Impaled
Impaled
Aangezien ik deze band verschrikkelijk vind heerschen, maak ik er een topic over aan.
Impaled maakt heerlijke gore metal, in het straatje van Exhumed en Carcass.
Een aantal mp3's:
Impaled - Dead Inside
Impaled - Raise The Stakes
Impaled - Operating Theatre
Op de site staan meer mp3's
Vooral Operating Theatre en Raise The Stakes zijn zeer de moeite waard!
Website:
http://www.impaled.info/
Oja, misschien dat iemand er iets meer over kan vertellen, dit is nl niet mn sterkste punt.
Impaled maakt heerlijke gore metal, in het straatje van Exhumed en Carcass.
Een aantal mp3's:
Impaled - Dead Inside
Impaled - Raise The Stakes
Impaled - Operating Theatre
Op de site staan meer mp3's
Vooral Operating Theatre en Raise The Stakes zijn zeer de moeite waard!
Website:
http://www.impaled.info/
Oja, misschien dat iemand er iets meer over kan vertellen, dit is nl niet mn sterkste punt.
Heus.
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- Forseti's Justice
- disastercasper
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Hier ben ik het niet mee eens! Er zit wel degelijk een groot verschil tussen Ghoul en Impaled en die zit `m in `t feit dat Impaled wel een aardig een serieuze inslag heeft en Ghoul meer een "hahaha" band is.Forseti's Justice schreef:luister ook ghoul eens (zelfde leden, precies dezelfde muziek, hehe).
Ghoul benadert de muziek vanuit een ronduit humoristische invalshoek ( wat overigens niet wil zeggen dat de band daardoor minder rost) en steekt de draak met horror. Hartstikke gaaf, als je goed luistert hoor je duidelijk dat bepaalde stukken haast lachend zijn gegrunt.
Impaled is daarintegen wat volwasseren. Ook qua de overdracht van hun muziek. En ook dat kun je weer prima waarnemen.
Wat idd waar is, is dat de muzikale opzet van de bands behoorlijk sterk overeenkomt ( niet zo vreemd he!).
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Het nieuwe album wordt geproduceerd door niemand minder dan Trey Spruance (Mr Bungle, Secret Chiefs 3, Faxed Head etc.). Zij die Faxed Head en de death metal tracks van de laatste SC3 plaat gehoord hebben, weten dat die Impaled plaat een unieke productie gaat krijgen.
Ook zullen Timb Harris en Tim Smolens van Estradasphere een bijdrage leveren!
additional musicians:
Timb Harris - violin and viola
Tim Smolens - cello
Trey Spruance - guitar, keyboards, and string arrangement
Ook zullen Timb Harris en Tim Smolens van Estradasphere een bijdrage leveren!
additional musicians:
Timb Harris - violin and viola
Tim Smolens - cello
Trey Spruance - guitar, keyboards, and string arrangement
Ik vind Ghoul overigens echt wel anders dan Impaled. De muziek is simpeler, meer een punk-achtige opzet van nummers (kortere nummers en kleinere bezetting ook), maar daardoor wel erg gaaf. Je hoeft er niet zo bij na te denken, gewoon lekker weggoren.Gr. Dracula schreef:[..]
Hier ben ik het niet mee eens! Er zit wel degelijk een groot verschil tussen Ghoul en Impaled en die zit `m in `t feit dat Impaled wel een aardig een serieuze inslag heeft en Ghoul meer een "hahaha" band is.
Ghoul benadert de muziek vanuit een ronduit humoristische invalshoek ( wat overigens niet wil zeggen dat de band daardoor minder rost) en steekt de draak met horror. Hartstikke gaaf, als je goed luistert hoor je duidelijk dat bepaalde stukken haast lachend zijn gegrunt.
Impaled is daarintegen wat volwasseren. Ook qua de overdracht van hun muziek. En ook dat kun je weer prima waarnemen.
Wat idd waar is, is dat de muzikale opzet van de bands behoorlijk sterk overeenkomt ( niet zo vreemd he!).
Oh en Summoner, die extra leden zou ik niet zo serieus nemen

Makkers staakt uw wild geraas
- XnegativeX
- Contacteer:
Hmm, ik heb het wel eens gehoord bij een vriend van me. De indruk die het toen op me achter liet was dat het me teveel op Exhumed leek. Inderdaad wat minder extreem. En dat is nou net wat ik zo gaaf vind aan Exhumed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Korte nummers en kleine bezetting is naar mijn weten niet alleen karakteristiek voor punk, maar evengoed voor de meeste grindcore.Rascul schreef:[..]
Ik vind Ghoul overigens echt wel anders dan Impaled. De muziek is simpeler, meer een punk-achtige opzet van nummers (kortere nummers en kleinere bezetting ook)
Ghoul is inderdaad anders dan Impaled maar het geluid en de opzet ervan hanteert werkelijk geen wereld van verschil. De basisfundamenten zijn wel degelijk gelijkgetrokken, alleen daar vandaan varen beide bands een eigen koers.
- XnegativeX
- Contacteer:
Grindcore is niets meer dan snelle punk. Verder ben ik het wel met je eens.Gr. Dracula schreef:[..]
Korte nummers en kleine bezetting is naar mijn weten niet alleen karakteristiek voor punk, maar evengoed voor de meeste grindcore.
Ghoul is inderdaad anders dan Impaled maar het geluid en de opzet ervan hanteert werkelijk geen wereld van verschil. De basisfundamenten zijn wel degelijk gelijkgetrokken, alleen daar vandaan varen beide bands een eigen koers.
- XnegativeX
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Idd, ik denk dat het meer in de buurt ligt van crust.XnegativeX schreef:[..]
In dat geval zijn bands als Exhumed, Aborted, Impaled en zelfs Carcass ZEKER geen grindcore.
edit: waar Gr. Dracula het dan over heeft hè, niet dat Exhumed, Aborted, Impaled en Carcass crust zijn.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- Forseti's Justice
Ho, wacht, ik zeg niet dat grindcore niet bestaat. Alleen is de scheidslijn tussen punk en grind redelijk vaag. Grindcore onderscheidt zich wel degelijk en gore/grind al helemaal omdat het veel verder gaat dan punk. Maar als je eens objectief luistert naar de eerste 2 platen van Carcass en vervolgens Cryptic Slaughter, Venom, Repulsion en zelfs Misfits opzet moet je denk ik tot de conclusie komen dat grind echt geëvolueerd is uit vuile punk. En in sommige bands (Ghoul) hoor je dat iets meer terug dan in andere (Impaled).XnegativeX schreef:[..]
In dat geval zijn bands als Exhumed, Aborted, Impaled en zelfs Carcass ZEKER geen grindcore.
Aborted is trouwens brute Death Metal, geen grind.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ben nu het nieuwe album van Impaled aan het luisteren en de smile op m`n kopf gaat m`n oren te boven.
Wat een ontzettend goed, strak maar ook comisch album. Dit is absoluut een schijf om nog lang plezier van te hebben.
Waar ik naast de technische en humoristische aspecten overigens ook zeer over te spreken ben is de diversiteit op "Death After Life". Ik was ontzettend benieuwd naar hoe dit album zich qua variatie zou ontwikkelen en ik ben allesbehalve teleurgesteld.
Wat een ontzettend goed, strak maar ook comisch album. Dit is absoluut een schijf om nog lang plezier van te hebben.
Waar ik naast de technische en humoristische aspecten overigens ook zeer over te spreken ben is de diversiteit op "Death After Life". Ik was ontzettend benieuwd naar hoe dit album zich qua variatie zou ontwikkelen en ik ben allesbehalve teleurgesteld.
Teleurgesteld ben ik ook niet over Impaled, maar over de ongelofelijke KNAKEproductie die Trey Spruance er aan heeft meegegeven. Deze gast hadden ze nooit de studio moeten uitlenen, ook al is ie nog zo goed met zijn eigen bandjes. Kom op, in een tijdperk met Neil Kernons, Tue Madsens, Daniel Bergstrands en Fredrik Nordstroms achter de knoppen mag zo'n rakkeplof-geluid echt niet meer. Het klinkt verschrikkelijk amateuristisch en doet afbreuk aan de duisternis die Impaled in zijn muziek inbouwt.
Niets negatiefs over de rest trouwens, ik sluit me graag aan bij de Graaf.
Niets negatiefs over de rest trouwens, ik sluit me graag aan bij de Graaf.
- Defleshed by flieS
Als jullie toch zo bezig zijn met die exhumed / impaled achtige bandjes...
Splatterhouse al eens gehoord ?? vond dit ook zeker geen verkeerde band, rost er lekker op los, zit goed in elkaar, lekker geproduceerd.
heb alleen The house that dead built maar ik denk dat die split cd met Gruesome stuff relesih ook zeker wel de moeite waard is.
en vind Ghoul en Impaled eigenlijk helemaal niet zo op elkaar lijken..
Wat ik van andere razorback bands dan weer niet kan zeggen, als je die 5 jaar razorback sampler een paar keer goed luisterd beginnen een aatla bandjes toch wel sterk op elkaar te lijken.
Iemand County medical examiners al ontdenkt ?? die rippen ook t ene Carcass/exhumed riffie na t andere, des al niet temin een leuk orkestje
Splatterhouse al eens gehoord ?? vond dit ook zeker geen verkeerde band, rost er lekker op los, zit goed in elkaar, lekker geproduceerd.
heb alleen The house that dead built maar ik denk dat die split cd met Gruesome stuff relesih ook zeker wel de moeite waard is.
en vind Ghoul en Impaled eigenlijk helemaal niet zo op elkaar lijken..
Wat ik van andere razorback bands dan weer niet kan zeggen, als je die 5 jaar razorback sampler een paar keer goed luisterd beginnen een aatla bandjes toch wel sterk op elkaar te lijken.
Iemand County medical examiners al ontdenkt ?? die rippen ook t ene Carcass/exhumed riffie na t andere, des al niet temin een leuk orkestje
G.O.R.E.
[img]http://i53.photobucket.com/albums/g70/defleshedbyflies/banner.jpg[/img]
[img]http://i53.photobucket.com/albums/g70/defleshedbyflies/banner.jpg[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Hmm, ik heb Death After Life alleen nog maar op (matige kwaliteit) mp3versie gehoord. Dan vallen dat soort dingen iets minder op.Rascul schreef:Teleurgesteld ben ik ook niet over Impaled, maar over de ongelofelijke KNAKEproductie die Trey Spruance er aan heeft meegegeven.
Of veel minder.
Of juist des te meer.
Anyway, eind van de maand ook maar even de spiegelende versie soldaat maken.
- Audiophile
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Audiophile
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Audiophile
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb de nieuwe ondertussen aan een luisterbeurt onderworpen en ik was erg onder de indruk. Death metal die niet uitblinkt in pure bruutheid maar juist in sfeer en melodie. De muziek doet wel heel erg sterk denken aan Carcass ten tijde van Heartwork maar dat stoort me eigenlijk niet zo.
Ik hoop dat ik hem op Dynamo kan vinden. Want dit wil ik zeker in mijn bezit hebben.
Ik hoop dat ik hem op Dynamo kan vinden. Want dit wil ik zeker in mijn bezit hebben.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.