Melodieuse "Göthenburg" death metal
-
- Contacteer:
Ben ook groot fan van het genre, heb alle klassiekers in huis.
Favoriete albums:
- DARK TRANQUILLITY - Skydancer/Of Chaos And Eternal Night/The Gallery
- IN FLAMES - Subterranean/The Jester Race
- EUCHARIST - Mirrorworlds
- AT THE GATES - Terminal Spirit Disease/Slaughter Of The Soul
- SENTENCED - North From Here
- DISSECTION - The Somberlain
- A CANOROUS QUINTET - Silence Of The World Beyond
- UNANIMATED - Ancient God Of Evil
- EDGE OF SANITY - The Spectral Sorrows
- NAGLFAR - Vittra
Een paar hedendaagse bands die de vlag van het genre nog wel enigszins hoog weten te houden zijn:
- THE DUSKFALL (Zweden, ex-leden van Gates Of Ishtar, vooral het debuut "Frailty" is de moeite waard)
- MORS PRINCIPIUM EST (Finland, lekkere debuut plaat "Inhumanity")
- OMNIUM GATHERUM (Finland, debuut "Spirits And August Light", prima plaat, nieuwe album valt wat tegen)
En natuurlijk ons eigen Detonation, Callenish Circle en voor een deel God Dethroned.
Favoriete albums:
- NAGLFAR - Vittra
Een paar hedendaagse bands die de vlag van het genre nog wel enigszins hoog weten te houden zijn:
- THE DUSKFALL (Zweden, ex-leden van Gates Of Ishtar, vooral het debuut "Frailty" is de moeite waard)
- OMNIUM GATHERUM (Finland, debuut "Spirits And August Light", prima plaat, nieuwe album valt wat tegen)
En natuurlijk ons eigen Detonation, Callenish Circle en voor een deel God Dethroned.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- Forseti's Justice
Ik vind Dissection er niet zo in passen, eerlijk gezegd, evenals Naglfar.
Ik was ook een tijd zeer gek van die bands, maar op een gegeven moment heb je het recept wel gehoord. Altijd dezelfde soort melodieuze riffjes met die toektaktoektak drums, tsja, het verveeld relatief snel vind ik.
Ik was ook een tijd zeer gek van die bands, maar op een gegeven moment heb je het recept wel gehoord. Altijd dezelfde soort melodieuze riffjes met die toektaktoektak drums, tsja, het verveeld relatief snel vind ik.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
Het zijn ook geen pure Gothenburg bands (net als Edge Of Sanity), maar de sound van beide bands, zeker op de genoemde albums, heeft zeker kenmerken van het genre.Svenson schreef:Ik vind Dissection er niet zo in passen, eerlijk gezegd, evenals Naglfar.
@ Forseti's Justice, damn right! Alleen dat album dan, die tweede CD vind ik een stuk minder (hoe haalt die band het nou ook in z'n hoofd om in Sunlight te gaan opnemen?!)
Laatst gewijzigd door MadTinus op vr okt 29, 2004 5:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
- Forseti's Justice
Zag dat 'ie genoemd werd in deze thread, dus maar weer eens onder het stof vandaan getrokken, vind het geen superband/album, maar wel luisterbaar. Die Abyss sound ben ik geen fan van.Forseti's Justice schreef:HULDE aan hetgeen u nu draait tinus
Last.fm
Last.fm
- Yokozuna
- Contacteer:
Mja, de recente vooral bekende bands blijven voor mij toch de toppers, Dark Tranquillity, Soilwork, In Flames, Arch Enemy en Children of Bodom.
Of je de laatste plaat van Soilwork trouwens nog melodic DEATH metal moet noemen is ook twijfelachtig
Hatecrew Deathroll vond ik nogal tegenvallen, gewoon teveel saaie nummers en de toffe nummers waren meer een herhaalpoging van de oude klassiekers. Tijd voor verandering.
Of je de laatste plaat van Soilwork trouwens nog melodic DEATH metal moet noemen is ook twijfelachtig

mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Yokozuna
- Contacteer:
Er werd hier een tijdje terug Omnium Gatherum genoemd, hoorde ze net op rothmetal. Toen ik het begin hoorde dacht ik even een volgende In Flames/Soilwork cloon te horen, maar dat sloeg meteen om na het intro. Tragisch klinkend refrein, prachtige opbouw ook tijdens de gitaarsolo. Wat een band!
Hier het nummer: http://www.omniumgatherum.org/mp3/amormp3.mp3
Ik ga dit album echt meteen aanschaffen, wel een jaar te laat, maargoed.
Hier het nummer: http://www.omniumgatherum.org/mp3/amormp3.mp3
Ik ga dit album echt meteen aanschaffen, wel een jaar te laat, maargoed.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- The Reckoning
Re: Melodieuse "Göthenburg" death metal
Geen enkel In Flames-album heeft mij ooit verveelt. Zelfs Soundtrack to Your Escape vind ik dankzij Evil In A Closet nog goed te pruimen. Daarnaast is Clayman nog steeds übervet, en ik ben blij dat In Flames de melodische keys tot op heden nog steeds de overtoon geeft.XnegativeX schreef:Ik zat net in de auto volop te genieten van Lunar strain van In flames. Toen bedacht ik me hoe gek ik een aantal jaren geleden van dit genre was. De mix van Zweedse death metal met melodieuse, heavy metal achtige riffs en krijsende zang vond (vind) ik heerlijk.
Het genre heeft een paar su-per intense platen voorgebracht als:
Dark tranquillity - The gallery, At the gates - Slaughter of the soul, In flames - Lunar strain en Dissection - Storm of the light's bane.
Maar ook deze albums zijn zeker noemenswaardig:
Gates of Ishtar - A Bloodred path, Naglfar - Vittra en meer recentelijk The Black Dahlia murders - Unhallowed.
Jammer genoeg lijkt het de vlam van het genre al behoorlijk snel gedoofd. De intensiteit van de eerste 4 genoemde albums is mijns inziens nooit meer gehaald, laat staan overtroffen.
Jullie mening?
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]
- zwarte krijser
Het genre is aan het sterven, inderdaad omdat nieuwe bands die in deze stijl componeren het oude werk niet weten te overtreffen. Het valt me op dat Edge of Sanity niet tot weinig genoemd wordt. Dat is toch wel een van mijn favoriete bands in het genre.
Verder vind ik dat In Flames los staat van andere bands in dit genre, door de wat eenvoudiger aandoende composities en het om 1 of andere manier een stuk andere drumwerk zoals je op bijv. Lunar Strain goed kan horen. Ook dat vind ik maar een matige cd en verder ken ik alleen Whoracle, die eigenlijk alleen leuk is als je voor de rest alleen Dimmu Borgir en COF kent. NU vind ik dat een van de meest gezapige boring cd's die ik ken.
Verder vind ik dat In Flames los staat van andere bands in dit genre, door de wat eenvoudiger aandoende composities en het om 1 of andere manier een stuk andere drumwerk zoals je op bijv. Lunar Strain goed kan horen. Ook dat vind ik maar een matige cd en verder ken ik alleen Whoracle, die eigenlijk alleen leuk is als je voor de rest alleen Dimmu Borgir en COF kent. NU vind ik dat een van de meest gezapige boring cd's die ik ken.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Hmm..schaar jij Edge of Sanity onder Gothenburg death? In dat geval vermeld ik ook nog even dat ik ze in m`n rijtje ben vergeten.zwarte krijser schreef: Het valt me op dat Edge of Sanity niet tot weinig genoemd wordt. Dat is toch wel een van mijn favoriete bands in het genre.
Ik vind EoS gewoon melodieuze death echter.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- zwarte krijser
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- zwarte krijser
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Blikskaters
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Gezien dit lijstje, kan ik dit genre ook héél aardig waarderen!MadTinus schreef:Ben ook groot fan van het genre, heb alle klassiekers in huis.
Favoriete albums:
- NAGLFAR - Vittra
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- zwarte krijser
- Blikskaters
De meeste death metal bands doen in mijn ogen hun uiterste best elke vorm van gedenkwaardige melodie te mijden. Als er al melodie in zit, dan verzuipt deze in een orgastisch festijn van technische gitaar capriolen, die evenveel met compositie te maken heeft als een stapel mikado stokjes.Gr. Dracula schreef:waarom?
edit: @ blikskaters
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Er is idd een selectie DM dat melodie uit weet te bannen maar er zijn nog altijd voldoende bands die bruutheid en goede melodische passages bijeen weten te brengen.Blikskaters schreef:[..]
De meeste death metal bands doen in mijn ogen hun uiterste best elke vorm van gedenkwaardige melodie te mijden. Als er al melodie in zit, dan verzuipt deze in een orgastisch festijn van technische gitaar capriolen, die evenveel met compositie te maken hebben als een stapel mikado stokjes.
Buiten Gothenburg death dus.
- zwarte krijser
Wow, deze is bijna een award waard.Blikskaters schreef:[..]
De meeste death metal bands doen in mijn ogen hun uiterste best elke vorm van gedenkwaardige melodie te mijden. Als er al melodie in zit, dan verzuipt deze in een orgastisch festijn van technische gitaar capriolen, die evenveel met compositie te maken heeft als een stapel mikado stokjes.
En nee, dat is niet positief.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
-
- zwarte krijser
- Blikskaters
Deze is zeker een award waard.Blikskaters schreef:Het valt me overigens ook op dat death metal fans geen enkel gevoel voor humor hebben, en elke vorm van kritiek met de meest agressieve taal te lijf gaan. Ik heb met dit in het achterhoofd een tijd het vermoeden gehad dat death metal fans allemaal orthodoxe moslims zijn.
[Voorheen Necrophagist]
- zwarte krijser
Uiteraard, als een hoop mensen kritiek op je hebben ligt dat aan hen, en niet aan jou. Maar dit kan je ze ook weer niet kwalijk nemen, ze snappen je gewoon niet.Blikskaters schreef:Het valt me overigens ook op dat death metal fans geen enkel gevoel voor humor hebben, en elke vorm van kritiek met de meest agressieve taal te lijf gaan. Ik heb met dit in het achterhoofd een tijd het vermoeden gehad dat death metal fans allemaal orthodoxe moslims zijn.
Je humor is te complex.
-
laten we gezamenlijk lachen.Oorspronkelijk gepost door Blikskaters:
Het valt me overigens ook op dat death metal fans geen enkel gevoel voor humor hebben, en elke vorm van kritiek met de meest agressieve taal te lijf gaan. Ik heb met dit in het achterhoofd een tijd het vermoeden gehad dat death metal fans allemaal orthodoxe moslims zijn.
waiting for a lucid interval.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Nee, idd!Blikskaters schreef:Het valt me overigens ook op dat death metal fans geen enkel gevoel voor humor hebben
Luister overigens eens naar Massacre van Deflorace, met name het laatste nummer van dat album.
- zwarte krijser
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
-
- zwarte krijser
-
- Blikskaters
Bij dc++ heb ik voor elke mb die ik download er zeker 100 geupload.Yokozuna schreef:[..]
Allemaal slechte programma's, iedereen aan de DC++. Je moet wel veel gigabytes sharen maar dat krijg je dubbel terug.
Maargoed dat staat ook 24/7 aan bij me, en zitten Constant zeker 6 man van me te trekken.
Maargoed dat ik al lang niet meer alles share, dan was het helemaal niet meer te overzien.
Verder wel het beste shareproggie idd.
Under The Banner Of Death