En Simon Philips is gaaf. Iemand die Jeff Porcaro vervangt is zowiezo gaaf.
Favoriete Drummer?
- Thaumaturgy
 - Berichten: 3674
 - Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm
 
Iemand die Jeff Porcaro vervangt moet elke spelende seconde onthouden dat ie niet kan tippen aan de echte Porcaro.Thaumaturgy schreef:Je zou kunnen zeggen dat Ulrich het tegenovergestelde van Portnoy is. Hij heeft geen echt goede techniek maar heeft daarentegen wel gave drumpatijen geschreven.
En Simon Philips is gaaf. Iemand die Jeff Porcaro vervangt is zowiezo gaaf.
Makkers staakt uw wild geraas
						- Soulcollector
 - Berichten: 19687
 - Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
 - Locatie: Eindhoven
 - Contacteer:
 
dat rechtoe rechtaan drummen vond ik zeer meevallen. er zullen natuurlijk betere zijn, maar simon grooved een aardig eind weg. soms werd het wat saai tijdens solo's.Erased schreef:Mwah, ik hoef Simon Phillips niet zo nodig te zien. Ik vind het te rechtoe rechtaan drummen. Ik had liever Virgil Donati nog een keer in Brabant gehad :d
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
						- Blackmetal
 - Berichten: 2082
 - Lid geworden op: do dec 26, 2002 4:32 pm
 - Locatie: Alphen in Hell
 - Contacteer:
 
Dat is het enige Nile album wat hij heeft gedrumt.HellcommandeR schreef:Tony Laureno ( vooral op het Nile - album "...In Their Darkened Shrines")
Jotan van The Berzerker, maar meer vanwege die video van 1165 beats in 1 minuut.
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
						Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
Nou hoi. Die kerel van The Berzeker kan de pot op met zn 1165 bpm, alsof je daarmee een goede drummer bent.Blackmetal schreef:[..]
Dat is het enige Nile album wat hij heeft gedrumt.
Jotan van The Berzerker, maar meer vanwege die video van 1165 beats in 1 minuut.
Niet dus he.
Makkers staakt uw wild geraas
						Hij heeft ook en goeie instructie video, staan wel wat leuke dubbelbass oefeningen op.
			
			
													
					Laatst gewijzigd door yelmer op wo okt 27, 2004 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
									
			
									
						- HellcommandeR
 - Berichten: 5064
 - Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm
 
Dat hoef je mij niet te vertellen.Blackmetal schreef:[..]
Dat is het enige Nile album wat hij heeft gedrumt.
Jotan van The Berzerker, maar meer vanwege die video van 1165 beats in 1 minuut.
Ik bedoelde dat wat hij in huis heeft het beste bij Nile heeft laten zien, aangezien hij ook bij Angelcorpse en God Dethroned heeft gedrumd.
- The Collector of Souls
 - Berichten: 228
 - Lid geworden op: di aug 17, 2004 8:00 pm
 
- Yokozuna
 - Berichten: 1711
 - Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
 - Locatie: Roosendaal & Tilburg
 - Contacteer:
 
Portnoy is gewoon goed in shows spelen van 3 hele uren met daarin nummers van soms 20 minuten aan een stuk met een zooi maatwisselingen en veel breaks en andere fratsen. Z'n bassdrum techniek techniek is alles behalve goedHou toch eens op met die Mike Portnoy! Zo goed is hij niet! Zijn techniek is redelijk goed ja, maar verder ook niets!!!
Volgens mij bedoelen ze 1165 hits in een minuut, '1165BPM' slaat natuurlijk nergens op. Trouwens voor veel metalheads ben je wel een goeie drummert als je gewoon snel en strak of gewoon impressive speelt wat bij de muziek past. Veel rock/metal mensjes hebben echt niet zo'n hoge maatstaaf daarvoor heb ik vernomen als je af en toe wat rondvraagt.Rascul schreef:[..]
Nou hoi. Die kerel van The Berzeker kan de pot op met zn 1165 bpm, alsof je daarmee een goede drummer bent.
Niet dus he.
Hoezo dat? God Dethroned heeft ook RUSTPUNTEN in hun muziek, als je daaroverheen gaat raggen met blastbeats dan passen de puzzelstukjes niet. Tony is niet maf, hij heeft bij GD ook laten zien dat hij een drummer met aanpassingsvermogen is. Bij Nile had hij gewoon alles gegeven wat ie had kwa uithoudingsvermogen/snelheid. Het is echt insane hoe lang die kerel door blijft gaan, en alles strak houdt, dat terwijl hij de laatste 2 jaar volgens eigen zeggen bijna nooit specifiek getrained heeft, alleen veel live en huurling werk. Ik zie hun nieuwe drummer George Kollias dat eerlijk gezegd nog niet nadoen... Kollias is wel creatiever, maar daar heb je niet zoveel aan bij het spelen van bestaand Nile werkAlleen bij Ravenous(God dethroned), merk je gewoon dat ie een stap terug moet.
Net zo min zoe ik trouwens Joey Jordison Frost (Satyricon) naspelen nu hij hem vervangt tijdens de US tour. Om nummers als The Scorn Torrent na te spelen heb je meer dan een goede slagtechniek nodig.
					Laatst gewijzigd door Yokozuna op wo okt 27, 2004 12:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
									
			
									mp3's: http://members.home.nl/yoko
						Ja maar met een stap terug refereer ik naar het niveau-verschil van GD en Nile. GD is zeker goed, maar bij Nile is het niveau zo hoog. Dat het extra moeilijk word om ''ingehouden'' te spelen. Tony had in principe veel meer beuk werk kunnen laten horen op Ravenous(in de lompere stukken). En daarom vond ik het waard om die opmerking te posten.
			
			
									
									
						- Yokozuna
 - Berichten: 1711
 - Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
 - Locatie: Roosendaal & Tilburg
 - Contacteer:
 
Hmm, ik vind dat Tony's spel op Ravenous perfect bij de muziek past.yelmer schreef:Ja maar met een stap terug refereer ik naar het niveau-verschil van GD en Nile. GD is zeker goed, maar bij Nile is het niveau zo hoog. Dat het extra moeilijk word om ''ingehouden'' te spelen. Tony had in principe veel meer beuk werk kunnen laten horen op Ravenous(in de lompere stukken). En daarom vond ik het waard om die opmerking te posten.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
						Hier een stukkie uit het nile forum, antwoord is van Karl sanders. Echt goed die Tony
yelmer wrote:
Well he did a fine job on black seeds of vengeance, especially if he had three days to rehearse
Karl Sanders:
I was there , and it was 3 days to rehearse AND record.
We were literally teaching Derek the songs and immediatly laying them down ,
punching in as necessary -
and the punch ins were not for any reason other than Derek
remembering as much of the sections in correct order with the necessary amount of detail ;
NOT because of any actual technical mistakes.
On a couple songs, we were actually showing him half the song , lay it down , show him the next half , lay it down , and working our way thru the songs -
Derek would bite off as big a section as he could , as was reasonable
to remember all the details and changes with 1 listen and recording first take. The punch-ins were merely to facilitate the learning of the material -
in a time efficient way - cause we were out of time.
not because Derek had any performance issues.
In fact , there are no "normal" drum edits on that record , or "fixing" of anything Derek played~
what you hear is exactly what Derek played - just some occasional punch-in assembly required . And all of them - first "Take"
cause we did not have time for second and third takes.
It was - GET IT and MOVE ON.
The pressure was insane -
but Derek never faltered .
Had Derek been given proper time to listen and prepare properly beforehand , it is scary to think what that album could have been-
as it is , without even considering how Derek had to work ,
it is amazing.
To watch Derek work was a spectacular display of musicianship , confidence , and sheer-flying-by-the-seat-of-his-pants.
Coincidentally, I was preparing a special CD today , of just Dereks drum tracks from that album , and I got the chance to listen to them again -
after not listening to just the drum tracks by themselves in years .
And I gotta, say , his performances are extra clean and tight ,
and exemplary studies in drum part craftsmanship.
Had I not seen them done on the spot with my own eyes ,
I would have believed those drum tracks were the product of months worth of preparation time .
Derek is a person who not only has an extraordinary amount of talent , but is willing to give 150% to do whatever it takes to make Metal happen.
In my eyes , Derek is the hero of that record.
He pulled those sessions out of the fire -
and has our eternal gratitude.
And that is taking nothing away from Pete - cause Pete was playing in an extreme amount of pain -
Pete was killing himself to make that record with his injury -
and quite easily could have given up a lot earlier and threw in the towel sooner, before fucking up his shoulder past the point of no return; but he fought on , and in the end Pete just could not live with the performances, they were not up to the level of his personal standards.
So thats when we had to call in Derek .
Which in itself was a heartbreaking thing to watch unfold.
Pete had given his entire person to this band -
and to watch him struck down with a stupid injury ,
unable to do the thing he loved most - play drums -
was an anguishing thing to witness.
but Pete Hammoura is another guy who says - never say die
			
			
									
									
						yelmer wrote:
Well he did a fine job on black seeds of vengeance, especially if he had three days to rehearse
Karl Sanders:
I was there , and it was 3 days to rehearse AND record.
We were literally teaching Derek the songs and immediatly laying them down ,
punching in as necessary -
and the punch ins were not for any reason other than Derek
remembering as much of the sections in correct order with the necessary amount of detail ;
NOT because of any actual technical mistakes.
On a couple songs, we were actually showing him half the song , lay it down , show him the next half , lay it down , and working our way thru the songs -
Derek would bite off as big a section as he could , as was reasonable
to remember all the details and changes with 1 listen and recording first take. The punch-ins were merely to facilitate the learning of the material -
in a time efficient way - cause we were out of time.
not because Derek had any performance issues.
In fact , there are no "normal" drum edits on that record , or "fixing" of anything Derek played~
what you hear is exactly what Derek played - just some occasional punch-in assembly required . And all of them - first "Take"
cause we did not have time for second and third takes.
It was - GET IT and MOVE ON.
The pressure was insane -
but Derek never faltered .
Had Derek been given proper time to listen and prepare properly beforehand , it is scary to think what that album could have been-
as it is , without even considering how Derek had to work ,
it is amazing.
To watch Derek work was a spectacular display of musicianship , confidence , and sheer-flying-by-the-seat-of-his-pants.
Coincidentally, I was preparing a special CD today , of just Dereks drum tracks from that album , and I got the chance to listen to them again -
after not listening to just the drum tracks by themselves in years .
And I gotta, say , his performances are extra clean and tight ,
and exemplary studies in drum part craftsmanship.
Had I not seen them done on the spot with my own eyes ,
I would have believed those drum tracks were the product of months worth of preparation time .
Derek is a person who not only has an extraordinary amount of talent , but is willing to give 150% to do whatever it takes to make Metal happen.
In my eyes , Derek is the hero of that record.
He pulled those sessions out of the fire -
and has our eternal gratitude.
And that is taking nothing away from Pete - cause Pete was playing in an extreme amount of pain -
Pete was killing himself to make that record with his injury -
and quite easily could have given up a lot earlier and threw in the towel sooner, before fucking up his shoulder past the point of no return; but he fought on , and in the end Pete just could not live with the performances, they were not up to the level of his personal standards.
So thats when we had to call in Derek .
Which in itself was a heartbreaking thing to watch unfold.
Pete had given his entire person to this band -
and to watch him struck down with a stupid injury ,
unable to do the thing he loved most - play drums -
was an anguishing thing to witness.
but Pete Hammoura is another guy who says - never say die
- The Horseman
 - Berichten: 6281
 - Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
 - Locatie: Nijmegen
 
- Blackmetal
 - Berichten: 2082
 - Lid geworden op: do dec 26, 2002 4:32 pm
 - Locatie: Alphen in Hell
 - Contacteer:
 
OK, maar zoals het daar stond leek alsof je dat niet wist.HellcommandeR schreef:Dat hoef je mij niet te vertellen.
Ik bedoelde dat wat hij in huis heeft het beste bij Nile heeft laten zien, aangezien hij ook bij Angelcorpse en God Dethroned heeft gedrumd.
En bij Nile heeft ie zich inderdaad flink uit zitten leven, jammer dat ie eruit is. Ben benieuwd naar wat George Kollias neerzet.
Hmm dat kan, in het filmpje wordt in ieder geval gezegd: "when playing over 18 beats per second"Volgens mij bedoelen ze 1165 hits in een minuut
Hmm, als ik zo dat nummer hoor (Scorn Torrent), lijkt het nog wel binnen Joey`s straatje te vallen.Net zo min zie ik trouwens Joey Jordison Frost (Satyricon) naspelen nu hij hem vervangt tijdens de US tour. Om nummers als The Scorn Torrent na te spelen heb je meer dan een goede slagtechniek nodig.
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
						Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
- Samoht Slegov
 - Berichten: 1569
 - Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm
 









