Enslaved
Dan ga ik maar naar beide.telluriet schreef:Misschien dat ik daar wel effe heen ga, zag het net staan op de nieuwe Fluisterwoud webstek!
Een kleine 2 weken later is er alleen wel Urgehal, Thunderbolt en Dawn of Azazel in Arnhem, moet ik even kijken of ik geld genoeg heb voor beiden.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Enslaved op schijf doet mij polka-dansen van vreugde. Enslaved live moet nog ervaren worden. Het lijkt me een band die absoluut tot haar recht komt in een klein, duister, zweterig, stampvol grot. Helaas is Deventer voor mij niet hgaalbaar i.v.m. treinheid.
Lang leve Graspop. Ik ben benieuwd hoe ze zich daar staande weten te houden.
Lang leve Graspop. Ik ben benieuwd hoe ze zich daar staande weten te houden.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- MindlessMayo
- Spirit In Black
Re: Enslaved
dat optreden gaat dus niet door......helaas.nightwing schreef:aangezien ik hier nog steeds geen topic over zag staan:
25/06/04 - Burgerweeshuis - Deventer
met Fluisterwoud.
- Forseti's Justice
- Spirit In Black
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik had Enslaved eigenlijk opgegeven na Eld. Eld vind ik, tot de dag van vandaag, een heerlijk black/vicking metal album. Maar alles wat daarna uitkwam deed me niet zoveel. Maar nu ik Isa wat vaker heb geluisterd begint die schijf een beetje onder mijn huid te kruipen. De muziek komt nogsteeds behoorlijk rauw over, vooral door de zang van Grutle, maar het tempo ligt laag en de muziek is kent een stuk meer diepgang. Vooral het gitaarspel en de sporadische cleane zang geven een melancholisch gevoel dat een beetje een beeld schept van vergane noorman-glorie. Het is wel een echte groeiplaat die je de tijd en de ruimte moet gunnen om zich te nestelen.
Het valt me trouwens op dat alle nummers geschreven zijn door ene J. Peersen. Die gast zit, voor zover ik weet, niet in de band. Vroeger werden alle nummers toch geschreven door Ivar? Heeft iemand enig idee wie die Peersen gast is en waarom hij tegenwoordig alle nummers schrijft?
Het valt me trouwens op dat alle nummers geschreven zijn door ene J. Peersen. Die gast zit, voor zover ik weet, niet in de band. Vroeger werden alle nummers toch geschreven door Ivar? Heeft iemand enig idee wie die Peersen gast is en waarom hij tegenwoordig alle nummers schrijft?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Sandr
- Contacteer:
ik las laatst een interview met hun en daar werd J/ Peersen een van de 'founding members' genoemd, ik vermoed dat J Peersen en Ivar Bjornson een en dezelfde persoon zijnXnegativeX schreef:Ik had Enslaved eigenlijk opgegeven na Eld. Eld vind ik, tot de dag van vandaag, een heerlijk black/vicking metal album. Maar alles wat daarna uitkwam deed me niet zoveel. Maar nu ik Isa wat vaker heb geluisterd begint die schijf een beetje onder mijn huid te kruipen. De muziek komt nogsteeds behoorlijk rauw over, vooral door de zang van Grutle, maar het tempo ligt laag en de muziek is kent een stuk meer diepgang. Vooral het gitaarspel en de sporadische cleane zang geven een melancholisch gevoel dat een beetje een beeld schept van vergane noorman-glorie. Het is wel een echte groeiplaat die je de tijd en de ruimte moet gunnen om zich te nestelen.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- zwarte krijser
Isa? Waar gaat dat over? Is er een nieuwe cd?
To the point: Mardraum was inderdaad een nachtmerrie, elke keer als ik ernaar luister krijg ik een hoofdpijntje door de veel te veel van-de-hak-op-de-tak composities en de algemeen ongrijpbare, en dus ook vervelende composities.
Ik had Enslaved dus maar ff gelaten voor wat het was en tot voor kort stond Below the Lights ook stof te vergaren op m'n harde schijf. Na hem vorige week een keer geluisterd te hebben moet ik toch bekennen dat Enslaved de muzikale weg ingeslagen met Mardraum toch behoorlijk aan het verbeteren is. Erg normaal of uitstekend is het niet, maar het klinkt zeker ergens naar als zijnde de CD die je af en toe eens draait als je zin hebt in iets totaal anders.
To the point: Mardraum was inderdaad een nachtmerrie, elke keer als ik ernaar luister krijg ik een hoofdpijntje door de veel te veel van-de-hak-op-de-tak composities en de algemeen ongrijpbare, en dus ook vervelende composities.
Ik had Enslaved dus maar ff gelaten voor wat het was en tot voor kort stond Below the Lights ook stof te vergaren op m'n harde schijf. Na hem vorige week een keer geluisterd te hebben moet ik toch bekennen dat Enslaved de muzikale weg ingeslagen met Mardraum toch behoorlijk aan het verbeteren is. Erg normaal of uitstekend is het niet, maar het klinkt zeker ergens naar als zijnde de CD die je af en toe eens draait als je zin hebt in iets totaal anders.
- BlizzardBeast
Wat is hier aan de hand?!!! ik vind maudraum, maar voornamelijk below the lights een van de beste albums in mijn bezit! En de zwakke posts van dat ik geen goeie cd's heb, kan ik zelf wel bedenke
[img]http://www.theendrecords.com/label/images/stories/logos/estradasphere_logo.jpg[/img]
www.recordnerd.com/lists/blizzardbeast
www.recordnerd.com/lists/blizzardbeast
- Hieronimus
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het met die 2 albums zit, maar persoonlijk vind ik Isa erg goed. Je moet hem alleen wat vaker luisteren dan het oudere werk. Het oudere werk was wat directer. Isa kent een stuk meer diepgang. Ik hoor trouwens geen stoner, geen prog en geen psychedelische elementen. Eigenlijk hoor ik dezelfde elementen als op Eld alleen dan totaal anders in gezet. Neem bijvoorbeeld het nummer Return to Yggdrasill, Dat begint met een heavy, hypnotiserend black metal riff en later overgaat in een episch stuk dat niet zou misstaan op de laatste Falkenbach cd. De cleane zang is eigenlijk niet anders dan de vicking vocalen die op Eld ook al ingezet worden maar dan hebben ze een grotere rol. Soms doet Enslaved me op dit album zelfs een beetje aan de sfeer van het oude Aeternus.BlizzardBeast schreef:Wat is hier aan de hand?!!! ik vind maudraum, maar voornamelijk below the lights een van de beste albums in mijn bezit! En de zwakke posts van dat ik geen goeie cd's heb, kan ik zelf wel bedenke
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Maelstrom: I was wondering if that’s why you dropped your stage name (Bjornson) for this record.Sandr schreef:[..]
ik las laatst een interview met hun en daar werd J/ Peersen een van de 'founding members' genoemd, ik vermoed dat J Peersen en Ivar Bjornson een en dezelfde persoon zijn
Ivar Peersen: Beyond a personal thing - Bjornson would have been the way I would have been named in the Pagan tradition - using Peersen from time to time is a comment that we’re revivalitsts and at the same time want to be part of what’s going on now. I think both names are equally true. Well, to be honest, I think the whole name thing is overrated, anyway.
Ongelovelijk wat is Enslaved toch gaaf! Ben weer eens Eld aan het luisteren, in mijn optiek het album met Enslaved's beste nr erop; 793. Een prachtig lang nr. dat opeens omslaat van mooi viking gezang naar kwaadaardige BM. Heel erg gaaf.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Heb Isa geleend van mijn neef (koop ik eigenlijk nog cd's? oh toch wel), en hij is zeer gaaf, deze zal lang geleend blijven.
En ik zal wel weer de enige zijn (krijgt de halve blekkie scene van MF achter zich) maar ik vind Enslaved hun nieuwere werk (Below The Lights, Isa, ..) boeiender dan het oudere werk, alhoewel die split met satyricon de pannen van het dak rost.
En ik zal wel weer de enige zijn (krijgt de halve blekkie scene van MF achter zich) maar ik vind Enslaved hun nieuwere werk (Below The Lights, Isa, ..) boeiender dan het oudere werk, alhoewel die split met satyricon de pannen van het dak rost.
- This Graveyard Earth