Strapping Young Lad

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Strapping Young Lad

Bericht door fetuskiller » ma nov 29, 2004 11:24 am

wie kent ze niet? de band van Devin townsend en drummer Gene Hoglan...
aangezien ik laatst de dvd "For those about to rock gekocht heb en dat ik niks kon vinden in de search, post ik dit topic...

Ik heb ze zelf live gezien op For in 2003 en daar werd ik compleet omver geblazen en sinds dien heb ik een behoorlijke zwak voor deze band.

Bandmembers:
Devin townsend
Afbeelding

Jed Petty
Afbeelding

Gene Hoglan
Afbeelding

Byron Stroud
Afbeelding

ze hebben inmiddels 3 voledige albums, een live plaat en een Dvd, Dit zijn de albums:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


en het nieuwe album "Alien" moet begin 2005 uitkomen, ik kan niet wachten :)

meer mensen die deze herrie kunnen waarderen?

kijk op www.strappingyounglad.com voor meer info en downloads
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 584
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 1:01 pm
Locatie: Almere

Bericht door Ivo » ma nov 29, 2004 11:35 am

Als er een god bestaat is Devin het zeker weten.

Heersch gitaarist, zanger en producer
[img]http://www.bonedaddy.net/ivo/masto.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma nov 29, 2004 11:36 am

Vind SYL niet zo veel aan. Devin solo vind ik echter tegen het geniale aan grenzen!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma nov 29, 2004 12:10 pm

Het eerste album vind ik ronduit slecht, op een enkele uitzondering na. De albums daarna vind ik wel erg goed.

Gebruikersavatar
DoDo
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo nov 05, 2003 6:37 pm
Locatie: almelo

Bericht door DoDo » ma nov 29, 2004 12:13 pm

Syl vind ik echt geweldig :)
Ook live gezien op FoR2003, had nog nooit van ze gehoort , maar metteen voor deze band gevallen. Devin is een meesterlijke man, kan goed lyrics schrijven en zn stem is geweldig. De drummer heerscht ook!!

City is wel een gaaf album, Syl heb ik zelf.. ook goed album. Kan niet wachten op de nieuwe !
time to go

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma nov 29, 2004 12:15 pm

Wat vinden we van Devin's zang bij Vai? Zo goed heeft ie volgens mij nooit meer gezongen!!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
DoDo
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo nov 05, 2003 6:37 pm
Locatie: almelo

Bericht door DoDo » ma nov 29, 2004 12:16 pm

Vai ?
time to go

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma nov 29, 2004 12:19 pm

De (eenmalige) band Vai, van uiteraard Steve Vai, een album genaamd "Sex & Religion" daarop zingt Devin. Je weet niet wat he hoort!!! Zo uitgebreid, zo dynamisch heb je Devion nog nooit horen zingen! Als je (net zoals ik) groot fan bent van m, moet je die CD tsjekken!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
DoDo
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo nov 05, 2003 6:37 pm
Locatie: almelo

Bericht door DoDo » ma nov 29, 2004 12:20 pm

Dan zou ik dat zeker doen als ik hem tegenkom :)
time to go

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma nov 29, 2004 12:24 pm

Gewoon bij de platenzaak verkrijgbaar hoor! En volgens mij ook tegenwoordig vaak als re-issue met Stevie's beste album ooit (en uberhaupt beste gitaaralbum ooit!) "Passion And Warfare" in 1 dubbelverpakking voor 15 pleuro ofzo!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8201
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma nov 29, 2004 12:26 pm

Fusion schreef:De (eenmalige) band Vai, van uiteraard Steve Vai, een album genaamd "Sex & Religion" daarop zingt Devin. Je weet niet wat he hoort!!! Zo uitgebreid, zo dynamisch heb je Devion nog nooit horen zingen! Als je (net zoals ik) groot fan bent van m, moet je die CD tsjekken!
Daarop zingt ie inderdaad erg goed. Ik vind zijn stem op die cd erg lijken op die van Freddie Mercury, maar dan beter vooral omdat er wel eens gescreamt wordt (het nummer 'pig' :lol: ).
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma nov 29, 2004 12:31 pm

Niet per se beter/slechter, maar wel t zelfde niveau. En op 1 nummer (volgens mij heet dat "Touching Tongues") hebben ze de rol van stem/gitaar omgegooid. Dwz Vai speelt alle oorspronkelijke zangpartijen op zijn gitaar en Devin doet vocaal de oorspronkelijke gitaarsolo! :)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8201
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma nov 29, 2004 12:34 pm

Op Sex & Religion?? Moet ik die zo maar weer eens uit den kast halen 8)
Ik vind Devin trouwens wel de meest veelzijdige stem hebben die ik ken, clean erg goed, maar ook goed gekrijs.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 29, 2004 12:38 pm

Van SYL vind ik eigenlijk alleen City erg goed. Het eerste album is een beetje onzinnig, ik kan me geen moment ontdoen van het idee dat het 1 grote grap is. En het laatste album is me teveel standaard death metal. City is daarintegen een soort keiharde versie van zijn solo werk. Het solowerk doet me dan ook meer dan SYL. Maar dat had af en toe wel wat meer pit in mogen zitten...en dan biedt City uitkomst!

Trouwens, die bandleden die in de eerste post genoemd worden zitten volgens mij geen van alleen meer in SYL (op Devin zelf na natuurlijk).
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
DoDo
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo nov 05, 2003 6:37 pm
Locatie: almelo

Bericht door DoDo » ma nov 29, 2004 12:40 pm

Ik vind underneath the waves wel een erg vet nummer [headbang]
time to go

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma nov 29, 2004 12:51 pm

DoDo heeft wel smaak hoor! :mrgreen:

@XNegaX: wat vind je van die Vai plaat?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
DoDo
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo nov 05, 2003 6:37 pm
Locatie: almelo

Bericht door DoDo » ma nov 29, 2004 12:58 pm

Goh dat hoor ik ook voor het eerst sinds ik hier op het forum ben :D
time to go

Gebruikersavatar
Sirius
Berichten: 1805
Lid geworden op: do mei 13, 2004 9:05 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam

Bericht door Sirius » ma nov 29, 2004 12:59 pm

DoDo schreef:Goh dat hoor ik ook voor het eerst sinds ik hier op het forum ben :D
tsja nu alleen te hopen voor je dat nu je complimenten wat betreft jou smaakop prijs worden gesteld, de complimenten rondom jou foto's/verschijning niet al teveel af zullen nemen :wink:

(maar dat denk ik niet)
Laatst gewijzigd door Sirius op ma nov 29, 2004 1:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Born to live forever more!!!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 29, 2004 1:15 pm

Weinig kans.

@Fusion: Die plaat ken ik niet. Ik zal hem wel eens opzoeken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma nov 29, 2004 1:58 pm

Doen!!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Dark Angel
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 4:37 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door Dark Angel » ma nov 29, 2004 2:08 pm

ik vind het wel gafe muziek,zijn stem is zeker gaaf en hij speelt ook goed gitaar!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Gebruikersavatar
DoDo
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo nov 05, 2003 6:37 pm
Locatie: almelo

Bericht door DoDo » ma nov 29, 2004 2:50 pm

Live zijn ze trouwens ook heel erg goed :) ik wil ze zeker nog wel een keertje live zien
time to go

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 584
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 1:01 pm
Locatie: Almere

Bericht door Ivo » ma nov 29, 2004 3:01 pm

DoDo schreef:Live zijn ze trouwens ook heel erg goed :) ik wil ze zeker nog wel een keertje live zien
Als ze weer gaan touren door eurpa (wat ze zeer zeker gaan met aangezien ze en nieuw album krijgen) moet ik erheen. Dat is geen kwestie van willen maar moeten.
[img]http://www.bonedaddy.net/ivo/masto.jpg[/img]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » ma nov 29, 2004 3:40 pm

Gave band, moet City altijd nog eens aanschaffen.
Live roste het trouwens enorm op Fields Of Rock.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma nov 29, 2004 3:55 pm

StraightHate schreef:Het eerste album vind ik ronduit slecht, op een enkele uitzondering na. De albums daarna vind ik wel erg goed.
Ik niet, ik vind em gaaf. Wel apart overigens, veel elctronica, maar erg gaaf.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma nov 29, 2004 3:57 pm

XnegativeX schreef:Van SYL vind ik eigenlijk alleen City erg goed. Het eerste album is een beetje onzinnig, ik kan me geen moment ontdoen van het idee dat het 1 grote grap is. En het laatste album is me teveel standaard death metal. City is daarintegen een soort keiharde versie van zijn solo werk. Het solowerk doet me dan ook meer dan SYL. Maar dat had af en toe wel wat meer pit in mogen zitten...en dan biedt City uitkomst!

Trouwens, die bandleden die in de eerste post genoemd worden zitten volgens mij geen van alleen meer in SYL (op Devin zelf na natuurlijk).
Jij moet echt eens goed naar S.Y.L. luisteren, als je dat standaard Death Metal noemt ben je enigszins gestoord. Bovendien zijn die promofoto's splinternieuw (komen waarschijnlijk ook zo op Alien), dus het lijkt me wat onlogisch dat ze er niet meer in zouden zitten. Sterker nog, de drumtracks van Hoglan zijn al ongeveer opgenomen, Townsend vond ze het beste van wat hij tot nu toe gehoord heeft.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 584
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 1:01 pm
Locatie: Almere

Bericht door Ivo » ma nov 29, 2004 4:10 pm

Laten we hopen dat het goed uitpakt.
En anders moeten we onszelf maar troosten met City en de dvd, ook niet erg.
[img]http://www.bonedaddy.net/ivo/masto.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma nov 29, 2004 4:19 pm

Alien wordt absoluut gaaf. Daar twijfel ik niet aan.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma nov 29, 2004 7:19 pm

Kan bijna niet wachten op die nieuwe cd van SYL !!

Devin is een van mijn grote helden !!

Drie keer live gezien en drie keer was ik zwaar onder de indruk !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 29, 2004 7:43 pm

Rascul schreef:[..]


Jij moet echt eens goed naar S.Y.L. luisteren, als je dat standaard Death Metal noemt ben je enigszins gestoord. Bovendien zijn die promofoto's splinternieuw (komen waarschijnlijk ook zo op Alien), dus het lijkt me wat onlogisch dat ze er niet meer in zouden zitten. Sterker nog, de drumtracks van Hoglan zijn al ongeveer opgenomen, Townsend vond ze het beste van wat hij tot nu toe gehoord heeft.
*vloek, scheld, mompel, sputter*
Je hebt gelijk. Ik was in de war met het laatste solo album van Devy.

Trouwens, ik heb S.Y.L. goed geluisterd (wat denk je wel niet van mij?) en ik vind het niet speciaal. Het is niet uniek maar. Niet zoals City.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » ma nov 29, 2004 11:09 pm

Ik heb SYL EN Devin Townsend Band EN Zimmershole vorig jaar
mogen zien en het was fucking cool! Live is SYL gewoon super maar
de zang vind ik niet altijd even goed als in DTB. Het kan niet vaak
genoeg gezegd worden. Die kerel is geniaal, net als Stephen Wilson
van Porcupine Tree. Overal waar deze knakkers een cd produceren
drukken ze een dikke stempel van hunzelf erop en dat hoor je.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » di nov 30, 2004 12:11 am

Afbeelding
:)
Fusion schreef:Gewoon bij de platenzaak verkrijgbaar hoor! En volgens mij ook tegenwoordig vaak als re-issue met Stevie's beste album ooit (en uberhaupt beste gitaaralbum ooit!) "Passion And Warfare" in 1 dubbelverpakking voor 15 pleuro ofzo!
Ah kijk nuttige info! Hebben ze die cd ook bij zaken als de FRS? Anders hos ik er morgen vrolijk even langs.

Wel tof dat hij chaotisch kan screamen en ook clean kan zingen met goede vibrato enz. Echt een multitalent, en daarvoor MOET je wel een beetje gestoord zijn, hij wordt niet voor niets vaak met Mike Patton in 1 adem genoemd :)

Gene Hoglan... Gene Hogan, Gene the Machine, Gene "Tank" Hoglan. Zijn er buiten Nick Barker nog meer extreem-zware-metal-drummers van dat formaat?
mp3's: http://members.home.nl/yoko

dirk
Berichten: 47
Lid geworden op: zo mei 30, 2004 6:30 pm
Locatie: rotterdam

Bericht door dirk » di nov 30, 2004 9:16 am

beste dvd die ik in tijden heb gezien........

alles is goed aan die band
F111R

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di nov 30, 2004 11:27 am

@Yokozuna: kweenie of FRS dat heeft. Ik heb de package aantal keer bij Fame in Amsterdam zien liggen. En drummers van t zelfde formaat? :lol: Je bedoelt qua zwaarlijvigheid? :P Heb m 2x live gezien (Gene dus) en wat is-ie groot! :lol:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di nov 30, 2004 12:31 pm

Yokozuna schreef:
Gene Hoglan... Gene Hogan, Gene the Machine, Gene "Tank" Hoglan. Zijn er buiten Nick Barker nog meer extreem-zware-metal-drummers van dat formaat?
Tony Laureano tegenwoordig ook :P

Maar inderdaad, Gene is gaaf, hoewel zijn drumwerk bij SYL niet het meest opzienbarende is wat ik van hem ken. Het is vrij Spartaans en straightforward, niet te veel geklier, gewoon keihard beuken. Doch ik vond hem op Symbolic het beste.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Fat Bastard
Berichten: 1094
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:44 pm
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » di nov 30, 2004 12:46 pm

Yokozuna schreef:Gene Hoglan... Gene Hogan, Gene the Machine, Gene "Tank" Hoglan. Zijn er buiten Nick Barker nog meer extreem-zware-metal-drummers van dat formaat?
Ha ha, ik ook qua gewicht dan. Om zo te kunnen spelen als Gene en Nick moet ik nog wel wat beter oefenen.
Gene Hoglan is wel een grote inspiratie voor mij. Vooral zijn "straight forward"-werk uit de Dark Angel tijd.

Hij doet ook echt alles zelf. Zo zag ik, toen ze 2 of 3 jaar terug op D.O.A. in Weert speelden, dat hij zelf even zijn kit plaatste en sound-checkte. Kijk, da's pas down to earth. Later op de dag kwam ik hem ook gewoon op het festivalterrein tegen. Wat is die gast relaxed!

Gene=God!

p.s. Die drummer van Mortician schijnt ook niet de kleinste te zijn.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di nov 30, 2004 12:56 pm

Roger Beaujard, nee die is inderdaad enorm. Erg leuk om hem te zien naast frontsmurf Will Rahmer.

Verder is het altijd gaaf als het formaat van zo'n drummer ook doorklinkt in zijn spel, wat in het geval Hoglan absoluut geldt. Die kerel slaat machtig hard en heeft heel veel diepgang, terwijl hij voor iemand van zijn formaat en in deze stijl toch behoorlijk losjes beweegt. Kijk maar eens naar de nieuwe DVD, daar stond ik versteld van. Nergens gespannen of geforceerd, toch monsterlijk hard en snel. Deed me wat dat betreft ook wat aan John Bonham denken, die was ook enorm en sloeg hard, maar heel dynamisch en met losse techniek.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Fat Bastard
Berichten: 1094
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:44 pm
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » di nov 30, 2004 1:08 pm

Rascul schreef:Roger Beaujard, nee die is inderdaad enorm. Erg leuk om hem te zien naast frontsmurf Will Rahmer.

Verder is het altijd gaaf als het formaat van zo'n drummer ook doorklinkt in zijn spel, wat in het geval Hoglan absoluut geldt. Die kerel slaat machtig hard en heeft heel veel diepgang, terwijl hij voor iemand van zijn formaat en in deze stijl toch behoorlijk losjes beweegt. Kijk maar eens naar de nieuwe DVD, daar stond ik versteld van. Nergens gespannen of geforceerd, toch monsterlijk hard en snel. Deed me wat dat betreft ook wat aan John Bonham denken, die was ook enorm en sloeg hard, maar heel dynamisch en met losse techniek.
Klopt, hij slaat enorm hard.

Ik zag hem zo'n 10 jaar geleden op een drumclinic in Rotterdam. Hij ging daar even wat van zijn kunnen laten zien en horen. Hij had net Symbolic van Death ingespeeld en ging een aantal van de nummers hiervan live spelen, onder begeleiding van een DAT-tape.

Hij begon eerst met een rustig nummertje (zo vertelde hij, het nummer was in feite al redelijk midtempo). Hij speelde dat nummer als opwarmertje met om elke enkel een gewicht van ongeveer een kilo. Hierna verwijderde hij de gewichten en ging even op volle vaart door.
Toen hem gevraagd werd naar zijn techniek, zei hij: "I just like to hit things.... hard. Very hard."

Hij was daar gaan spelen op een Pearl of Remo kit met nieuwe vellen. Aan het eind van de clinic hadden de vellen het model van een wok. Helemaal aan gort geslagen.

Op DOA met SYL was hij ook super relaxed aan het spelen. Hij houdt ook wel van show. Bij wat rustige stukken zag je zijn armen als molenwieken draaien.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di nov 30, 2004 3:06 pm

Ik weet het, stond in de SWK, een foto van dat vel :P Evans G1 geloof ik, een deuk als een golfbal. Dat van die gewichten (propageert ie als oefenmethode, met heel strak gespannen veren) ben ik trouwens totaal niet met hem eens, ontspanning en souplesse is alles. In dat opzicht spreekt ie zichzelf ook tegen. Maargoed, het schijnt voor hem te werken en het klinkt allemaal gaaf.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di nov 30, 2004 3:10 pm

Ik weet het, stond in de SWK, een foto van dat vel :P Evans G1 geloof ik, een deuk als een golfbal. Dat van die gewichten (propageert ie als oefenmethode, met heel strak gespannen veren) ben ik trouwens totaal niet met hem eens, ontspanning en souplesse is alles. In dat opzicht spreekt ie zichzelf ook tegen. Maargoed, het schijnt voor hem te werken en het klinkt allemaal gaaf.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » di nov 30, 2004 6:38 pm

Tony Laureano is ook een behoorlijke dikzak aan het worden ja, dat dat voor hun snelheid niets uitmaakt zegt genoeg over hun techniek :)

Over die DVD, is daar nou ook een mogelijkheid om constant de drumcam te kiezen? Ze (in het algemeen) zouden eens vaker de camera's kiesbaar moeten maken, bijv. alleen de 3 cams voor de drums, of de 3 voor gitaar/zanger etc.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » di dec 21, 2004 9:24 pm

Rascul schreef:[..]


Tony Laureano tegenwoordig ook :P

Maar inderdaad, Gene is gaaf, hoewel zijn drumwerk bij SYL niet het meest opzienbarende is wat ik van hem ken. Het is vrij Spartaans en straightforward, niet te veel geklier, gewoon keihard beuken. Doch ik vond hem op Symbolic het beste.
Luister dan maar een goed naar ITP van Death. Daar vind ik hem nogal veel vette troep uit de kast halen.

Gek hé, dat de superieuzere drummers een geweldige omvang hebben. Je gaat je afvragen hoeveel hamburgers daar in passen.

Enne, Yokozuna, als je het over de SYL DVD hebt, dan geef ik je gelijk.
De camera is op Hogglie gericht, en dan gaat er net een supersnel double-bass spel van hem komen, kapt die kutcamera ermee! Ik vindt, dat ieder bandlid 3 camera's op z'n bakkes moet hebben. Kun je zelf kiezen.

Waar ik ook voor ben (heel erg zelfs), is een soort equalizer, alleen dan voor elk bandlid. Dan kun je zelf het totaalgeluid afstellen: gitarist iets harder, Bassgitaar omlaag, enz. Dan kun je bijvoorbeeld slechts één instrument aanzetten, en dan 3 camera's erop, dan weet je exact wat ie doet.

Ultiem toch?
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » wo jan 05, 2005 10:45 pm

Ze zijn bruut!
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo jan 05, 2005 10:59 pm

Metallist schreef:Ze zijn bruut!
Joh! ;)

Ik prefereer Devin solo, hij is gewoon briljant, maar SYL is absoluut een topband. Ik luister er vaak naar de laatste dagen. Zodra ze een keer in Nederland optreden, ben ik zeker van de partij!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do jan 06, 2005 6:36 pm

Op de site staat al een tijdje dat ze zouden proberen voor de kerst een nieuwe mp3 van SYL te posten.
Maar tot nu toe is er nog niets te vinden...

:(
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
DoDo
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo nov 05, 2003 6:37 pm
Locatie: almelo

Bericht door DoDo » do jan 06, 2005 7:12 pm

ik heb laatst de dvd gekregen voor kerst

heersch !
time to go

Gebruikersavatar
xeper
Berichten: 5683
Lid geworden op: do dec 18, 2003 2:24 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door xeper » do jan 06, 2005 7:13 pm

vind hem bij vai goed, syl ken ik niet goed.
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

Gebruikersavatar
Violent God
Berichten: 1303
Lid geworden op: do sep 25, 2003 10:52 am
Contacteer:

Bericht door Violent God » do jan 06, 2005 8:53 pm

xeper schreef:vind hem bij vai goed, syl ken ik niet goed.
Zou ik dan toch maar eens checken. De muziek van Strapping Young Lad past veel beter bij zijn stem dan Vai, hoewel die cd ook zeer gaaf is.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » do jan 06, 2005 8:58 pm

Hij HEERSCHT bij Vai! SYL vind ik maar matig. Zijn solo albums daarentegen, die zijn echt heel erg goed!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
xeper
Berichten: 5683
Lid geworden op: do dec 18, 2003 2:24 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door xeper » vr jan 07, 2005 12:11 pm

Fusion schreef:Hij HEERSCHT bij Vai! SYL vind ik maar matig. Zijn solo albums daarentegen, die zijn echt heel erg goed!
het enige wat ik weet van syl en solo is dat zn haar vaag zit.
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

Plaats reactie