Age of Silence

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Hieronimus

Age of Silence

Bericht door Hieronimus » za okt 30, 2004 8:40 pm

Mensen die wel worden gewaardeerd binnen dit topic: Arcturus-fans, mensen die van rare muziek houden, openminded mensen, Hellhammer-fans
Mensen die niet worden gewaardeerd binnen dit topic: tr00 blekkies etc

Ik zeg het maar vast van tevoren, want Age of Silence is niet echt de zoveelste standaardband. Qua muziek dan. De opstelling is typisch voor (weer) een Noorse all-star-band. Kijk hier maar eens naar:
Lars Nedland - Vocals
Eikind (Lars Eric Si) - Bass
Hellhammer - Drums
Andy Winter - Keyboards (Winds (Nor))
Extant - Guitars
Kobbergaard - Guitars
Die namen moeten je toch wat zeggen, Lars uit Borknagar/Solefald, Eikind uit Winds/Khold, Hellhammer uit Mayhem/etc, Winter uit Winds. Extant en Kobbergaard zitten ook in By Pale Light, maar daar is nog niet zoveel over bekend.

Age of Silence moet je eigenlijk zien als een soort van fusie tussen Arcturus en Winds, met als brug Hellhammer en Winter. Dus wat je kunt verwachten is een plaat met maffe muziek zoals Arcturus, maar wel met de elegantie die Winds bracht.
Maar misschien werkt dit beter dan wat woorden:
http://media.theendrecords.com/AgeOfSil ... fHaste.mp3

Gewoon eens luisteren, ik heb het album pas één keer gedraaid, maar het bevalt me al goed! Echt een meer dan lekker klaarmakertje voor het nieuwe Arcturus album.

www.ageofsilence.com
Front voor/der Matigheid
last.fm

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » za okt 30, 2004 10:38 pm

Age Of Silence is inderdaad een leuk bandje.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za okt 30, 2004 10:40 pm

Woohoo, een reactie!
Front voor/der Matigheid
last.fm

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » za okt 30, 2004 10:41 pm

YEAH BABY YEAH!!

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za okt 30, 2004 10:44 pm

Hehe, maar 't is gewoon gaaf. Hellhammer blijft zo fakking inspirerend!
Front voor/der Matigheid
last.fm

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » za okt 30, 2004 10:48 pm

Hellhammer is gewoon een erg goede drummer. Maar hij moet zijn bandjes wat minderen want het is echt een drumhoer.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za okt 30, 2004 10:49 pm

O, ik vind het niet erg. Hoe meer Hellhammer, hoe beter! Hij heeft wel een herkenbare stijl, maar blijft niettemin origineel werk inleveren :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » za okt 30, 2004 11:04 pm

Ja, daar heb je wel gelijk in. Ach..zolang het van hoge kwaliteit is vind ik het best, maar hij heeft nu zat bandjes, moet hij zo houden.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za okt 30, 2004 11:06 pm

Ik vind dit altijd nogal lastig. Ik had idd al eens van deze band gehoord maar heb het expres links laten liggen. Kijk, het debuut van Borknagar kan mij boeien, Aspera hiems symfonia van Arcturus vind ik geniaal en Cyclic van Lunaris vind ik ook een lekker schijfje. Maar het latere werk van Borknagar, het latere werk van Arcturus en een bandje als Winds weet me al stukken minder te boeien. De nadruk ligt gewoon teveel op het symphonische gedeelte. De muziek wordt (in mijn ogen) zo overdreven bombastisch gemaakt, zo vol met keyboards gepropt om het maar "avant-garde" te houden. Het mist allemaal niet die edge, die agressieve, rauwe kant die het symphonische gedeelte zo interessant maakte.

Dat is dus de reden dat ik dit Age of silence nog niet gechecked heb.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za okt 30, 2004 11:08 pm

Ik kan je wel verzekeren dat dit een stuk rauwer is dan bijv. Winds. Maar het is ook gewoon een kwestie van waar je naar op zoek bent. Hoe gekker, hoe beter, geldt soms voor mij.
Front voor/der Matigheid
last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za okt 30, 2004 11:11 pm

Bij mij absoluut niet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het best lekker als een bandje een beetje vernieuwend en/of technisch uit de hoek komt. Maar persoonlijk heb ik liever een simpele band die een eeuwenoud kunstje vertoont maar me toch bij de ballen weet te grijpen dan een waanzinnig originele band die de plank emotioneel gezien totaal misslaat. En dat is bij bands als Borknagar en Winds zeker het geval.

Kijk, als ik Aspera hiems symfonia opzet krijg ik nogsteeds kippenvel. Maar tegenwoordig ligt bij dat soort bandje de nadruk eerder op het "avant-garde" klinken dan op het uitdragen van emotie en goede songs. ...tenmindste, zo komt het op mij over.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za okt 30, 2004 11:14 pm

Winds slaat de plank emotioneel mis? Dan vraag ik me toch degelijk af of je het debuut van hen hebt gehoord. Maar ik geef je wel gelijk dat er bands zijn die alleen maar zo freaky als mogelijk willen doen, wat ten koste gaat aan het emotieaspect.
Front voor/der Matigheid
last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za okt 30, 2004 11:23 pm

Winds maakt inderdaad wel emotionele muziek. Maar ze blijven te lang te...ehm...lief. En dat probleem heb ik dus ook met die Age of silence. Ik heb de MP3 gedownload en ik hoor weer een hele bak keyboards met een niet al te geweldige cleane zang. Weer geen edge. Ja ok, heel af en toe een ondersteunend stukje gitaar.

Dit soort bands verstaan het kunstje gewoon niet om spanning in hun muziek te brengen door harde en zachte, rauwe en gladde stukken met elkaar in balans te brengen.

Nee sorry, dan zet ik toch veel liever Aspera nog een keer op.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za okt 30, 2004 11:25 pm

Maar die spanning is ook niet nodig, vinden zij dan. En als ik spanning wil, luister ik gewoon andere bands hehe.
Front voor/der Matigheid
last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za okt 30, 2004 11:28 pm

Natuurlijk is spanning wel nodig. Anders wordt het namelijk...houd je vast...saai. En bij de eerste tonen van dit Age of silence had ik gewoon even het gevoel dat ik naar een pop band zat te luisteren. Tsja, nee sorry, ik kies toch liever voor de wat ruigere aanpak bij dit soort muziek.

Maar ja, ieder z'n smaak.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za okt 30, 2004 11:29 pm

Best dude, even goede vrienden. Gewoon een leuke band om naar te luisteren tot het nieuwe Arcturus album uitkomt hè :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » za okt 30, 2004 11:37 pm

Ik vind het latere werk van Arcturus toch wel beter als het oude. Dat gedoe met keyboards etc.. staat me wel aan bij sommige bands.

Nazgoroth

Bericht door Nazgoroth » zo okt 31, 2004 1:30 pm

Vind de mp3 die je hier poste toch maar niets... is niet mijn soort muziek, maar ieder zijn smaak
[i]Tyrannie, bloeddorst en leugens
Gelijk in het begin
Nu en altijd
En in de eeuwen der eeuwen… [/i]

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo okt 31, 2004 1:47 pm

Ik moet dan ook wel eerlijk zeggen dat ik het niet zó fantastisch vond klinken na het horen van die mp3... Maar een reviewer op Metalreviews.com raadde mij persoonlijk dit album aan, omdat hij al eerder wat replies van mij had gezien en dus wel inschatte dat dit bij mij in de smaak zou vallen. Dus van het één kwam het ander en hopsa!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » ma nov 01, 2004 11:19 am

klinkt okeej
sham mirrors is beter
winds ook
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Plaats reactie