Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 2:26 pm

nuberus schreef:[..]

Horna vind ik niet echt briljant. Heb de cd ooit verpatst aan Kevin, maar die vond het ook vrij simpel. De composities zijn redelijk open en standaard, productie vrij vlak en het geheel deed me denken aan een mindere variant van Marduk. Op zich geen slechte band, maar totaal niet origineel of bijzonder.
Ik denk dat je de originaliteit dan meer in de cleane vocal stukken, instrumentale passages en vette in- en outro's moet zoeken. Ik vraag me overigens ook af wat je met 'vlakke productie' bedoelt. Horna heeft, zeker voor een Finse band, een behoorlijk volle en schone productie dacht ik zo.
Compositorisch gezien open en standaard? Schoonheid door eenvoud...
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 2:32 pm

vlak omdat het nergens echt "uitspringt", wat overigens ook voor de composities geldt. Het klinkt mij allemaal niet overtuigend en scherp genoeg in de oren. Maar allicht dat het komt omdat op die release een aantal andere muzikanten speelt, dan op voorgaande.
En de man zal heersen.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 2:37 pm

nuberus schreef:vlak omdat het nergens echt "uitspringt", wat overigens ook voor de composities geldt. Het klinkt mij allemaal niet overtuigend en scherp genoeg in de oren. Maar allicht dat het komt omdat op die release een aantal andere muzikanten speelt, dan op voorgaande.
Dan verschillen we wat dat betreft duidelijk van mening. Jammer dat je het niet gaaf vindt.

Is overigens Fire Burns In Our Hearts van Clandestine Blaze representatief voor de rest van het oeuvre? Ik vind het niet slecht, maar de lof die ik, onder andere, Kevin erover heb horen uitspreken en mijn automatische verwachtingen ervan corresponderen nou niet echt.
Het is geen beroerde band, maar de ruizige productie doet de gitaren al niet uitkomen. Mikko trommelt zo hard dat hij zichzelf af en toe voorbij speelt, waardoor de drums niet meer synchroom met de rest van de muziek lopen en de vocalen verzuipen in al het bovenstaande.
De nummers op zich zijn best leuk hoor, maar om nou te spreken van een baanbrekende of noemenswaardige band? Op dit album afgaand: neen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 2:41 pm

Robgoroth schreef:[..]

Dan verschillen we wat dat betreft duidelijk van mening. Jammer dat je het niet gaaf vindt.

Is overigens Fire Burns In Our Hearts van Clandestine Blaze representatief voor de rest van het oeuvre? Ik vind het niet slecht, maar de lof die ik, onder andere, Kevin erover heb horen uitspreken en mijn automatische verwachtingen ervan corresponderen nou niet echt.
Het is geen beroerde band, maar de ruizige productie doet de gitaren al niet uitkomen. Mikko trommelt zo hard dat hij zichzelf af en toe voorbij speelt, waardoor de drums niet meer synchroom met de rest van de muziek lopen en de vocalen verzuipen in al het bovenstaande.
De nummers op zich zijn best leuk hoor, maar om nou te spreken van een baanbrekende of noemenswaardige band? Op dit album afgaand: neen.
Eigenlijk vind ik het ook jammer, want ik zit weer qua muziek op een dood spoor....oftewel ben weer naarstig op zoek naar een nieuwe black metal injectie.

CB heeft me nooit zo kunnen boeien eerlijk gezegd. Ok het is rauw en trui e.d., maar de roem van de band is duidelijk groter dan zijn kunnen.
En de man zal heersen.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 2:43 pm

nuberus schreef:[..]

Eigenlijk vind ik het ook jammer, want ik zit weer qua muziek op een dood spoor....oftewel ben weer naarstig op zoek naar een nieuwe black metal injectie.

CB heeft me nooit zo kunnen boeien eerlijk gezegd. Ok het is rauw en trui e.d., maar de roem van de band is duidelijk groter dan zijn kunnen.
Als voor de andere twee albums dezelfde beschrijving zou kunnen gelden als ik gaf, dan ben ik het hier roerend mee eens.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 2:45 pm

Taake's Hellnorsk in huis toevallig?
En de man zal heersen.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo nov 07, 2004 2:46 pm

NecroNoud schreef:[..]

FURZE!!! Heb die LP afgelopen vrijdag nog eens gedraaid na lange tijd. Geweldig man. In het begin komt al dat wazige gepiel in het begin van de nummers misschien een beetje raar over, maar als de muziek eenmaal begint. Heerlijke productie. Af en toe doen het geluid van de gitaren en de drums me aan "A Blaze in the Norhten Sky" denken. En die Woe J. Reaper is volgensmij behoorlijk gestoord, en dat hoor al helemaal terug in de muziek.
Die kerel is inderdaad zo gek als een deur. Lees dat interview met 'm op Vampire Magazine maar eens. Antwoorden van halve pagina's op de simpelste vragen! :D
En hij woont Ildjarn stijl ergens helemaal achteraf in een boshutje, schijnt het.
Ik heb een tijdje geleden de nummers 'Necrosaint Blackmetal' en 'Zaredoo Knives Endows Thy Sight' van z'n site geplukt, en da's inderdaad erg maffe (maar gave!) zooi. Ik wou eigenlijk de LP hebben (weet niet waarom, maar deze muziek lijkt gemaakt om op vinyl gedraaid te worden), maar bij Displeased was 'ie out of stock en THR had enkel de CD versie. Maar ik moest 'm hebben, dus heb ik die laatste maar genomen. Als 'ie me goed bevalt zal ik de LP zeker nog erbij kopen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 2:46 pm

Helaas.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 2:47 pm

@ Nuberus dus.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 2:51 pm

Meltdown schreef:[..]

Die kerel is inderdaad zo gek als een deur. Lees dat interview met 'm op Vampire Magazine maar eens. Antwoorden van halve pagina's op de simpelste vragen! :D
En hij woont Ildjarn stijl ergens helemaal achteraf in een boshutje, schijnt het.
Ik heb een tijdje geleden de nummers 'Necrosaint Blackmetal' en 'Zaredoo Knives Endows Thy Sight' van z'n site geplukt, en da's inderdaad erg maffe (maar gave!) zooi. Ik wou eigenlijk de LP hebben (weet niet waarom, maar deze muziek lijkt gemaakt om op vinyl gedraaid te worden), maar bij Displeased was 'ie out of stock en THR had enkel de CD versie. Maar ik moest 'm hebben, dus heb ik die laatste maar genomen. Als 'ie me goed bevalt zal ik de LP zeker nog erbij kopen.
ah ja, Furze's Trident Autocrat heb ik ook op cd of bedoel je Necromanzee Cogent?
En de man zal heersen.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo nov 07, 2004 2:54 pm

Necromanzee Cogent.
Trident Autocrat moet ik ook nog hebben.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo nov 07, 2004 3:50 pm

nuberus schreef:Taake's Hellnorsk in huis toevallig?
Ja, 2 keer zelfs, op cd en (picture) lp 8)

BlizzardBeast

Bericht door BlizzardBeast » zo nov 07, 2004 4:11 pm

Robgoroth schreef:@ Nuberus dus.
Edit knop, freggel
[img]http://www.theendrecords.com/label/images/stories/logos/estradasphere_logo.jpg[/img]
www.recordnerd.com/lists/blizzardbeast

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 4:18 pm

BlizzardBeast schreef:[..]

Edit knop, freggel
Hou je bek, nietsnut.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 5:46 pm

Nynke schreef:[..]

Ja, 2 keer zelfs, op cd en (picture) lp 8)
Dan heb je de box gekocht incl. shirt....maar hoe is ie?
En de man zal heersen.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 5:48 pm

Jij hebt hem vandaag aangeschaft toch?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 5:53 pm

nee, ik heb enkel de lp versie van Hellnorsk Svartmetal en 1 van 2 bijbehorende shirts gekocht.
En de man zal heersen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo nov 07, 2004 6:25 pm

Iemand bekend met het Poolse Demiurg? Deze band met Moontower-lid Belial in de gelederen maakt rauwe, maar atmosferische black metal, met veel nadruk op keyboardpartijen, zonder echter gelikt over te komen. Een vergelijking met Temnozor lijkt mij niet ongepast.

Ik heb de eerste demoSzwadrony Smierci uit 2000. die echter erg te lijden heeft onder een futloos geluid, en het laatste wapenfeit uit 2004: de Total Human Demise split met ook Blodulv (luisteren die band!!!) en Monomania, waarop de band veel beter tot haar recht komt door de krachtigere productie.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 07, 2004 7:17 pm

ken het niet, maar de omschrijving klinkt zeer interessant
ookal vind ik Moontower na 'Aryan Metal Terror..of Black Metal Terror' (hoe die ook word genoemd) een waardeloze band

ga het zeker checken, Rik
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 7:23 pm

Iemand bekend met Svartskog uit Noorwegen? Nee? Houden zo!
Deze band waarover niets bekend is heeft één demo uit, met drie verschrikkelijk slechte teringnummers. Een productie waar je niets mee kunt, infantiele Darkthrone-riffjes, gekrijs waarover niets te zeggen valt gezien de productie, niet te horen drumwerk en een hoop geruis! Ook al stamt het uit 1993, het is nog steeds slecht.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » zo nov 07, 2004 7:44 pm

O.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 7:48 pm

Dat je het even weet.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Avondland

Bericht door Avondland » zo nov 07, 2004 8:20 pm

Watain - Casus Luciferi is een leuk schijfje, zonet aangeschaft tijdens een metalbeurs hier in Vlaanderen. Heeft veel weg van Armagedda, net goed ...
A working class hero, you claim to be
An upperclass brat is what you really are

Svenson

Bericht door Svenson » zo nov 07, 2004 8:24 pm

Mwah, zou het niet vergelijken met Armagedda, ik vind dat Watain toch een heel andere benadering heeft.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo nov 07, 2004 8:26 pm

Avondland schreef:Watain - Casus Luciferi is een leuk schijfje, zonet aangeschaft tijdens een metalbeurs hier in Vlaanderen. Heeft veel weg van Armagedda, net goed ...
Ken je ook Rabid Death's Curse van Watain? Uitstekende plaat naar mijn mening.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Minurath

Bericht door Minurath » zo nov 07, 2004 8:33 pm

Minurath goes Eastern Europe:
nog een paar schijfjes ontvangen
Nokturnal Mortum - To the gates of Blasphemous Fire
Graveland - Carpathian Wolves
Behemoth - Sventevith
- Grom
- Thelema 666
Tact is for people who aren't witty enough to be sarcastic

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 9:13 pm

Ik heb Bannerwar eens aangezet nadat - hoe kan het ook anders - Jeroen het erover had, en het bevalt me best goed.
To Honour Fatherland, wat in dit geval Griekenland betreft, is een uit 2004-afkomstig album met een wonderbaarlijk schoon geluid voor dit type band. Het album bevat acht redelijk snelle nummers. Het snelle wordt enigszins gecompenseerd door keyboards wat het nog vrij melodieus maakt. Qua zang hebben we hysterisch en overtuigend gekrijs zoals dat een Black Metal-band met boodschap betaamt. Ik stoor me wel ver-schrik-ke-lijk aan de drumcomputer. Neem gewoon een echte drummer, maar ga niet op Agorophic Nosebleed wijze tekeer met Fruity Loops.
Sterk album in haar genre, zeker een aanrader.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

karnivoor

Bericht door karnivoor » zo nov 07, 2004 9:15 pm

Avondland schreef:Watain - Casus Luciferi is een leuk schijfje, zonet aangeschaft tijdens een metalbeurs hier in Vlaanderen. Heeft veel weg van Armagedda, net goed ...
de armagedda en watain vergelijking hoor ik voor het eerst... ik ben nog niet bekend met de latere werken van deze band maar de eerdere werken doen mij in de verste verte niet aan geen enkel werk van watain denken
"This unholy place is where the black sacrifices are performed... Here is where He kills..."

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 07, 2004 9:24 pm

Robgoroth schreef:Ik heb Bannerwar eens aangezet nadat - hoe kan het ook anders - Jeroen het erover had, en het bevalt me best goed.
To Honour Fatherland, wat in dit geval Griekenland betreft, is een uit 2004-afkomstig album met een wonderbaarlijk schoon geluid voor dit type band. Het album bevat acht redelijk snelle nummers. Het snelle wordt enigszins gecompenseerd door keyboards wat het nog vrij melodieus maakt. Qua zang hebben we hysterisch en overtuigend gekrijs zoals dat een Black Metal-band met boodschap betaamt. Ik stoor me wel ver-schrik-ke-lijk aan de drumcomputer. Neem gewoon een echte drummer, maar ga niet op Agorophic Nosebleed wijze tekeer met Fruity Loops.
Sterk album in haar genre, zeker een aanrader.
Uiteraard..je hebt wel gelijk over de drumcomputer, maar echt als zijnde storend ervaarde ik dit niet..
Een gave band die ondanks het zware ns gehalte ook muzikaal nog iets gaafs te melden heeft
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo nov 07, 2004 9:27 pm

karnivoor schreef:[..]

de armagedda en watain vergelijking hoor ik voor het eerst... ik ben nog niet bekend met de latere werken van deze band maar de eerdere werken doen mij in de verste verte niet aan geen enkel werk van watain denken
De laatste wel, die heeft een andere stijl. Meestal trage religieuze Black die inderdaad aan Watain doet denken.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » zo nov 07, 2004 9:48 pm

Zo snotapen, willen jullie de originele Burzum - Aske MCD op Deathlike Silence Productions nog eens bemachtigen?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 43466&rd=1

Kost je wel 170 dollar / 132 euro :lol:

Minurath

Bericht door Minurath » zo nov 07, 2004 9:51 pm

Neen danku
btw i like it when the red water comes out :head: :mrgreen:
Tact is for people who aren't witty enough to be sarcastic

karnivoor

Bericht door karnivoor » zo nov 07, 2004 9:52 pm

De laatste wel, die heeft een andere stijl. Meestal trage religieuze Black die inderdaad aan Watain doet denken.
hm traag en watain in één zin vat ik dus ook niet echt. maar ik zal eens die nieuwe armagedda dingen luisteren
"This unholy place is where the black sacrifices are performed... Here is where He kills..."

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 10:33 pm

Kevin schreef:Zo snotapen, willen jullie de originele Burzum - Aske MCD op Deathlike Silence Productions nog eens bemachtigen?

Haha, alweer van die ziek dure Burzum shit.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Aeolus

Bericht door Aeolus » zo nov 07, 2004 10:35 pm

Kevin schreef:Zo snotapen, willen jullie de originele Burzum - Aske MCD op Deathlike Silence Productions nog eens bemachtigen?

Als je ooit geld tekort hebt weet je waar je het vandaan moet halen.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » zo nov 07, 2004 10:47 pm

Ja, als er een mongool zo gek is om mij er zoveel geld voor te bieden dan verkoop ik mijn exemplaar zo voor dat geld. Ik bied 'm echter niet bewust voor dat bedrag aan, dat gaat me te ver. :P

Morgenochtend nog eens kijken of de prijs nog meer gestegen is hehe.

ik stamp je kapot
Contacteer:

Bericht door ik stamp je kapot » ma nov 08, 2004 3:27 pm

jew-bay madness...
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....

GRABS IT OVER HIS HEAD....

FOURTY GALLONS OF PETROL....

GONNA BURN YOU ALL DEAD....

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma nov 08, 2004 4:26 pm

Ik wilde het niet posten, maar zo is het wel.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » ma nov 08, 2004 5:51 pm

Ja van dat interview ken ik Furze juist. Toen ik de cd wilde aanschaffen, hadden ze bij displeased alleen de LP. Dus toen die maar gekocht.

En men had het hier over die box van Taake. Wat zit er nou precies in?
En waar kan ik 'm krijgen, bij de displeased staan alleen een digi cd "Hellnorsk svartmetall".

Vorck

Bericht door Vorck » ma nov 08, 2004 6:01 pm

heeft iemand the taste of victory van nokturnal mortum al eens goed beluisterd? wat vindt je van de nieuwe stijl?
LHURGOYF

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » ma nov 08, 2004 6:49 pm

Vorck schreef:heeft iemand the taste of victory van nokturnal mortum al eens goed beluisterd? wat vindt je van de nieuwe stijl?
Een Graveland is al genoeg.

Haha, maar ff serieus. Wat mij betreft hadden ze veel beter verder kunnen gaan met die stijl zoals op "NeChrist". BIj het nieuwe album wil ik nog al eens in slaap vallen...

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma nov 08, 2004 6:58 pm

En men had het hier over die box van Taake. Wat zit er nou precies in?
En waar kan ik 'm krijgen, bij de displeased staan alleen een digi cd "Hellnorsk svartmetall".
Picture LP's van Nattestid.. , Bjoergvin.. en Hellnorsk Svartmetall. En het bekende shirt met het logo. Perverted Taste heeft er volgens mij nog een paar liggen.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma nov 08, 2004 7:02 pm

Haha, maar ff serieus. Wat mij betreft hadden ze veel beter verder kunnen gaan met die stijl zoals op "NeChrist". BIj het nieuwe album wil ik nog al eens in slaap vallen...
Inderdaad, NeChrist is veel en veel gaver vind ik, toevallig heb ik m net origineel gekocht.
Goathorns en Lunar Poetry vind ik trouwens ook wel goed.

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » ma nov 08, 2004 7:05 pm

ze moeten de stijl van Lunar Poetry aanhouden, wat een meesterwerk is en blijft dat.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]

Vorck

Bericht door Vorck » ma nov 08, 2004 7:25 pm

ja klopt goat horns en lunar petry blijven de beste maar zo verkeerd vind ik die nieuwe stijl niet..weeres wat anders
LHURGOYF

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma nov 08, 2004 7:30 pm

Is hier iemand bekend met Warhead? ik weet het er zijn heel veel warhead's maar ik bedoel de Warhead met leden Honor in de gelederen, ik kan dan ook de cd "defenders of the blood" aanraden, het is een geheel van uiterts pakkende gitaarlijnen die echt dagenlang in je hoofd blijven hangen, een technisch hoogstandje is het niet, maar wel uiterst sfeervol.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Blikskaters

Bericht door Blikskaters » ma nov 08, 2004 7:41 pm

Eens even checken dan maar.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma nov 08, 2004 7:48 pm

Vorck schreef:heeft iemand the taste of victory van nokturnal mortum al eens goed beluisterd? wat vindt je van de nieuwe stijl?
Érg gaaf (en gewaagd)! En een vergelijking met Graveland slaat echt nergens op vind ik, daarvoor klinkt NM veel te afwisselend en onvoorspelbaar, daar waar Graveland zich meer op sfeerimpressies beroept.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » ma nov 08, 2004 8:17 pm

Vorck schreef:ja klopt goat horns en lunar petry blijven de beste maar zo verkeerd vind ik die nieuwe stijl niet..weeres wat anders

agree, agree.

maar ik krijg nog steeds kippevel bij een nummer als Perun,s Celestial Silver.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma nov 08, 2004 9:22 pm

Vanavond Diabolical van Naglfar weer eens opgezet, wat blijft dat toch een heerlijke woeste plaat. Van begin tot eind solide.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gesloten