Black Metal Topic
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
vandaag ff op de Metal market gekocht
Bergthron - Faust für Faust (gave pagan folk black metal)
Saltus - Slavonic Pride (algemeen bekend denk ik, lekker droge rauwe pagan black metal met sferische keyboard intermezzo's)
Saltus - Slavonic Pride (algemeen bekend denk ik, lekker droge rauwe pagan black metal met sferische keyboard intermezzo's)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Het is algemeen bekend dat de nsbm-scene homoseksualiteit niet tolereert.Jeroen schreef:vandaag ff op de Metal market gekocht
algemeen bekend denk ik
edit:
Laatst gewijzigd door Aeolus op ma nov 01, 2004 8:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- Draconian
- Lult over cdtjes
Die cd van Bargthron is zeker geen miskoop! Saltus vind ik wat saai: echt zo'n album waar ik na 3 keer op uitgeluisterd ben...Jeroen schreef:vandaag ff op de Metal market gekocht
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Algemeen bekend? Natuurlijk niet!Jeroen schreef: Saltus - Slavonic Pride (algemeen bekend denk ik)
Algemeen bekend? Dat mag je zeggen bij een cd van Iron Maiden of Kreator of iets aanverwants.
Natuurlijk is het vijfde inteelt projectje van de een of andere kwakzalver ergens uit het overgewaardeerde Oost Europa niet algemeen bekend bij de willekeurige liefhebber van metal.
Goddamn.... wat is dat toch?
Hetgeen overigens niet wil zeggen dat het een waardeloze plaat is. Mogelijk is dat de muziek best redelijk te pruimen is, maar iets zegt me weer dat het niet erg hoog in de prioriteit zal komen te staan om het te beluisteren.
Hoegaarden or die!
- Sargatanas
- impaled succubus
Nou en. Die zij wel veel gaver dan Darkthrone zelf.karnivoor schreef:[..]
vik, als er een darkthrone band rondloopt is het armagedda wel...
Deie Saltus is trouwens wel stoer; Misschien afentoe een tikje saai maar zeker nier verkeerd. Een minpuntje is dat de echte, metal, muziek wat kort duurt. Het latere werk van deze band lijkt trouwens op Dub Buk. Ook niet verkeerd dus.
Ik ben hier nieuw, zit hier pas een paar daagjes op t forum. Maar luister zelf ook wel veel naar blackmetal al ken ik nog niet veel (goede) bands. Ik luister onder andere naar Burzum, Satyricon , Judas Iscariot, Carpathian Forest, Walpurgisnacht enz enz. Maar jullie weten vast wel meer goede bands? (a)
- Samoht Slegov
heerschende bands die je daar noemt btw.grafzerk schreef:Ik ben hier nieuw, zit hier pas een paar daagjes op t forum. Maar luister zelf ook wel veel naar blackmetal al ken ik nog niet veel (goede) bands. Ik luister onder andere naar Burzum, Satyricon , Judas Iscariot, Carpathian Forest, Walpurgisnacht enz enz. Maar jullie weten vast wel meer goede bands? (a)
-Krieg
-Nargaroth
-Darkthrone
-Graveland
-Nachtmystium
om te beginnen
Grafzerk, om te beginnen boycot je om onbelangrijke redenen Nargaroth. Kanwulf is een homofiel, Nargaroth is gay, daarmee basta.Samoht Slegov schreef:[..]
heerschende bands die je daar noemt btw.
-Krieg
-Nargaroth
-Darkthrone
-Graveland
-Nachtmystium
om te beginnen
Vervolgens check je Krieg maar als je tijd teveel hebt, dat is toch geen noemenswaardige band.
Darkthrone is alleen goed voor 99% van alle kankerriffs in de Black Metal, maar is muzikaal niet zo sterk als mensen als Samoht Slegov beweren.
Graveland heerst de pannen van de daken, dat is evident. Check dan vooral het album Immortal Pride, of Following The Voice of Blood. Luister alleen de in- en outro van In The Glare Of Burning Churches, de rest is bijzaak. Dat geldt ook voor Carpathian Wolves.
Nachtmystium moet je ook zeker proberen, doe dan ook gelijk maar Krohm, Leviathan (Amerika), Xasthur, Deathspell Omega en Blut Aus Nord. Van Blut Aus Nord moet je vooral The Work Which Transforms God proberen, dat is namelijk een der hardst heersende Black Metal-albums ooit gemaakt.
Zarathustra dien je ook zeer zeker te checken. Black/Thrash Metal zoals het hoort. Dogma Antichrist is leuk, met de oude Gorgoroth te vergelijken, maar vooral het nieuwe werk is gaaf. Platen als Heroic Zarathustrian Heresy en Perpetual Black Force hebben een heel schone productie, een goed geluid, zware Thrashy riffs, gaaf gekrijs en een boel agressie. Zeker bekijken.
Probeer Beherit, ook een absolute must. Simplistische Black Metal, net zoals VON, heeft stevige Death Metal invloeden, maar is daarom zeker niet minder. Vaak een behoorlijk kutgeluid, maar dat maakt het bij deze band wel weer uiterst vet.
Geef Aborym ook eens een welverdiende luisterbeurt. Industrial Black Metal met invloeden uit een hele hoop stijlen. Stampende beats, vage samples, hoog gekrijs van Attila, heersend instrumentaal werk en hard geheers. Echt een topband, blind kopen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
zo! heel relaas. Maar hier kan ik wel wat mee, heb alles genoteerd en ik begin maar es met het downloaden van wat bands en als het bevalt natuurlijk kopenRobgoroth schreef:[..]
Grafzerk, om te beginnen boycot je om onbelangrijke redenen Nargaroth. Kanwulf is een homofiel, Nargaroth is gay, daarmee basta.
Vervolgens check je Krieg maar als je tijd teveel hebt, dat is toch geen noemenswaardige band.
Darkthrone is alleen goed voor 99% van alle kankerriffs in de Black Metal, maar is muzikaal niet zo sterk als mensen als Samoht Slegov beweren.
Graveland heerst de pannen van de daken, dat is evident. Check dan vooral het album Immortal Pride, of Following The Voice of Blood. Luister alleen de in- en outro van In The Glare Of Burning Churches, de rest is bijzaak. Dat geldt ook voor Carpathian Wolves.
Nachtmystium moet je ook zeker proberen, doe dan ook gelijk maar Krohm, Leviathan (Amerika), Xasthur, Deathspell Omega en Blut Aus Nord. Van Blut Aus Nord moet je vooral The Work Which Transforms God proberen, dat is namelijk een der hardst heersende Black Metal-albums ooit gemaakt.
Zarathustra dien je ook zeer zeker te checken. Black/Thrash Metal zoals het hoort. Dogma Antichrist is leuk, met de oude Gorgoroth te vergelijken, maar vooral het nieuwe werk is gaaf. Platen als Heroic Zarathustrian Heresy en Perpetual Black Force hebben een heel schone productie, een goed geluid, zware Thrashy riffs, gaaf gekrijs en een boel agressie. Zeker bekijken.
Probeer Beherit, ook een absolute must. Simplistische Black Metal, net zoals VON, heeft stevige Death Metal invloeden, maar is daarom zeker niet minder. Vaak een behoorlijk kutgeluid, maar dat maakt het bij deze band wel weer uiterst vet.
Geef Aborym ook eens een welverdiende luisterbeurt. Industrial Black Metal met invloeden uit een hele hoop stijlen. Stampende beats, vage samples, hoog gekrijs van Attila, heersend instrumentaal werk en hard geheers. Echt een topband, blind kopen.
Hopen dat ze dat bij de cd-winkel hebben :s anders maar weer via internet bestellen
- Sargatanas
- Samoht Slegov
Darkthrone is een belangrijke band en heeft een aantal zeer goede albums afgeleverd dus zeker de moeite waard om uit te checken. Je wilde beweren dat Beherit muzikaal veel meer voorsteld dan Darkthrone? Kom op man.Robgoroth schreef:[..]
Grafzerk, om te beginnen boycot je om onbelangrijke redenen Nargaroth. Kanwulf is een homofiel, Nargaroth is gay, daarmee basta.
Nargaroth (vergelijkbaar met bijv. Judas Iscariot) is gewoon een gave band en de enige twee dingen die gay zijn is de frontman van Nargaroth en robgoroth's argumenten hierboven over Nargaroth. Maar dat maakt de muziek niet minder.
Laatst gewijzigd door Samoht Slegov op di nov 02, 2004 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Samoht Slegov
De 'goede' albums van Darkthrone hebben haar relevantie mijns inziens in de loop der jaren verloren, daar er nu veel beter spul op de markt is. Omdat het van belangrijke waarde voor de Black Metal-scene is geweest, hoef je het nog niet als 'muzikaal gezien goede band' te promoten.Samoht Slegov schreef:[..]
Darkthrone is een belangrijke band en heeft een aantal zeer goede albums afgeleverd dus zeker de moeite waard om uit te checken. Je wilde beweren dat Beherit muzikaal veel meer voorsteld dan Darkthrone? Kom op man.
Nargaroth (vergelijkbaar met bijv. Judas Iscariot) is gewoon een gave band en de enige twee dingen die gay zijn is de frontman van Nargaroth en robgoroth's argumenten hierboven over Nargaroth. Maar dat maakt de muziek niet minder.
Mijn argumenten? Ik heb nog geen enkel argument genoemd. Tot op een bepaalde hoogte is gedrag en houding van een frontman of normaal bandlid te tolereren, maar Kanwulf's gedrag, het muzikale facet en het hele verhaal erachter doet het boycotten rechtvaardigen. Opdonderen met die crap.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Samoht Slegov
Ik voel nu al aan dat we het niet eens gaan worden. Daarnaast heb ik ook geen zin in een lange discussie naar aanleiding van een vraag van iemand. Dus..Robgoroth schreef:[..]
De 'goede' albums van Darkthrone hebben haar relevantie mijns inziens in de loop der jaren verloren, daar er nu veel beter spul op de markt is. Omdat het van belangrijke waarde voor de Black Metal-scene is geweest, hoef je het nog niet als 'muzikaal gezien goede band' te promoten.
Mijn argumenten? Ik heb nog geen enkel argument genoemd. Tot op een bepaalde hoogte is gedrag en houding van een frontman of normaal bandlid te tolereren, maar Kanwulf's gedrag, het muzikale facet en het hele verhaal erachter doet het boycotten rechtvaardigen. Opdonderen met die crap.
Over het Nargaroth gezeik, hoe durft iemand Darkthrone daarmee te vergelijken. Niet dat Darkthrone alleen maar goeds heeft uitgebracht, integendeel, maar wel een aantal zeer belangrijke, en vooral oerdegelijke platen. Nargaroth daarentegen, heeft alleen nog maar kankerrommel op de markt gebracht, heeft meer te danken aan het kankerimago en is mijns inziens de meest overgewaardeerde gevestigde blackmetal band.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- Samoht Slegov
Niemand vergelijkt deze twee ookSvenson schreef:Over het Nargaroth gezeik, hoe durft iemand Darkthrone daarmee te vergelijken. Niet dat Darkthrone alleen maar goeds heeft uitgebracht, integendeel, maar wel een aantal zeer belangrijke, en vooral oerdegelijke platen. Nargaroth daarentegen, heeft alleen nog maar kankerrommel op de markt gebracht, heeft meer te danken aan het kankerimago en is mijns inziens de meest overgewaardeerde gevestigde blackmetal band.
Ho, ik wil ook nog!grafzerk schreef:[..]
Okeej nog meer, u ook bedankt!
Denk dat ik er nu wel genoeg heb voor even
- Ildjarn
- Manes
- Nehëmah
- Taake
- Abigor
- Furze
- Summoning
- Angantyr
- Weakling
De rest is al genoemd. Ik zou nog zat andere bands op kunnen noemen, maar die lijken teveel op eerder genoemde bands om nog iets aan het 'nu uitchecken' rijtje toe te kunnen voegen. Dit lijkt me samen met de rijtjes van de anderen voorlopig wel voldoende.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
en toch heeft Nargaroth best degelijke dingen gemaakt. maar die laatste full lenght is wel een beetje erg eentonig. en Rasluka I moet ik eigenlijk nog steeds beluisteren. Rasluka II is wel gaaf!Svenson schreef:Over het Nargaroth gezeik, hoe durft iemand Darkthrone daarmee te vergelijken. Niet dat Darkthrone alleen maar goeds heeft uitgebracht, integendeel, maar wel een aantal zeer belangrijke, en vooral oerdegelijke platen. Nargaroth daarentegen, heeft alleen nog maar kankerrommel op de markt gebracht, heeft meer te danken aan het kankerimago en is mijns inziens de meest overgewaardeerde gevestigde blackmetal band.
www.last.fm/user/robenroll
Ok, dan verander ik mijn statement, had geen zin om al die onzin door te lezen.Samoht Slegov schreef:[..]
Niemand vergelijkt deze twee ook
Hoe durf je die twee naast elkaar te noemen dan.
Want Nargaroth, kom op zeg! Het is ondertussen zo gaaf en true (en vooral erg gaaf om te kennen) dat niemand meer hoort dat het gewoon enorme bagger is. Luister toch eens wat kritischer dan altijd aan te nemen dat iets goed is van horen zeggen.
Inderdaad.Svenson schreef:[..]
Ok, dan verander ik mijn statement, had geen zin om al die onzin door te lezen.
Hoe durf je die twee naast elkaar te noemen dan.
Want Nargaroth, kom op zeg! Het is ondertussen zo gaaf en true (en vooral erg gaaf om te kennen) dat niemand meer hoort dat het gewoon enorme bagger is. Luister toch eens wat kritischer dan altijd aan te nemen dat iets goed is van horen zeggen.
Naast de achterlijke strontmuziek dat overal van gejat is, is het image en het hele verhaal erachter nog infantieler dan de muziek zelf.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Samoht Slegov
Ook goed. Dan gaan we door (zucht).Robgoroth schreef:[..]
De 'goede' albums van Darkthrone hebben haar relevantie mijns inziens in de loop der jaren verloren, daar er nu veel beter spul op de markt is. Omdat het van belangrijke waarde voor de Black Metal-scene is geweest, hoef je het nog niet als 'muzikaal gezien goede band' te promoten.
Dat Darkthrone inmiddels veel is nagedaan en zelfs is verbeterd wil niet zeggen dat de klassieke Darkthrone albums ineens niet meer relevant zijn. Ik ken (net als iedereen hier) ook al een hoop black metal bands die beter zijn dan Darkthrone. Toch blijft het een van m'n favoriete bands zonder dat ik de 'black metal hype' van de jaren 90 heb meegemaakt. Bovendien heb ik nooit gezegd dat Darkthrone muzikaal hoogstaand is of zo. Ik noem deze band alleen omdat het toch nog van heel veel black metalliefhebbers een van de favoriete bands is en dan ook dus nog die klassiekers hebben afgeleverd.
Over Nargaroth...
Dat jij het gedrag van een frontman genoeg vind om een band te boycotten moet jij weten, maar ga dan niet zeuren als iemand anders de muziek (waar het immers om gaat) van deze band aanbeveeld aan iemand. We weten nu wel dat je een hekel hebt aan Kanwulf. Zegt niets over de muziek.
Laatst gewijzigd door Samoht Slegov op di nov 02, 2004 6:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
How to become a blekkie in one day:
Ja, ik ben nieuw hier op het forum en zou graag weten welke blackmetal bands goed zijn?
Vervolgens wordt er een lijst met "true"bands gepost.
Download download download..............
Tadaaaam! Another soul bought, another scene lost.
Ja, ik ben nieuw hier op het forum en zou graag weten welke blackmetal bands goed zijn?
Tegenwoordig heb ik zoiets van: je mag wel van hele goede huize komen wil ik ondergeproduceerde rommel luisteren, kanker anders maar op met die ruisbende. Als het nou écht heel erg gaaf is, dan mag het, maar anders hoef ik het niet.Meltdown schreef:Oh, en als je van Keltische invloeden houdt moet je Cruachan's "Tuatha Na Gael" ook zeker beluisteren. Meesterlijk album als je door de baggeropname heen kijkt (wat toch een gewoonte moet zijn als je BM waardeert. )
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Aap! De muziek van Nargaroth stelt gewoon geen fuck voor! Alles is bedolven onder een, zelfs voor blackmetal, kankerproductie, de nummers zijn ongeinspireerd, nep, langdradig en vervelend en de zanger (owh owh owh wat issie goed!) klinkt als een gillende kankergeit. Jugh, wat een rommel!Samoht Slegov schreef:[..]
Zegt niets over de muziek.
Je hebt een punt, maar ruisbende gaat in dit geval veel te ver. Het is zeker nog goed aan te horen, maar wél een baggeropname vergeleken bij Cruachan's latere kraakheldere albums. Maar zij deden het ook niet met opzet (dus neem ik het ze niet kwalijk) en het album zelf is zeker gaaf genoeg om er even voor door de zure appel heen te bijten.Robgoroth schreef:[..]
Tegenwoordig heb ik zoiets van: je mag wel van hele goede huize komen wil ik ondergeproduceerde rommel luisteren, kanker anders maar op met die ruisbende. Als het nou écht heel erg gaaf is, dan mag het, maar anders hoef ik het niet.
Hee, ik post die lijst wel met de intentie dat 'ie die troep ook echt aan gaat schaffen! =PSvenson schreef:How to become a blekkie in one day:
Als iemand goede bands wilt, geef je diegene bands die kwalitatief hoogstaand zijn. Klassiekers kunnen wel achterhaald, dus in deze kwestie irrelevant zijn. Het mag dan toendertijd een fenominale plaat geweest zijn, nu zijn er veel beteren. Dat jij heel standvastig stug Darkthrone blijft blèren, is meer kuddegedrag dan echt beschikkend over enig gezond verstand vind ik.Samoht Slegov schreef:[..]
Ook goed. Dan gaan we door (zucht).
Dat Darkthrone inmiddels veel is nagedaan en zelfs is verbeterd wil niet zeggen dat de klassieke Darkthrone albums ineens niet meer relevant zijn. Ik ken (net als iedereen hier) ook al een hoop black metal bands die beter zijn dan Darkthrone. Toch blijft het een van m'n favoriete bands zonder dat ik de 'black metal hype' van de jaren 90 heb meegemaakt. Bovendien heb ik nooit gezegd dat Darkthrone muzikaal hoogstaand is of zo. Ik noem deze band alleen omdat het toch nog van heel veel black metalliefhebbers een van de favoriete bands is en dan ook dus nog die klassiekers hebben afgeleverd.
Dat zegt niets over de muziek nee, ware het niet dat de muziek ook nog eens kanker is. Buiten het feit dat alles van hem gejat is, het überhaupt niet gaaf klinkt, is de muziek bijna gebaseerd op het imago van de frontman. Dat 'men' dat imago hartstikke stoer lijkt te vinden, vind ik prima. Dat ik zijn daden en achtergronden kinderachtig en ronduit idioot vind, doet mij die band inderdaad boycotten.Over Nargaroth...
Dat jij het gedrag van een frontman genoeg vind om een band te boycotten moet jij weten, maar ga dan niet zeuren als iemand anders de muziek (waar het immers om gaat) van deze band aanbeveeld aan iemand. We weten nu wel dat je een hekel hebt aan Kanwulf. Zegt niets over de muziek.
Bij mij is het zo:
Goede muziek + slecht imago = vooruit.
Slechte muziek + slecht imago = boycot.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ik zal eens kijken dan.Meltdown schreef:[..]
Je hebt een punt, maar ruisbende gaat in dit geval veel te ver. Het is zeker nog goed aan te horen, maar wél een baggeropname vergeleken bij Cruachan's latere kraakheldere albums. Maar zij deden het ook niet met opzet (dus neem ik het ze niet kwalijk) en het album zelf is zeker gaaf genoeg om er even voor door de zure appel heen te bijten.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Samoht Slegov
Dat bedoelde ik dus met mijn opmerking netRobgoroth schreef:[..]
Dat zegt niets over de muziek nee, ware het niet dat de muziek ook nog eens kanker is. Buiten het feit dat alles van hem gejat is, het überhaupt niet gaaf klinkt, is de muziek bijna gebaseerd op het imago van de frontman. Dat 'men' dat imago hartstikke stoer lijkt te vinden, vind ik prima. Dat ik zijn daden en achtergronden kinderachtig en ronduit idioot vind, doet mij die band inderdaad boycotten.
Bij mij is het zo:
Goede muziek + slecht imago = vooruit.
Slechte muziek + slecht imago = boycot.