en zelf gezien heb hoe mooi het daar is waardeer ik die teksten meer.
- Samoht Slegov
Ja inderdaad, dat soort teksten dragen echt bij aan de sfeer van de muziek. Ik hou dan bijvoorbeeld niet zo van bands die recht toe recht aan satanistische teksten hebbenNynke schreef:[..]
de 'donkere bossen en ijzige bergen' teksten zoals jij het noemt trekken mij ook het meest, maar dat wil niet zeggen dat ik bands die andere teksten hebben minder vind, Deathspell Omega vind ik bijvoorbeeld ook erg gaaf.
Deathspell Omega heeft naar mijn idee niet echt "recht toe recht aan satanistische teksten", zij hebben er denk ik wel echt over nagedacht.Samoht Slegov schreef:[..]
Ik hou dan bijvoorbeeld niet zo van bands die recht toe recht aan satanistische teksten hebben
Maar goed, dat is dan misschien geen goed voorbeeld.
- Samoht Slegov
Het eerste nummer van die EP, getiteld naar de bandnaam, is trouwens een erg goed voorbeeld van dergelijke teksten.

Best jammer dat ze deze stijl na de EP hebben afgezworen.
Heersch.Carpathian Forest - Carpathian Forest
Three times the eclipse.
Before she lay her soul to rest.
Channeling the darkness of many nights,
All this was once her dream.
See and feel,
The blackened blade of revenge.
Cold white towering mountain,
The passage to the land of the phantoms,
Deep forlorned woods,
Where the gleam of neither light or bliss reach.
"The castle lies in the mist,
Between the mountains and marshes.
Through the last centuries,
Have the moonshine enlighten her coffin.
The black soul of the hunter..."
The hungering thirst,
For the enchantress of the night.
The hungering thirst,
Evil, devour its soul.
And since the medieval times,
Have your shadows haunted...

Best jammer dat ze deze stijl na de EP hebben afgezworen.