Nieuwe Constant Paranoia MP3

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Enshrined-By-Grace

Bericht door Enshrined-By-Grace » ma aug 16, 2004 3:16 pm

Yokozuna schreef:[..]

Leuk voor een nieuwe poll. Ik denk wel dat ie gelijk heeft.
Hoe kun je nou voor een hele grote groep gaan praten?
Als je voor alle metalheads moet gaan praten wat zij wel en niet vinden ben je wel jaren bezig om ze allemaal te vinden en hun mening te vragen.
Beetje bullshit he wat er nu gezegd word.
Je kunt alleen voor jezelf zeggen wat je goed vind en wat niet.

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » ma aug 16, 2004 3:20 pm

Zoals Sander zegt vinden de meeste metalheads het niet belangrijk.
Maar veel van de metalheads zijn dan ook ongelooflijke lompe boeren.
Hehe, dus als je niet/ nauwelijks om tekst geeft, ben je een ongelooflijk lompe boer.

Oke dus "wij lompe boeren" zijn tenminste niet afhankelijk van slechte teksten in ons luistergenot, hebben wij toch een voordeel t.o.v. jou :)

En ja, ik DENK dat de meeste metalheads niet veel om teksten geven. Ik heb alle recht dat te zeggen.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma aug 16, 2004 3:25 pm

Waarom zou je van metel moeten houden als je alleen om teksten geeft? Dan kun je net zo goed jankerige rock of pop liedjes gaan luisteren. Het gaat om de eerste plaats om de muziek.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma aug 16, 2004 3:26 pm

goeie muziek met slappe tekst die niet te verstaan is is een stuk beter dan slappe muziek met goeie tekst (al dan niet goed te verstaan). Het is namelijk toch de muziek die als eerste je aandacht trekt, en die je vasthoudt in een nummer.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » ma aug 16, 2004 3:26 pm

Sander schreef:Waarom zou je van metel moeten houden als je alleen om teksten geeft? Dan kun je net zo goed jankerige rock of pop liedjes gaan luisteren. Het gaat om de eerste plaats om de muziek.
Pop/rock teksten zijn net zo vaak cliché en basic. Hiphop, das de echte shit voor de lyrics freak :)
goeie muziek met slappe tekst die niet te verstaan is is een stuk beter dan slappe muziek met goeie tekst (al dan niet goed te verstaan). Het is namelijk toch de muziek die als eerste je aandacht trekt, en die je vasthoudt in een nummer.
Voila, was op een ander forum al een discussie over geweest en de meeste mensen waren het hier ook mee eens.
Laatst gewijzigd door Yokozuna op ma aug 16, 2004 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma aug 16, 2004 3:28 pm

Tokus schreef:goeie muziek met slappe tekst die niet te verstaan is is een stuk beter dan slappe muziek met goeie tekst (al dan niet goed te verstaan). Het is namelijk toch de muziek die als eerste je aandacht trekt, en die je vasthoudt in een nummer.
Precies, daarnaast ging het hier ook nog eens om death metal, waarbij de teksten over het algemeen nooit zo heel erg verstaanbaar zijn.

Enshrined-By-Grace

Bericht door Enshrined-By-Grace » ma aug 16, 2004 3:30 pm

Sander schreef:[..]

Precies, daarnaast ging het hier ook nog eens om death metal, waarbij de teksten over het algemeen nooit zo heel erg verstaanbaar zijn.
Daarom vroeg ik naar de teksten.
Dan weet ik tenminste wat er gezegd word.
En ik vind het gewoon intressant om te lezen wat andere mensen schrijven,omdat ik daar zelf ook erg veel mee bezig ben.

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » ma aug 16, 2004 3:31 pm

Als je een band zo belangrijk vind dat je de teksten wil lezen, dan wil je vast ook wel hun demo kopen :)

Enshrined-By-Grace

Bericht door Enshrined-By-Grace » ma aug 16, 2004 3:35 pm

Yokozuna schreef:Als je een band zo belangrijk vind dat je de teksten wil lezen, dan wil je vast ook wel hun demo kopen :)
De meeste bands hebben hun teksten online staan wat een stuk makkelijker is.
En ik ga dus geen demo kopen omdat ik alleen de teksten wil lezen.
Mensen hier denken geloof ik dat ik zeer geintresseerd ben in de band zelf,maar dat is niet het geval.
Ik wil slechts de teksten lezen.
Maar niemand schijnt het te snappen ofzo.
Daarbij gaan andere mensen ook nog eens een hele andere draai aan mijn vraag geven.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma aug 16, 2004 3:35 pm

Yokozuna schreef:Als je een band zo belangrijk vind dat je de teksten wil lezen, dan wil je vast ook wel hun demo kopen :)
Of hun eerste volledige album, zoals in dit geval.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma aug 16, 2004 3:36 pm

Enshrined-By-Grace schreef:[..]

De meeste bands hebben hun teksten online staan wat een stuk makkelijker is.
En ik ga dus geen demo kopen omdat ik alleen de teksten wil lezen.
Mensen hier denken geloof ik dat ik zeer geintresseerd ben in de band zelf,maar dat is niet het geval.
Ik wil slechts de teksten lezen.
Maar niemand schijnt het te snappen ofzo.
Daarbij gaan andere mensen ook nog eens een hele andere draai aan mijn vraag geven.
Pier is geen grote dichter of schrijver he, hij is natuurlijk gewoon een muziekant. Dus dat wil zeggen dat het om het hele zooitje samen gaat, dwz de muziek icm met de zang.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma aug 16, 2004 3:43 pm

Sander schreef:[..]

Pier is geen grote dichter of schrijver he,
wacht maar tot hij een nummer schrijft over het grote Oelieboelie bos, of hoe heet het ook alweer...

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » zo aug 22, 2004 12:57 am

Tokus schreef:[..]

wacht maar tot hij een nummer schrijft over het grote Oelieboelie bos, of hoe heet het ook alweer...
....en de grote grauwe grijpgraag

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo aug 22, 2004 1:01 am

pier_hier schreef:[..]

....en de grote grauwe grijpgraag
Van hun volgende ep, Stille wateren hebben diepe grotten...
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo aug 22, 2004 11:29 am

Pffff, wat een hoop onzin, deze discussie. Er zit wel een kern van waarheid in beide kampen.
Uiteraard is de muziek het belangrijkst, simpel. Hoe goed een tekst ook kan zijn, als de muziek je niet aanstaat, zul je de plaat nooit kopen. Tenzij hij van vrienden is, dan heet dat "support". Maar die platen staan dan ook niet voor 21euro in de winkel :).
Een tekst is echter ook een belangrijk facet. Immers, het geeft een EXTRA dimensie aan de muziek. Sommige teksten zijn lekker bot in grof, terwijl andere juist op een subtiele wijze iets aankaarten. Ik ging "vroegah" vaak naar hardcore/metalcore shows, en meestal vond ik de muziek bijzonder goed te pruimen. Af en toe dan eens naar zo'n bandje, dat veruit de beste van de avond was, gaan en eens vragen of ze cd's hebben. Ff kijken, en dan kijk ik TOCH even naar de tekst. Immers, er zitten veel van die sXe bands bij, en dat moet ik niet. Al die extreemlinkse crap dat de regering ommoet, en dat mensen die niet sXe zondaars zijn, blablabla. Nee dankje, dan kan het nog zulke vette muziek zijn, maar ik ga geen dingen in huis halen waar ik totaal tegen ben.

Maar goed, even een voorbeeld van "goeie muziek, kan mij de teksten verrotten":
*Morbid Angel
Voorbeeld waar de tekst een extre dimensie geeft:
*Cannibal Corpse (ik durf zelfs te beweren dat ze zonder zulke teksten nooit zo groot waren geworden)

inageandsadness
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » zo aug 22, 2004 11:31 am

Dissection schreef:Pffff, wat een hoop onzin, deze discussie. Er zit wel een kern van waarheid in beide kampen.
Uiteraard is de muziek het belangrijkst, simpel. Hoe goed een tekst ook kan zijn, als de muziek je niet aanstaat, zul je de plaat nooit kopen. Tenzij hij van vrienden is, dan heet dat "support". Maar die platen staan dan ook niet voor 21euro in de winkel :).
Een tekst is echter ook een belangrijk facet. Immers, het geeft een EXTRA dimensie aan de muziek. Sommige teksten zijn lekker bot in grof, terwijl andere juist op een subtiele wijze iets aankaarten. Ik ging "vroegah" vaak naar hardcore/metalcore shows, en meestal vond ik de muziek bijzonder goed te pruimen. Af en toe dan eens naar zo'n bandje, dat veruit de beste van de avond was, gaan en eens vragen of ze cd's hebben. Ff kijken, en dan kijk ik TOCH even naar de tekst. Immers, er zitten veel van die sXe bands bij, en dat moet ik niet. Al die extreemlinkse crap dat de regering ommoet, en dat mensen die niet sXe zondaars zijn, blablabla. Nee dankje, dan kan het nog zulke vette muziek zijn, maar ik ga geen dingen in huis halen waar ik totaal tegen ben.

Maar goed, even een voorbeeld van "goeie muziek, kan mij de teksten verrotten":
*Morbid Angel
Voorbeeld waar de tekst een extre dimensie geeft:
*Cannibal Corpse (ik durf zelfs te beweren dat ze zonder zulke teksten nooit zo groot waren geworden)
Hier ben ik het mee eens, dat is ook een reden dat ik niet naar obscure true black metal luister (naast het feit dat het gewoon kut is).
[url=http://www.inageandsadness.com][img]http://members.chello.nl/p.houwelingen2/logo.jpg[/img][/url]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » za okt 02, 2004 11:51 am

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za okt 02, 2004 3:25 pm

interview komt me bekend voor
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Rascul

Bericht door Rascul » zo okt 03, 2004 12:58 pm

In de Aardschok waren ze wat minder positief...
Makkers staakt uw wild geraas

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » zo okt 03, 2004 1:20 pm

Rascul schreef:In de Aardschok waren ze wat minder positief...
in de aardschok denken ze dat we uit noord holland komen en op sepultura lijken

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » do okt 07, 2004 10:10 pm

Ik vind het best een leuk mp3'tje.

In de laatste Aardschok krijgt jullie plaat maar een 5.5.

Rob Broere zegt dat de samenhang ontbreekt tussen de instrumenten. "het lijkt alsof de drummer in zijn eigen wereld zit te spelen [...] geen wonder dat Chiel regelmatig moeite lijkt te hebben om in de maat te blijven".

Wat is dat voor gezeik? Die sample van jullie site klinkt toch gewoon strak? Achja, de gemiddelde review van Aardschok is ook helemaal niet beter dan verschillende review/interview sites, te slecht voor een blad waar je voor moet betalen. Ze moeten die zooi kicken en Rene Veerkamp's II & III neerplanten.
kijk nou, een interview!
Hehe, Tokus, jij bent echt apart.
Laatst gewijzigd door Yokozuna op do okt 07, 2004 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Argarath

Bericht door Argarath » do okt 07, 2004 10:15 pm

Aardschok doet uberhaupt zn best om Nederlandse bands zo snel mogelijk naar de tering te helpen, tenzij ze gebacked worden door een enorm label.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » do okt 07, 2004 10:18 pm

Mwoa, valt wel mee hoor, Face Tomorrow kreeg bijv. een 8.9 in de laatste Aardschok. Verschilt gewoon per reviewer, ik heb echt het idee dat elke lamme metalfan met een beetje creativiteit en schrijfskills wel een review kan schrijven als ik sommige reviews lees, vooral die van Anita Boel(shit).

En ja, je HOEFT aardschok niet te kopen. Schijt aan, gaat om het principe.

De enige reviewer die ik nog ècht vertrouw bij Aardschok, is Robbie Woning.

KingV
Contacteer:

Bericht door KingV » do okt 07, 2004 10:27 pm

Argarath schreef:Aardschok doet uberhaupt zn best om Nederlandse bands zo snel mogelijk naar de tering te helpen, tenzij ze gebacked worden door een enorm label.
Wat, doordat ze Conquestador en Constant Paranoia toevallig een keer aanpakken?
De zong op jullie plaat is ZWAAR beneden de maat. Verder steekt het goed inelkaar, maar die hoes? Wat moet het nou voorstellen, een compromis tussen een vlammenzee en een tornado? Live spelen jullie ontzettend goed, en komt ook jullie zanger goed over, maar op cd valt dit een beetje tegen.
De productie van CP is gewoon zwaar beneden de maat, veel te groezelig en ruizig, weliswaar steekt het op muzikaal vlak ontzettend goed in elkaar, maar een label (en een zine) wil gewoon een kant-en-klaar product binnenkrijgen, waar ze eigenlijk alleen maar "xxxxxx records" extra op hoeven te drukken, en dan zijn ze klaar. De tijd dat je met een tape een labeldeal krijgt (Ancient Rites, etc.) ligt ververver achter ons.
Ik heb CP al een paar keer live gezien, en dan is het gewoon tof, maarrr toen ik daarna dat cd'tje kocht, vond ik dat niet echt meer overtuigend. Wel aardig.
Bladen als Aardschok en Lords Of Metal weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
Alleen die Textures "cd van de maand" terwijl het al een keer eerder was gerecenseerd is uiteraard een bewijs dat je met geld ver kunt komen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do okt 07, 2004 10:35 pm

Yokozuna schreef:Hehe, Tokus, jij bent echt apart.
waarom dat nou? :roll:

Argarath

Bericht door Argarath » do okt 07, 2004 11:44 pm

KingV schreef:[..]

Wat, doordat ze Conquestador en Constant Paranoia toevallig een keer aanpakken?
De zong op jullie plaat is ZWAAR beneden de maat. Verder steekt het goed inelkaar, maar die hoes? Wat moet het nou voorstellen, een compromis tussen een vlammenzee en een tornado? Live spelen jullie ontzettend goed, en komt ook jullie zanger goed over, maar op cd valt dit een beetje tegen.
Heb je een goed punt. Hoewel ik de hoes juist wel weer lekker apart vind, tenminste geen ridders of depressieve poppetjes in een bos.
Maar nogmaals, ik vind dat een recensist wel iets genuanceerder te werk mag gaan, zeker als je beseft dat de Aardschok bijna een monopolie heeft in Nederland. Wat resulteerd in een stuk minder shows voor een band.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

KingV
Contacteer:

Bericht door KingV » do okt 07, 2004 11:56 pm

Argarath schreef:[..]

Heb je een goed punt. Hoewel ik de hoes juist wel weer lekker apart vind, tenminste geen ridders of depressieve poppetjes in een bos.
Maar nogmaals, ik vind dat een recensist wel iets genuanceerder te werk mag gaan, zeker als je beseft dat de Aardschok bijna een monopolie heeft in Nederland. Wat resulteerd in een stuk minder shows voor een band.
Dat ligt dan aan de programmeurs die dan kennelijk alles uit de bladen letterlijk nemen. Dat is dus hun falen, gezien zij uit zouden moeten gaan van hun eigen oordeel.
De vergelijking Aardschok recensie<-->aantal optredens, ligt mijns inziens dus enigzins scheef. Althans, een zelfrespecterend programmeur zou ten alle tijde uit moeten gaan van zijn/haar eigen oordeel. Daarbij is het doorgaans bij de Aardschok zo, dat als een plaat slecht wordt beoordeeld, deze juist EXTRA interessant is voor de lezers, daar zij de kritiek van de recencist niet bepaald geloven (zoals bij ene R. V. vaak het geval was, gaf hij een 3, dan wist je zeker dat die plaat goed was).
Mensen mogen pas oordelen over een cd als ze hem zelf hebben gehoord, niet lafjes uitgaan van een recensie.
Daarbovenop, als je niet tegen kritiek kunt, stuur dan geen platen naar bladen.

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » vr okt 08, 2004 12:01 am

hear hear
Nee, jij!!

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » vr okt 08, 2004 12:09 am

Klinkt lekker, ik herken ook wel wat Japanische Kampfhörspiele.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

inhuman Form
Contacteer:

Bericht door inhuman Form » vr okt 08, 2004 9:24 am

Dissection schreef:[..]

Jij moet nog heel wat leren in de metalwereld kennelijk....
Labels staan niet in de rij voor een demo.
Die willen een full-length cd, vette productie, goed artwork.
Liest dat je er ook al duizenden zelf van hebt geperst...want dan hebben ze helemaal geen kosten...
Voor je er erg in heb, stuur je ze zelf naar de consument, omdat de distributie teveel zou kosten! :wink:

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » vr okt 08, 2004 11:27 am

Verder steekt het goed inelkaar, maar die hoes? Wat moet het nou voorstellen, een compromis tussen een vlammenzee en een tornado?
Boeiend wat het voorstelt, het ziet er gaaf uit. Veel kunstenaars hebben vaak nieteens een achterliggende gedachte bij hun artwork op covers, al lijkt het soms wel zo. Vaak zit er ook weinig verband tussen de cover en het album. Nou en.

Het plaatje is mooi/gaaf/opvallend, of niet. Dat de meeste mensen de cover gaaf vinden hier, zegt genoeg over hoeveel het uitmaakt wat het voorstelt.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr okt 08, 2004 11:31 am

inhuman Form schreef: Liest dat je er ook al duizenden zelf van hebt geperst...want dan hebben ze helemaal geen kosten...
Voor je er erg in heb, stuur je ze zelf naar de consument, omdat de distributie teveel zou kosten! :wink:
Hehehehe, je kunt het natuurlijk ook overdrijven ;)

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » vr okt 08, 2004 1:39 pm

Mensen mogen pas oordelen over een cd als ze hem zelf hebben gehoord, niet lafjes uitgaan van een recensie.
Inderdaad >:)

Plaats reactie