Mnemic (Metal of geen Metal?)
- Hieronimus
Mnemic (Metal of geen Metal?)
Dus laatst had ik weer eens een gaaf bandje ontdekt: Mnemic. Leek op Fear Factory enzo hoorde ik zeggen, dus ik eens even wat nazoeken op Metal-Archives.com. Waar tot mijn verwondering die band niet stond! Dus wat doet iedere Metalfan dan? Juist, toevoegen die hap. Maar 2 dagen later kreeg ik een berichtje van Metal-Archives.com dat mijn aanvraag voor het toevoegen van deze band was geweigerd. Reden: 'Not Metal.'
En daar ben ik het eigenlijk toch niet mee eens!
Luister nu maar eens naar het liedje Liquid of Ghost. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze dit geen Metal vinden, wat jullie?
Nuja, genoeg gezeurd op Metal-Archives.com, hier even wat info over de band zelf. De band komt uit Denemarken en bestaat uit 5 leden:
Michael - Vocals
Mircea - Guitar/Synth
Rune - Rhythm Guitar
Obeast - Bass
Brylle - Drums/Keys
Tot nu toe hebben ze 2 demo's en een full-length uit 2003 uit (Mechanical Spin Phenomena). En dit jaar, de 27e van september komen ze alweer met een nieuwe krachtpatser:
The Audio Injected Soul
Ik ben zeker benieuwd naar dit nieuwe werkje, want MSP was al zeer gaaf, duidelijk op Fear Factory gelijkend, maar als ze nu een beetje meer hun eigen stijl hebben gezocht en hier en daar wat aan de songopbouw hebben gedaan kan dit een echte topper worden! Ik kijk vol verlangen uit!
Voor meer info verwijs ik door naar de Mnemic-homepage
En daar ben ik het eigenlijk toch niet mee eens!
Luister nu maar eens naar het liedje Liquid of Ghost. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze dit geen Metal vinden, wat jullie?
Nuja, genoeg gezeurd op Metal-Archives.com, hier even wat info over de band zelf. De band komt uit Denemarken en bestaat uit 5 leden:
Michael - Vocals
Mircea - Guitar/Synth
Rune - Rhythm Guitar
Obeast - Bass
Brylle - Drums/Keys
Tot nu toe hebben ze 2 demo's en een full-length uit 2003 uit (Mechanical Spin Phenomena). En dit jaar, de 27e van september komen ze alweer met een nieuwe krachtpatser:
The Audio Injected Soul
Ik ben zeker benieuwd naar dit nieuwe werkje, want MSP was al zeer gaaf, duidelijk op Fear Factory gelijkend, maar als ze nu een beetje meer hun eigen stijl hebben gezocht en hier en daar wat aan de songopbouw hebben gedaan kan dit een echte topper worden! Ik kijk vol verlangen uit!
Voor meer info verwijs ik door naar de Mnemic-homepage
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Wel aardige band, moet ze nog s wat beter uit checken. Uit mn hoofd was t n eetje n mix van Meshuggah-ripp-riffs en hele gelikte harde metal. Maar s al weer n tijd geleden dat ik t gehoord heb.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
- Hieronimus
Ik heb totaal GEEN idee. Maar dat mailden de lui van Metal-Archives.com me
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Thaumaturgy
- fetuskiller
- Contacteer:
-
Hieronimus schreef:Ik heb totaal GEEN idee. Maar dat mailden de lui van Metal-Archives.com me
Ja, die gasten schuwen alles wat op nu-metal lijkt. Zelfs een band als Soulfly is niet in het archief te vinden. Vrij raar toch, heb je wel Sepultura maar geen link naar Soulfly.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Soulcollector
- Contacteer:
Inderdaad, wel raar dat ze wel weer gothicmetal er in hebben.Amibor schreef:[..]
Ja, die gasten schuwen alles wat op nu-metal lijkt. Zelfs een band als Soulfly is niet in het archief te vinden. Vrij raar toch, heb je wel Sepultura maar geen link naar Soulfly.
Maar zonder nu-metal houd je wel een beetje de infantielen weg.
En met de recensies die iedereen gewoon kan plaatsen krijg je weer van die mafkezen die buitensporig negatieve en onzinnige dingen neer gaan zetten.
Verder wel een geniale site met een ziekelijke hoeveelheid informatie.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Hieronimus
Deze nog maar eens omhoog schoppen dan.
Het 2e album is alweer een tijdje uit en ze hebben hierop zeker meer een eigen stijl gekweekt, de songs zijn catchier, maar ook gewoon beter doordacht, echt een heerlijke plaat! Ik raad iedereen die het debuut al wat vond of wel in is voor wat Fear Factory/Metalcore-achtige muziek.
Het 2e album is alweer een tijdje uit en ze hebben hierop zeker meer een eigen stijl gekweekt, de songs zijn catchier, maar ook gewoon beter doordacht, echt een heerlijke plaat! Ik raad iedereen die het debuut al wat vond of wel in is voor wat Fear Factory/Metalcore-achtige muziek.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Heb de samples (weer) getsjekt en vind er weinig aan. Vette productie maar saaie nummers. Devin Townsend vind ik echt minimaal 3 niveaus beter!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
- HellcommandeR
- fetuskiller
- Contacteer:
- Yokozuna
- Contacteer:
Wel grappig, bij de zoveelste brutal deathmetal band hoor je bijna nooit iemand klagen over originaliteit, bij Mnemic opeens wel... Krom
Laatst gewijzigd door Yokozuna op wo nov 17, 2004 10:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- The Reckoning
Re: Mnemic (Metal of geen Metal?)
Zag ik laatst nog liggen, en wat ik ervan gehoord heb is 't een interessant bandje. Zal spoedig eens luisteren.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]
-
- inageandsadness
- Contacteer:
- The Reckoning
- The Reckoning
- The Reckoning
- The Reckoning
Dit is een oud topic dus het antwoord zal ongewijveld 86x op dit forum te lezen zijn geweest, maaaaaaarrrr:
Metal Archives heeft strenge toelatingseisen wat betreft de 'Metal'-heid van bands.
Ze accepteren geen bands met (teveel) hardcore invloeden (!?!?, dan kan je alle thrash-bands ook uit die database flikkeren) behalve als ze er zin in hebben.
Het zijn een stel pretentieuse gays.
Nu over de band:
Ik heb The Audio Injected Soul vandaag eindelijk goed beluisterd. Ik hou over het algemeen niet zo van die emo-zang/schreeuw-afwisseling. Ik heb het idee dat ze een hele vaste opbouw hebben, altijd een gezongen refrein, heavy couplet. Veel van de meshuggah-riffs vind ik maar zozo. Ik kan me herinneren dat de CD ervoor leuker was.
Het is geen slechte band, overgens. Ik ben gewoon niet gek op die emo-invloeden.
Metal Archives heeft strenge toelatingseisen wat betreft de 'Metal'-heid van bands.
Ze accepteren geen bands met (teveel) hardcore invloeden (!?!?, dan kan je alle thrash-bands ook uit die database flikkeren) behalve als ze er zin in hebben.
Nu over de band:
Ik heb The Audio Injected Soul vandaag eindelijk goed beluisterd. Ik hou over het algemeen niet zo van die emo-zang/schreeuw-afwisseling. Ik heb het idee dat ze een hele vaste opbouw hebben, altijd een gezongen refrein, heavy couplet. Veel van de meshuggah-riffs vind ik maar zozo. Ik kan me herinneren dat de CD ervoor leuker was.
Het is geen slechte band, overgens. Ik ben gewoon niet gek op die emo-invloeden.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
- Hieronimus
MSP was juist was rauwer, vind ik toch wat gaver dan TAIS atm. Lekker beukwerk!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Heb de laatste cd,maar die draai ik toch best regelmatig.
Lekker bandje,wat uiteraard gewoon onder de metal gerekend kan worden.
En wat betreft dat hele metalarchives ; zodra het een beetje modern wordt haken ze al snel af .
Ik heb zowel metalarchives als metalmania in mijn favorietenlijst staan ; samen bestrijken die een groot deel van het hardere-muziek-aanbod.
En wat betreft dat hele metalarchives ; zodra het een beetje modern wordt haken ze al snel af .
Ik heb zowel metalarchives als metalmania in mijn favorietenlijst staan ; samen bestrijken die een groot deel van het hardere-muziek-aanbod.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- The Reckoning
Inderdaad. Ook nu-metal bands, of bands die zonder pardon onder nu-metal gegooid worden, staan er niet tussen (Slipknot, Mushroomhead).Emmaneul schreef:Dit is een oud topic dus het antwoord zal ongewijveld 86x op dit forum te lezen zijn geweest, maaaaaaarrrr:
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]
ja, elk nummer lijkt dezelfde structuur te hebben.Flip schreef:Opzich wel aardig maar dan wel 1 nr. Wel jammer dat naar mij zins alle nummers van de audio injected soul een beetje het zelfde klinken.
http://www.metalmania.net is tof! Het ziet er niet zo goed uit maar hij lijkt beter van MA! In wat is MA beter?yowannuzz schreef:Heb de laatste cd,maar die draai ik toch best regelmatig.
Ik was zo gewend aan MA dat MM me nooit is opgevallen.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
- Hieronimus
- Precious Angel