Het niveau zakt weer eens tot onder de gordel.metal-willem schreef:ken ik niet, maar vast verschrikkelijk
Wegwezen hier, kinder!
Kwam Demilich ook niet uit Finland?Gr. Dracula schreef:Ohja!
mannen, buigt u zich eens over de finse Sotajumala.
HO! STOP! WACHT! Niet het topic voortijdis dichtgooien aub!
Ja, ik weet het, Finland moet het over het algemeen van folk en ander melodieus voorkomen hebben, maar als uitzondering op de regel hakt Sotajumala zich een weg naar de gerespecteerde DM-scene. En terecht, want deze band heeft heel wat in huis.
Ja daar heb ik een mp3 van, eff luisteren.XnegativeX schreef:Last one on earth van Asphyx beukt heerlijk!
Hoeveel fans van ranzige, zweedse old school death metal hebben Chaosbreed al eens gehoord?
http://www.chaosbreed.net
Van de 3 ben ik het best bekend met Pestilence waar ik Spheres en testimony of the Ancients heb. Zeer relaxed spul, ik heb me overigens al lang voorgenomen om de eerste 2 platen van Pestilence ook eens aan een grondige luisterbeurt te onderwerpen. Daar moet ik binnenkort maar es effe achteraan.Svenson schreef:Wat vindt men hier van den Nederlandse groten (althans in mijn ogen) Asphyx, Pestilence en Pentacle?
Pentacle is zeker een goede band. Ik heb ze nu een aantal keren live gezien en ze hebben mij nog niet teleurgesteld. Zeer effectieve old school death metal. Met Asphyx en Pestilende ben ik niet zo bekend dus daar kan ik geen oordeel over vellen.Svenson schreef:Wat vindt men hier van den Nederlandse groten (althans in mijn ogen) Asphyx, Pestilence en Pentacle?
Deze drie bands zaten onder andere (Morbid Angel, Obituary en Suffocation e.d ook) in het lijstje waaraan ik sinds ik het voor het eerst hoorde aan verkocht ben. Voor mij is dat gewoon deathmetal zoals het bedoelt is, ook omdat ik die oudere bands als eerste leerde kennen. Die oudere dm geeft voor mij gewoon veel meer het gevoel weer dan al die nieuwe triggertroep, het kopje waaronder ik veel van die herrie schaamteloos prop.Gr. Dracula schreef:[..]
Van de 3 ben ik het best bekend met Pestilence waar ik Spheres en testimony of the Ancients heb. Zeer relaxed spul, ik heb me overigens al lang voorgenomen om de eerste 2 platen van Pestilence ook eens aan een grondige luisterbeurt te onderwerpen. Daar moet ik binnenkort maar es effe achteraan.
Asphyx en Pentacle heb ik beide "wel eens gehoord" en ik kan me niet herinneren dat het is tegengevallen. Maar meer kan ik er vooralsnog niet over melden.
Dat is vreemd. Ten eerste ken ik dat nummer niet wat jij nu luistert en ten tweede klinken ze op cd alles behalve schel. Ze hebben echt dat lomp zware, zweedse death metal geluid (ik doel hier op de sound van de oude Entombed, Grave en Dismember).TELEPETHERION schreef:[..]
Vind het toch niet zo boeiend, klint dan weer een beetje schel en rauw.
Soms wel heerlijke riffs er doorheen.
Raar, een van de oudere albums ofzo.XnegativeX schreef:[..]
Dat is vreemd. Ten eerste ken ik dat nummer niet wat jij nu luistert en ten tweede klinken ze op cd alles behalve schel. Ze hebben echt dat lomp zware, zweedse death metal geluid (ik doel hier op de sound van de oude Entombed, Grave en Dismember).
Zekers, zekers, zeer scherp, mijnheer Puist!puist schreef:[..]
Kwam Demilich ook niet uit Finland?
Ze hebben maar 1 album. En wat het geluid daarvan betreft sluit ik me bij Xneg aan, dus wat jij aan je hengel hebt hangen weet ik ook niet.TELEPETHERION schreef:[..]
Raar, een van de oudere albums ofzo.
als je geen grote fan bent geef ik je ook weinig kans dat je dat ooit wel wordt. Niet iedereen houdt van dat geluid en het is ook niet echt aan te leren. Het spreekt je aan, of niet.wuzzer schreef:wat zouden jullie mij, geen grote death metal fan, kunnen aanraden om te luisteren om de muziek beter te leren waarderen?
Je kunt het ook gaan waarderen he. Ik ben ook begonnen met heavy en prog. Nu luister ik steeds meer DM.Gr. Dracula schreef:[..]
als je geen grote fan bent geef ik je ook weinig kans dat je dat ooit wel wordt. Niet iedereen houdt van dat geluid en het is ook niet echt aan te leren. Het spreekt je aan, of niet.
Ik kan je niets aanraden omdat ik geen flauw idee heb waar je voorkeur eventueel naar uit zou kunnen gaan. DM is namelijk nogal onderverdeeld in subgenres.
Death offcourse, Symbolic en The Sound Of Perseverance moet je maar eens proberen.wuzzer schreef:wat zouden jullie mij, geen grote death metal fan, kunnen aanraden om te luisteren om de muziek beter te leren waarderen?
Ik denk niet dat je pats boem zomaar death metal zal gaan waarderen, maar als je je in het genre wil verdiepen zou ik bands als Morbid Angel, Suffocation, Obituary, Autopsy, Death, Vader en Cannibal Corpse proberen. Wil je meer weten wat er tegenwoordig goed gevonden wordt dan zijn namen als Krisiun, Hate Eternal, Bloodbath, Diabolic, Nile, Cryptopsy, Dying Fetus, Vomitory en Behemoth.wuzzer schreef:wat zouden jullie mij, geen grote death metal fan, kunnen aanraden om te luisteren om de muziek beter te leren waarderen?
Van wanneer is hun album dan ?Gr. Dracula schreef:[..]
Ze hebben maar 1 album. En wat het geluid daarvan betreft sluit ik me bij Xneg aan, dus wat jij aan je hengel hebt hangen weet ik ook niet.
Waarschijnlijk een nummer van hun eerder verschenen EP, wat eigenlijk een opnieuw gereleasede demo is. En demogeluid is niet altijd pruimbaar nee.
Kortom, luister Brutal.
Heb wat van de website van Sojajumala gedownload en het is zeker niet te vergelijken met Demilich. Het is niet echt mijn smaak. Zelf vind ik Demilich beter.Gr. Dracula schreef:[..]
Zekers, zekers, zeer scherp, mijnheer Puist!
Hoewel Nespithe van Demilich ook behoorlijk noemenswaardig is kan ik het alleen niet echt met Sotajumala vergelijken. Demilich klinkt wat soberder, meer ingetogener en klinken de vocalen ( die bij Sojajumala ook wat variabeler zijn, overigens) meer op de voorgrond...
Sander schreef:Zag ik daar iets over Pestilence?
Hun debuut 'Malleus Maleficarum' is echt een geweldig genadeloze thrash plaat.
En 'Consuming Impulse' behoort samen met Gorefest's 'False' tot de beste Nederlandse Death Metal platen ooit!!
Je hebt misschien wel een beperkte kennis van DM maar wel een goede smaak. Archgoat klinkt echt zoals brute DM hoort te klinken EN geeft daarbij ook nog es een heerlijk zwaar geluid prijs. Zeer geschikt voor de Graaf, ik houd wel van heavy spul.puist schreef:[..]
Ik wist dat ik nog een Finse death metal band in mijn bezit moest hebben en ik heb het gevonden. Archgoat. Zelf schieten mij geen namen te binnen waar ik het mee vergelijken kan. Daar is mijn kennis van death metal te beperkt. Maar hierstaat een sample. Oordeel zelf
De kwaliteit van de mp3 is goed. Het ligt aan de band. Ze hebben voor zover ik weet alleen een demo, ep en een live album opgenomen. Ik vind dat best jammer want ik vind dat Archgoat toch wel erg goede death metal maken.Gr. Dracula schreef:[..]
Je hebt misschien wel een beperkte kennis van DM maar wel een goede smaak. Archgoat klinkt echt zoals brute DM hoort te klinken EN geeft daarbij ook nog es een heerlijk zwaar geluid prijs. Zeer geschikt voor de Graaf, ik houd wel van heavy spul.
Is de kwaliteit van mp3tje trouwens maar matig of heeft de band zo`n slechte eindmix?