Dat is vrij logisch aangezien je oordopjes in direct contact staan met je gehoorgaten waardoor je direct veel meer detail hoort...TELEPETHERION schreef:Je komt trouwens best vaak tot de ontdekking dat in een discman sommige CD's nóg beter klinken !
Deathmetal
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Hieronimus
Oordopjes... Gewoon een koptelefoon, liefst eentje met van die asociale kwaliteit, dat is pas heerlijk.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Dat is niet helemaal waar aangezien je in dat geval veel meer grind en Type O negative zou luisteren. Al zou ik Type niet direct kansloos noemen.XnegativeX schreef:[..]
Kansloze, bloedverziekende tering herrie is trouwens altijd wel aan mij besteed.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Ja, klopt ja.Gr. Dracula schreef:[..]
Dat is vrij logisch aangezien je oordopjes in direct contact staan met je gehoorgaten waardoor je direct veel meer detail hoort...
Het kan ook misleidend zijn.
Als je het eerst hoort door oordopjes, en gaaf vindt.
En dan door boxen niet zó geweldig meer is.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1379
Athropia red sun: experimentele futuristische death uit Polen!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- fetuskiller
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
exerimenteel, death metal, uit polen. dat ga ik ff beluisteren. hoewel ik me nu al afvraag of ik de electronische shit erdoorheen kan waarderen.Kristof schreef:http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1379
edit: het ene nummer van hun site geluisterd. is deze representatief voor de rest van het album? zo ja, dan laat ik het maar links liggen. misschien schrijf je iets te enthousiast kristof. ik merkte het ook al bij het album van Callisto. de beschrijving die mij in de review werd voorgeschoteld was heel anders met wat ik daarna te horen kreeg. het album is geweldig, daar niet van.
terug naar Athropia Red Sun. met de vage riffjes valt het mee. het gebrek aan structuur valt ook mee. het futurischtische is duidelijk aanwezig, maar ik vind het geblieb meer storend. helaas geen diepe grunt maar een bm-achtige scream.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik vind Unleashed echt wel een leuke band, ze hebben me echt overtuigd nadat ik ze live op wacken zag. Ze waren echt gaaf naar het publiek toe en het was een heerlijk ritmisch concert. Die nieuwe cd heb ik ook gekocht en dat klinkt ook wel lekker, al hoef ik hem niet 3 keer achter elkaar te horen, dan ben ik die sfeer weer een beetje zat.
tuuut tuut tuut tuuut tuuut
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Nou, er is al één iets wat ik kan snappen aan de nieuwe Unleashed.
Waarom gaat echt elke tekst over iets anders? Het is weer eens een band waarbij je de vocalen goed verstaat.
Maar het verschilt van onderwerpen, van:
- Nummers over vikingen etc. tot
- Nummers over disrespect voor vrouwen tot
- Nummers waarin je aangemoedigd wordt te klappen (Come on, clap your hands) tot
- Nummers waarin afkeer tegen het christendom wordt getoond, tot
- URUK-FUCKING-HAI! WAT DE FUCK!!!!
Dat maakt de plaat al gauw een tikkie minder. Muzikaal zit hij echter zeer goed in elkaar, erg divers. Je hoort er van alles in. En wat blijven Johnny's vocalen toch gaaf!
Waarom gaat echt elke tekst over iets anders? Het is weer eens een band waarbij je de vocalen goed verstaat.
Maar het verschilt van onderwerpen, van:
- Nummers over vikingen etc. tot
- Nummers over disrespect voor vrouwen tot
- Nummers waarin je aangemoedigd wordt te klappen (Come on, clap your hands) tot
- Nummers waarin afkeer tegen het christendom wordt getoond, tot
- URUK-FUCKING-HAI! WAT DE FUCK!!!!
Dat maakt de plaat al gauw een tikkie minder. Muzikaal zit hij echter zeer goed in elkaar, erg divers. Je hoort er van alles in. En wat blijven Johnny's vocalen toch gaaf!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
Owh ik vind dat best belangrijk. Als een band in het ene nummer zingt over de nieuwste versie van Action Man en in het andere nummer over satanisme dan vind ik het best jammer.Morgeve schreef:Het maakt mij echt geen kont uit of een hele cd 1 thema heeft of meerdere door elkaar. het blijft dat gave liedje (heb het over het algemeen)
- Soulcollector
- Contacteer:
Where no life dwells is geweldig.Soulcollector schreef:ik vind Where No Life Dwells een gave plaat. ik heb een tijd geleden wat cd's van morgeve geluisterd op een vroege ochtend. sorry, je lag nog te slapen en ik was klaarwakker, hehe. maar die platen vond ik saai.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dat heb ik ook een beetje. Teksten kunnen muziek bij mij maken of breken. Een matig nummer met een geweldige tekst maakt het een goed nummer. Maar slechte teksten kunnen een cd zo de goot in helpen.Svenson schreef:[..]
Owh ik vind dat best belangrijk. Als een band in het ene nummer zingt over de nieuwste versie van Action Man en in het andere nummer over satanisme dan vind ik het best jammer.
Hoeft natuurlijk niet altijd, de teksten van Exhumed zijn ook niet echt van een hoog niveau maar dat blijft gewoon een vette band. Maar als zij nou in 1 nummer een mensen door de gehaktmolen zouden halen en op het andere nummer Bush aan de kaak zouden stellen dan werd het voor mij al een stuk minder.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik moet er wel bij zeggen dat als ik de tekst erg crap vind, ik ook minder snel positief ben over de muziek, maar als de teksten goed zijn, maar niet bij elkaar passen op 1 cd maakt me dat niet uit. behalve met echte folksfeer muziek, ik luister folk omdat ik folk wil horen en dan moet het niet over mickey mouse gaan. maar bij death of black metal ach, daar hoeft het van mij niet 1 thema te hebben
tuuut tuut tuut tuuut tuuut
- Soulcollector
- Contacteer:
Maar bij Unleashed is het een ander verhaal. Unleashed ging toch eigenlijk vanaf het begin over de viking cultuur, en als ze nu in een keer teksten over satanisme en Nattefrost-like lyrics gaan gebruiken dan vind ik dat erg jammer.Morgeve schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat als ik de tekst erg crap vind, ik ook minder snel positief ben over de muziek, maar als de teksten goed zijn, maar niet bij elkaar passen op 1 cd maakt me dat niet uit. behalve met echte folksfeer muziek, ik luister folk omdat ik folk wil horen en dan moet het niet over mickey mouse gaan. maar bij death of black metal ach, daar hoeft het van mij niet 1 thema te hebben
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
wat was er anders aan die callisto cd dan?Soulcollector schreef:[..]
exerimenteel, death metal, uit polen. dat ga ik ff beluisteren. hoewel ik me nu al afvraag of ik de electronische shit erdoorheen kan waarderen.
edit: het ene nummer van hun site geluisterd. is deze representatief voor de rest van het album? zo ja, dan laat ik het maar links liggen. misschien schrijf je iets te enthousiast kristof. ik merkte het ook al bij het album van Callisto. de beschrijving die mij in de review werd voorgeschoteld was heel anders met wat ik daarna te horen kreeg. het album is geweldig, daar niet van.
terug naar Athropia Red Sun. met de vage riffjes valt het mee. het gebrek aan structuur valt ook mee. het futurischtische is duidelijk aanwezig, maar ik vind het geblieb meer storend. helaas geen diepe grunt maar een bm-achtige scream.
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
mischien wel, en misschien moeten we ook eens discussieren over athropria red sunSoulcollector schreef:de muziek is rustig ja, zeer mooi ook. maar bij minimalistisch en ambient denk ik dan meer aan. om het te overdrijven, meer stilte dan muziek. maargoed, misschien moet daarover verder gepraat worden in een speciaal topic voor de band

Dan luister je niet naar de goeie deathmetal.Morgeve schreef:[..]
ik vind deathmetal snel saai worden na een tijdje luisteren. viking metal vind ik wat afwisselender. maar ik moet toegeven dat ik vaak die genre's door elkaar gooi hoor (tot ergernis van den o zo grote doodsridder hehehe)
- Sargatanas
Svenson schreef:[..]
Serieus? Ik echt niet.
ik vind viking wel beter naar mijn mening ,de teksten zijn over het algemeen beter en het is een stuk geinspireerder en de muziek is gewoon beter.
(of ik heb het licht gewoon nog niet gezien)

[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Daar ben ik het slechts gedeeltenlijk mee eens aangezien ik `t me heel goed kan voorstellen dat je een hele hoop DMbands snel saai, eentonig en hetzelfde zal vinden, indien je niet echt of slechts gedeeltenlijk oren voor dit genre hebt.Svenson schreef:[..]
Dan luister je niet naar de goeie deathmetal.
Maargoed, mijn mening is voor de rest irrelevant

- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Trouwens mensen, in hoeverre zijn wij bekend met Hyponic?
Hyponic is de verassing van de dag aangezien het 3-koppig gezelschap uit Hong-Kong komt en een behoorlijk zware mix van death en doom maakt. Liever gezegd maken ze deathmetal ( voordat er mensen verschrikt dit topic gaan sluiten!) maar in tempo van doom-muziek, met eveneens diezelfde zwaarmoedigheid.
Het beukt niet, het rost niet, maar sleept je aan een dikke touw dwars door de 6 nummers van hun tot dusver enige cd Black Sun heen. Ik heb die cd laatst aangeschaft en ben er nog lang niet op uitgekeken.
Ik zou zeggen, doe vooral een poging.
Hyponic is de verassing van de dag aangezien het 3-koppig gezelschap uit Hong-Kong komt en een behoorlijk zware mix van death en doom maakt. Liever gezegd maken ze deathmetal ( voordat er mensen verschrikt dit topic gaan sluiten!) maar in tempo van doom-muziek, met eveneens diezelfde zwaarmoedigheid.
Het beukt niet, het rost niet, maar sleept je aan een dikke touw dwars door de 6 nummers van hun tot dusver enige cd Black Sun heen. Ik heb die cd laatst aangeschaft en ben er nog lang niet op uitgekeken.
Gr. Dracula schreef:[..]
Daar ben ik het slechts gedeeltenlijk mee eens aangezien ik `t me heel goed kan voorstellen dat je een hele hoop DMbands snel saai, eentonig en hetzelfde zal vinden, indien je niet echt of slechts gedeeltenlijk oren voor dit genre hebt.
Maargoed, mijn mening is voor de rest irrelevant
Jullie allebei gelijk dan. Uiteraard speelt smaak een rol maar dat houden we even erbuiten nu.Sargatanas schreef:[..]
ik vind viking wel beter naar mijn mening ,de teksten zijn over het algemeen beter en het is een stuk geinspireerder en de muziek is gewoon beter.
(of ik heb het licht gewoon nog niet gezien)
Deathmetal is gewoon een ten eerste veel groter genre, en ten tweede een genre dat zich al veel meer gevestigd heeft. Bij vikingmetal zijn de meeste bands van de laatste 10 jaar, met uiteraard een paar uitzonderingen. Deathmetal echter, draait al jaren langer mee, en heeft ook veel en veel meer bands. Zodoende zijn er ook meer goeie deathmetal bands dan goeie vikingmetal bands. Plus dat mijn smaak persoonlijk helemaal niet uitgaat naar die moderne vikingmetal, die polka zegmaar, het komt meer over als een grap. Klinkt leuk, maar stelt niets voor.
- Violent God
- Contacteer:
Ik zou wel willen, maar ik wordt altijd helemaal kriegel van langzame metal. Altijd als ik naar Six Feet Under luister, ben ik het al na een nummer of drie zat, omdat het me gewoon te traag is...Gr. Dracula schreef:Trouwens mensen, in hoeverre zijn wij bekend met Hyponic?

[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
SFU vind ik ook weinig aan, eerlijk gezegd.
Hyponic is overigens niet met SFU te vergelijken. Ze hebben een heel ander geluid en in vergelijking met Hyponic is SFU echt snel! Hier hebben we te doen met werkelijk he-le trage DM.
Je moet er idd wel van houden en er in de stemming voor verkeren. Maar dan is het ook een werkelijke parel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meer van de snellere DM ben, maar dit is echt een heerlijk aternatief, voor nu en dan!
Hyponic is overigens niet met SFU te vergelijken. Ze hebben een heel ander geluid en in vergelijking met Hyponic is SFU echt snel! Hier hebben we te doen met werkelijk he-le trage DM.
Je moet er idd wel van houden en er in de stemming voor verkeren. Maar dan is het ook een werkelijke parel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meer van de snellere DM ben, maar dit is echt een heerlijk aternatief, voor nu en dan!
Hmm, lijkt niet echt op mijn soort herrie. Ik vermaak me momenteel het meest met de nieuwe Nasum. Dát is pas een goeie plaat.Gr. Dracula schreef:SFU vind ik ook weinig aan, eerlijk gezegd.
Makkers staakt uw wild geraas
Is Hyponic te vergelijken met Winter?Gr. Dracula schreef:SFU vind ik ook weinig aan, eerlijk gezegd.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil