All out war

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

All out war

Bericht door XnegativeX » za okt 30, 2004 10:34 pm

Ik zit op dit moment te luisteren naar Condemned to suffer van All out war. Damn zeg, dit zet termen als "bruut" en "agressief" toch even in een heel ander licht.

Deze band uit New York heeft 3 cd's op zijn naam staan (ze zijn ondertussen al weer uit elkaar) waarvan vooral de laatste twee, For those who where crucified en Condemned to suffer, meer dan de moeite waard zijn.

All out war wordt over het algemeen omschreven als een crossover tussen hardcore en metal. Maar veel hardcore is er eigenlijk niet meer te vinden. Behalve dan de geselende beatdowns. Verder hoor ik behoorlijk veel thrash. Maar dan een soort spierballen versie van dat genre. Een krijsende zanger, super heavy gitaarwerk en...tsja...tonnen agressie.

Ik kan het elke fan van brute en agressieve metal aanraden.
http://www.victoryrecords.com/alloutwar.html
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » zo okt 31, 2004 12:54 pm

gave band, HARD is het sleutelwoord.:)
We Make You Begging On The Streets Of London!

Rascul

Bericht door Rascul » zo okt 31, 2004 1:05 pm

Gave band ja
Makkers staakt uw wild geraas

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo okt 31, 2004 1:29 pm

Ik heb een cd ja, mijn soort metalcore.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 05, 2004 7:34 pm

Deze muziek past trouwens goed bij deze tijd van het jaar.
Er walmt een soort apocalyptische "einde der tijden" sfeer vanaf. Er staat volgens mij nog geen 1 positieve noot op die hele cd (Condemned to suffer). Condemned to suffer klinkt zelfs nog een tikje grimmiger en verbetener (is dat een woord?) dan For those who where crucified.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr nov 05, 2004 7:36 pm

XnegativeX schreef:Deze muziek past trouwens goed bij deze tijd van het jaar.
Er walmt een soort apocalyptische "einde der tijden" sfeer vanaf. Er staat volgens mij nog geen 1 positieve noot op die hele cd (Condemned to suffer). Condemned to suffer klinkt zelfs nog een tikje grimmiger en verbetener (is dat een woord?) dan For those who where crucified.
nou, ik zet liever portie doom op, dan dit soort muziek als in in the mood wil geraken

Svenson

Bericht door Svenson » vr nov 05, 2004 7:38 pm

Kreeg die cd (Condemned to Suffer) vandeweek van mijn "straightedge klasgenootje", echt lomp agressief spul! Ik weet er verder niet veel over te zeggen, want ben niet echt bekend in het straatje.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 05, 2004 7:38 pm

Dat valt toch totaal niet met elkaar te vergelijken?

All out war klinkt niet als een wereld die langzaam haar ondergang tegemoet glijdt. Maar eerder als een wereld die op brute wijze verkracht en verscheurt wordt. Net zo lang tot ze het opgeeft. Iets wat net wat dichter bij de waarheid ligt jammer genoeg.

Bennie

Bericht door Bennie » vr nov 05, 2004 7:43 pm

had die band vorig jaar eens perongeluk gedownload, (verkeerde irc naam ingegeven) maar stond meteen versteld van het brute geweld van de geweldenaren, wat een gave bak heririe.
Dat de band niet meer bestaad vind ik wel jammer want ik mag er toch graag naar luisteren.

Took
Contacteer:

Re: All out war

Bericht door Took » vr nov 05, 2004 7:46 pm

XnegativeX schreef:Ik zit op dit moment te luisteren naar Condemned to suffer van All out war. Damn zeg, dit zet termen als "bruut" en "agressief" toch even in een heel ander licht.

Deze band uit New York heeft 3 cd's op zijn naam staan (ze zijn ondertussen al weer uit elkaar) waarvan vooral de laatste twee, For those who where crucified en Condemned to suffer, meer dan de moeite waard zijn.

All out war wordt over het algemeen omschreven als een crossover tussen hardcore en metal. Maar veel hardcore is er eigenlijk niet meer te vinden. Behalve dan de geselende beatdowns. Verder hoor ik behoorlijk veel thrash. Maar dan een soort spierballen versie van dat genre. Een krijsende zanger, super heavy gitaarwerk en...tsja...tonnen agressie.

Ik kan het elke fan van brute en agressieve metal aanraden.
http://www.victoryrecords.com/alloutwar.html
KAP ER EENS MEE!!!!!!!!!Dit wordt eng, we hebben dezelfde smaak.

Superbrute cd inderdaad, lekker agressief, zang drums, gitaarwerk, alles! Alleen de teksten vind ik persoonlijk wat minder, nogal "doemdenken".

Overigens vind ik het meer een kruising tussen Death Metal en Metalcore, maar goed ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za nov 06, 2004 12:26 pm

Misschien moeten we een aantal regels opstellen ofzo. Want dit kan zo niet langer. Tot hier en niet verder!

Maar ik verbaas me er eigenlijk nog over dat zo weinig metalheads deze band maar kennen. Ik bedoel, als we het over allesverwoestende, thrash injected, muziek hebben...

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za nov 06, 2004 12:53 pm

XnegativeX schreef:Dat valt toch totaal niet met elkaar te vergelijken?

All out war klinkt niet als een wereld die langzaam haar ondergang tegemoet glijdt. Maar eerder als een wereld die op brute wijze verkracht en verscheurt wordt. Net zo lang tot ze het opgeeft. Iets wat net wat dichter bij de waarheid ligt jammer genoeg.
Ik krijg bij alle twee soorten gevoelens toch dezelfde emotie. Een cynische vrolijke glimlach op mijn gezicht.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 21, 2005 9:54 pm

De leden van All out war gaan verder zonder Mike Score (zanger) onder de naam Nerve gas tragedy. De muziek ligt in hetzelfde straatje, lekker opgefokte thrash metal met een hardcore attitude, maar is net iets minder ziek omdat de nieuwe zanger niet zo gestoord klinkt als Mike.

http://www.myspace.com/nervegastragedy

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mar 12, 2007 9:56 pm

Tsja, ik dacht dus dat All out war uit elkaar was maar blijkbaar zat ik er naast. Er staat namelijk een nieuw nummer op hun MySpace:

http://www.myspace.com/alloutwarny

Tox

Bericht door Tox » di mar 13, 2007 11:45 am

ze hebben het gaspedaal wel een beetje losgelaten geloof ik.. klinkt nog altijd wel goed, maar condemned to suffer klonk toch wat bruter. hoewel dit wel iets lomper is, ook wel leuk af en toe.
NOT MY FUCKING TEMPO

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do mar 29, 2007 5:35 pm

nieuwe cd kwam hier vandaag, komt nu maandag uit

harde shit weer en mike score heerst weer

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma apr 02, 2007 4:24 pm

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mei 22, 2007 3:45 pm

ik heb de nieuwe cd vandaag na een maand weer eens opgezet

supervette stijl spelen ze toch!

Plaats reactie