Black Metal Topic III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr okt 08, 2004 8:25 pm

iscariah schreef:Nieuwe Enthroned komt binnenkort uit naar ik heb vernomen, 1 november.

samples zijn te vinden op: http://www.napalmrecords.com/
en ik maar denken dat die uit elkaar waren. hoe kom ik daar nou weer bij dan?
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » vr okt 08, 2004 8:25 pm

TELEPETHERION schreef:[..]
Ja, en die is gaaf !
In het begin wel eff schrikken, en de ruis die bij blijft na het luisteren, maar de cd pakt je elke luister beurt weer, en steeds beter.
Gaaf schijfje !
Moet ik Mortiis ook weer gaan checken.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr okt 08, 2004 8:30 pm

nightwing schreef:[..]


en ik maar denken dat die uit elkaar waren. hoe kom ik daar nou weer bij dan?
Nee, dus, sterker nog de band heeft een nieuwe drummer, namelijk een zekere Glaurung en een nieuwe gitarist Nguaroth (ook in Aguynguerran, ex-Wapenspraak & Drinkgelag)

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » vr okt 08, 2004 8:34 pm

Hoe heet die nieuwe cd van Mortiis trouwens? Zag laatst nog eentje liggen bij de Free Record Shop. Zal er morgen nog wel liggen, denk ik.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr okt 08, 2004 8:34 pm

ah kijk aan, dan had ik het kats verkeerd.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr okt 08, 2004 9:42 pm

Svenson schreef:[..]


Ja, het is één hoogvlakte, weliswaar enorm groot. Maar echt super mooi. Wij reden er per trein door, de Oslo Bergen express, en dat was zo intimiderend! Enorm, super grote bergmeren met grimmige rotswanden aan beide kanten. Er hing gewoon een constante grimmige sfeer, en er lag zelfs in hartje zomer nog sneeuw. Overal watervalletjes enzo, echt fantastisch. En dan met Enslaved in de headphones \m/
Klinkt ontzettend bruut ende mooi ja. Als dat een der ruigere natuurgebieden in Noorwegen is kan ik me inleven in jouw commentaar op Hardangervidda. Desalniettemin lijkt het mij alsnog toepasselijk. Vooral omdat je (vooral deze) muziek kan beschouwen vanuit meerdere standpunten. Je wilt het bombastisch, melancholisch en redelijk grim, dus denk je aan iets als Wongraven.
Echter kan een dergelijk beeld ook een heel rustgevend gevoel geven, en vanuit dat perspectief is Hardangervidda wel perfect. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik heel erg tot mezelf kan komen op zo'n vlakte, met enkel ongerepte natuur om me heen. Waar een rustgevend muziekje dan wel bijpast, meer als achtergrondmuziek dus.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr okt 08, 2004 9:56 pm

Taart schreef:Hoe heet die nieuwe cd van Mortiis trouwens? Zag laatst nog eentje liggen bij de Free Record Shop. Zal er morgen nog wel liggen, denk ik.
The Grudge.

Overigens ben ik bekend met vrijwel al het Mortiis werk, wat me keer op keer weer heeft weten te imponeren. De eerste - tevens meest saaie release - vond ik prachtig om eenvoud. Het 1 uur durende nummer gaat, echter, wel erg snel vervelen.
Dan kregen we prachtwerken als Født Till I Herske...en Andem Som Gjørde Oppror. Verdomme, wat zijn dat prachtige releases. Af en toe een wat te keyboard-achtig geluid, maar dat wordt zeer zeker gecompenseerd door de geweldige compositie. Met een intense climax halverwege wordt de muziek zo compleet gemaakt, geweldig. Muziek die in één keer, met één instrument en twéé handen is op te nemen, doch zo'n prachtig geluid. Het ademt zo'n emotionele sfeer uit. Het enige wat deze man dreef was ambitie, louter het maken van z'n muziek zoals zijn gevoel dat zou willen. Nergens rekening mee houdend, slechts puur geconcentreerd de wereld met zijn releases kennis makend.
Ergens midden jaren 90 mochten we het eerste full-length album verwachten, Crypt Of The Wizard. De Ambient die hij op voorgaande albums aan ons voorschotelde, heeft hij doorgezet. Echter waren het voorheen nummers van rond de 25 minuten, die in tweetallen werden gereleased. Echter heeft hij op dat album een aantal nummers gemaakt, een duidelijk totaalbeeld scheppend, toch in alle opzichten verschillend zijn. Album dat - mijns inziens - na een hoop luisterbeurten gaat vervelen, met name veroorzaakt door de uitgesproken melodielijn in elk nummer.
The Stargate volgde, wat een tussenstap was tussen het oude Ambient, en de nieuwe Elektra wat later zou worden gereleased onder 'Era II', een nieuwe Mortiis. Op dit album een prachtige balans tussen pure melancholiek en een licht-opbeurend geluid. Fantastisch hoe deze man met zo weinig instrumenten en hulp zoiets in elkaar zet. Enkel een zangeres, die meedingt op een nummer of 2. Niet te veel, niet te weinig. Wederom perfect. In nummers als An Old And Raped Village zingt ze zo duidelijk, mooi en vooral hoog (zoals Elisabeth Toriser bij Dargaard), wat de muziek op de achtergrond laat spelen. Voor Mortiis is het muzikale tot dusver altijd belangrijk geweest, vandaar dat ik denk dat hij het heel bewust in slechts een paar nummers stopte.
Toen The Smell Of Rain, wat mijn eerste Mortiis-ervaring was. Ik weet nog goed dat ik een nummer ontving dat Smell The Witch heet. De Darkwave-achtige muziek liet wel een zekere indruk achter, maar het was mij iets te soft. Ik hou van extreme Industrial/Noize, maar ook van Ambient. Darkwave op die manier is niet mijn ding. Stampende beats en vreemd gezang, rare melodieën en gave ritmes. Het had het wel, maar nèt niet wat ik zocht. Mij werd uitgelegd dat de beste man heel andere muziek heeft gemaakt, wat mij daarna ten oren is gekomen.
Al met al vind ik het nieuwe werk niet slecht, maar ik prefereer toch het geweldige oude werk.
Ik hunker niet naar The Grudge, omdat het lijkt dat hij in dezelfde trant is doorgegaan. Ik kom hem nog wel tegen, ik ben benieuwd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » vr okt 08, 2004 11:04 pm

Ik vind het oude werk van Mortiis ook gaver.
Andem Som Gjørde Oppror en The Stargate ken ik niet maar die moet ik dan toch maar eens gaan utchecken.
Født Till A Herske is een album waarin ik heel zelden zin heb maar als ik m eenmaal heb opgezet word ik helemaal meegesleurd. Echt een gave cd.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr okt 08, 2004 11:08 pm

Andem Som Gjørde Oppror is het bruutste wat hij heeft gemaakt.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » vr okt 08, 2004 11:10 pm

Robgoroth schreef:Andem Som Gjørde Oppror is het bruutste wat hij heeft gemaakt.
Die ook een beetje in de trant van Født Till A Herske toch?

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr okt 08, 2004 11:13 pm

Ja, maar dan intenser.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » vr okt 08, 2004 11:15 pm

Robgoroth schreef:[..]

The Grudge.

Overigens ben ik bekend met vrijwel al het Mortiis werk, wat me keer op keer weer heeft weten te imponeren. De eerste - tevens meest saaie release - vond ik prachtig om eenvoud. Het 1 uur durende nummer gaat, echter, wel erg snel vervelen.
Dan kregen we prachtwerken als Født Till I Herske...en Andem Som Gjørde Oppror. Verdomme, wat zijn dat prachtige releases. Af en toe een wat te keyboard-achtig geluid, maar dat wordt zeer zeker gecompenseerd door de geweldige compositie. Met een intense climax halverwege wordt de muziek zo compleet gemaakt, geweldig. Muziek die in één keer, met één instrument en twéé handen is op te nemen, doch zo'n prachtig geluid. Het ademt zo'n emotionele sfeer uit. Het enige wat deze man dreef was ambitie, louter het maken van z'n muziek zoals zijn gevoel dat zou willen. Nergens rekening mee houdend, slechts puur geconcentreerd de wereld met zijn releases kennis makend.
Ergens midden jaren 90 mochten we het eerste full-length album verwachten, Crypt Of The Wizard. De Ambient die hij op voorgaande albums aan ons voorschotelde, heeft hij doorgezet. Echter waren het voorheen nummers van rond de 25 minuten, die in tweetallen werden gereleased. Echter heeft hij op dat album een aantal nummers gemaakt, een duidelijk totaalbeeld scheppend, toch in alle opzichten verschillend zijn. Album dat - mijns inziens - na een hoop luisterbeurten gaat vervelen, met name veroorzaakt door de uitgesproken melodielijn in elk nummer.
The Stargate volgde, wat een tussenstap was tussen het oude Ambient, en de nieuwe Elektra wat later zou worden gereleased onder 'Era II', een nieuwe Mortiis. Op dit album een prachtige balans tussen pure melancholiek en een licht-opbeurend geluid. Fantastisch hoe deze man met zo weinig instrumenten en hulp zoiets in elkaar zet. Enkel een zangeres, die meedingt op een nummer of 2. Niet te veel, niet te weinig. Wederom perfect. In nummers als An Old And Raped Village zingt ze zo duidelijk, mooi en vooral hoog (zoals Elisabeth Toriser bij Dargaard), wat de muziek op de achtergrond laat spelen. Voor Mortiis is het muzikale tot dusver altijd belangrijk geweest, vandaar dat ik denk dat hij het heel bewust in slechts een paar nummers stopte.
Toen The Smell Of Rain, wat mijn eerste Mortiis-ervaring was. Ik weet nog goed dat ik een nummer ontving dat Smell The Witch heet. De Darkwave-achtige muziek liet wel een zekere indruk achter, maar het was mij iets te soft. Ik hou van extreme Industrial/Noize, maar ook van Ambient. Darkwave op die manier is niet mijn ding. Stampende beats en vreemd gezang, rare melodieën en gave ritmes. Het had het wel, maar nèt niet wat ik zocht. Mij werd uitgelegd dat de beste man heel andere muziek heeft gemaakt, wat mij daarna ten oren is gekomen.
Al met al vind ik het nieuwe werk niet slecht, maar ik prefereer toch het geweldige oude werk.
Ik hunker niet naar The Grudge, omdat het lijkt dat hij in dezelfde trant is doorgegaan. Ik kom hem nog wel tegen, ik ben benieuwd.
Als je The Smell of Rain te soft vond, en meer van extreme Industrial houdt, is the Grudge echt iets voor jou.
Met nummers als Decadent And Desperate, Gibber en Le Petit Chocon Sordide kan je zelfs wat Metal herkennen.
De gitaren zijn meer aanwezig, en laat ie zeker ook goed horen.
Teksten zijn weer helemaal geweldig overigens.
Soms lekker droog en makkelijk.
Maar dat valt niet over de nummers te zeggen, stuk voor stuk briljant.
Ik zeg: checken die hap !
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » vr okt 08, 2004 11:16 pm

Robgoroth schreef:Ja, maar dan intenser.
Gaaf, volgende maand weer platen- en cdbeurs in Utrecht. Dan maar even kijken, ook voor heel veel andere dingen. :P

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » vr okt 08, 2004 11:16 pm

Taart schreef:Ik wil ook nog een keertje naar Noorwegen.
Ze zien je al aankomen.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » vr okt 08, 2004 11:17 pm

Met zn corpsepaint op

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » vr okt 08, 2004 11:19 pm

Samoht Slegov schreef:Met zn corpsepaint op
en zn gave undersign.



en avatar
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » vr okt 08, 2004 11:24 pm

en zijn 14 jaar

Gebruikersavatar
Mausoleum
Berichten: 684
Lid geworden op: za aug 14, 2004 10:03 pm

Bericht door Mausoleum » vr okt 08, 2004 11:25 pm

Enzo.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr okt 08, 2004 11:44 pm

Samoht Slegov schreef:[..]
Gaaf, volgende maand weer platen- en cdbeurs in Utrecht. Dan maar even kijken, ook voor heel veel andere dingen. :P
Ja, daar wilde ik ook nog heen. Wanneer precies is dat?
Laatst gewijzigd door Meltdown op za okt 09, 2004 12:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 08, 2004 11:52 pm

Meltdown schreef:[..]


Ja, daar wilde ik ook nog heen. Waneer precies is dat?
20 & 21 November, luie flikker. Tip: Google!
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za okt 09, 2004 12:29 am

Jeuh, maar dit is makkelijker. En bedankt. :)
Hêhêh, vishandel Berekoek.

anub_arak
Berichten: 877
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 2:46 pm
Locatie: gent

Bericht door anub_arak » za okt 09, 2004 11:03 am

Hey taart,als je in Noorwegen bent,ga je dan ook wat kerken in brand steken?

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » za okt 09, 2004 11:14 am

Zoals een echte 14 jarige BM'er betaamd:P
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » za okt 09, 2004 11:42 am

Sargatanas schreef:Zoals een echte 14 jarige BM'er betaamd:P
Hoe oud ben jij?

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za okt 09, 2004 11:43 am

Samoht Slegov schreef:[..]

Hoe oud ben jij?
ja kan je toch zelf ook zien in zijn profiel.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » za okt 09, 2004 12:20 pm

Niks mis met 14-jarigen dacht ik zo.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za okt 09, 2004 12:30 pm

Robgoroth schreef:[..]

Klinkt ontzettend bruut ende mooi ja. Als dat een der ruigere natuurgebieden in Noorwegen is kan ik me inleven in jouw commentaar op Hardangervidda. Desalniettemin lijkt het mij alsnog toepasselijk. Vooral omdat je (vooral deze) muziek kan beschouwen vanuit meerdere standpunten. Je wilt het bombastisch, melancholisch en redelijk grim, dus denk je aan iets als Wongraven.
Echter kan een dergelijk beeld ook een heel rustgevend gevoel geven, en vanuit dat perspectief is Hardangervidda wel perfect. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik heel erg tot mezelf kan komen op zo'n vlakte, met enkel ongerepte natuur om me heen. Waar een rustgevend muziekje dan wel bijpast, meer als achtergrondmuziek dus.
Ja zo zou je het ook kunnen zien. Als ik volgend jaar weer terug ga dan wil ik die tape wel eens beluisteren op het hoogste puntje, met een dikke jas aan en een muts op. Het is gewoon zo groots weetje, echt, de mens is er zo nietig en heeft er geen fuck te vertellen. Fantastisch.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za okt 09, 2004 12:39 pm

Daar moet ik echt nog een keer heen, klinkt zoals altijd prachtig.
Dan rest alleen nog de 'hoe' vraag.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za okt 09, 2004 12:41 pm

Afbeelding

Hoe ver moet het nog gaan? Dit krijg ik gewoon op elke hoek van een straat te zien! En lelijk vormgegeven ook! Juk!

Maarre, Meltdown, voor 100 euro kan je al naar Oslo vliegen, retour, en vandaar met de trein richting Bergen (over Hardangervidda dus) kost je misschien nog eens 20 á 30 euro.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 09, 2004 12:57 pm

Ja, dat bord..

het Christendom begint zijn commerciële idee verder uit te werken
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » za okt 09, 2004 12:57 pm

Dat valt best mee zeg, ik wil ook nog wel een keer naar noorwegen.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » za okt 09, 2004 12:58 pm

Robgoroth schreef:Niks mis met 14-jarigen dacht ik zo.
Nee

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » za okt 09, 2004 12:59 pm

ga je mee volgend jaar april.
ik zoek nog reisgenoten/mede natuurgenieters. bierdrinkers reizigers.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » za okt 09, 2004 1:03 pm

CALIBANaan schreef:ga je mee volgend jaar april.
ik zoek nog reisgenoten/mede natuurgenieters. bierdrinkers reizigers.
:D

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » za okt 09, 2004 1:03 pm

Een metalfan excursie naar noorwegen

verwoesting
Berichten: 13535
Lid geworden op: vr okt 04, 2002 4:19 pm

Bericht door verwoesting » za okt 09, 2004 1:04 pm

Jeroen schreef:Ja, dat bord..

het Christendom begint zijn commerciële idee verder uit te werken
Maar dat doen ze de hele tijd al. Dus ik zie geen reden tot ophef.

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » za okt 09, 2004 1:11 pm

anub_arak schreef:Hey taart,als je in Noorwegen bent,ga je dan ook wat kerken in brand steken?

Ja, anders ben ik niet grim en necro meer en dat moet ik toch in stand blijven houden. Moet ik wel eerst even mooie oude kerkjes opzoeken die de moeite waard zijn. Oh, en door de bossen dwalen met corpsepaint op is ook altijd heel erg grim en necro.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

verwoesting
Berichten: 13535
Lid geworden op: vr okt 04, 2002 4:19 pm

Bericht door verwoesting » za okt 09, 2004 1:12 pm

Taart schreef:Ja, anders ben ik niet grim en necro meer en dat moet ik toch in stand blijven houden. Moet ik wel eerst even mooie oude kerkjes opzoeken die de moeite waard zijn. Oh, en door de bossen dwalen met corpsepaint op is ook altijd heel erg grim en necro.
Mislukte poging tot zelfspot.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » za okt 09, 2004 1:16 pm

verwoesting schreef:[..]


Mislukte poging tot zelfspot.
Hahaha, idd

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » za okt 09, 2004 1:18 pm

verwoesting schreef:[..]


Mislukte poging tot zelfspot.
Kut.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » za okt 09, 2004 1:19 pm

Kludde/Wanhoop - De Verdoken Waarheid/Elegy Of Despair SPLIT

Twee bands, beiden afkomstig uit Vlaanderen, die hun muzikale capaciteiten op één release laten horen. Voor Kludde niet de eerste geluidsdrager, voor Wanhoop wel.

Kludde neemt de eerste 7 nummers tot haar rekening. De oninteressante cliché-intro laat ik buiten beschouwing, het self-titled nummer dat volgt is al een stuk interessanter. Behoorlijke muur van geluid, met name gebaseerd op de basgitaar. Best lekker nummer, met een rustige melodielijn die min of meer wordt versneld door drummer Ketter.

Dan komt Heilige Perversiteiten. Dit nummer is met haar, ietwat, vrolijke main-riff iets anders dan hetgeen je altijd hoort. Tevens een nummer dat vooral op de instrumenten berust, daar Uglúk zijn strot zelden gebruikt. Het doet me hier en daar qua riff (niet qua gitaar-geluid) wat denken aan Blut Aus Nord's laatste wapenfeit The Work Which Transforms God.

Het vierde nummer, Karos Der Toverheksen, is een nummer die ik liever even doorspoel dan waarnaar ik aandachtig luister. Mede door de standaard opbouw en structuur. Jammer ook dat de zang erg op de achtergrond is geplaatst, waardoor het instrumentale juist erg goed hoorbaar is. Had van mij niet gehoeven op dit nummer.

De Vloek is al een stuk beter. Nog steeds de krijs wat op de achtergrond, maar muzikaal gezien wel een stuk interessanter. Een door Uglúk en Snoodaert vreemd gemaakte gitaarmuur en Ketter die meer zeer variërend en snel drumwerk steun verleent.

Kleddemèvel begint wat rustiger dan voorgaande nummers, en laat de zang wat beter horen. Ik ben - vooral na het horen van dit nummer - van mening dat de basgitaar af en toe iets te duidelijk hoorbaar is. Niks aan te merken verder op dit mid-temp nummer waarin Uglúk kippenvel verzorgd door zijn diepe krijsen.

Ze sluiten hun deel van de split af met het nummer Wormen, wat in het precieze verlengde van de rest van de nummers ligt. Niets meer, niets minder.

Ferme nummers, af en toe iets te langdradig. Productie over het algemeen is zeer aardig, maar kan nog iets schoner zodat het instrumentale wat beter te onderscheiden is. Al met al is het een leuke plaat die ik zo af en toe best nog eens wil draaien.
Een ruime 7.


Dan is Wanhoop aan de beurt. Zeer sfeervolle Ambient-achtige intro, met af en toe wat vreemde vocalen er doorheen. Het klinkt lekker melancholisch, wat ook wel past bij een Doom/Black Metal band.

Er wordt begonnen met het nummer Vernieling Van Het Bestaan, waarin D. Mortiis Adductor (verantwoordelijk voor alle instrumenten) behoorlijk de nadruk legt op de bas. Zwarte Dood ondersteunt deze langzame, neerslachtige muziek met vol met haat zittende vocalen. Erg slepend en mooi, zeer goede opener.

Weak Human Race vind ik door haar uitgesproken melodie een iets minder. Het is niet slecht, maar de drums is te duidelijk hoorbaar, de riff is te cliché en qua zang wordt er ook weinig gespeeld om het echt op te leuken. Niet slecht, maar helemáál niet bijzonder of ècht de moeite waard.

Hearse Of The Black Death is al een stuk beter, ademt een redelijk depressieve sfeer uit die het uit zou moeten ademen. Lekker ziek en gestoord, dubbele vocalen (hoog en laag) en rustig, bijna tenenkrommend, drumwerk.

Opus Desperandum is een meesterwerk, ook al heeft het niets met Metal te maken. Een rustige beat dat het licht Industrieël maakt, vreemd gekrijs en gekerm op de achtergrond, en een Latijns-pratende vrouw wat het wel een héél vreemd geheel maakt. Heel gaaf voor tussendoor, zeer zeker.

Het op een na laatste nummer Only Death Is Real is tevens mijn favoriet. Opgeleukt door een luidende klok op de achtergrond, met de basis-elementen die in perfecte balans met elkaar hun ding doen. Zwarte Dood's krijs gaat door merg en been, maar mist af en toe nog nèt dat héél krachtige. In m'n achterhoofd houdend dat dit de debuut-release is, is dat meer dan logisch natuurlijk.

Ultimate Pleasure sluit de release op gepaste wijze af. Een hoge main-riff en wat oppervlakkig drumwerk. Een vrij doorsnee Wanhoop-nummer, niet bijzonder, niet saai. Al is er in dit nummer wel gespeeld met de mogelijkheden die onze stembanden ons bieden. Zo is er met verscheidene toonhoogtes een nog redelijk origineel beeld gevormd.

De taak van Zwarte Dood was niet alleen het ten gehore brengen van de krijs, maar ook het schrijven van de teksten. Ik beschouw, na het lezen van de teksten, Wanhoop niet als een 13 in een dozijn Anti-Human band. Er zit, naar wat ik lees, meer achter dan je op het eerste ogenblik denkt. Teksten wel geschreven vanuit misanthropisch oogpunt, toch niet ongegrond de tering in wensend. Vooral de Nederlandse tekst, behorend bij Vernieling Van Het Bestaan vind ik erg mooi. Het handelt over hetgeen de mensheid zichzelf en anderen aandoet. Het komt op mij heel oprecht over, niet een 'ik ben true, ik haat mensen'-verhaal.

Over de hele linie genomen een zéér mooi aandeel in deze tweedelige uitgave. Wanhoop scoort met haar debuut een ferme 8, wat de 7 van het wat rauwere Kludde omhoog sleept naar een gemiddelde van 7.5. Puik werk van onze Belgische vrienden.
Laatst gewijzigd door Robgoroth op za okt 09, 2004 3:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » za okt 09, 2004 1:22 pm

Waar kan ik die cd krijgen? Kan ik die bestellen via de homepage van die bands?
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za okt 09, 2004 1:23 pm

Maarre, Meltdown, voor 100 euro kan je al naar Oslo vliegen, retour, en vandaar met de trein richting Bergen (over Hardangervidda dus) kost je misschien nog eens 20 á 30 euro.
Dat valt goed mee zeg. Dank. :)
Echter, ik ben waarschijnlijk te jong om dit alles in m'n eentje te doen, en als ik toch in Noorwegen ben wil ik natuurlijk ook meteen andere prachtige gebieden als Jotunheimen bezichtigen, dus misschien dat een meerdaagse vakantie met m'n ouders voorlopig een beter idee is. Ik zal ze eens proberen geïnteresseerd te krijgen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » za okt 09, 2004 1:39 pm

Taart schreef:Waar kan ik die cd krijgen? Kan ik die bestellen via de homepage van die bands?
Ik citeer van het bijgeleverde promotiemateriaal: "The cd is Pro-printed by Adipocere, France on 1000 copies and comes with 4 pages booklet. The discs are wrapped in cellophane.

Total running time: 42:43

10 euro P&P incl.

Nepherex, PO BOX 16, 9280 Lebbeke, Belgium
Nepherex@hotmail.com
www.nepherex.com"
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » za okt 09, 2004 1:41 pm

Tof, bedankt.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za okt 09, 2004 2:34 pm

CALIBANaan schreef:ga je mee volgend jaar april.
ik zoek nog reisgenoten/mede natuurgenieters. bierdrinkers reizigers.
Ik zou daar maar niet naartoe gaan om bier te drinken, want dat kost je echt klauwen vol geld. Ik ga waarschijnlijk aankomende zomervakantie met een auto alleen of met nog een iemand weer naar Noorwegen, met een lange stop in Zweden. Het is echt het beste met de auto te gaan, want het openbaar vervoer is niet zo goed, en vooral erg duur. Plus dat je met het openbaar vervoer niet kan komen bij veel plaatsen.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za okt 09, 2004 2:42 pm

Taart schreef:Waar kan ik die cd krijgen? Kan ik die bestellen via de homepage van die bands?
Of voor 11,50 via Displeased dacht ik.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » za okt 09, 2004 2:43 pm

Dan zou ik gaan voor dat tientje incl. bij Nepherex, hehe.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za okt 09, 2004 3:10 pm

Bij NCU hadden ze 'em ook geloof ik, maarja, dat is Zweden.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » za okt 09, 2004 3:13 pm

Moet ik geld in een envelopje gaan sturen.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gesloten