Deathmetal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » di sep 14, 2004 8:52 pm

Zo net hard gelachen om Necrodemon ( www.necrodemon.com )

Moet zeggen dat ik het in het begin beetje :| vind, maar later toch wel grappig.

Drum is bagger, maar dat terzijde.
Toen ik daarna op de site keek was ik wederom beetje verbaast, maargoed.

iig: regions of the non devine is wel eens leuk om te downloaden, paar keer naar te luisteren :)

light hating death metal!
hehe
Under The Banner Of Death

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di sep 14, 2004 10:08 pm

is natuurlijk al veelvuldig besproken, maar om er toch nog weer ff over te beginnen: decapitated aus polen.

ik heb me de laatste weken in Nihilty verdiept. het is ook een retegoed album, ben ik achter gekomen. de 3 albums van de polen rossen allemaal hard, hetzij steeds op een iets andere manier.
the negation draait de laatste tijd ook elke dag minstens een paar keer.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Svenson

Bericht door Svenson » di sep 14, 2004 10:08 pm

Fijn, Niek, fijn. Daar had je al heel wat eerder achter kunnen zijn.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di sep 14, 2004 11:15 pm

Soulcollector schreef: ik heb me de laatste weken in Nihilty verdiept. het is ook een retegoed album, ben ik achter gekomen. de 3 albums van de polen rossen allemaal hard, hetzij steeds op een iets andere manier.
Yup en ik denk dat vrijwel alle Decapitated-liefhebbers het roerend eens zijn over het feit dat Nihility op de beste manier rost!

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik kan alle 3 de schijven van de heren waarderen. Zowel de eerste als de laatste hebben m`n platenspeler veelvuldig van binnen gezien. Echter vind ik Nihility de beste van de 3 vanwege de agressieve, snelle, zware sound die absoluut geen afbreuk doet aan de kwaliteit van het album. The Negation is in vergelijking met z`n voorganger ietswat gematigder.

Het uitbrengen van zo`n sterke plaat als 2de album zal Decapitated geen voordelen opleveren, ben ik bang. De verwachtingen waren hoog en mensen die hoopten dat Decapitated Nihility zou overtreffen kwamen van een koude kermis thuis. The Negation is ( tegen de verwachtingen in?) een heel ander album geworden.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di sep 14, 2004 11:24 pm

ik vind the negation beter op het moment. de 2 eerste nummers lijkt net marcheermuziek (forward on!) en het titelnummer en de laatste zijn erg goeie db-geörienteerde nummers. de 3e en 4e passen ook weer bij elkaar.
maar wellicht dat ik nihility weer beter vind als ik die tig keer heb beluisterd. dat was ook het geval toen ik hun laatste vaker ging luisteren nadat ik winds of creation al van buiten kende.

Rascul

Bericht door Rascul » wo sep 15, 2004 10:21 am

En toen was er weer een klasseband naar de vaantjes. Diabolic heeft de pijp aan Maarten gegeven. Enorm zonde, hoewel we met Unholy Ghost een leuke vervanger hebben. Ik had echter graag nog een plaatje a la Infinity Through Purification gehoord.
Makkers staakt uw wild geraas

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » wo sep 15, 2004 5:44 pm

Rascul schreef:Mwoah. Het is een gave plaat hoor, daar niet van, maar hij voegt geen niks toe aan het al overvolle Death Metal spectrum. Gewoon, lekkere, hapklare, oldschool Dm.
He, dat heb ik wel vaker :)
In hetzelfde straatje als Angelcorpse alleen dan minder strak en rauwer.
Er gaat ook een gerucht dat er weer een nieuwe plaat aan kan gaan komen van Angel Corpse omdat Tony misschien weg gaat bij Nile.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Svenson

Bericht door Svenson » wo sep 15, 2004 5:50 pm

Soulcollector schreef:ik vind the negation beter op het moment. de 2 eerste nummers lijkt net marcheermuziek (forward on!) en het titelnummer en de laatste zijn erg goeie db-geörienteerde nummers. de 3e en 4e passen ook weer bij elkaar.
maar wellicht dat ik nihility weer beter vind als ik die tig keer heb beluisterd. dat was ook het geval toen ik hun laatste vaker ging luisteren nadat ik winds of creation al van buiten kende.
Dat tweede nummer van The Negation is zo ontzettend kankergaaf, en zo ontzettend kankerlomp! Three Dimensional Defect! Tering wat gaaf.

Svenson

Bericht door Svenson » wo sep 15, 2004 5:52 pm

The shrill silence of universe
Blows up all minds from inside!!!

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo sep 15, 2004 6:27 pm

Svenson schreef:[..]

Dat tweede nummer van The Negation is zo ontzettend kankergaaf, en zo ontzettend kankerlomp! Three Dimensional Defect! Tering wat gaaf.
behalve dat die hele cd tering gaaf is is dat nummer ook tering gaaf idd
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Jesper

Bericht door Jesper » za sep 18, 2004 4:37 pm

Om er nog maar eventjes een naam in te gooien om het topic levend te houden: Strangler.
Wie van Iniquity houdt, zal zeer waarschijnlijk ook Strangler waarderen!
Helaasch is Iniquity uit elkaar, maar ik geloof dat er in Strangler ook een aantal (ex-)Iniquity leden in zitten.

Voor downloads:
http://www.stranglerfuck.com/
Heus.

Jesper

Bericht door Jesper » za sep 18, 2004 4:49 pm

Oja, en Jack Slater is ook best gaaf.
Heus.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za sep 18, 2004 5:14 pm

Gods Puke schreef:Oja, en Jack Slater is ook best gaaf.
GODVERDOMME die laatste plaat heerscht echt fokking hard man

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo sep 19, 2004 4:51 pm

Ik heb net Sculptures of stone van Dies irae eens goed geluisterd. Lekker beukende death metal. Duidelijk van Poolse afkomst. Lijkt af en toe ook op Decapitated. Dezelfde mid-tempo beukers zeg maar.

Probleem is alleen dat ze pas in nummer 5 van tempo veranderen. In dat nummer komen voor het eerst blastbeats voorbij terwijl alles tot die tijd mid-tempo is. Normaal heb ik daar geen problemen mee. Bij bands als Grave klinkt dat lekker ziek. Maar bij Dies irae gaat het toch een beetje vervelen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo sep 19, 2004 5:04 pm

Gods Puke schreef:Om er nog maar eventjes een naam in te gooien om het topic levend te houden: Strangler.
Helaasch is Iniquity uit elkaar, maar ik geloof dat er in Strangler ook een aantal (ex-)Iniquity leden in zitten.

Voor downloads:
Klopt, Iniquity is dood en nu zijn ze opnieuw begonnen met Strangler.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Svenson

Bericht door Svenson » zo sep 19, 2004 6:15 pm

XnegativeX schreef:Ik heb net Sculptures of stone van Dies irae eens goed geluisterd. Lekker beukende death metal. Duidelijk van Poolse afkomst. Lijkt af en toe ook op Decapitated. Dezelfde mid-tempo beukers zeg maar.

Probleem is alleen dat ze pas in nummer 5 van tempo veranderen. In dat nummer komen voor het eerst blastbeats voorbij terwijl alles tot die tijd mid-tempo is. Normaal heb ik daar geen problemen mee. Bij bands als Grave klinkt dat lekker ziek. Maar bij Dies irae gaat het toch een beetje vervelen.
En of die rost, al luistert hij niet echt makkelijk door, wat te maken heeft met weinig afwisseling in snelheid. Desalniettemin gave plaat.

Svenson

Bericht door Svenson » zo sep 19, 2004 6:31 pm

Souls to Deny van Suffocation is waarschijnlijk al wel besproken, maar wat is dat toch een rossende plaat!

Violent God
Contacteer:

Bericht door Violent God » ma sep 20, 2004 12:24 am

Svenson schreef:Souls to Deny van Suffocation is waarschijnlijk al wel besproken, maar wat is dat toch een rossende plaat!
Idd, hoewel ik Pierced From Within toch nét ietsjes beter vindt...
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma sep 20, 2004 11:00 pm

Gods Puke schreef:Om er nog maar eventjes een naam in te gooien om het topic levend te houden: Strangler.

Voor downloads:
allemaal leuk en aardig, maar met alleen een demo is het nog weinig interessants. laat ze eerst maar een full-length uitbrengen.

Svenson

Bericht door Svenson » ma sep 20, 2004 11:25 pm

Soulcollector schreef:[..]

allemaal leuk en aardig, maar met alleen een demo is het nog weinig interessants. laat ze eerst maar een full-length uitbrengen.
Wat een ontzettend domme kankerinstelling zeg, gristus. Jij blijft ook telkens verbazen.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma sep 20, 2004 11:27 pm

het is een gave.
ff de demo geluisterd. de zang staat te hard.

Svenson

Bericht door Svenson » ma sep 20, 2004 11:31 pm

Soulcollector schreef:het is een gave.
ff de demo geluisterd. de zang staat te hard.
Heb je met je band zelf ooit wel eens IETS uitgebracht?

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma sep 20, 2004 11:56 pm

dat is irrelevant

Rascul

Bericht door Rascul » di sep 21, 2004 11:16 am

Soulcollector schreef:[..]

Beetje kort door de bocht, maar ik ben inderdaad benieuwd of dit ook een volledige cd blijft boeien.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di sep 21, 2004 11:56 am

dan ben je er ook sneller doorheen.
op die demo staan maar 4 nummers, met een speeltijd van nog geen 20 min waarschijnlijk. geef mij maar een cd van zo'n 40 minuten. veel meer is het bij de meeste death metal niet.

Rascul

Bericht door Rascul » di sep 21, 2004 2:40 pm

Zojuist zijn de 3 extreemste cd's uit mijn reviewcarriëre in de bus gevallen, te weten:

Pig Destroyer - Terrifyer
Devourment - 1.3.8
Detrimentum - A Moment To The Suffering

Die laatste klinkt wel als een foute NSBMgroep, maar geloof me, zulke brute kolereherrie heb ik in tijden niet meer gehoord. Leuk voor de fans van Disgorge enzo.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » di sep 21, 2004 2:44 pm

Rascul schreef:Zojuist zijn de 3 extreemste cd's uit mijn reviewcarriëre in de bus gevallen, te weten:

Pig Destroyer - Terrifyer
Devourment - 1.3.8
Detrimentum - A Moment To The Suffering

Die laatste klinkt wel als een foute NSBMgroep, maar geloof me, zulke brute kolereherrie heb ik in tijden niet meer gehoord. Leuk voor de fans van Disgorge enzo.
Brute kolereherrie ?
Liturgy !
- Gary Busey

Rascul

Bericht door Rascul » di sep 21, 2004 2:47 pm

Yep, dat ook (vergeet Brodequin niet he), maar dat heb ik nooi hoeven reviewen. Bovendien doen Devourment en Detrimentum niet direct onder voor liturgy

vertigo

Bericht door vertigo » di sep 21, 2004 11:49 pm

Devourment is inderdaad bruut. Heb regelmatig Molesting the Decapitated
op staan. Gooi je hier nog een technische gitarist bij dan krijg je Signs of Dying. Luister maar eens naar Desire is Suffering. Beetje jammer van
de drumcomputer maar wel lekker...

http://www.signsofdying.com/

Bij mij werken de mp3's niet maar als het wel werkt dan ren je naar
de winkel.... :lol:
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...

[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do sep 23, 2004 11:14 am

AUTOPSY - MENTAL FUNERAL

Godverdomme waarom zijn al die bands voor mijn tijd!?!

Last.fm

Rascul

Bericht door Rascul » do sep 23, 2004 11:21 am

Omdat je het niet voor het kiezen hebt. Wees blij dat het voor jouw tijd is en niet na jouw tijd, had je er uberhaupt niet van kunnen genieten.

Ohja, ik raad iedereen de nieuwe Krisiun (Bloodshed) aan. Hoewel het geluid gewoon stront is en de release een beetje overbodig rossen de nummers nog steeds de ballen uit je broek.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do sep 23, 2004 11:23 am

Nieuwe krisiun... is die al uit?

Last.fm

Rascul

Bericht door Rascul » do sep 23, 2004 11:27 am

Is slechts mcd (wel 40 min speeltijd). Hij is bijna uit.

www.krisiun.com.br

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 23, 2004 1:03 pm

fetuskiller schreef:AUTOPSY - MENTAL FUNERAL

Godverdomme waarom zijn al die bands voor mijn tijd!?!
Als ze uit deze tijd waren geweest had niemand het wat aan gevonden. Want dat is niet kvlt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma sep 27, 2004 6:09 pm

wat vindt deathmetalmiddend land eigenlijk van Leukorrhea`s "Hatefucked and Tortured"?

Oke, oke, wel een erg cliche albumtitel als je nagaat dat het weer eens om brute deathmetal gaat, maar ontdanks de weinig verassende noemer weet de plaat zelf absoluut een oor-tot-oor-grijns op m`n kopf te toveren.

Dit amerikaanse gezelschap vind ik uitblinkend binnen de "brutal VSDM". Hun enige full-lenght album tot dusver is namelijk een regelrechte kanonschot in de roos:

Jawel, het is bruut, het is lomp, het is zwaar, de basic-ingredienten voor een goede portie om je oren vliegend vlees zijn ruimschoots aanwezig. Maar daar geeft Leukorrhea een geheel eigen draai aan.

Zo staan de vocalen in verhouding tot de rest van de instrumenten een tikkie op de voorgrond waardoor de loodzware grunt werkelijk overweldigend en onvermaaiend is. Het album kent z`n snelle uitspattingen maar is over het algemeen in gematigd tempo ingespeeld waardoor de grunt werkelijk alle ruimte tot verkoling des gehoorkanaals krijgt.
In tegenstelling tot een hoop andere brutal deathmetalband verkiest Leukorrhea bewust om de grunt niet continu aan `t woord te laten en creeert daarmee ruimte voor een hoop behoorlijk goed in elkaar zittende muzikale passages. Drums doen her en der een ware kunst, gitaren oogsten ook een aanzienlijk succes, tel daarbij een aantal leuke nummerintro`s ( en een afsluiting - mensen, laat u verassen!) op en een behoorlijke deathmetalplaat ligt voor u!

Hoewel "Hatefucked and Tortured" als een stuiterbal de wereldbol rond jaagt, vervalt de plaat door de bovenomschreven factoren niet in een defenitieloze brei van herrie, gebrul en ruis. Puik werk, jammer dat er tot dusver geen tweede plaat is uitgekomen.

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo sep 29, 2004 9:06 pm

iemand?

Voor de rest ben ik ook benieuwd of men inmiddels de moeite heeft genomen om Naxzgul Rising van Ravager te luisteren. Is al eerder in dit tipoc voorbijgerold. Heb de plaat vandaag weer eens opgezet, de tering, die rost als een tiet!

CoenV

Bericht door CoenV » wo sep 29, 2004 9:08 pm

Gr. Dracula schreef:iemand?

Voor de rest ben ik ook benieuwd of men inmiddels de moeite heeft genomen om Naxzgul Rising van Ravager te luisteren. Is al eerder in dit tipoc voorbijgerold. Heb de plaat vandaag weer eens opgezet, de tering, die rost als een tiet!
Ik heb de moeite genomen om die plaat te checken. Voor de doldwaze deathmetalliefhebber ongetwijfeld een compleet feest, maar ik vind het monsterachtige continudoorgaande gerag niks. Extremen vind ik vaak wel gaaf, maar dit is me een tandje te bruut.
Net niet leuk meer.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » wo sep 29, 2004 9:09 pm

Leukorrhea is heel gaaf ja, heb 4 mp3's volgens mij van Hatefucked and Tortured ja, dat kwam ik een tijdje geleden per ongeluk tegen op bearshare :D
- Gary Busey

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 29, 2004 9:11 pm

Gr. Dracula schreef:iemand?

Ravager... Is dat niet die Zuid amerikaanse death metal band? In het straatje van Krisiun en consorten?

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo sep 29, 2004 9:19 pm

CoenV schreef:[..]

Ik heb de moeite genomen om die plaat te checken. Voor de doldwaze deathmetalliefhebber ongetwijfeld een compleet feest, maar ik vind het monsterachtige continudoorgaande gerag niks. Extremen vind ik vaak wel gaaf, maar dit is me een tandje te bruut.
Net niet leuk meer.
Oke, ieder z`n ding. Je hebt er iig naar geluisterd!

Overigens vind ik wel dat als je goed luistert je alsnog een hoop pikant detail kan horen. Maargoed, het moet natuurlijk net in je straatje vallen.

@ XNeg: ze komen uit Mexico. Een vergelijking met Krisiun is logisch, echter niet geheel terecht. Hoewel ik Krisiun een warm hart toedraag klinken ze af en toe een beetje rommelig. Ravager houdt de vinder de strakheid echter op de pols en klinkt daarom naar mijn inziens iets beter.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 29, 2004 9:22 pm

Ik ben het met je mening over Krisiun eens. Daar komt nog eens bij dat ze wel ERG veel herhalingen in hun riffstructuur hebben. Wat ze dus een beetje saai maakt.

In de eerste instantie dacht ik dat Ravager onder hetzelfde kopje viel als black metal bands als Conqueror. Maar het is dus meer death metal. Ik ga het eens uitchecken.

Svenson

Bericht door Svenson » wo sep 29, 2004 9:23 pm

XnegativeX schreef: Daar komt nog eens bij dat ze wel ERG veel herhalingen in hun riffstructuur hebben.
Neeeeh toch? :P

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo sep 29, 2004 9:25 pm

XnegativeX schreef:
In de eerste instantie dacht ik dat Ravager onder hetzelfde kopje viel als black metal bands als Conqueror. Maar het is dus meer death metal. Ik ga het eens uitchecken.
Deathmetal pur sang mate! Misschien dat er trouwens ook een blackmetalnaamgenoot is, dat weet ik niet. Dit is iig krijsloze, zware, beukende, brute shit.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 29, 2004 9:25 pm

Nou, je moet wel goed luisteren hoor.

Svenson

Bericht door Svenson » wo sep 29, 2004 9:26 pm

XnegativeX schreef:Nou, je moet wel goed luisteren hoor.
Ik hoor geen herhaling in Krisiun hoor.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo sep 29, 2004 9:27 pm

Svenson schreef:[..]

Ik hoor geen herhaling in Krisiun hoor.
Heb jij nooit het idee dat het allemaal wat hetzelfde klinkt?

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » wo sep 29, 2004 9:29 pm

Ja, ik altijd, daarom hou ik er ook niet superveel van.
Je komt trouwens best vaak tot de ontdekking dat in een discman sommige CD's nóg beter klinken !
- Gary Busey

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 29, 2004 9:29 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Misschien dat er trouwens ook een blackmetalnaamgenoot is, dat weet ik niet.
Ik weet het al weer. Die heten Revenge.

Kansloze, bloedverziekende tering herrie is trouwens altijd wel aan mij besteed. :wink:

Svenson

Bericht door Svenson » wo sep 29, 2004 9:29 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Heb jij nooit het idee dat het allemaal wat hetzelfde klinkt?
Nog nooit gehoord, al helemaal niet op Ageless Venomous.

puist

Bericht door puist » wo sep 29, 2004 9:30 pm

Revenge!! Erg goede band. Met Conqueror en Angelcorpse leden
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gesloten