Pffff, wat een hoop onzin, deze discussie. Er zit wel een kern van waarheid in beide kampen.
Uiteraard is de muziek het belangrijkst, simpel. Hoe goed een tekst ook kan zijn, als de muziek je niet aanstaat, zul je de plaat nooit kopen. Tenzij hij van vrienden is, dan heet dat "support". Maar die platen staan dan ook niet voor 21euro in de winkel

.
Een tekst is echter ook een belangrijk facet. Immers, het geeft een EXTRA dimensie aan de muziek. Sommige teksten zijn lekker bot in grof, terwijl andere juist op een subtiele wijze iets aankaarten. Ik ging "vroegah" vaak naar hardcore/metalcore shows, en meestal vond ik de muziek bijzonder goed te pruimen. Af en toe dan eens naar zo'n bandje, dat veruit de beste van de avond was, gaan en eens vragen of ze cd's hebben. Ff kijken, en dan kijk ik TOCH even naar de tekst. Immers, er zitten veel van die sXe bands bij, en dat moet ik niet. Al die extreemlinkse crap dat de regering ommoet, en dat mensen die niet sXe zondaars zijn, blablabla. Nee dankje, dan kan het nog zulke vette muziek zijn, maar ik ga geen dingen in huis halen waar ik totaal tegen ben.
Maar goed, even een voorbeeld van "goeie muziek, kan mij de teksten verrotten":
*Morbid Angel
Voorbeeld waar de tekst een extre dimensie geeft:
*Cannibal Corpse (ik durf zelfs te beweren dat ze zonder zulke teksten nooit zo groot waren geworden)