Led Astray website (en nummers) online
Led Astray website (en nummers) online
http://www.ledastray.nl
De cd laat nog heel even op zich wachten (bestellen kan al wel), maar onder music zijn reeds 2 nummers te vinden. Laat maar horen wat u er van vindt!
De cd laat nog heel even op zich wachten (bestellen kan al wel), maar onder music zijn reeds 2 nummers te vinden. Laat maar horen wat u er van vindt!
Laatst gewijzigd door Yot op di nov 09, 2004 1:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
www.ledastray.nl
Okee. Ik luister nu The Spiraling Path. Het begint lekker. Vrij goede opbouw, redelijke melodie. De lage grunts vind ik in het begin net iets te mompelig, had iets gedefinieerder gemogen. De fade-in van de 2e gitaar bij 2:00min is leuk gedaan. Het snellere stuk bij 2:57min vind ik wat kaal klinken, ik had persoonlijk één van de gitaren de achtergrond laten opvullen. De herhaling van het beginmelodietje daarna schept een soort herkenning, hetgeen ik best geslaagd vind. Overall rating: een 7,5.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
Klinkt lekker. Jullie hebben naar Death geluisterd hehe. Gelukkig is jullie zang beter.
Drummer timmert het geheel prima aan elkaar. Netjes gedaan!
Drummer timmert het geheel prima aan elkaar. Netjes gedaan!
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...
[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]
[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]
Necrophagist schreef:Okee. Ik luister nu The Spiraling Path. Het begint lekker. Vrij goede opbouw, redelijke melodie. De lage grunts vind ik in het begin net iets te mompelig, had iets gedefinieerder gemogen. De fade-in van de 2e gitaar bij 2:00min is leuk gedaan. Het snellere stuk bij 2:57min vind ik wat kaal klinken, ik had persoonlijk één van de gitaren de achtergrond laten opvullen. De herhaling van het beginmelodietje daarna schept een soort herkenning, hetgeen ik best geslaagd vind. Overall rating: een 7,5.
www.ledastray.nl
Leuk, voor een demo. Ik mis solo's en de zang is op het ene nummer een putgrunt van rukformaat, terwijl hij bij het andere nummer wel goed is. Geluid is ok, goede productie. Overduidelijk is dat de twinlijntjes erg Zweeds aandoen en heeft inderdaad een beetje weg van Death. Het wordt allemaal wel redelijk strak gespeeld, dat dan weer wel. Drumwerk heb ik niet op gelet, wellicht kan iemand anders daar commentaar over geven.
Meer dan een 5,5 voor deze mp3's kan ik niet geven. Wellicht is de plaat als geheel wel beter.
Ohja, op ZM door dezelfde Defrost:Is er niemand geïnteresseerd in Utrecht's nieuwste metalsensatie? Gek, ik dacht dat dit een metalforum was...
Van een sensatie zou ik absoluut niet spreken.
En verder: Laat jezelf eens niet zo kennen
Meer dan een 5,5 voor deze mp3's kan ik niet geven. Wellicht is de plaat als geheel wel beter.
Ohja, op ZM door dezelfde Defrost:Is er niemand geïnteresseerd in Utrecht's nieuwste metalsensatie? Gek, ik dacht dat dit een metalforum was...
Van een sensatie zou ik absoluut niet spreken.
En verder: Laat jezelf eens niet zo kennen

Dissection: 'En verder: Laat jezelf eens niet zo kennen'
Een beetje zelfspot kan toch geen kwaad?
M.b.t het gebrek aan solo's: ben de mening toegedaan dat (een overdaad aan) solo's de muziek meestal naar beneden halen, tenzij ze van uitzonderlijke kwaliteit zijn. Zo'n goeie gitarist ben ik nou ook weer niet...
Die 5,5 is wel een tegenvaller.
M.b.t het gebrek aan solo's: ben de mening toegedaan dat (een overdaad aan) solo's de muziek meestal naar beneden halen, tenzij ze van uitzonderlijke kwaliteit zijn. Zo'n goeie gitarist ben ik nou ook weer niet...
www.ledastray.nl
Solo's verrijken de muziek nu eenmaal. En ze hoeven niet dermate ingewikkeld te zijn om overtuigend over te komen. Zie Slayer...Defrost schreef:Dissection: 'En verder: Laat jezelf eens niet zo kennen'
Tja, ik moet de rest horen om er wellicht een hoger cijfer aan te geven.
Maar het is ook Dissection die het zegt, die heeft het sowieso niet zo hoog met jullie op, alleen laat hij daar nu ineens heel weinig van blijken...Defrost schreef:Dissection: 'En verder: Laat jezelf eens niet zo kennen'
Haha, neehoor, dat was puur logotechnisch, ik vind dat gezeik in de rondte geen zak met de band en zijn muziek moet hebben te maken.Cooma schreef: Maar het is ook Dissection die het zegt, die heeft het sowieso niet zo hoog met jullie op, alleen laat hij daar nu ineens heel weinig van blijken...
Verder: ik vind het lovenswaardig dat dit keer geen 13-in-een-dozijn us-nu-death is. Ik kan er zeker wel naar luisteren, maar deze 2 nummers gaven me niet het gevoel dat ik mijn haar losgooi en midden in mijn kamer ga staan te headbangen terwijl ik airguitar speel.
Kortom:leuke band, maar niet bijzonder. Maar welke Nederlandse band is dat nog wel *zucht*
Hm, scheelt dat je zelf met dat gezeik in de rondte begonnen bent en er zelf eigenlijk geen kont mee te maken hebt. Natuurlijk heeft dat geouwehoer niks met de muziek te maken, dus ik ben blij dat je die twee onbevooroordeeld los van elkaar kan zien.Dissection schreef:[..]
Haha, neehoor, dat was puur logotechnisch, ik vind dat gezeik in de rondte geen zak met de band en zijn muziek moet hebben te maken.
Verder: ik vind het lovenswaardig dat dit keer geen 13-in-een-dozijn us-nu-death is. Ik kan er zeker wel naar luisteren, maar deze 2 nummers gaven me niet het gevoel dat ik mijn haar losgooi en midden in mijn kamer ga staan te headbangen terwijl ik airguitar speel.
Kortom:leuke band, maar niet bijzonder. Maar welke Nederlandse band is dat nog wel *zucht*
Enne, je kan iets best goed vinden, zonder er meteen als een mongool in je kamertje bij te gaan staan. Soms kan je zelf iets goed vinden klinken terwijl het je smaak helemaal niet is.
En persoonlijk vind ik dat Nederland heel veel leuke bandjes te bieden heeft.
Is lastig he, die qoute knopDefrost schreef:
Heeft het iets met Attar van doen?

Maar kijk zelf maar:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... &start=200
Lijkt me een kwestie van smaak. Persoonlijk trek ik alleen solo's als ze werkelijk wat toevoegen en dan kom je naar mijn mening uit bij een zeer beperkt aantal bands (waaronder Slayer niet valt).Dissection schreef:Solo's verrijken de muziek nu eenmaal. En ze hoeven niet dermate ingewikkeld te zijn om overtuigend over te komen. Zie Slayer...
Mee eens. Overigens vind ik ook dat je niet publiekelijk kritiek kan leveren op de samenwerking tussen een band en een logomaker, terwijl je niet bekend bent met de complete gang van zaken.Dissection schreef: Haha, neehoor, dat was puur logotechnisch, ik vind dat gezeik in de rondte geen zak met de band en zijn muziek moet hebben te maken.
www.ledastray.nl
Dan stel ik voor dat ik een mail van jullie krijg met jullie verhaal, simpel.
Vrienden die door iemand(en) op een forum aan de schandpaal worden genageld, pik ik niet. Dan kunnen ze kritiek krijgen, maar helaas zijn weinig mensen daar tegen bestand, en gaan dan gooien met dingen als "Ja, dat zegt dissection, weet je wel wat die in het verleden heeft gezegd, blablabla".
Dus:
1. ik verwacht een mail met jullie verhaal, zodat ik zelf wat kan concluderen
2. we gaan weer ontopic
Over al-dan-niet solo's gebruiken valt te twisten.
Vrienden die door iemand(en) op een forum aan de schandpaal worden genageld, pik ik niet. Dan kunnen ze kritiek krijgen, maar helaas zijn weinig mensen daar tegen bestand, en gaan dan gooien met dingen als "Ja, dat zegt dissection, weet je wel wat die in het verleden heeft gezegd, blablabla".
Dus:
1. ik verwacht een mail met jullie verhaal, zodat ik zelf wat kan concluderen
2. we gaan weer ontopic
Over al-dan-niet solo's gebruiken valt te twisten.
Have it your way. Maar dan niet gaan janken omdat ik het voor Attar heb opgenomen.
Mijn uitspraken over Led Astray zijn puur muzikaal, niet persoonlijk. Hou je blatende groupies dus in de hand, wil je
.
Anyway, zodra de cd uit is, zal ik hem wel een luisterpoging geven, en krijg je mijn volledige cijfer...ennuhm, op de hele cd staat geen EEN solo?
Edithoer:wat ben ik toch ook een relnicht hehe
Mijn uitspraken over Led Astray zijn puur muzikaal, niet persoonlijk. Hou je blatende groupies dus in de hand, wil je

Anyway, zodra de cd uit is, zal ik hem wel een luisterpoging geven, en krijg je mijn volledige cijfer...ennuhm, op de hele cd staat geen EEN solo?
Wat ben jij toch een ongelooflijke sneue gast, Thijs. Ik mag godverdomme hopen dat je het niet over mij hebt met je 'groupies', eerst een beetje gaan lopen slijmen of je in de Pit kan komen spelen en dan nu je uitgeluld bent daar mee aan komen zetten?
Hatred is t he? Nee, ik zal het even onthouden en mocht mij gevraagt worden of het slim is die te boeken zal ik met een volmondig NEE volstaan.
En daarbij, denk je nou echt dat jouw mening over muziek IEMAND ene reet kan schelen?
Hatred is t he? Nee, ik zal het even onthouden en mocht mij gevraagt worden of het slim is die te boeken zal ik met een volmondig NEE volstaan.
En daarbij, denk je nou echt dat jouw mening over muziek IEMAND ene reet kan schelen?
Ik verwacht van mensen dat ze meer kennis van zaken hebben voordat ze iets schrijven, maar laten we het hier inderdaad verder maar bij laten.Dissection schreef:Have it your way. Maar dan niet gaan janken omdat ik het voor Attar heb opgenomen.
Mijn uitspraken over Led Astray zijn puur muzikaal, niet persoonlijk. Hou je blatende groupies dus in de hand, wil je.
En er staan inderdaad geen ECHTE solo's op de cd.
www.ledastray.nl
Even voor de duidelijkheid: ik had tot gisteren geen weet van enige discussie op dit forum over Attar en Led Astray en weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat dit ook geldt voor de overige bandleden. En als Cooma vrienden van jouw 'op een forum aan de schandpaal worden genageld', is dat haar eigen keuze geweest.
Ik koester geen enkele wrok ten opzichte van Attar.
www.ledastray.nl
Ik vind het in ieder geval wel aardig klinken en zeker meer dan een 5,5 waard.
Dat er geen solo's op staan vind ik ook jammer maar beter geen solo's dan het
kansloze gepiel van mr. King van Slayer. Wat een boutsolo's. Geen structuur, geen
gevoel, alleen maar snelheid. Succes!
Dat er geen solo's op staan vind ik ook jammer maar beter geen solo's dan het
kansloze gepiel van mr. King van Slayer. Wat een boutsolo's. Geen structuur, geen
gevoel, alleen maar snelheid. Succes!
En bedankt he....Defrost schreef:Even voor de duidelijkheid: ik had tot gisteren geen weet van enige discussie op dit forum over Attar en Led Astray en weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat dit ook geldt voor de overige bandleden. En als Cooma vrienden van jouw 'op een forum aan de schandpaal worden genageld', is dat haar eigen keuze geweest.
- Autopsibiofeeder
reactie
spiraling path zit vol met lekkere riffjes, maar het geheel mist overtuiging, soort van samenhang (maar ik ben dan ook een zeikerd). Shattered incomplete is weer iets minder mijn stijl maar heeft wel die overtuiging en samenhang. Mindere riffjes, maar betere 'song'. Productioneel zit het snor, zeker voor een demo. Complimenten daarvoor (de productie en de muziek). Van mij mogen jullie die 6.5 zeker naar boven afronden!
Over die solo's ben ik het helemaal eens met jullie opvattingen. Wij gebruiken ook hooguit zo nu en dan een lead achtig partijtje om de boel op te leuken omdat er maar weinig mensen zijn die een zinnige solo kunnen spelen (en daar ben ik er helaas niet een van, die gasten van slayer, naar mijn bescheiden mening, inderdaad ook niet). Meestal komen solo's neer op hersenloos en inspiratieloos gepiel die (soms) gered worden door een meesterlijk onderpartijtje....
Auto
spiraling path zit vol met lekkere riffjes, maar het geheel mist overtuiging, soort van samenhang (maar ik ben dan ook een zeikerd). Shattered incomplete is weer iets minder mijn stijl maar heeft wel die overtuiging en samenhang. Mindere riffjes, maar betere 'song'. Productioneel zit het snor, zeker voor een demo. Complimenten daarvoor (de productie en de muziek). Van mij mogen jullie die 6.5 zeker naar boven afronden!
Over die solo's ben ik het helemaal eens met jullie opvattingen. Wij gebruiken ook hooguit zo nu en dan een lead achtig partijtje om de boel op te leuken omdat er maar weinig mensen zijn die een zinnige solo kunnen spelen (en daar ben ik er helaas niet een van, die gasten van slayer, naar mijn bescheiden mening, inderdaad ook niet). Meestal komen solo's neer op hersenloos en inspiratieloos gepiel die (soms) gered worden door een meesterlijk onderpartijtje....
Auto
www.myspace.com/baatezumetal
Fijn, een reactie! Waar wij niet van houden zijn riffs die te lang aanhouden alvorens ze over gaan in andere (zoals bv. bij Enslaved). Wij zetten dan ook een nieuwe riff in als de oude naar onze mening voldoende is uitgeput. Toch houden we ook van herhaling (i.v.m. herkenning), m.a.w. een zekere mate van structuur in de nummers. Om deze twee te combineren is niet altijd even makkelijk. Daarom kan 'Spiraling Path' bij de eerste luiterbeurt(en) onsamenhangend over komen. Ik ben daarom benieuwd of je er naar een aantal luisterbeurten nog zo over denkt. Ik ben van mening dat het kwartje dan wel eens zou kunnen vallen (niet inhoudende dat het kwartje niet nu al gevallen kan zijn en je de structuur van het nummr echt niet bevalt).
www.ledastray.nl
-
he Necrophagist niet zo zeuren joh
, ze zijn nog niet zo lang bezig.
en de muziek is erg strak gespeeld. en je hebt het over mijn broer he(martijn).
kvind dat ze het erg goed doen!
www.ledastray.nl(word nog een beetje veranderd)
en als je handtekeningen wilt hebben kan ik wel regelen...

en als je handtekeningen wilt hebben kan ik wel regelen...

robbertjeltep schreef:he Necrophagist niet zo zeuren joh, ze zijn nog niet zo lang bezig.
en als je handtekeningen wilt hebben kan ik wel regelen...![]()

Ik... ikkk... ikk...heb sssyndrooomm vvvan d..d..d..down...
Heb je geen geile poster voor boven mijn bed? De muziek is goed maar
dat gaan je toch niet op zo'n mongole manier kenbaar maken.
'Mongoloïde' zul je bedoelen. Voorts is het 'ga je' en niet 'gaan je'.Wij nemen jouw ondermaatse beheersing van de Nederlandse taal toch ook voor lief Vertigo? Des te triester is het, dat jij robbertjeltep te kakken probeert te zetten, terwijl deze jongen van 14 een betere taalbeheersing heeft dan jij. Ha!vertigo schreef:[..]
![]()
Ik... ikkk... ikk...heb sssyndrooomm vvvan d..d..d..down...
Heb je geen geile poster voor boven mijn bed? De muziek is goed maar
dat gaan je toch niet op zo'n mongole manier kenbaar maken.
www.ledastray.nl
En dat komt van iemand die zich in een discussie graag te buiten gaat aan uitspraken die onder de gordel zijn. (Dissection: "Als er dan een paar syndroom-van-down mongooltjes hun zelfgemaakte vuile was over Attar willen gaan buiten hangen, dan spring ik voor hem in de bres."). Wij hebben nooit onze vuile was buitengehangen. Weer een vriendje van je beledigd soms?Dissection schreef:Goh, nu scoor je punten joh, in je eigen bandtopic mensen die je band goed vinden gaan afkraken. Beetje Mameli
www.ledastray.nl
Wilde ik je net een miljoenencontract aanbieden.... Gaat nu over. Ha!Defrost schreef:[..]
'Mongoloïde' zul je bedoelen. Voorts is het 'ga je' en niet 'gaan je'.Wij nemen jouw ondermaatse beheersing van de Nederlandse taal toch ook voor lief Vertigo? Des te triester is het, dat jij robbertjeltep te kakken probeert te zetten, terwijl deze jongen van 14 een betere taalbeheersing heeft dan jij. Ha!
Ik zal mijn best doen maar weet niet zeker of ik het red. Weet je al wanneer
jullie spelen. Als 1e, 2e of 3e? Waarschijnlijk mis ik de eerste band sowieso.
jullie spelen. Als 1e, 2e of 3e? Waarschijnlijk mis ik de eerste band sowieso.