Rhapsody Of Fire (voorheen Rhapsody)
- fetuskiller
- Contacteer:
- Jozz In Flames
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb 'em gisteren gehaald. En het is zeker een goed album. Alles zit erg sterk in elkaar, de productie knalt en alles is weer over-the-top bombastisch.
Toch heb ik een paar op- en aanmerkingen.
Ten eerste had ik zo onderhand toch een kleine koerswijziging verwacht. Ze hebben nu hun eerste saga afgesloten dus van mij hadden ze, zowel tekstueel als muzikaal, wel met een lichterlijk ander concept mogen komen.
En ten tweede had ik het geheel toch graag iets agressiever willen horen.
Al met al is het gewoon een erg goede cd maar voegt hij niks toe aan het Rhapsody repertoire. En dat is wel een beetje jammer.
Toch heb ik een paar op- en aanmerkingen.
Ten eerste had ik zo onderhand toch een kleine koerswijziging verwacht. Ze hebben nu hun eerste saga afgesloten dus van mij hadden ze, zowel tekstueel als muzikaal, wel met een lichterlijk ander concept mogen komen.
En ten tweede had ik het geheel toch graag iets agressiever willen horen.
Al met al is het gewoon een erg goede cd maar voegt hij niks toe aan het Rhapsody repertoire. En dat is wel een beetje jammer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik heb de nieuwe cd op de officiele Nederlandse luistersessie ( effe patsen!) in de 013 gehoord, dat was best indrukwekkend. Vooral omdat het geluid hard en zuiver was in die zaal nam de cd je werkelijk met zich mee.
Ik was erg enthousiast alleen was ook mijn commentaar dat deze cd te veel op de voorgangers lijkt, en dat sommige ( tussen) stukken te lang zijn, waardoor het verrassende er af gaat en je de aandacht gaat afdwalen.
maar ik moet die cd weer eens luistere, echter. Die luistersessie is ook alweer maanden terug.
Ik was erg enthousiast alleen was ook mijn commentaar dat deze cd te veel op de voorgangers lijkt, en dat sommige ( tussen) stukken te lang zijn, waardoor het verrassende er af gaat en je de aandacht gaat afdwalen.
maar ik moet die cd weer eens luistere, echter. Die luistersessie is ook alweer maanden terug.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Waarom is er hier niemand die deze band genadeloos afkraakt? Ik las het commentaar van ene JP op het album review hier op deze site, en kan me daar redelijk in vinden.
"Hilarisch is het gewoon. Dat je er elke weer vergif op kunt innemen dat een zogenaamde Luca Turruli vakkundig zijn ''legenadarische'' hollywood metalproducties om zeep weet te helpen met zijn onuitstaanbare vibrerende stem. Ik hoor de Rhapsody fan op dit moment met ergernis denken: jongen, als je niet van zijn stem houdt, ga dan gewoon ergens anders je mening over staan te verkondigen. NEE!!!!! roep ik dan subiet. Over smaak valt te twisten, en ik wil bij deze melden dat ik het gewoon onbegrijpelijk vind dat je naar dit soort muziek kunt luisteren zonder dat je in de lacht schiet. Want kom op zeg: je kan een band als Rhapsody toch niet serieus nemen?? Een ''legendary'' website met de titel mightyrhapsody.com, overdramatische teksten met in elke nummer minsten 3 keer de woorden ''holy'', ''warrior'' en ''tragic''., tenenkrommende dialogen door de nummers heen (vooral van de conversatie in ''sacred power'' wordt ik erg emotioneel) en een Christopher Lee die compleet een karikatuur van zichzelf is geworden. Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik kan garanderen dat ook dit album geen uitzondering op de regel is geworden. Jammer, want de prachtige klassieke koorzang en de bombastische orchestrale stukken zouden bijna doen geloven dat dit een goed album was. Jammergenoeg wordt je ruw uit dat geloof gestoten door een stel met speelgoedzwaarden uitgeruste Italianen in hyperfoute bloesjes die patent hebben op meest kitscherige metal die ik ooit heb gehoord. Alleen geschikt voor mensen die eens een keer flink willen lachen met vrienden en fantasyfans zonder een greintje humor"
Nou heb ik zelf die blauwe cd met die rode draak van deze band omdat die erg vet zou zijn, ik luister hem alleen nooit omdat ik maar 1 nummer goed vond (ergens aan het einde van de cd). En bij het beluisteren van de nieuwe cd kreeg ik zo'n verschrikkelijke deja-vu gevoel dat ik hem na 1 luisterbeurt gelijk gedelete... ik bedoel, wegegooid heb
"Hilarisch is het gewoon. Dat je er elke weer vergif op kunt innemen dat een zogenaamde Luca Turruli vakkundig zijn ''legenadarische'' hollywood metalproducties om zeep weet te helpen met zijn onuitstaanbare vibrerende stem. Ik hoor de Rhapsody fan op dit moment met ergernis denken: jongen, als je niet van zijn stem houdt, ga dan gewoon ergens anders je mening over staan te verkondigen. NEE!!!!! roep ik dan subiet. Over smaak valt te twisten, en ik wil bij deze melden dat ik het gewoon onbegrijpelijk vind dat je naar dit soort muziek kunt luisteren zonder dat je in de lacht schiet. Want kom op zeg: je kan een band als Rhapsody toch niet serieus nemen?? Een ''legendary'' website met de titel mightyrhapsody.com, overdramatische teksten met in elke nummer minsten 3 keer de woorden ''holy'', ''warrior'' en ''tragic''., tenenkrommende dialogen door de nummers heen (vooral van de conversatie in ''sacred power'' wordt ik erg emotioneel) en een Christopher Lee die compleet een karikatuur van zichzelf is geworden. Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik kan garanderen dat ook dit album geen uitzondering op de regel is geworden. Jammer, want de prachtige klassieke koorzang en de bombastische orchestrale stukken zouden bijna doen geloven dat dit een goed album was. Jammergenoeg wordt je ruw uit dat geloof gestoten door een stel met speelgoedzwaarden uitgeruste Italianen in hyperfoute bloesjes die patent hebben op meest kitscherige metal die ik ooit heb gehoord. Alleen geschikt voor mensen die eens een keer flink willen lachen met vrienden en fantasyfans zonder een greintje humor"
Nou heb ik zelf die blauwe cd met die rode draak van deze band omdat die erg vet zou zijn, ik luister hem alleen nooit omdat ik maar 1 nummer goed vond (ergens aan het einde van de cd). En bij het beluisteren van de nieuwe cd kreeg ik zo'n verschrikkelijke deja-vu gevoel dat ik hem na 1 luisterbeurt gelijk gedelete... ik bedoel, wegegooid heb
- zwarte krijser
- XnegativeX
- Contacteer:
Eh...nee!
Ik zie niet in waarom dat belachelijk zou zijn. Het is een vorm van escapisme. Iets waar wel meer metal bands aan doen. Een band als Bal sagoth is daar een goed voorbeeld van maar ook een Immortal of een Amon amarth en honderden meer.
Trouwens, schijvers en filmmakers kunnen er ook wat van.
Ik zie niet in waarom dat belachelijk zou zijn. Het is een vorm van escapisme. Iets waar wel meer metal bands aan doen. Een band als Bal sagoth is daar een goed voorbeeld van maar ook een Immortal of een Amon amarth en honderden meer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Sandr
- Contacteer:
Fabio Lione is de zangerTherion schreef:Waarom is er hier niemand die deze band genadeloos afkraakt? Ik las het commentaar van ene JP op het album review hier op deze site, en kan me daar redelijk in vinden.
"Hilarisch is het gewoon. Dat je er elke weer vergif op kunt innemen dat een zogenaamde Luca Turruli vakkundig zijn ''legenadarische'' hollywood metalproducties om zeep weet te helpen met zijn onuitstaanbare vibrerende stem. Ik hoor de Rhapsody fan op dit moment met ergernis denken: jongen, als je niet van zijn stem houdt, ga dan gewoon ergens anders je mening over staan te verkondigen. NEE!!!!! roep ik dan subiet. Over smaak valt te twisten, en ik wil bij deze melden dat ik het gewoon onbegrijpelijk vind dat je naar dit soort muziek kunt luisteren zonder dat je in de lacht schiet.
als je zonodig een polemiek wil schrijven, beschik dan wel over de juiste feitenkennis
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Absoluut. Daarbij, als we gaan zeiken op draken kunnen we Satan, bloed, moord, verderf, dood, liefde en dromen er ook wel uitgooien. Rhapsody is muziek om te ontsnappen aan de werkelijkheid, en ik vind dat ze daar dan ook goed in slagen.XnegativeX schreef:Eh...nee!
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- pier_hier
- Contacteer:
zelfs al zouden de luitjes van rhapsody muzikaal en tekstueel naar eigen idee een andere richting inslaan, dan zou dit waarschijnlijk nog steeds amper hoorbaar zijn op de cd
kijk maar naar de solo platen van luca turilli waarop hij hoogstens een beetje meer de polka kant opgaat met wat futuristische effecten(op de tweede plaat), maar zelf verkondigt een geheel andere stijl muziek te spelen als men van zijn rhapsody gewend is
tekstueel is het ook meer van hetzelfde, ook al neigt het op die laatste plaat meer naar een sf verhaal. Het blijft de strijd tussen goed en kwaad met een hoog gehalte mighty warriors, verzuipend in fantasy elementen.
Het enige echte verschil is zanger olaf(van dionysus, ook de moeite waard) , die ook zeker geen verkeerde zanger is hoewel hij voor mij herr fabio niet kan overtreffen.
al met al goeie muziek ook, maar het had net zo goed onder de naam rhapsody kunnen worden uitgebracht
kortom zelfs al word er geprobeerd van de stijl of tekstuele onderwerpen af te wijken lukt dat ze niet eens.
vind ik dit erg?
Nee, het interesseert me geen zak... want dat hoort bij rhapsody
Sinds ik Symphony of enchanted lands (pt 1 dus) voor het eerst hoorde vond ik dit al geniaal, en op elke plaat die ze daarvoor of daarna uitbrachten deden ze ditzelfde met klasse.
fantasy teksten en over the top muziek is voor mij geen bezwaar. Zeg nu zelf.. een beetje escapisme is bij 90% procent van de metalbands wel in de teksten te ontdekken, het hoort erbij.
anders moet men maar punk of hardcore luisteren.
Is deze plaat beter dan Symphony deel 1?
absoluut niet
Is deze plaat beter dan pak em beet Power Of The Dragonflame?
ik vind van niet
Is deze plaat de moeite waard om naar de platenzaak te snellen?
absoluut, want t blijft een geweldig album dat zeker niet tot zijn recht komt als mp3tjes door een stel laptopspeakertjes
kijk maar naar de solo platen van luca turilli waarop hij hoogstens een beetje meer de polka kant opgaat met wat futuristische effecten(op de tweede plaat), maar zelf verkondigt een geheel andere stijl muziek te spelen als men van zijn rhapsody gewend is
tekstueel is het ook meer van hetzelfde, ook al neigt het op die laatste plaat meer naar een sf verhaal. Het blijft de strijd tussen goed en kwaad met een hoog gehalte mighty warriors, verzuipend in fantasy elementen.
Het enige echte verschil is zanger olaf(van dionysus, ook de moeite waard) , die ook zeker geen verkeerde zanger is hoewel hij voor mij herr fabio niet kan overtreffen.
al met al goeie muziek ook, maar het had net zo goed onder de naam rhapsody kunnen worden uitgebracht
kortom zelfs al word er geprobeerd van de stijl of tekstuele onderwerpen af te wijken lukt dat ze niet eens.
vind ik dit erg?
Nee, het interesseert me geen zak... want dat hoort bij rhapsody
Sinds ik Symphony of enchanted lands (pt 1 dus) voor het eerst hoorde vond ik dit al geniaal, en op elke plaat die ze daarvoor of daarna uitbrachten deden ze ditzelfde met klasse.
fantasy teksten en over the top muziek is voor mij geen bezwaar. Zeg nu zelf.. een beetje escapisme is bij 90% procent van de metalbands wel in de teksten te ontdekken, het hoort erbij.
anders moet men maar punk of hardcore luisteren.
Is deze plaat beter dan Symphony deel 1?
absoluut niet
Is deze plaat beter dan pak em beet Power Of The Dragonflame?
ik vind van niet
Is deze plaat de moeite waard om naar de platenzaak te snellen?
absoluut, want t blijft een geweldig album dat zeker niet tot zijn recht komt als mp3tjes door een stel laptopspeakertjes
- The Collector of Souls
Maak je niet ongerust, ik beluister mijn Rhapsody-mp3's gewoon op mijn geluids-installatie.pier_hier schreef:t blijft een geweldig album dat zeker niet tot zijn recht komt als mp3tjes door een stel laptopspeakertjes
...
P.S. dat was een mopje...
... ik ga natuurlijk niet naar dat ruk-Rhapsody luisteren.
- pier_hier
- Contacteer:
los van muzikale smaak:The Collector of Souls schreef:Maak je niet ongerust, ik beluister mijn Rhapsody-mp3's gewoon op mijn geluids-installatie.pier_hier schreef:t blijft een geweldig album dat zeker niet tot zijn recht komt als mp3tjes door een stel laptopspeakertjes
... ik ga natuurlijk niet naar dat ruk-Rhapsody luisteren.
mp3 is leuk, maar niets gaat boven een origineel album voor bij de collectie
maarja dat is een andere discussie natuurlijk
bepaalde cd's doen t goed als mp3, en bepaalde cd's blijft niets van over
ik heb zo t idee dat dat laatste bij deze nieuwe rhapsody plaat t geval is
- The Collector of Souls
Dat hangt helemaal af hoe erg de mp3 gecomprimeerd is, en met welke compressie methode. Ik kan je verzekeren dat er tussen de CD en een 256kbps lame-encoded mp3 geen verschil te horen is. De meeste mp3's zitten jammer genoeg op 128kbps, en zijn met een vage encoder gecompressed.pier_hier schreef:bepaalde cd's doen t goed als mp3, en bepaalde cd's blijft niets van over
ik heb zo t idee dat dat laatste bij deze nieuwe rhapsody plaat t geval is
Een prachtige band vind ik dit, ik heb er wat cd-r albums van en Rain of a Thousand Flames op vinyl, ik hoop ze echt nog eens live te zien.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik ben helemaal bezeten van Guardiano del destino. Wat een prachtig nummer is dat. Op de Italiaanse nummers vind ik Fabio daarbij altijd veel grootser en spontaner klinken. Lamento Eroico gaat precies hetzelfde bij op
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Metal_heart
alleen erg jammer dat ik er nooit geen reet van versta... italiaans is maar irritant... spagettivreters....Lennert from hell schreef:Ik ben helemaal bezeten van Guardiano del destino. Wat een prachtig nummer is dat. Op de Italiaanse nummers vind ik Fabio daarbij altijd veel grootser en spontaner klinken. Lamento Eroico gaat precies hetzelfde bij op
je moet wel mee kunnen bléren over dragons, emerald swords en uiteraard DARGOR!
[url=http://www.huubboel.nl][img]http://i12.photobucket.com/albums/a222/Wouter_devries/banner_gitaarnet.gif[/img][/url]
Die lui daar zijn best aardig, beetje arrogant, maar ik vind de taal echt mooi.Metal_heart schreef:[..]
alleen erg jammer dat ik er nooit geen reet van versta... italiaans is maar irritant... spagettivreters....
je moet wel mee kunnen bléren over dragons, emerald swords en uiteraard DARGOR!
- Rebellion666
Ik zou daar als ik jou was nog maar eens over nadenken. In de studio zijn ze grootst maar op het podium vallen ze door de mand. Dat is verklaarbaar: deze muziek ís niet te spelen door 5 man. Zo hetzelfde als Therion. Je hoort een orkest maar je ziet geen orkest. Ik hou daar niet zo van.Saxon 747 schreef:Een prachtige band vind ik dit, ik heb er wat cd-r albums van en Rain of a Thousand Flames op vinyl, ik hoop ze echt nog eens live te zien.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
power metal is opeens actief op mf!
rhapsody is natuurlijk geweldig.
de combinatie van de zang met de spanning die de muziek opwekt, maakt rhapsody bijzonder.
ze zijn wel onwijs lelijk, dat is ietwat jammer:P
je moet het ook niet te vaak luisteren want dan ben je t wel weer te snel zat.
rhapsody is natuurlijk geweldig.
de combinatie van de zang met de spanning die de muziek opwekt, maakt rhapsody bijzonder.
ze zijn wel onwijs lelijk, dat is ietwat jammer:P
je moet het ook niet te vaak luisteren want dan ben je t wel weer te snel zat.
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber
- Rebellion666
Je hebt het tegen Arnibes, Kristof. Voor hem is Las Ketchup al evil. Maar Rhapsody verveelt mij nooit, maar dat kan ook liggen dat ik nooit meer dan 2 cd's van 1 band achter elkaar luister.Kristof schreef:[..]
ben jij echt dom ofzo? ken jij je klassiekers niet?
- arnibes
- Contacteer:
Krijg nou wat. Was m'n 1e gedachte. Rhapsody bestaat nog.In November 2005 Italian Film Score Metal icons RHAPSODY are poised to release their first live album ever ! The recordings will be based on performances made during leg one of MANOWAR's 'Demons, Dragons and Warriors World Tour' where RHAPSODY appeared as the special guests in spring 2005.
This recently completed first leg of the tour was highly acclaimed for its striped down and performance oriented arrangements, which allowed the band to prove that the music is the message. No track list has been released yet but RHAPSODY's record label Magic Circle Music announced the songs played during the shows included old favorites and tracks from their latest release Symphony Of Enchanted Lands II - The Dark Secret. More to follow.
- Johannes de Dopeste
- Dragonforce
-
- Contacteer: