Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo nov 28, 2004 12:50 pm

nuberus schreef:Mørkekunst.....kent iemand deze band?

En...hoe zit het nou ook weer met Drudkh "Autumn Aurora"? Is dat nou werkelijk goed, of zijn de meningen verdeeld? Ik zag ergens een lp versie staan, vandaar.
Ik ken alleen Forgotten Legends uit 2003, maar Autumn Aurora schijnt niet veel anders te zijn. Het past, op een manier, wel in jouw favoriete rijtje van Xasthur en Krohm thuis. Dan doel ik met name op het aparte instrumentgebruik. Geen standaard Black Metal, maar redelijk diepzinnige, melancholische, opzwepende, beklemmende muziek. Ik denk dat jij, nogmaals wanneer Autumn Aurora hetzelfde is als Forgotten Legends, het zeker niet als miskoop gaat beschouwen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo nov 28, 2004 3:01 pm

Robgoroth schreef:[..]

Ik ken alleen Forgotten Legends uit 2003, maar Autumn Aurora schijnt niet veel anders te zijn. Het past, op een manier, wel in jouw favoriete rijtje van Xasthur en Krohm thuis. Dan doel ik met name op het aparte instrumentgebruik. Geen standaard Black Metal, maar redelijk diepzinnige, melancholische, opzwepende, beklemmende muziek. Ik denk dat jij, nogmaals wanneer Autumn Aurora hetzelfde is als Forgotten Legends, het zeker niet als miskoop gaat beschouwen.
klinkt ok, en aangezien het een vinyl versie is koop ik 'm toch maar dan. Zal me er vast geen buil aan vallen.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo nov 28, 2004 3:03 pm

XnegativeX schreef:[..]


Wat mij betreft is dat hun beste. Op de voet gevolgt door The Funeral Of Being. Telepathic With The Deceased is nogsteeds goed maar toch een stuk minder dan de eerder genoemde cd's. Misschien ook omdat het "nieuwtje" er een beetje af is.
dat ook, maar het album Telepathic is ook iets minder. Op de split met Leviathan is het weer back to the roots voor Xasthur, want tering tering wat heerscht dat! Leviathan ook btw., maar goed dat heb ik een paar posts eerder al verklaart...hehe:

"overigens is die split van Xasthur en Leviathan machtig goed en dus verplichte blekkie kost. Beide bands laten even horen waarom ze ook weer alle aandacht krijgen. Tering...

Zelfs Leviathan gaat op de melancholieke toer! Héél anders dan op Tentacles of Whorror, maar zeker niet minder.....nee nee, integendeel.

Xasthur klinkt weer als een eeuwigdurende zwarte motregen, die werkelijk alle kleur aan de wereld onttrekt...en je kunt er niet voor schuilen.

Deze onafwendbare combinatie van bands heeft tot een werkelijk magistraal kunststuk geleidt".
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » zo nov 28, 2004 3:15 pm

Iemand al naar Inquisition's Magnificent Glorifcation of Lucifer geluisterd?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » zo nov 28, 2004 3:42 pm

nuberus schreef:[..]


klinkt ok, en aangezien het een vinyl versie is koop ik 'm toch maar dan. Zal me er vast geen buil aan vallen.
drudkh is in mijn ogen een van de meeste geniale black metal bands van het moment. beide albums zijn absoluut aanraders. De vinyl versie van beide albums ziet er ook nog eens erg mooi uit.

Jeffrey, jij gaat drudkh zeker erg goed vinden!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 28, 2004 3:44 pm

Kent iemand 'The true legend' van Svarstyn? ERg gaaf album. Bombastisch geluid, maar toch erg rauw, en synths op precies de goede momenten. Jammer van de wat over-distortion productie, waardoor het geheel aan het begin overkomt als een grote muur herrie, maar daar luister je snel genoeg doorheen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo nov 28, 2004 5:20 pm

Ja.
Ik ken ook alleen dat album, maar vind hem niet zo heel erg sterk. Instrumentaal gezien vind ik hem, op de heersende drums na, onder de maat. Met name het slappe gitaarwerk. De krijs echter, de door merg en been gaande krijs, is geweldig. Dat krikt het album dan wel weer omhoog.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo nov 28, 2004 5:23 pm

Ik zie dat ik Destruction Of Men hier ook op m'n pc heb staan, eens luisteren.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 28, 2004 5:26 pm

Robgoroth schreef:Ja.
Ik ken ook alleen dat album, maar vind hem niet zo heel erg sterk. Instrumentaal gezien vind ik hem, op de heersende drums na, onder de maat. Met name het slappe gitaarwerk. De krijs echter, de door merg en been gaande krijs, is geweldig. Dat krikt het album dan wel weer omhoog.

Ja idd, gitaar vind ik ook het minst. Maar zang met die hoop reverb eroverheen klinkt erg gaaf. Destruction of man is ook gaaf, maar klinkt weer anders.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo nov 28, 2004 5:35 pm

Ik ben nu halverwege die plaat. Ik vind hem in veel opzichten beter, maar jammerlijk dat er geen echte diepe krijsen meer in lijken te zitten. Instrumentaal is het in ieder geval wel met enorme stappen vooruit gegaan. Geen iel gitaarwerk meer gelukkig. Niet optimaal, wel redelijk goed. Prima plaat tot dusver.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » zo nov 28, 2004 7:07 pm

nuberus schreef:[..]


dat ook, maar het album Telepathic is ook iets minder. Op de split met Leviathan is het weer back to the roots voor Xasthur, want tering tering wat heerscht dat! Leviathan ook btw., maar goed dat heb ik een paar posts eerder al verklaart...hehe:

"overigens is die split van Xasthur en Leviathan machtig goed en dus verplichte blekkie kost. Beide bands laten even horen waarom ze ook weer alle aandacht krijgen. Tering...

Zelfs Leviathan gaat op de melancholieke toer! Héél anders dan op Tentacles of Whorror, maar zeker niet minder.....nee nee, integendeel.

Xasthur klinkt weer als een eeuwigdurende zwarte motregen, die werkelijk alle kleur aan de wereld onttrekt...en je kunt er niet voor schuilen.

Deze onafwendbare combinatie van bands heeft tot een werkelijk magistraal kunststuk geleidt".
Helemaal mee eens. Die split heerscht echt! Gelukkig is Xasthur niet verder gegaan in de richting van To Violate the Oblivious. Niet dat die slecht is, maar ik vind dat dit veel sneller gaat vervelen dan het werk van de 1e 2 albums. En het Leviathan deel is ook geweldig, ik had eerlijk gezegd gehoopt op een vervolg van Tentacles of Whorror, maar dit heerscht even hard!
Ik denk dat ik me Suicide in Dark Serenity gewoon op cd ga bestellen. Mocht iemand hem ooit weg doen op LP kan die bij mij terecht.
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » zo nov 28, 2004 7:29 pm

Robgoroth schreef:Ik ben nu halverwege die plaat. Ik vind hem in veel opzichten beter, maar jammerlijk dat er geen echte diepe krijsen meer in lijken te zitten. Instrumentaal is het in ieder geval wel met enorme stappen vooruit gegaan. Geen iel gitaarwerk meer gelukkig. Niet optimaal, wel redelijk goed. Prima plaat tot dusver.
Vind Destruction of Man een geweldige plaat, is trouwens ook de enige plaat die ik van ze ken. Nog even dit dan:
ruben somewhere online schreef:Iemand al naar Inquisition's Magnificent Glorifcation of Lucifer geluisterd?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo nov 28, 2004 10:00 pm

nuberus schreef:[..]


dat ook, maar het album Telepathic is ook iets minder. Op de split met Leviathan is het weer back to the roots voor Xasthur, want tering tering wat heerscht dat! Leviathan ook btw., maar goed dat heb ik een paar posts eerder al verklaart...hehe:

"overigens is die split van Xasthur en Leviathan machtig goed en dus verplichte blekkie kost. Beide bands laten even horen waarom ze ook weer alle aandacht krijgen. Tering...

Zelfs Leviathan gaat op de melancholieke toer! Héél anders dan op Tentacles of Whorror, maar zeker niet minder.....nee nee, integendeel.

Xasthur klinkt weer als een eeuwigdurende zwarte motregen, die werkelijk alle kleur aan de wereld onttrekt...en je kunt er niet voor schuilen.

Deze onafwendbare combinatie van bands heeft tot een werkelijk magistraal kunststuk geleidt".
Klinkt allemaal leuk en aardig maar ik hoop wel dat Leviathan op hun reguliere werk wel de koers van Tentacles of whorror aanhoudt. Ik heb het ondertussen wel een beetje gehad met die depressieve BM bands en Tentacles of whorror bracht een verfrissende bak zieke agressie met zich mee.

Trouwens, heb je je PM al gechecked?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » zo nov 28, 2004 10:21 pm

nuberus schreef:[..]


klinkt ok, en aangezien het een vinyl versie is koop ik 'm toch maar dan. Zal me er vast geen buil aan vallen.
Autumn aurora zal zeker geen miskoop zijn het is 1 van mijn favoriete albums van het jaar .
Het is enorm sfeervol ,meeslepend en erg beklemmend
Ze zijn gewoon erg goed .
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo nov 28, 2004 10:33 pm

ruben somewhere online schreef: Over Svartsyn...
Als je Destruction Of Man als maatstaf neemt, is die andere overbodig.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 10:50 am

Robgoroth schreef:[..]

Als je Destruction Of Man als maatstaf neemt, is die andere overbodig.

dan moet je echt naar Skinning the Lambs luisteren....is weer wat anders dan Destruction. Rauwer, harder en duisterder.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 10:52 am

XnegativeX schreef:[..]


Klinkt allemaal leuk en aardig maar ik hoop wel dat Leviathan op hun reguliere werk wel de koers van Tentacles of whorror aanhoudt. Ik heb het ondertussen wel een beetje gehad met die depressieve BM bands en Tentacles of whorror bracht een verfrissende bak zieke agressie met zich mee.

Trouwens, heb je je PM al gechecked?
Het Leviathan gedeelte is nog steeds Leviathan ten voeten uit, enkel is het wat minder snel dan op Tentacles en "sleept" het wat meer.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma nov 29, 2004 3:32 pm

En daar wordt ik nu ook een beetje moe van. Xasthur, Krohm, volgens mij ook Draugar, de helft van die bands aldaar zijn traag, levensmoe en vooral heel slepend en dat begin ook ik zat te worden. Xasthur blijft niet boeien en om eerlijk te zijn kan ik ook niks met die laatste Krohm release. Te traag, te zwak. Geen gave eruit springende stukken, gewoon een uur lang gesleep waar bij je maar blijft wachten op een opbouw en een hoogtepunt, dat uiteindelijk weg blijft. Waar is de kracht en agressie die Black Metal uit moet stralen? Waar zijn de spreekwoordelijke vonken die eraf dienen te vliegen? Leviathan doet wat dat betreft veel betere zaken door naast een paar langzame stukken ook nog agressie en snelheid te tonen. Bovengenoemde bands vliegen in ieder geval het ene oor in en het andere uit bij mij. Nee, niks voor mij deze stijl.

Waar ik me bij al die bands tevens aan erger (ook bij Leviathan, helaas) zijn de semi-diepgaande teksten. Kan iemand mij uitleggen waar die nou over gaan? Ik kan er tenminste geen touw aan vast knopen. Wat proberen ze nou te zeggen?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 4:26 pm

dat vind ik wel erg kort door de bocht om te concluderen dat "al die bands daar" er last van hebben. Draugar zeer zeker niet, als je agressie wilt moet je die ns opzetten. Leviathan en Xasthur wisselen slepende stukken af met meer aggressieve passages. Dito voor Nachtmystium en Krieg. De teksten zijn vrij ter interpretatie en dat is juist mooi. Van die kant en klare brokken zit ik niet op te wachten, kun je beter naar Marduk of Setherial luisteren of zo.....Nee ik hou meer van de wat "kunstzinnige" black metal.

Overigens vind ik het een beetje stemmingmakerij als je het mij vraagt....
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma nov 29, 2004 5:01 pm

Heb je het over Krieg USA? Ik kan daar eerlijk gezegd geen afwisseling in vinden, volcontinu recht toe recht aan BM, eigenlijk vind ik ze ook best wel slecht.

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » ma nov 29, 2004 5:05 pm

ruben somewhere online schreef:Iemand al naar Inquisition's Magnificent Glorifcation of Lucifer geluisterd?
gewoon aanschaffen, er is mij verteld dat ie 110% inquisition is.
ik heb gisteren de lp wel gezien, maar hij had zijn platenspeler nog niet aangesloten.
gatefold, maar wel met domme foto's.
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma nov 29, 2004 5:08 pm

zwarte krijser schreef:Heb je het over Krieg USA? Ik kan daar eerlijk gezegd geen afwisseling in vinden, volcontinu recht toe recht aan BM, eigenlijk vind ik ze ook best wel slecht.
Hehe, ja, behoorlijk overgewaardeerde band.
Net zoals dat Kvlt Of Azazel waar ze een of andere kankersplit mee hebben opgenomen.


Doe dan Skyforger!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma nov 29, 2004 5:18 pm

nuberus schreef:dat vind ik wel erg kort door de bocht om te concluderen dat "al die bands daar" er last van hebben. Draugar zeer zeker niet, als je agressie wilt moet je die ns opzetten. Leviathan en Xasthur wisselen slepende stukken af met meer aggressieve passages. Dito voor Nachtmystium en Krieg. De teksten zijn vrij ter interpretatie en dat is juist mooi. Van die kant en klare brokken zit ik niet op te wachten, kun je beter naar Marduk of Setherial luisteren of zo.....Nee ik hou meer van de wat "kunstzinnige" black metal.

Overigens vind ik het een beetje stemmingmakerij als je het mij vraagt....
Recht toe recht aan hoeft zeker niet, maar ik vraag me gewoon af of ze zelf nog wel weten wat ze bedoelen. Je kunt ook te ver vervallen in intelligent 'dichten'. Als er geen betekenis achter zit kun je net zo goed over Mieke en haar lammetjes gaan zingen.
Stemmingmakerij? Hoezo? Ik zit zelf gewoon met vragen en twijfelgevoelens en toon die. Daarvoor zit je hier.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma nov 29, 2004 6:23 pm

LACHEN met Kanwulf:

The Day Burzum Killed Mayhem

1993
a year of misery?
Darkness fills the sky.
I hear the warriors cry.
The legend tells a story
From a Viking from the north,
Who met a Death Warrior
Black Metal was never really the same.
The legend call it murder
And the Viking had survived.
But the eyes of the Death Warrior
Never saw again the sun upon the sky.
And the quintessence:
Everyone recognized war,
That Black Metal isn't just
Entertainment anymore.
I can still remember
My emotions so confused.
My soul was seeking answers.
No knife I let unused.
So many questions
I had to satisfy.
My soul was under torture,
But I knew my way was right
I see a cemetery fall asleep under fog
And I know the old days will never come
Again.
1993, this year of misery was the knife
which split the Black Metal scene apart.
Since that mighty day Black metal split his Way,
And the unity was never the same again.
Lies, rumors and hate. Moneymaking, sadness
And shame
And all this by, the Day as Burzum Killed Mayhem.
Remember this day! Remember this way!
That you never betray, what here leads you
On your way!
And I never will forget
The day as this both warriors met.
The blood was hot the moon was red
And Black Metal created his own grave.
And I dream from days before
Black Metal Maniacs, no whore,
In the legions of war
The demons in our heads the law.
So I summon you once again,
We should never forget the pain
From older days in our veins
We now cut of that it can flow like rain.
Arrghh, this was the legend from
The Day as Burzum killed Mayhem.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma nov 29, 2004 6:56 pm

Buiten het hoge Manowar-gehalte is het ook nog eens te infantiel voor woorden.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Mortus
Berichten: 831
Lid geworden op: vr okt 15, 2004 4:17 pm
Locatie: Westerhaar

Bericht door Mortus » ma nov 29, 2004 6:59 pm

Ach ja, het verkoopt.
www.opelcluboost.nl

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma nov 29, 2004 7:04 pm

Weer een stukje USBM.
Serpent Eclipse heeft zover ik weet 1 cd uit getiteld The Seven Desires & Wolf's Blood.
Ik heb recent deze cd eens goed beluisterd (dank je voor het lenen neef) en dit is best nog gaaf spul.
Kille Black met veel agressie en chaos die erop los experimenteert.
Techno-beats, Industrial stukjes en een zanger die effe zijn ingewanden zit op te hoesten.
Soms wat refererend aan Satyricon en Emperor hun latere werk.
Vooral de Emperor vergelijking gaat op.
Up-tempo veel tempowisselingen en plotse onverwachte wendingen in de songstructuren.
Keiharde kille up-tempo Post-black kun je het noemen.
Zeer gaaf en ik spoor deze cd eens op zodat ik hem niet moet blijven lenen, aanradertje.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 7:26 pm

Meltdown schreef:[..]


Recht toe recht aan hoeft zeker niet, maar ik vraag me gewoon af of ze zelf nog wel weten wat ze bedoelen. Je kunt ook te ver vervallen in intelligent 'dichten'. Als er geen betekenis achter zit kun je net zo goed over Mieke en haar lammetjes gaan zingen.
Stemmingmakerij? Hoezo? Ik zit zelf gewoon met vragen en twijfelgevoelens en toon die. Daarvoor zit je hier.
dat is waar..... maar betreffende de teksten...daar zit wel degelijk betekenis in. Binnenkort komt van Draugar een interview retour met een vraag daarover.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 7:29 pm

zwarte krijser schreef:Heb je het over Krieg USA? Ik kan daar eerlijk gezegd geen afwisseling in vinden, volcontinu recht toe recht aan BM, eigenlijk vind ik ze ook best wel slecht.
hehe, ik heb ook niet gezegd dat ik Krieg goed vind.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 7:33 pm

En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 29, 2004 7:45 pm

De laatste Krieg (The Black house) vind ik anders behoorlijk goed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 7:46 pm

XnegativeX schreef:De laatste Krieg (The Black house) vind ik anders behoorlijk goed.
die ken ik weer niet....
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 7:47 pm

Gohr al Krohn al beluisterd?
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » ma nov 29, 2004 7:50 pm

XnegativeX schreef:De laatste Krieg (The Black house) vind ik anders behoorlijk goed.
Vind ik ook, best afwisselend is die ook nog wel. In tegenstelling tot de The Church! Wat een vreselijk ding is dat, dat is echt geen muziek meer.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 29, 2004 7:55 pm

nuberus schreef:[..]


die ken ik weer niet....
Ik heb Krieg ook altijd een chaotische bak tyfus herrie gevonden (en dat is in dit geval geen compliment). Maar The Black house heeft een beter geluid, rauw doch geen stofzuiger, betere song structuren en veel meer afwisseling.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » ma nov 29, 2004 8:00 pm

Knevelaer schreef:[..]


Is Vinland Winds een beetje betrouwbaar? Want dat is de enige distro binnen europa waar ze hem nog kan vinden. Of is er iemand die hem weg doet?
Vinland is een beetje twijfel achtig. Ze doen er afentoe nog al erg lang over en ik geloof dat niet altijd alles even netjes aankomt maar over het algemeen wel.
Verder zit Vinland Winds in New York.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » ma nov 29, 2004 8:01 pm

zwarte krijser schreef:LACHEN met Kanwulf:

The Day Burzum Killed Mayhem

1993
a year of misery?
Darkness fills the sky.
I hear the warriors cry.
The legend tells a story
From a Viking from the north,
Who met a Death Warrior
Black Metal was never really the same.
The legend call it murder
And the Viking had survived.
But the eyes of the Death Warrior
Never saw again the sun upon the sky.
And the quintessence:
Everyone recognized war,
That Black Metal isn't just
Entertainment anymore.
I can still remember
My emotions so confused.
My soul was seeking answers.
No knife I let unused.
So many questions
I had to satisfy.
My soul was under torture,
But I knew my way was right
I see a cemetery fall asleep under fog
And I know the old days will never come
Again.
1993, this year of misery was the knife
which split the Black Metal scene apart.
Since that mighty day Black metal split his Way,
And the unity was never the same again.
Lies, rumors and hate. Moneymaking, sadness
And shame
And all this by, the Day as Burzum Killed Mayhem.
Remember this day! Remember this way!
That you never betray, what here leads you
On your way!
And I never will forget
The day as this both warriors met.
The blood was hot the moon was red
And Black Metal created his own grave.
And I dream from days before
Black Metal Maniacs, no whore,
In the legions of war
The demons in our heads the law.
So I summon you once again,
We should never forget the pain
From older days in our veins
We now cut of that it can flow like rain.
Arrghh, this was the legend from
The Day as Burzum killed Mayhem.
Zeer zielige tekst ja. Maar ik vind muziek van dit nummer wel goed, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » ma nov 29, 2004 8:04 pm

nuberus schreef:[..]


hoezo?
Ze zijn niet vies van bepaalde symbolique.

En ja ik weet ook wel dat op de hoes van 'Reign of the Malicious' 'No Politics' staat maar in hoe verre je dat altijd moet geloven..

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » ma nov 29, 2004 8:14 pm

goatworshipper schreef:[..]


gewoon aanschaffen, er is mij verteld dat ie 110% inquisition is.
ik heb gisteren de lp wel gezien, maar hij had zijn platenspeler nog niet aangesloten.
gatefold, maar wel met domme foto's.
Ok dan, heb hem net bij SoulSeller besteld, ben benieuwd.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » ma nov 29, 2004 8:16 pm

impaled succubus schreef:[..]
Ze zijn niet vies van bepaalde symbolique.

En ja ik weet ook wel dat op de hoes van 'Reign of the Malicious' 'No Politics' staat maar in hoe verre je dat altijd moet geloven..
Nachtmystium was founded by Azentrius and Grave in summer 2000. This project was put together originally as a side project since Azentrius was playing in Ezurate at the time and Grave was and still is playing in Veneficum. The project has become Azentrius' main project now as he is no longer with Ezurate. Nachtmystium's ideology is that black metal is fucking war and nothing else. (metalarchives)

Soortgelijke dingen staan ook in interviews met Azentrius

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma nov 29, 2004 9:05 pm

Mijn knieen knikken bij het lezen van dergelijke uitspraken.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 29, 2004 9:13 pm

zwarte krijser schreef:Mijn knieen knikken bij het lezen van dergelijke uitspraken.
maar een heerschende band is Nachtmystium wel
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma nov 29, 2004 9:48 pm

Dat kun je dan weer niet ontkennen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » ma nov 29, 2004 10:04 pm

Ik heb de nieuwe Draugar nu voor de 3e keer opstaan, en hij wordt steeds gaver! Alleen jammer dat ieder riffje helemaal uitgerekt wordt, dat gaat wel snel vervelen.
De Ildjarn tribute is behoorlijk kut. De 2 nummers van Xasthur zijn nog wel gaaf, maar ik ben niet verder gekomen dan de leviathan en nachtmystium covers. Leviathan is ook nog wel aan te horen. Maar Nachtmystium valt me heel erg tegen. De rest van de bands erop heb ik nog niet echt goed beluisterd, maar het gaat erg snel vervelen.
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 30, 2004 10:32 pm

Tijdje geleden ook Xasthur - Telepathy with the Deceased in huis gehaald en ik moet toch zeggen dat de zweverige doch zeer rauwe muziekstukken me keer op keer weten mee te sleuren in een helse roes..
Het gitaarwerk is oh zo knarsend en tegelijkertijd drukkend heerlijk..de zang is een uitstekend functioneel element en de incidenteel opduikende melodieuze accenten geven weer net dat beetje wat extra wat goede slepende black metal nummers in deze stijl nodig hebben..

Tevens heb ik de laatste Anaal Nathrakh cd al helemaal grijs gedraaid, wat een tyfus gave cd is dat zeg. Een donderende rit die niet lijkt te stoppen, volop bestaande uit techniek, agressie en extremiteit.

Ik kan eveneens maar niet genoeg krijgen van Bannerwar - To Honour Fatherland. Misschien enigste minpuntje zijn de digitale drums, maar dat is nou ook weer niet zodanig erg zoals bij sommige andere bands.
Razende snelheden, epische keyboard geluiden, melodische doch rauwe gitaarriffs..erg vetjes. Ook de hoge wanhopige zang geeft de muziek de juiste dosis melancholie mee

Ook al weer een tijdje geleden dat ik Draugrs Daug van Pantheon heb gekocht. Een extreme band, zowel qua muziek als teksten, maar deze cd bevalt me toch goed. De primitieve drums doen me sterk denken aan het meesterwerk Thousand Swords van Graveland, al word eigenlijk ook weer over het geheel bekeken dat niveau niet gehaald. De zang heeft ook wel wat, al wil de gozer soms iets te snel over de muziek heen schreeuwen. De zo nu en dan opduikende folky gitaarriffs zijn een welkome afwisseling in het rauwe geheel. De drums hadden wel iets beter mogen klinken, maar functioneren prima.

Zucht en zo is er nog wel veel meer binnengekomen in de afgelopen periode. Nu is het nog wachten op o.a Grom - Pagan War Machine..wat ik altijd hun beste werk heb gevonden, vooral vanwege de brute zang en het groovy karakter.
Tevens zal Varg Fjerne a Tornet van Branikald op de mat vallen, dus dat word uiteraard genietbaar. Ook Krihapentswor van Pantheon en Ruler's Age van Raven Dark zullen de brievenbus nog vullen en enkele tapes idem.

tot zover deze kleine update over nieuwe aankopen en bands die zeker zijn aan te raden
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di nov 30, 2004 10:35 pm

Jeroen schreef:Tijdje geleden ook Xasthur - Telepathic with the Deceased
Pik.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 30, 2004 10:41 pm

ik zat al te twijfelen, dus toch de foute gekozen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di nov 30, 2004 10:49 pm

Heb je hem op cd of lp?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » wo dec 01, 2004 1:40 am

Hat is de beste vocalist die de Black Metal wereld rijk is, dan wel was.
Dat is een understatement.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » wo dec 01, 2004 1:33 pm

Robgoroth schreef:Hat is de beste vocalist die de Black Metal wereld rijk is, dan wel was.
Dat is een understatement.
Hat de beste vocalist? Wel grappig dat er altijd van die "willekeurige" en "twijvelachtige" uitspraken worden gedaan op dit soort forums. Denk eens na over het feit: hoe zouden Hat(trick) z'n vocals klinken op de muziek van een willekeurige middelmatige band? De genialiteit van de muziek van oud-Gorgoroth krikt die vocals natuurlijk meteen hoog de lucht in.
Kijk wat in mijn opinie de echte koning-vocalisten die boven de muziek staan, zijn: Varg, Silenius, Nocturno Culto, Quornton en Dead. Al deze mannen hadden het soort haat en wanhoop in hun stem dat maar maar weinig gastjes kunnen nabootsen.

Zie ik dat trouwens goed over de 14000 posts? Vroegah moesten jongens van jou leeftijd gewoon naar school toe fietsen met een rugtas van 15 kilo.

Gesloten