N.W.O.B.H.M.
Ja, gaaf stuk, ook net gelezen. Alleen die top20 vind ik niet erg realistisch. Tenminste, Iron Maiden - The Number Of The Beast heeft weinig met nwobhm te maken, Venom op 19 en 20, raar, Iron Maiden - Killers er niet in, de band Tank er niet in, precies de verkeerde Saxon albums, tenminste, ik had selftitled en Denim And Leather logischer gevonden, want die zijn gaver.
Verder wel ok, die andere lijstjes ook.
Misschien eens kijken of zo'n boek over de nwobhm te bemachtigen is.
Daarnaast ben je een wannabe-blekkie, met je vieze Mayhem shirt, bah!
Verder wel ok, die andere lijstjes ook.
Misschien eens kijken of zo'n boek over de nwobhm te bemachtigen is.
Daarnaast ben je een wannabe-blekkie, met je vieze Mayhem shirt, bah!
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Godver, wat is dit een gave site. Tijd om me goed in NWOBHM te gaan verdiepen.CoenV schreef:http://truemetal.org/battle/remasters1.html
Allemaal even normaal doen tegen djent
- Der Schreckliche
- Contacteer:
Jawel!!! Ikke!!! Hebben een paar aardige platen gemaakt - goede metal! Niet echt NWOBHM maar wel uit de periode net erna!dako schreef:Kvlt ende vndergovnd ja.
Iemand hier bekend met 220 Volt? Wel zweeds en qua tijdsperiode een paar jaar te laat, maar het valt wat muziek betreftwel degelijk onder de nwobhm. Iemand?
http://www.myspace.com/fireforcemetal
The world is full of kings and queens, who blind your eyes - then steal your dreams...it's heaven and hell!
The world is full of kings and queens, who blind your eyes - then steal your dreams...it's heaven and hell!
De periode is voor mij geen maatstaf. De band Griffin reken ik, zeker het eerste album, ook tot de nwobhm, ondanks dat dat album in '84 uitkwam en de band uit Amerika komt.Der Schreckliche schreef:[..]
Jawel!!! Ikke!!! Hebben een paar aardige platen gemaakt - goede metal! Niet echt NWOBHM maar wel uit de periode net erna!
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- Der Schreckliche
- Contacteer:
- ruben somewhere online
Ik heb nogal wel wat werk uit de Nwobhm tijd liggen van bands als Iron Maiden, Manowar, Judas Priest, Saxon, Def leppard, Samson, Blitzkrieg, Motörhead, en Diamond head. En ik weet het, een aantal bands in dit lijstje vallen er net weer niet onder maar die hebben de scene dan wel weer beïnvloed
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
Ja, ik zat ook al over Manowar te denken, ze zijn wel in die periode begonnen dacht ik, maar ze hebben niet echt het typische Nwobhm geluid. En dat ze nieut uit de UK komen nemen we dan maar even voor lief, dat is niet echt een maatstaf toch?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
Zoals ik al eerder zei, ik zie dat niet als maatstaf. De eerste Griffin noem ik bijvoorbeeld nwobhm (ja, kom maar!), terwijl dat album 5 jaar te laat in de States werd opgenomen.
Manowar en Motörhead vind ik geen nwobhm trouwens, van die eerste betwijfel ik of de invloed op die scene wel zo groot is geweest, ik denk eigenlijk van niet.
Manowar en Motörhead vind ik geen nwobhm trouwens, van die eerste betwijfel ik of de invloed op die scene wel zo groot is geweest, ik denk eigenlijk van niet.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
niet echt nwobhm nee, ik vind het eigenlijk meer gewoon heavy metal, wat ik ook van priest vind (beide wel geweldig ja) en griffins 1e album kan inderdaad wel nwobhm genoemt worden.dako schreef:Zoals ik al eerder zei, ik zie dat niet als maatstaf. De eerste Griffin noem ik bijvoorbeeld nwobhm (ja, kom maar!), terwijl dat album 5 jaar te laat in de States werd opgenomen.
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.
BESTAAT NIET MEER.
Pitten op Priest is gay.
BESTAAT NIET MEER.
Net zoals ik Mercyful Fate dus wel als nwonhm beschouw... luisterend naar Melissa kan ik niet anders zeggen.Zoals ik al eerder zei, ik zie dat niet als maatstaf. De eerste Griffin noem ik bijvoorbeeld nwobhm (ja, kom maar!), terwijl dat album 5 jaar te laat in de States werd opgenomen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
Dat is een grap neem ik aan?IROn schreef:Net zoals ik Mercyful Fate dus wel als nwonhm beschouw... luisterend naar Melissa kan ik niet anders zeggen.Zoals ik al eerder zei, ik zie dat niet als maatstaf. De eerste Griffin noem ik bijvoorbeeld nwobhm (ja, kom maar!), terwijl dat album 5 jaar te laat in de States werd opgenomen.
Verder hebben ze bij TPL records voor de liefhebber ook wel wat leuks. Oude neat 7"es, LP's en Tapes voor 1,2 of 3 euro per stuk.
You're only living on borrowed time from your fate.
DC++ vind je een hele hoop, maar soulseek bijvoorbeeld ook. Reken er maar op dat het een geduldsklus is.jeffrey schreef:Welk download programma heeft het meest aan N.W.O.B.H.M.? Op emule is niet bijster veel te vinden.
Ik heb wel van alles, en voor een klein prijsje wil ik ook wel wat leuk spul voor je branden.
Want te koop is het vaak toch niet meer, of je pa is toevallig miljonair.
Over Badger, dat vind ik helemaal niet zo bijzonder, middelmatig gewoon, er is zoveel veel meer wat stukken gaver is. Die compilaties moet je hebben, daar staat vaak een hoop onvindbare bruutheid op verzameld.
Veel bands uit die periode uit Engeland worden wel bij de nwobhm geschaard, maar Motorhead, Judas Priest enzo vind ik geen nwobhm.
Motorhead heeft dan wel een nummertje met Girlschool gedaan, er leuk overigens, maar de stijl is toch echt anders.
Nog een stukje gaafheid wat ik onlangs tegenkwam: Moby Dick - Nothing To Fear
Mercyful Fate heeft nauwelijks iets met de nwobhm te doen, op enkele lichte invloeden na.
Een gave Amerikaanse band die wel nwobhm stijl speelt is bijvoorbeeld Kill Van Kull met de Eye Of The Storm EP, al is dat al iets pittigere heavymetal. En anders Quest wel.
Nog een aanrader voor de liefhebber is het album Egypt - Egypt (tering, wat is er veel selftitled zooi uitgekomen toen) uit 1988, het after-nwobhm tijdperk dus, maar door Paul Samson geproduceert.
Fijn spul.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
CoenV : Motorhead is van VOOR de nwobhm. Met Girlschool brachten ze een 7 inch uit met de nummers : Please don,t touch dat ze samen brachten. Emergency by Motorhead en Denise Dufort die de drums verzorgde. Het nummer werdt ingezongen door Fast Eddie Clark en Lemmy deed bass en backing vocals. En een versie van Bomber gebracht door Girlschool. Het ding heet : St. Valentines Day Massacre en werd uitgebracht door Bronze Records in februari van het jaar 1981. (Cat Nr. Bro 116 )
Recorded at Jackson,s studios. Produced by Vic Maile op kerstmis 1980
Recorded at Jackson,s studios. Produced by Vic Maile op kerstmis 1980
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.
Ja, ik die EP gedownload, wel een geinig ding, en ik vond ook ergens een clip van Top Of The Pops uit die tijd waar ze dat nummer spelen, die is erg leuk.
En Motörhead is wel van voor de nwobhm, maar ze hanteerden een andere geluid, anders waren ze er best bij in te delen, want in die tijd ('79-'85) zijn ze gewoon doorgegaan met muziek maken. Er zijn gewoon redelijk wat mensen die ze bij de stroming dumpen omdat ze in die tijd actief waren en uit Engeland kwamen.
Diamond Head is trouwens wel kampioen uitbuiter, als je ziet hoeveel compilaties die gasten hebben, daar wordt je wel even stilletjes van.
Het enige echte gave wat ze gemaakt hebben is toch Lightning To The Nations, de rest is toch maar zwaar middelmatig. Ze waren er alleen vroeg bij en hebben dankzij Metallica aardig wat aandacht gekregen, al zijn ze nooit echt doorgebroken.
En Motörhead is wel van voor de nwobhm, maar ze hanteerden een andere geluid, anders waren ze er best bij in te delen, want in die tijd ('79-'85) zijn ze gewoon doorgegaan met muziek maken. Er zijn gewoon redelijk wat mensen die ze bij de stroming dumpen omdat ze in die tijd actief waren en uit Engeland kwamen.
Diamond Head is trouwens wel kampioen uitbuiter, als je ziet hoeveel compilaties die gasten hebben, daar wordt je wel even stilletjes van.
Het enige echte gave wat ze gemaakt hebben is toch Lightning To The Nations, de rest is toch maar zwaar middelmatig. Ze waren er alleen vroeg bij en hebben dankzij Metallica aardig wat aandacht gekregen, al zijn ze nooit echt doorgebroken.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Ik heb de Lightning to nations cd die nog eens 2x zovol staat met bonusnummers. Ik ken hun andere werk niet maar ik vind hun debuut toch wel een van de beste 5 NWOBHM cds horen.CoenV schreef:Diamond Head is trouwens wel kampioen uitbuiter, als je ziet hoeveel compilaties die gasten hebben, daar wordt je wel even stilletjes van. Het enige echte gave wat ze gemaakt hebben is toch Lightning To The Nations, de rest is toch maar zwaar middelmatig. Ze waren er alleen vroeg bij en hebben dankzij Metallica aardig wat aandacht gekregen, al zijn ze nooit echt doorgebroken.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
NWOBHM-Era Compilation Receives U.S. Release - Nov. 16, 2004
U.S. label Old School Records has released "Total Metal Attack, A New Wave of British Heavy Metal Compilation", featuring 14 bands from the NWOBHM era. The CD contains brand new recordings as well as never-before-released songs and demos.
"Total Metal Attack, A New Wave of British Heavy Metal Compilation" track listing:
01. BRONZ/CHRIS GOULSTONE - "Fugitive"
02. PAGAN ALTAR - "Flight Of The Witch Queen"
03. GROUND ATTACK - "Motorbike Song"
04. AGONY BAG - "Venus Flytrap"
05. SOLDIER - "Natural High"
06. ATOMKRAFT - "No Escape"
07. IRONHEART - "Last Chance"
08. JJ'S POWERHOUSE - "The Watcher"
09. BLOOD MONEY - "I Was Wrong"
10. BLACK ROSE - "Get Off Your (High Horse)"
11. DISTRAINERS - "Last Rat"
12. E.F. BAND - "Hard, Hot And Heavy"
13. BURNER - "Old Enough To Know Better"
14. DEEP SWITCH - "Pigfeeder" (Bonus Track)
This is the first major NWOBHM compilation in several years and follows in the traditions of "Metal For Muthas", "Heavy Metal Heroes" and "Brute Force". The CD contains sleeve notes from each band with rare pictures from their history. Cover art was handled by Lionel Ordaz of Damagecomics.com. Worldwide promotion is handled by Bart Gabriel Dragonight Agency. More information about the compilation CD can be found at www.oldschoolrecords.net.
U.S. label Old School Records has released "Total Metal Attack, A New Wave of British Heavy Metal Compilation", featuring 14 bands from the NWOBHM era. The CD contains brand new recordings as well as never-before-released songs and demos.
"Total Metal Attack, A New Wave of British Heavy Metal Compilation" track listing:
01. BRONZ/CHRIS GOULSTONE - "Fugitive"
02. PAGAN ALTAR - "Flight Of The Witch Queen"
03. GROUND ATTACK - "Motorbike Song"
04. AGONY BAG - "Venus Flytrap"
05. SOLDIER - "Natural High"
06. ATOMKRAFT - "No Escape"
07. IRONHEART - "Last Chance"
08. JJ'S POWERHOUSE - "The Watcher"
09. BLOOD MONEY - "I Was Wrong"
10. BLACK ROSE - "Get Off Your (High Horse)"
11. DISTRAINERS - "Last Rat"
12. E.F. BAND - "Hard, Hot And Heavy"
13. BURNER - "Old Enough To Know Better"
14. DEEP SWITCH - "Pigfeeder" (Bonus Track)
This is the first major NWOBHM compilation in several years and follows in the traditions of "Metal For Muthas", "Heavy Metal Heroes" and "Brute Force". The CD contains sleeve notes from each band with rare pictures from their history. Cover art was handled by Lionel Ordaz of Damagecomics.com. Worldwide promotion is handled by Bart Gabriel Dragonight Agency. More information about the compilation CD can be found at www.oldschoolrecords.net.
-
Voor die mp3's hoef je dat niet te doen, want die heb je al.dako schreef:Reminer aan mezelf: die Iron op msn added zodra ik weer op een fatsoenlijke pc zit.
Of heb je die zooi die ik voor je gefikt had al weggepleurd?
O ja, de band Prowler kwam ik net tegen op een compilatie, twee nummers, dat is verdomde gaaf, daar moet ik meer van hebben.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Als je XP hebt is dat geen probleem, als je de mappen insteld dat je details kan zien, kan je ze op nummer selecteren. Ik heb alle mp3's netjes voorzien van een tag.
Niet miepen maar rocken.
Niet miepen maar rocken.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
prowler is zeker tof. voordat mijn computer crashte had ik er een demo van dacht ik, die moet ik weer eens op zoeken, trouwens torch heerst ook hard!!! heb ik een demo op vinyl van, dat is echt cool en ik weet niet of het al genoemd is, attila.CoenV schreef:[..]
O ja, de band Prowler kwam ik net tegen op een compilatie, twee nummers, dat is verdomde gaaf, daar moet ik meer van hebben.
Pitten op Priest is gay.
BESTAAT NIET MEER.
Pitten op Priest is gay.
BESTAAT NIET MEER.
prowler is zeker tof. voordat mijn computer crashte had ik er een demo van dacht ik, die moet ik weer eens op zoeken, trouwens torch heerst ook hard!!! heb ik een demo op vinyl van, dat is echt cool en ik weet niet of het al genoemd is, attila.CoenV schreef:[..]
Pitten op Priest is gay.
BESTAAT NIET MEER.
Pitten op Priest is gay.
BESTAAT NIET MEER.
- Goregrind666