Bericht
door zwarte krijser » vr nov 05, 2004 5:09 pm
Dan zal ik maar plv. concertreviewtje schrijven:
Allereerst was de opkomst laag. Er was een man of 30-40, maar dat moet de pret niet drukken.
- Anael was brak, de muziek vond ik op 1 nummer na (het voorlaatste) maar niks en ook de podiumpresentatie was wat flauw en onzeker.
- Eminenz kende ik niet maar het was wel tof. Voor zover ik me herinner was het een soort midtempo viking metal, maar wel met grunts en screams en ik geloof zonder cleane zang. Zeker niet slecht, alleen niet echt gevarieerd genoeg voor mijn begrippen.
- Morrigan had ik eigenlijk het meest van verwacht. Deze band heerst op cd de pan uit, iedereen zeker eens checken. Live vond ik (als een van de weinige in de Baroeg) het een beetje tegenvallen. Het geluid stond SNOEIhard, het meelopende tapeje (Morrigan zijn live met z'n tweeen) zorgde voor massale feedback en de drums kwamen te hard door. Daarnaast kwamen de cleane vox van de zanger niet helemaal goed over naar mijn idee, ondanks dat hij ook hierbij tape-ondersteuning had. Ik was wel de enige met deze bevinding hoor, voor de rest vond iedereen het fantastisch geloof ik.
- Abigail kwam lekker thrashend afsluiten, ondanks het feit dat ze zelf denken black te zijn. Ik heb hard gelachen om de aankondigingen van de nummers met zo'n Hin Yang Waoooo accent en het podiumgedrag van de Jappen. Muzikaal was het overigens wel fairly okey, als bijv. Death Angel op tour zou gaan met 2 support acts, zouden zij de openingsact kunnen zijn. Ook gelachen om wat van het aanwezige bezoekers die tijdens Abigail deden alsof ze zelf japanners waren, met overdreven enthousiast gedrag etc. Daarmee was Abigail een goede en grappige afsluiter van de avond, waarna ik net als iedereen de Baroeg METEEN verliet en naar huis crosste.