Industrial Metal, EBM, Post-Black, Dark Wave en anderen ....
Industrial Metal, EBM, Post-Black, Dark Wave en anderen ....
Aangezien we al Death Metal en Black Metal topics hebben dacht ik: waarom open ik geen topic ik over 1 van mijn favoriete genres.
Momenteel ben ik dol op Machines Of Loving Grace, ik heb jammer genoeg maar 1 nummer namelijk Golotha Tenement Blues, als iemand weet waar ik hun enige cd kan kopen of downloaden gelieve het eens te zeggen.
Misschien dat deze band bij non-metal past maar luister ook eens naar Haus Arafna, zieke electronica die de qua duisterheid en ziekheid gemakkelijk de Black Metal van electronica kan genoemd worden.
Momenteel ben ik dol op Machines Of Loving Grace, ik heb jammer genoeg maar 1 nummer namelijk Golotha Tenement Blues, als iemand weet waar ik hun enige cd kan kopen of downloaden gelieve het eens te zeggen.
Misschien dat deze band bij non-metal past maar luister ook eens naar Haus Arafna, zieke electronica die de qua duisterheid en ziekheid gemakkelijk de Black Metal van electronica kan genoemd worden.
Laatst gewijzigd door iscariah op ma okt 11, 2004 5:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan het soms wel goed trekken, bands met electronica in hun metal.
Ken er niet zoveel, maar bijv. Aborym, Fear Factory of een Mysticum doen me zo nu en dan zeker goed.
[Edit] of dit echte industrial metal is weet ik niet, zal wel weer niet, en dan krijg ik nu een regen van correcties over me heen, kommaar kommaar]
Ken er niet zoveel, maar bijv. Aborym, Fear Factory of een Mysticum doen me zo nu en dan zeker goed.
[Edit] of dit echte industrial metal is weet ik niet, zal wel weer niet, en dan krijg ik nu een regen van correcties over me heen, kommaar kommaar]
Laatst gewijzigd door Svenson op zo okt 10, 2004 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- Lone Starr
- toffe_ellende
Er is een hoop bands in dat genre dat ik zeer zeker kan waarderen.
Ik heug mij nog een geweldige avond waarin Blacklodge en Aborym optraden. Blacklodge is voor mij teveel Trance-georiënteerd, teveel samples die meer uit die scene komen. Geen ècht stampende beats, psycho geluiden en zieke intermezzo's.
Aborym daarentegen vond ik de gaafste band die ik ooit heb gezien. Alle bovenstaande positieve eigenschappen bevat hetgeen ze aldaar speelden, de negatieven geen van allen. Het Industriële buiten beschouwing latend is het muzikaal gezien ook nog eens een topband, met stuk voor stuk geweldige muzikanten. Met name Atilla, uiteraard.
De oude Rammstein, wat wel heel erg op Electro is gebaseerd vind ik ook nog gaaf, maar verveelt na een tijdje. Vooral omdat de nummers qua structuur overeen komen met elkaar, en de variatie na het goed luisteren van alle albums ver te zoeken is.
Mysticum is zeer vet, perfecte balans tussen 'normale' Black Metal en brute Electro. Beide elementen worden afgewisseld zoals het zou moeten zijn. Helemaal niks mis met die band!
Verder ken ik eigenlijk barweinig, en luister ik enkel Industrial/Noize zonder het Metal-facet, maar dat is een ander verhaal. Een combinatie ervan kan ik slechts in extreme gevallen waarderen, maar heel snel zul je mij er niet naar zien luisteren.
Ik heug mij nog een geweldige avond waarin Blacklodge en Aborym optraden. Blacklodge is voor mij teveel Trance-georiënteerd, teveel samples die meer uit die scene komen. Geen ècht stampende beats, psycho geluiden en zieke intermezzo's.
Aborym daarentegen vond ik de gaafste band die ik ooit heb gezien. Alle bovenstaande positieve eigenschappen bevat hetgeen ze aldaar speelden, de negatieven geen van allen. Het Industriële buiten beschouwing latend is het muzikaal gezien ook nog eens een topband, met stuk voor stuk geweldige muzikanten. Met name Atilla, uiteraard.
De oude Rammstein, wat wel heel erg op Electro is gebaseerd vind ik ook nog gaaf, maar verveelt na een tijdje. Vooral omdat de nummers qua structuur overeen komen met elkaar, en de variatie na het goed luisteren van alle albums ver te zoeken is.
Mysticum is zeer vet, perfecte balans tussen 'normale' Black Metal en brute Electro. Beide elementen worden afgewisseld zoals het zou moeten zijn. Helemaal niks mis met die band!
Verder ken ik eigenlijk barweinig, en luister ik enkel Industrial/Noize zonder het Metal-facet, maar dat is een ander verhaal. Een combinatie ervan kan ik slechts in extreme gevallen waarderen, maar heel snel zul je mij er niet naar zien luisteren.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
-
Re: Industrial Metal
laat me raden, soundtrack van The Crow...iscariah schreef:Momenteel ben ik dol op Machines Of Loving Grace, ik heb jammer genoeg maar 1 nummer namelijk Golotha Tenement Blues, als iemand weet waar ik hun enige cd kan kopen of downloaden gelieve het eens te zeggen.
- Scream filled Silence
Ik weet niet of Agathodaimon ook in dit rijtje zou moeten passen, ze hebben in ieder geval een hoop aan elektronica invloeden in hun muziek zitten. Had laatst Serpents Embrace aangeschaft, zit erg veel keyboard melodietjes in en hier en daar enige trance achtige beats.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]
- Forseti's Justice
je klinkt nog debieler dan ik, hulde. jammer alleen dat jij jezelf wel serieus neemt.Robgoroth schreef:Ik heug mij nog een geweldige avond .. etc
qua industrial kan ik o.a. alec empire/atr, devin townsend/syl, ephel duath, fear factory, legionz ov hell, ministry, neurosis, raism, ram zet, red harvest en scarve aanraden. al dat industriële blek even weggelaten, daar wordt hier al genoeg over gezeverd.
-
Re: Industrial Metal, EBM, Post-Black, Dark Wave en anderen
iscariah schreef: Luister ook eens naar Haus Arafna, zieke electronica die de qua duisterheid en ziekheid gemakkelijk de Black Metal van electronica kan genoemd worden.
Ja, ik vind het nummer zeer gaaf maar ik vind de enige CD van deze band maar niet.Tokus schreef:[..]
laat me raden, soundtrack van The Crow...
Trouwens ik heb besloten dit topic wat uit te breiden, namelijk dat men hier ook Post-black, EBM, Dark Wave, ...... en soortgelijken kan bespreken hier.
Ik vind momenteel op vlak van Post-Black, Meridian geniaal, de vergelijking van hun Cd The Seventh Sun kan vooral doorgaan met Rebel Extravaganza van Satyricon, dus geflipte Black Metal met samples en Industriele stukken, de zang werd op The Seventh Sun gedaan door Jack D. Ripper van Morgul, omdat de vaste zanger niet meekon in de studio.
De band creert op deze Cd een desolate sfeer via electronica die gecombineerd wordt met heftige Black.
Zeker aan te raden CD, geloof me.
@Svenson: Aborym is inderdaad geniaal, alhoewel iedere CD van dit gezelschap geflipt is is mijn persoonlijke favoriet Kali Yuga Bizarre omdat de Electronica/Industrial stukken op die Cd net nog wat vreemder klinken dan op de andere CD's.
De band creert op deze Cd een desolate sfeer via electronica die gecombineerd wordt met heftige Black.
Zeker aan te raden CD, geloof me.
@Svenson: Aborym is inderdaad geniaal, alhoewel iedere CD van dit gezelschap geflipt is is mijn persoonlijke favoriet Kali Yuga Bizarre omdat de Electronica/Industrial stukken op die Cd net nog wat vreemder klinken dan op de andere CD's.
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
Op vlak van Electronica raadt ik ook Haus Arafna zeer aan, de band kan best vergeleken worden met Wumpscut en Needle Sharing, Haus Arafna creert 1 van de meest zieke en desolate stijl van muziek die ik ooit gehoord heb, de muziek klinkt nog duisterder en zieker dan menig black metal Cd, op Children Of God word er geen zang gebruikt maar op Butterfly wel, lage mannelijke zang die de muziek gewoon nog desolater maakt.
zeker een aanradertje voor de nihillisten onder ons.
zeker een aanradertje voor de nihillisten onder ons.
- Hieronimus
Dat Meridian, daar moet ik idd nog eens wat van horen!
En Aborym is erg gaaf.
Nog wat meer Post-Black dan maar? Wat dacht je van Solefald! Ook heerlijke muziek
En Aborym is erg gaaf.
Nog wat meer Post-Black dan maar? Wat dacht je van Solefald! Ook heerlijke muziek

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- The Reckoning
Ik ben bekend met twee nummers: Hyperhuman en Mont Blanc Providence Crow, zeer gevarieerde nummers die zich niet echt in een hokje laten plaatsen, ik vergeet altijd deze band eens op te zoeken dus daar moet ik nog eens aan denken.Hieronimus schreef:Dat Meridian, daar moet ik idd nog eens wat van horen!
En Aborym is erg gaaf.
Maar ik vind Solefald op die nummers toch meer Symphonisch/Avant-Garde klinken.
- Hieronimus
Nou, als je kijkt naar Pills Against the Ageless Ills dan kom je toch wel tot de conclusie dat het een potje BM is van heb ik jou daar!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Malignant Eternal is ook heersch, na een naamverandering noemen ze nu M-Eternal, ik heb de Cd's Alarm , Far Beneath The Sun en de EP 20th Century Beast in mijn bezit.
Far Beneath The Sun en de EP 20th Century Beast zijn hun meest rauwe werken, alhoewel er electronica inzit kan Alarm hun eerste volledige Post-Black en hun beste plaat genoemd worden.
Heerlijke Cd, zeker eens beluisteren.
Far Beneath The Sun en de EP 20th Century Beast zijn hun meest rauwe werken, alhoewel er electronica inzit kan Alarm hun eerste volledige Post-Black en hun beste plaat genoemd worden.
Heerlijke Cd, zeker eens beluisteren.
Blacklodge staat al een tijdje op mijn nog uit te checken lijstje, een dezer dagen kom ik eraan toe.Robgoroth schreef: Ik heug mij nog een geweldige avond waarin Blacklodge en Aborym optraden. Blacklodge is voor mij teveel Trance-georiënteerd, teveel samples die meer uit die scene komen. Geen ècht stampende beats, psycho geluiden en zieke intermezzo's.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- The Collector of Souls
- Hieronimus
- The Reckoning
- TELEPETHERION
- Contacteer:
-
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- Samoht Slegov
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Zou een band als Stabbing westward ook onder dit kopje passen? Metal is het niet maar industrial is het zeker.
En persoonlijk vind ik vooral hun laatste 2 albums erg genietwaardig.
Vooral als je in een slechte bui bent.
En persoonlijk vind ik vooral hun laatste 2 albums erg genietwaardig.
Vooral als je in een slechte bui bent.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Dimension F3H met die kerel van Limbonic Art vind ik persoonlijk erg gaaf..ook The Kovenant kan me altijd zeer bekoren of The CNK ((met die gozer van Anorexia Nervosa)
het helt allemaal meer naar metal, maar de electronica speelt wel een belangrijke rol binnen het geheel
het helt allemaal meer naar metal, maar de electronica speelt wel een belangrijke rol binnen het geheel
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Zat laatst naar Atari Teenage Riot te luisteren.
Heerlijke geschifte muziek die wat onbeschrijfelijk is maar zeker in het Industrial genre valt.
Ik heb de Soleil Noir demo uit 1999 en dit is een pot pure black metal.
Heerlijke geschifte muziek die wat onbeschrijfelijk is maar zeker in het Industrial genre valt.
Wist je dat The CNK vroeger pure black speelde?Jeroen schreef:Dimension F3H met die kerel van Limbonic Art vind ik persoonlijk erg gaaf..ook The Kovenant kan me altijd zeer bekoren of The CNK ((met die gozer van Anorexia Nervosa)
Ik heb de Soleil Noir demo uit 1999 en dit is een pot pure black metal.
- Samoht Slegov
- Samoht Slegov
- Hieronimus