Black Metal Topic
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
klopt, dat is wel een aardig bandje
maar Finland heeft qua bm veel te bieden..
denk aan Barathrum (ondanks het sullige imago en die achterlijke term black rock), Azaghal, Sargeist, Behexen (tyfus! wat een heerschband) etc.
maar Finland heeft qua bm veel te bieden..
denk aan Barathrum (ondanks het sullige imago en die achterlijke term black rock), Azaghal, Sargeist, Behexen (tyfus! wat een heerschband) etc.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ga denk ik één dezer dagen maar ff langs bij de Metal Mania store..zag vorige keer daar Thyrane - Symphonies of Infernality liggen voor het spotprijsje van 4,95 euries..en aangezien ik sinds korte tijd weet dat het een kraker is
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- ruben somewhere online
- Samoht Slegov
Inderdaad, die voegen echt niks toe en zijn een hele andere stijl. Het eigen materiaal is zeer gaaf. Sterker nog, Nachmystium is een zeer gave band. Vooral de albums Nachtmystium, Demise (en Eulogy IV dus) zijn heel goed.ruben somewhere online schreef:Vooral het titelnummer is erg sterk, maar in principe zijn ze allemaal aan elkaar gewaagd, behalve de covers dan.
- zwarte krijser
Ik vind meestal dergelijke termen ook achterlijk. Zelfverzonnen begrippen voor bands die niet eens anders klinken dan 'de normaal'. Echter is het in Barathrum's geval wel anders vind ik. Zoals Zwarte Krijser al zegt, het klopt ook min of meer. Dan mag je van mij best je muziek ermee aanduiden.Jeroen schreef:denk aan Barathrum (ondanks het sullige imago en die achterlijke term black rock)
Het imago? Ach, ze nemen het niet heel erg serieus. Boeiend, ze maken wel zeer gave muziek. Verder kun je blijven lachen om Demonos Sova's foto's.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- ruben somewhere online
-
inderdaad, een band die voor mij blackmetal nog boeiend blijft houden.nuberus schreef:overigens stijgt Inquisition steeds meer op de black metal ladder. Wat een authentieke band is dat zeg....
dit is black zoals black moet klinken.
dit jaar live gezien op under the black sun, machtig gewoon.
en gisteren de nieuwe besteld.
alcohol in my veins...
Je moet de voorgangers luisteren, die vind ik zelf stukken gaver. Met name Black Thrash Attack is briljant. The Merciless moet je geloof ik wat ingroeien, want het is toch wel een zeer degelijke plaat.ruben somewhere online schreef:[..]
Ken alleen hun nieuwste, Merciless, maar tot nu toe vind ik hem wat tegenvallen.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- ruben somewhere online
Zal ik doen en ga jij de nieuwste Kreator, Enemy of God, uitchecken, die is ook behoorlijk gaaf.Svenson schreef:[..]
Je moet de voorgangers luisteren, die vind ik zelf stukken gaver. Met name Black Thrash Attack is briljant. The Merciless moet je geloof ik wat ingroeien, want het is toch wel een zeer degelijke plaat.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- ruben somewhere online
- zwarte krijser
- Samoht Slegov
Wil ze ook wel een keer zien live. Misschien kan ik The Chasm ff porren om met Mortem en Inquisition op toer te gaan.goatworshipper schreef:[..]
inderdaad, een band die voor mij blackmetal nog boeiend blijft houden.
dit is black zoals black moet klinken.
dit jaar live gezien op under the black sun, machtig gewoon.
en gisteren de nieuwe besteld.
En de man zal heersen.
Hehe, handig. Ik kreeg vandaag m'n bestelling bij Total Holocaust binnen, maar in plaats van de Crown Of The Ancients mcd van Krohm die ik besteld had, kreeg ik A World Through Dead Eyes. Mooi, scheelt weer wat euro's. Die Crown... koop ik later nog wel eens als deze full-length me goed bevalt.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
- Contacteer:
Aangezien ik zelf niet zoveel reviews etc kan vinden over trollskogen, vroeg ik me af of iemand het hier kent, en me een beetje kan vertllen wat het precies is, zag het op de platenbeus liggen, 1 nummer geluisterd, wilde nog terug gaan maar vergeten door plotseling vertrek..
Maar goed, wil dus graag eerst weten hoe het verder is, voordat ik die cd zou kopem
Maar goed, wil dus graag eerst weten hoe het verder is, voordat ik die cd zou kopem
Is iemand hier verder bekend met de Israelische band Bishop of Hexen?
Ik vind het enorm gave atmosferische blackmetal met veel gave keyboard-riedeltjes, een behoorlijk zieke scream en (af en toe) een erg lage grunt.
Ze hebben nog maar 1 echt album en een demo:: http://www.zenial.nl/html/bishopof.htm
Ik heb alleen nog maar een paar mp3's, maar ik ga zeker goed zoeken naar deze cd's.
Als iemand wat van ze wilt horen moet je me maar even toevoegen op soulseek(fenris86) en een berichtje sturen dan zal ik je even voorrang geven.
Ik vind het enorm gave atmosferische blackmetal met veel gave keyboard-riedeltjes, een behoorlijk zieke scream en (af en toe) een erg lage grunt.
Ze hebben nog maar 1 echt album en een demo:: http://www.zenial.nl/html/bishopof.htm
Ik heb alleen nog maar een paar mp3's, maar ik ga zeker goed zoeken naar deze cd's.
Als iemand wat van ze wilt horen moet je me maar even toevoegen op soulseek(fenris86) en een berichtje sturen dan zal ik je even voorrang geven.

Ik heb zojuist mijn eerste draaibeurt gegeven aan m'n binnengekregen Tågefolket - Lad Asketid Begynde EP, en die bevalt uitstekend! Beschrijven is eenvoudig; dit is eigenlijk gewoon Angantyr onder een andere naam, en de twee nummers op dit zwarte schijfje hadden ongemerkt op Angantyr's Kampen Forsaetter kunnen staan. Precies dezelfde productie en stijl. Niet dat ik dit erg vind, want die plaat behoort inmiddels tot mijn favoriete Black Metal albums. De nummers op deze EP doen in kwaliteit ook absoluut niet onder voor bovengenoemd album, en voor iedereen die Angantyr waardeert is dit een verplichte aanschaf. Hij ligt o.a bij THR, maar wees er snel bij, daar er een limiet van 300 handgenummerde stuks op zit.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- XnegativeX
- Contacteer:
Deze?banisher schreef:Aangezien ik zelf niet zoveel reviews etc kan vinden over trollskogen, vroeg ik me af of iemand het hier kent, en me een beetje kan vertllen wat het precies is, zag het op de platenbeus liggen, 1 nummer geluisterd, wilde nog terug gaan maar vergeten door plotseling vertrek..
http://www.trollskogen.at.tf/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- impaled succubus
Ik heb deze EP wel eens in m'n handen gehad. Kan je iets duidelijker zijn wat voor black metal het is, hoe de productie is, met welke bands het vergelijkbaar is etc?Meltdown schreef:
Ik heb zojuist mijn eerste draaibeurt gegeven aan m'n binnengekregen Tågefolket - Lad Asketid Begynde EP, en die bevalt uitstekend! Beschrijven is eenvoudig; dit is eigenlijk gewoon Angantyr onder een andere naam, en de twee nummers op dit zwarte schijfje hadden ongemerkt op Angantyr's Kampen Forsaetter kunnen staan. Precies dezelfde productie en stijl. Niet dat ik dit erg vind, want die plaat behoort inmiddels tot mijn favoriete Black Metal albums. De nummers op deze EP doen in kwaliteit ook absoluut niet onder voor bovengenoemd album, en voor iedereen die Angantyr waardeert is dit een verplichte aanschaf. Hij ligt o.a bij THR, maar wees er snel bij, daar er een limiet van 300 handgenummerde stuks op zit.
- ruben somewhere online
-
- ruben somewhere online
Hier nog mensen bekend met Legion of Doom uit Griekenland? Heb deze week Kingdom of endless darkness binnen gekregen, en ik moet zeggen het is echt een uiterst sfeervolle black metal plaat, snelle strakke stukken afgewisseld met mid-tempo stukken die uiterst mee sleepend zijn. kille en koude gitaarrifs die voor de verandering weer eens echt een kil sfeertje oproepen. De zang is naar mijn erg gaaf, het is wel wat appart en je moet er van houden. Maar het is zeker een aanrader.
-
Vast geen goede bm bands.Amibor schreef:Misschien een domme vraag, maar welke BM-bands hebben 'Number of the beast' allemaal gecoverd. Ik hoor het nr. net weer en vraag me af hoe het klinkt in een BM-jasje.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
BURZUM NEWSLETTER - WWW.BURZUM.ORG # 9 (24.11.2004) > >Another fake rumour is spread in the Internet: Varg Vikernes is dead - see more info: http://burzum.org/img/library/varg_dead.jpg Relax boys and girls Varg Vikernes is still alive!
www.opelcluboost.nl
Ok, achja, niet dat het mij wat had utgemaakt, Varg maakt toch geen muziek meer, en zal het ook nooit meer maken.Mortus schreef:[..]
BURZUM NEWSLETTER - WWW.BURZUM.ORG # 9 (24.11.2004) > >Another fake rumour is spread in the Internet: Varg Vikernes is dead - see more info: http://burzum.org/img/library/varg_dead.jpg Relax boys and girls Varg Vikernes is still alive!
Terug van weg geweest
In zijn laatste interview twijfelt hij weer.Knevelaer schreef:[..]
Ok, achja, niet dat het mij wat had utgemaakt, Varg maakt toch geen muziek meer, en zal het ook nooit meer maken.
Hij had wat nummers in zjin hoofd zitten en 1 nummer gemaakt ofzo?
Hij wist alleen niet of hij het wel wou uitbrengen.
volgensmij stond dit in het laatste interview van www.burzum.org
www.opelcluboost.nl
Ambient of Black Metal?Mortus schreef:[..]
In zijn laatste interview twijfelt hij weer.
Hij had wat nummers in zjin hoofd zitten en 1 nummer gemaakt ofzo?
Hij wist alleen niet of hij het wel wou uitbrengen.
volgensmij stond dit in het laatste interview van www.burzum.org
Ik zie trouwens dat ik niet echt wakker ben...er waren al 2 topics over

Terug van weg geweest
Een quote uit het interview.Knevelaer schreef:[..]
Ambient of Black Metal?
Ik zie trouwens dat ik niet echt wakker ben...er waren al 2 topics over
"If there is any hope for a resurrection in the future? In the case I release another album it will be something new altogether. If it sounds just like any other band I won't bother. For now I only have a few new songs, but I guess it is not unlikely that I will make more music in the future."
www.opelcluboost.nl